Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od pewnego czasu interesuje sie tak owym tematem i ciekawi mnie czy to cos daje ponizej przedstawie kilka opcji moze ktos sie wypowie :

 

1.Chip tuning benzyniaka robiony przez pewna firme

http://www.allegro.pl/item630148812_chip_bmw_mercedes_profesjonalnie.html

wyglada obiecująco

 

2.znalazlem na alegro urządzonko o nazwie ecotec to jest bardziej do zmniejszenia spalania montaz na przewod z powietrzem idacy do serwa

http://www.allegro.pl/item613623065_ecotek_zmniejsza_spalanie_nie_magnetyzer_chip.html

 

obawiam sie ze wrazie awarji tego niezbyt dobrego jakosciowo sprzetu strace hamulce podczas jezdy :duh:

 

3.Ceramizer duzo czytalem opini głownie ludzie piszą ze nie dziala

 

jezeli zadna z tych opcji to czy ktos ma jakis pomysł na lekkie zmniejszenie spalania benzyniaka posiadam 523 :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Witam

 

Najlepszym sposobem to "lekka noga"

 

Co do tych tematów to ja bym się nie bawił.

 

Jeśli chcesz jeździć taniej to sprzedał tą i kup 530d

 

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta.. zamieniając 523i na 530d kupi zajeżdżonego śmiecia i tak będzie jeżdził tanio, że się zdziwi. Różnice w paliwie zainwestuje x 10 w koszty napraw. ;)
Opublikowano
Ta.. zamieniając 523i na 530d kupi zajeżdżonego śmiecia i tak będzie jeżdził tanio, że się zdziwi. Różnice w paliwie zainwestuje x 10 w koszty napraw. ;)

 

a czy ja powiedziałem, że ma kupić zajechaną 3.0d???

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta.. zamieniając 523i na 530d kupi zajeżdżonego śmiecia i tak będzie jeżdził tanio, że się zdziwi. Różnice w paliwie zainwestuje x 10 w koszty napraw. ;)

 

a czy ja powiedziałem, że ma kupić zajechaną 3.0d???

 

W cenie 530i i w roczniku nie zajechanej nie znajdzie. ;)

 

Chyba ze ma wielkie szczescie, na co może np. wskazywać 6 w totka, to wowczas zachodzi takie prowdopodobieństwo. W przeciwnym razie - będzie dokładnie jak opisał mmw :D

 

Też myślalem o chipie benzynki, bo mocy zawsze chce się więcej. W Twoim przypadku to będzie mozliwe na pewno, ale dużo nie podniosą - zazwyczaj jest to 10% w przypadku wolnossących benzyn. Czy warto, sam zdecyduj. Może lepiej wyjdzie sprawdzić moc na hamowni i jeśli nie ma jej tyle ile powinno, doprowadzic silnik do stanu idealnego i moc przywrócić.

Opublikowano

nie chce 530d bo ciezko dostac w manualu i to jeszcze w kolorze czarnym

pozatym jest duzo tematow o awaryjnosci tych dieslów

moglbym załozyc gaz ale to juz bedzie ostateczność aktualnie spalanie w moim 523 jest w granicach 11 max przy mocnym deptaniu probowalem jezdzic jak emeryt to zeszlo do 9,5 tak ze jakby mi sie udalo gdzies jeszcze zejsc do 1 litra w dół to by bylo wystarczająco :mrgreen:

10% i litr w dół to juz jest cos

jezdze na PB 98 lub V-power

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mialem spalanie sredni w 745i na poziomie 12.5 wiec wiesz :D

Teraz mam 15.5, bo codziennie robie 2x trase po 5km na miejscu. A ze nie przemeczam smoka gdy jest zimny, jade powoli, delikatnie, to troche sobie spala.

 

Ciale jednak byłbym za sprawdzeniem 523i niż chipowaniem. Sam miałem E39 520i w momencie gdy auto mialo juz prawie 10 lat (2005/2006 r.) i to już nie chciało wręcz jeździć, a przebieg wcale nie był wysoki. Po prostu uszkodzone lambdy, uszkodzony i zapchany kat, uszkodzone czujniki w silniku wszelkiej maści sprawialy, ze auto paliło 11-12 srednio (minimum) a jeździło jak fiat z silnikiem 60-80 koni. Szczególnie w dolnych obrtoach.

 

* uszkodzone = w tym znaczeniu również wyeksploatowane, bo co padalo to wymieniałem.

Opublikowano

Jak to mozna sprawdzic oprocz hamowni bo nie mam zadnej w poblizu

moje autko nie zachowoje sie zle .Przebieg okolo 220tys km nic nie klekocze nie wciaga oleju nie dymi , udalo mi sie kupic egzemplaz z dobrym silnikiem i kiepską blachą (lakiernik sie tym zajmie)

mam tez kilka rzeczy do wymiany bo niewiem kiedy byly wymiane czesci exploatacyjne swiece filtr powietrza olej ,tym sie zajme wkrotce

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Spalanie 11L...hm :worried: dziwne bo moja to min pali 11L i muszę tylko dotykać pedał gazu,jak jeżdżę po wa-wie do żaden problem osiągnąć 17L.Rozwiązaniem żeby jeździć taniej to jest instalacja LPG.

Moim zdaniem jest bez sensu coś dłubać przy benzynowym silniku(no chyba że ma turbo np audi)Jednym skutecznym podniesieniem mocy jest kupno np 535 lub 540. Jeśli nie masz zamiaru zmieniać auta to musisz się pogodzić z przeciętnymi osiągami(jak dla mnie bardzo przeciętnymi).

 

Pozdrawiam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
[...]jezeli zadna z tych opcji to czy ktos ma jakis pomysł na lekkie zmniejszenie spalania benzyniaka posiadam 523 :wink:

 

Tak, ma:

- auto tylko na trasy, styl jazdy emeryta :twisted2:

- w mieście rower/skuter/MZK(MPK)

 

Powinieneś się w 8 litrach zmieścić... :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
godzill widze ze lampy z allegro juz masz ale te zabawki to napewno ci sie nie przydadzą. Chcesz oszczędności wsadz LPG, chcesz wiecej mocy wsadz turbo :) lub kup 528 lub 540
Opublikowano
Z tego co pamiętam, 523i łatwo przerobić na 525i (dolot od 525 założyć chyba wystarczy). I masz +20KM więcej. Do tego jeszcze chip i moc już pokaźnie wzrośnie, względem "gołej" 523i. Ale nigdy się w to nie bawiłem więc nie wiem ile w tym prawdy.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Wstawienie lpg to koszt około 3000 pln, zależy w jakim mieście, ważne żeby to było dobrze zrobione.

Moje 523 z 97 roku w kombi pali na miejscu w mieście 12-13 lpg, przy cenie 1,64 na orlenie daje to 20 pln na 100km + miesiecznie 50 pln na benzyne, wiec wydaje mi się że maluch czy cc spali wiecej ;) a w końcu to BMW.

U mnie naprzykład jest nieznaczny ubytek mocy na lpg w porównaniu do benzyny.

Spróbuje zmierzyć przyśpieszenie do setki (oczywiście orientacyjnie) to dam znać dla porównania.

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano
zobaczymy co to bedzie mam jeszcze 2miesiace na wykombinowanie czegos jak juz bede zakladal gaz to raczej BRC koszt lekko powyzej 4000 i do czegos co wiecej pali myslalem nad 540 z gazem tylko widze ze 45 tys trzeba dac za poliftową

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
[...]przy cenie 1,64 na orlenie daje to 20 pln na 100km + miesiecznie 50 pln na benzyne[...]

 

Skoro jeździsz ok. 250 km (ok. 3000 km rocznie) miesięcznie, to nie rozumiem po co Ci auto... Licząc koszt zakupu, spadek wartości auta, ubezpieczenia, przeglądy, części, ewentualne naprawy, to taxi wyniosłoby Cię znacznie mniej... Czysta oszczędność :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś Ci się chyba pomyliło. Nie wiem skąd wniosek, że on jeździ 250 km miesięcznie.
Opublikowano
Coś Ci się chyba pomyliło. Nie wiem skąd wniosek, że on jeździ 250 km miesięcznie.

 

Tfu, tfu, masz rację, za szybko przeczytałem... sorki :duh:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Jak już chcesz wydawać trochę więcej kasy na instalacje LPG to polecam zdecydowanie prinsa

 

ja bym polecał staga i montaż u nikosia (tutaj znajdziesz namiar http://www.lpg.info.pl/) i nie masz problemów z instalacją,

 

co do prinsa podobno wtryski nie najlepiej znoszą jakość polskiego gazu

Opublikowano

Ile teraz kosztuje ~ instalacja do m50b20 Stag300 wtryskiwacze magicjet z parownikiem eg2 ?

Planuje własnie załozenie takiej instalacji ale najpierw chciałbym sie zorientowac w cenach :)

Opublikowano
Wstawienie lpg to koszt około 3000 pln, zależy w jakim mieście, ważne żeby to było dobrze zrobione.

Moje 523 z 97 roku w kombi pali na miejscu w mieście 12-13 lpg, przy cenie 1,64 na orlenie daje to 20 pln na 100km + miesiecznie 50 pln na benzyne, wiec wydaje mi się że maluch czy cc spali wiecej ;) a w końcu to BMW.

U mnie naprzykład jest nieznaczny ubytek mocy na lpg w porównaniu do benzyny.

Spróbuje zmierzyć przyśpieszenie do setki (oczywiście orientacyjnie) to dam znać dla porównania.

 

Ja do V8 pewnie musiałbym wydac pewnie znacznie więcej na dobrą instalację lpg i to jeszcze w Wawie.... Do tego slyszalem ze V8 nie znosza tak dobrze gazu jak R6.

m62, V8, 245 km
Opublikowano

Do tego slyszalem ze V8 nie znosza tak dobrze gazu jak R6.

 

Też tak słyszałem że v8 nie znosi gazu.

Mierzyłem przyśpieszenie 523 kombi z lpg i wyszło mi około 9,5 sek z normalnym ruszeniem, zadne zrywy.

Bandyci Mają Wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.