Skocz do zawartości

naprawa automatycznej skrzyni biegow


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

po rozebraniu wszystkiego stwierdzam ze chcac ta skrzynie dobrze zrobic to koszt czesci ( orginalnych ZF ) wynosi ok 1400 - 1500 zl - do wymiany wszystkie tarczki , kilka plytek , jedno lozysko igelkowe

 

No i jeszcze z 7 litrow oleju do skrzyni i filterek :D Czyli jakies 2000 razem...

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Zgadza sie. Przy wymianie mozliwe jest spuszczenie 4-5 litrow. Jak sciagasz skrzynie to spuscisz duzo wiecej. Jak oproznisz jeszcze konwerter to w sumie wchodzi chyba okolo 9 litrow do suchej skrzyni. Wymiana niestety nie jest rownoznaczna ze spuszczeniem calego oleju. Wymieniasz w najlepszym wypadku 70% oleju w skrzyni. Chyba, ze robisz wymiane dynamiczna z oproznieniem konwertera to wtedy trzeba liczyc jakies 7 literkow. Cala skrzynia we wszystkich zakamarkach ma okolo 9 litrow z tego co pamietam.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

7 litrów ? :shock: Przy wymianie zapłaciłem za 3,5 litra.

 

Niestety to nie wymiana ale "dolewka". Spuscili Ci jakies 40% oleju jaki jest w skrzyni. 60% zostalo starego i wymieszalo sie z nowym. Nie masz jednak co sie lamac. Wymiana calkowita oleju jest rownoznaczna z wyjeciem skrzyni...

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
nie koniecznie - podczas wymiany dynamicznej jestes w stanie wymienic ok 90% oleju w skrzyni - wiadomo ze do wymiany dynamicznej nie zuzyjesz 10 litro oleju tylko wiecej ( bo nowy olej sie bedzie mieszal ze starym i dolewasz nowego az barwa oleju bedzie zblizona do nowego ), ale moim zdaniem to oplacalna inwestycja - 90 % uszkodzen skrzyn to wina braku oleju lub jego zlego stanu !!!! - u mnie brakowalo ok 0,75 l oleju - i skrzynia lezy w czesciach w pokoju obok :duh:
Opublikowano
U mnie brakowalo 1,4 litra i skrzynia chodzi. Ale kierowany instynktem odkladam kaske na czesci :mrgreen: Albo na nastepne autko :twisted2:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
tylko ze ty masz inna skrzynie - te starsze sa duzo bardziej odporne na niedobory olej - ale jest tez roznica w moci - jak w moja skrzynie ( z brakiem oleju ) wpadlo 220 oni to juz widze jakie tam bylo zamieszanie :D
Opublikowano
narazie nie mam i chyba nie bede kupowal .......... ale czyms jezdzic musze :mad2: jestem w kropce - cos musze zrobic ale nie wiem co - boje sie ze wpakuje w nia 2 tys i nie bedzie chodzic tak jak wczesnij..........
Opublikowano
Widze, ze poczatkowy entuzjazm Cie opuszcza :( Hmmm... Sam sie zastanawiam nad tym, czy nie wywalic skrzyni i nie zafundowac jej nowych czesci. Przeciez gorzej chyba byc nie moze???

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

gdybym mial pewnosc ze wszystko bedzie chodzic tak jak wczesniej to nawet bym sie nie zastanawial.........

 

co do paprwy - jesli to mozliwe to radze rozbierac skrzynie jak pojawiaja sie pierwsze objawy uszkodzen ( np jak slizga i ot nie wina sterowania) - bo potem niszcza sie kolejne czesci - szczegolnie plytki metalowe - przegrzewaja sie , wyginaja i robia sie w nich wrzery - i musza byc wymienione bo jesli nie to skrzynia po naprawie nie wytrzyma 20 tys km....... pozatym jesli cos szarpie to zeby tarczek wycinaja szczeliny w koszach i wtedy kosz tez jest do wymiany - a to juz wiekszy koszt - u mnie jeden kosz pasowalo by wymienic.....

Opublikowano

niestety koszty sa za duze i dlatego kupuje inna skrzynie - cena jest przystepna ( place za nia jak sprawdze ) wiec chyba nie mam innego wyjscia.....

 

chyba ze przerobka na manuala - koszt ok 2tys zl + kupa roboty - skrzynia ,sprzeglo ,pedaly, wla napedowy , kolo 2masowe, dyfer , tunel i jeszcze nie wiadomo co........ :mad2:

 

jesli chodzi o samodzielna naprawe to nie jest to nic wielce skomplikowanego - trzeba to zrobic raz a dobrze zeby nie wyciagac skrzyni 2 raz - wymienic co tzreba i musi chodzic....

 

NIE bojmy sie automatow :cool2:

Opublikowano
a ja wg. VIN mam A5S310Z..... :shock: :shock: :shock:

 

i to jest właśnie 5HP18 :mrgreen:

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
jesli chodzi o samodzielna naprawe to nie jest to nic wielce skomplikowanego - trzeba to zrobic raz a dobrze zeby nie wyciagac skrzyni 2 raz - wymienic co tzreba i musi chodzic....

NIE bojmy sie automatow :cool2:

 

Widzę że entuzjazm Ci powrócił, tak trzymać.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
a ja wg. VIN mam A5S310Z..... :shock: :shock: :shock:

 

i to jest właśnie 5HP18 :mrgreen:

 

To po co to komplikowac..... :duh: :duh:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
jesli chodzi o samodzielna naprawe to nie jest to nic wielce skomplikowanego - trzeba to zrobic raz a dobrze zeby nie wyciagac skrzyni 2 raz - wymienic co tzreba i musi chodzic....

NIE bojmy sie automatow :cool2:

 

Widzę że entuzjazm Ci powrócił, tak trzymać.

 

enuzjazm powrocil bo jestem w stanie sam ja naprawic , tylko ze koszt czesci jest za wysoki :mad2: - ale liczy sie to ze wam pokazalem ze sie da :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.