Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Stanalem w dlugim korku- podjezdzajac malymi odcinkami. W ten sposob skrzynia "padla"(automatyczna z trip.)Czy to zle ,bo raz wylanczalem bieg na praking- raz na neutralny i czy wogole w takiej sytuacjii mozna cos kombinowac z biegami?Co robic w takim wypadku?
Opublikowano
Z tego co wiem to sie nie wachluje z D na N, P itp. bo to niezdrowo. A co masz na myśli pisząc że skrzynia padła?
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
Stanalem w dlugim korku- podjezdzajac malymi odcinkami. W ten sposob skrzynia "padla"(automatyczna z trip.)Czy to zle ,bo raz wylanczalem bieg na praking- raz na neutralny i czy wogole w takiej sytuacjii mozna cos kombinowac z biegami?Co robic w takim wypadku?

Sam swoją skrzynię "zabiłeś", bo najgorsze, co można starej skrzyni zrobić, to przełączać na postoju z N na D i odwrotnie. Powoduje to duże skoki ciśnień i skrzynia nie wytrzymuje. Spróbuj wrzucić na plecy sześćdziesięciolatkowi worek cementu i każ mu biec pod górkę. Młody może sobie jakoś poradzi, ale dziadek padnie i tak samo jest ze skrzynią...

Opublikowano

na postoju teoretycznie można wrzucac na N - jeżeli skrzynia jest sprawna nic się nie stanie ... natomiast nie ma potrzeby tego robić . Chyba Ze korek stoi i nic sie np 5 min nie rusza.

 

 

Jeżeli siadła to znaczy po prostu że to złom już był...

Opublikowano

Sam swoją skrzynię "zabiłeś", bo najgorsze, co można starej skrzyni zrobić, to przełączać na postoju z N na D i odwrotnie. Powoduje to duże skoki ciśnień i skrzynia nie wytrzymuje. Spróbuj wrzucić na plecy sześćdziesięciolatkowi worek cementu i każ mu biec pod górkę. Młody może sobie jakoś poradzi, ale dziadek padnie i tak samo jest ze skrzynią...

 

fajne rewelacje piszecie!

 

skoro waszym zdaniem nie wolno się przełączyć z N na D i odwrotnie bardzo jestem ciekaw jak waszym zdaniem automatem wyjechać z zatłoczonego parkingu, ciasnego garażu albo zawrócić w wąskiej uliczce?

 

przecież waszym zdaniem nie wolno się przełączać miedzy luzem a biegiem w przód a tak się niestety składa że kolejność jak na złość układa się magicznie PRND i słucham zatem recepty zawracania na 3 bez 2 krotnego wrzucenia luzu - którego jak napisaliście wyżej stara skrzynia nie ma prawa wytrzymać?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Heja

 

Chłopaki piszą że bez potrzeby się tego nie robi.

Przełączając z P lub N na D - spore ciśnienie wali poprzez elektrozawory w skrzynie.

Jeśli skrzynia jest sprawna to jest to normalne i nieszkodliwe.

 

Jeśli jednak skrzynia była złomem (czytaj: miała zużyte uszczelnienia, elektrozawory itp) to po prostu padła. Qniec.

 

jaki masz przebieg w aucie?

niestety skrzynie automatyczne w bmw mają swoją określoną żywotność

 

To nie stare MB 124 które na skrzyni robi milion kilometrów i sie nic nie dzieje

Niestety - tu się dzieje tak w okolicach 250-300 tys km (oczywiście nie w każdym aucie)

 

Uprzedzając Twoje następne pytania:

TAK - najpewniej jest zrobić remont, a nie kupować niepewną używką. TAK - cena jest kosmiczna.

TAK - wiele jest postów na ten temat.

 

TAK - wiem co mówię - już to mam za sobą.

 

pozdrawiam

prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
Opublikowano

tego typu pytań odnośnie skrzyń w e32 odemnie nie usłyszysz

 

nie jest to moja pierwsza e32 i nie pierwszy mój automat

 

puki co śmieje się z zabobonów opisywanych powyżej, auta z garażu nie wynoszę na plecach w obawie by nie przełączyć się między N a D o jeden raz za dużo

 

jak ma paść forward to padnie a koszt remontu mnie nie przeraża

 

skrzynia z MB masterowanie podciśnieniowe i jeździ bez remontu na księzyc i z powrotem, porównanie do 4hp22 jest bez sensu

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
fajne rewelacje piszecie!

 

skoro waszym zdaniem nie wolno się przełączyć z N na D i odwrotnie bardzo jestem ciekaw jak waszym zdaniem automatem wyjechać z zatłoczonego parkingu, ciasnego garażu albo zawrócić w wąskiej uliczce?

 

przecież waszym zdaniem nie wolno się przełączać miedzy luzem a biegiem w przód a tak się niestety składa że kolejność jak na złość układa się magicznie PRND i słucham zatem recepty zawracania na 3 bez 2 krotnego wrzucenia luzu - którego jak napisaliście wyżej stara skrzynia nie ma prawa wytrzymać?

 

 

mi bardziej chodziło o to, że niektórzy mają dziwny zwyczaj wrzucania N a póżniej D w trakcie jazdy w celu "oszczędzania" paliwa. Przecież jak zawracasz lub wykonujesz manewr parkowania to auto stoi w miejscu kiedy zmieniasz bieg, więc chyba jest ok.

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano

w czasie postoju to można mieszać biegami ile sie chce - tylko jak stoisz na światłach to po co ? obciążenie silnika i skrzyni jest minimalne więc nie ma to sensu ...

 

 

w czasie jazdy nie wolno wrzucać na N - pisałem to już wiele razy - jedziesz , wał napędowy sie kręci , kręci się wałek w skrzyni - a razem z wałkiem część tylnych sekcji skrzyni - a jak jest na N to te sekcje nie mają smarowania i chłodzenia - więc z czasem lub w słabszej skrzyni może do doprowadzic do jej usterki ...

Opublikowano

Panowie z tymi przebiegami skrzyń w BMW 250-300 tys i remont to są jakieś zabobony. Moja skrzynka 5HP24 ma nalatane 370 tys i czuje się świetnie, tylko tyle że jest to jej pierwsze 370 tys, a nie 250 tys na liczniku i 300 tys w pamięci, jak niestety w większości 7-er jeżdżących po Polsce.

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano
Zmiany przełożen w tym przypadku nie miały nic wspólnego z uszkodzeniem skrzyni. Poprostu ta konkretna skrzynia miała się skończyć i sie skończyła. Powodów mogło być mnustwo. Zła eksploatacja przez poprzedniego właściciela, zurzyty filtr oleju i sam olej, który możliwe że nie był nigdy wymianiany. Tak czy siak nie ma co teraz rozkminiać tylko wymontować skrzynie zawieść do konkretnego fachowca od ASB i poprostu remontować. Urzywanej bym nie kupował bo licho wie co kupisz i ile pojeżdzisz.
Opublikowano
w czasie postoju to można mieszać biegami ile sie chce - tylko jak stoisz na światłach to po co ? obciążenie silnika i skrzyni jest minimalne więc nie ma to sensu ...

 

 

w czasie jazdy nie wolno wrzucać na N - pisałem to już wiele razy - jedziesz , wał napędowy sie kręci , kręci się wałek w skrzyni - a razem z wałkiem część tylnych sekcji skrzyni - a jak jest na N to te sekcje nie mają smarowania i chłodzenia - więc z czasem lub w słabszej skrzyni może do doprowadzic do jej usterki ...

 

Teoretycznie jest tak ze mozesz wlozyc z D na N i odwrotnie w dowolnym momecie. Wszystko czego nie mozna zrobic podczas poruszania sie auta jest zablokowane poprzez koniecznosc wciśnięcia przycisku na lewarku.

Najlepszym przykladem tego ze na wszystkich pozycjach (oprócz P) jest dobre smarowanie jest fakt, że poziom oleju w skrzyni sprawdza sie na polozeniu N kiedy olej dotarl do wszystkich zakamarków skrzyni.

Jak wlozysz P lub zgasisz silnik olej wraca do misy olejoweji robi sie go duzo za duzo.

Dopoki chodzi silnik masz smarowanie skrzyni.

 

Z reszta odsyłam do wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w#U.C5.BCytkowanie_skrzy.C5.84_automatycznych jes tu ładnie napisane ze nawet podczas holowania zaleca sie jesli to mozliwe odpalenie silnika w pozycji jałowej N dla smarowania i chłodzeni skrzyni.

Opublikowano
w czasie postoju to można mieszać biegami ile sie chce - tylko jak stoisz na światłach to po co ? obciążenie silnika i skrzyni jest minimalne więc nie ma to sensu ...

 

 

w czasie jazdy nie wolno wrzucać na N - pisałem to już wiele razy - jedziesz , wał napędowy sie kręci , kręci się wałek w skrzyni - a razem z wałkiem część tylnych sekcji skrzyni - a jak jest na N to te sekcje nie mają smarowania i chłodzenia - więc z czasem lub w słabszej skrzyni może do doprowadzic do jej usterki ...

 

Teoretycznie jest tak ze mozesz wlozyc z D na N i odwrotnie w dowolnym momecie. Wszystko czego nie mozna zrobic podczas poruszania sie auta jest zablokowane poprzez koniecznosc wciśnięcia przycisku na lewarku.

Najlepszym przykladem tego ze na wszystkich pozycjach (oprócz P) jest dobre smarowanie jest fakt, że poziom oleju w skrzyni sprawdza sie na polozeniu N kiedy olej dotarl do wszystkich zakamarków skrzyni.

Jak wlozysz P lub zgasisz silnik olej wraca do misy olejoweji robi sie go duzo za duzo.

Dopoki chodzi silnik masz smarowanie skrzyni.

 

Z reszta odsyłam do wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w#U.C5.BCytkowanie_skrzy.C5.84_automatycznych jes tu ładnie napisane ze nawet podczas holowania zaleca sie jesli to mozliwe odpalenie silnika w pozycji jałowej N dla smarowania i chłodzeni skrzyni.

 

to co napisałes zaprzecza temu co podałes w linku,wiec odsyłasz kogos sam nie czytajac tego :cool2: przeczytaj opis D - Drive

Opublikowano
w czasie postoju to można mieszać biegami ile sie chce - tylko jak stoisz na światłach to po co ? obciążenie silnika i skrzyni jest minimalne więc nie ma to sensu ...

 

 

w czasie jazdy nie wolno wrzucać na N - pisałem to już wiele razy - jedziesz , wał napędowy sie kręci , kręci się wałek w skrzyni - a razem z wałkiem część tylnych sekcji skrzyni - a jak jest na N to te sekcje nie mają smarowania i chłodzenia - więc z czasem lub w słabszej skrzyni może do doprowadzic do jej usterki ...

 

Teoretycznie jest tak ze mozesz wlozyc z D na N i odwrotnie w dowolnym momecie. Wszystko czego nie mozna zrobic podczas poruszania sie auta jest zablokowane poprzez koniecznosc wciśnięcia przycisku na lewarku.

Najlepszym przykladem tego ze na wszystkich pozycjach (oprócz P) jest dobre smarowanie jest fakt, że poziom oleju w skrzyni sprawdza sie na polozeniu N kiedy olej dotarl do wszystkich zakamarków skrzyni.

Jak wlozysz P lub zgasisz silnik olej wraca do misy olejoweji robi sie go duzo za duzo.

Dopoki chodzi silnik masz smarowanie skrzyni.

 

Z reszta odsyłam do wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w#U.C5.BCytkowanie_skrzy.C5.84_automatycznych jes tu ładnie napisane ze nawet podczas holowania zaleca sie jesli to mozliwe odpalenie silnika w pozycji jałowej N dla smarowania i chłodzeni skrzyni.

 

to co napisałes zaprzecza temu co podałes w linku,wiec odsyłasz kogos sam nie czytajac tego :cool2: przeczytaj opis D - Drive

 

D - Drive czasem oznaczone OD, D wewnątrz O, itp. podstawowa pozycja do jazdy w przód (dyskusje o opisach i różnicach pomiędzy drive, overdrive itp. są tu nieistotne - pozycja następna za pozycją N to podstawowa pozycja jazdy w przód, niezależnie od tego jak nazywa ją producent pojazdu). Skrzynia zestawia biegi w pełnym zakresie prędkości i przełożeń (3 dla starszych skrzyń, 4 lub 5 dla typowych, po 6 do 8 dla najnowszych generacji), w zależności od położenia pedału gazu, hamulca, prędkości pojazdu, i kilku do kilkudziesięciu innych parametrów branych przez uwagę przez układ sterowania. Typowo punkty zmiany biegów zależą od agresywności operowania pedałem gazu, także redukcje odbywają się głównie w zależności od pozycji tego pedału. Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie

Opublikowano

Faktycznie nie czytałem D bo zająłem sie pozycją N gdzie pisze ze jest smarowanie:

"...z przerwami na ostygnięcie skrzyni (jeśli możliwe jest uruchomienie silnika i praca skrzyni, należy co kilka-kilkadziesiąt kilometrów włączyć silnik, i pozwolić skrzyni na pracę jałową, dla smarowania i schłodzenia mechanizmów). Zbyt szybkie i długie holowanie (czy ogólniej próby długiej i/lub szybkiej jazdy z napędem odłączonym od kół, np. kilkudziesięciokilometrowe zjazdy z gór na N) z reguły powodują uszkodzenia mechanizmów skrzyni wskutek przegrzania i braku smarowania (główna pompa robocza skrzyni jest z reguły napędzana wyłącznie od silnika, skrzynia napędzana od kół nie ma żadnej możliwości właściwego chłodzenia i smarowania)."

 

W kazdym badz razie tak jak wczesniej napisalem: "Teoretycznie jest tak ze mozesz wlozyc z D na N i odwrotnie w dowolnym momecie. Wszystko czego nie mozna zrobic podczas poruszania sie auta jest zablokowane poprzez koniecznosc wciśnięcia przycisku na lewarku."

Opublikowano
Faktycznie nie czytałem D bo zająłem sie pozycją N gdzie pisze ze jest smarowanie:

"...z przerwami na ostygnięcie skrzyni (jeśli możliwe jest uruchomienie silnika i praca skrzyni, należy co kilka-kilkadziesiąt kilometrów włączyć silnik, i pozwolić skrzyni na pracę jałową, dla smarowania i schłodzenia mechanizmów). Zbyt szybkie i długie holowanie (czy ogólniej próby długiej i/lub szybkiej jazdy z napędem odłączonym od kół, np. kilkudziesięciokilometrowe zjazdy z gór na N) z reguły powodują uszkodzenia mechanizmów skrzyni wskutek przegrzania i braku smarowania (główna pompa robocza skrzyni jest z reguły napędzana wyłącznie od silnika, skrzynia napędzana od kół nie ma żadnej możliwości właściwego chłodzenia i smarowania)."

 

dalej nie rozumiesz ze dotyczy to holowania i ze w pozycji N i P(w przeciwienstwie np do pozycji D) jest słabe smarowanie i chłodzenie skrzyni ...

postaraj sie przeczytac całosc jeszcze raz ze zrozumieniem,jak nie dasz rady popros kogos o pomoc i odsyłam tu http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5

 

W kazdym badz razie tak jak wczesniej napisalem: "Teoretycznie jest tak ze mozesz wlozyc z D na N i odwrotnie w dowolnym momecie. Wszystko czego nie mozna zrobic podczas poruszania sie auta jest zablokowane poprzez koniecznosc wciśnięcia przycisku na lewarku."

 

teoretycznie ze swoja skrzynia mozesz robic wszystko ... ,ale nie powinno sie podczas jazdy zmieniac N na D i odwrotnie ,podczas postoju przy wcisnietym hamulcu mozna wachlowac ile sie chce w poz. PRND

  • 1 rok później...
Opublikowano
panowie chcialem podlaczyc sie do tematu zeby nie zakladac nowego. mam e39 98r z asb+septronic. auto mam od niedawna i nie wiem jak sprawdzi mi sie w trasie. niedlugo szykuje mi sie wyjazd jakies 200km w jedna strone i chcialem sie zapytac co dokladnie trzeba zrobic jak auto stanie (chodzi mi dokladnie o to jak holowac auto z ta skrzynia w przypadku kiedy silnik nie da sie odpalic). poczytalem tu troche i opinie na temat holowania sa rozne ale nigdzie nie doczytalem sie jak cholowac auto kiedy silnik nie moze zostac odpalony. prosze o jakas podpowiedz
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
panowie chcialem podlaczyc sie do tematu zeby nie zakladac nowego. mam e39 98r z asb+septronic. auto mam od niedawna i nie wiem jak sprawdzi mi sie w trasie. niedlugo szykuje mi sie wyjazd jakies 200km w jedna strone i chcialem sie zapytac co dokladnie trzeba zrobic jak auto stanie (chodzi mi dokladnie o to jak holowac auto z ta skrzynia w przypadku kiedy silnik nie da sie odpalic). poczytalem tu troche i opinie na temat holowania sa rozne ale nigdzie nie doczytalem sie jak cholowac auto kiedy silnik nie moze zostac odpalony. prosze o jakas podpowiedz

 

zaznaczyć białym mazakiem położenie wału napędowego przy łączeniu z tylnym mostem , odkręcić go , przywiązać drutem żeby nie szurał po asfalcie i jazda :) , a najlepiej zamówić lawetę :) NIGDY nie holuje się automatem , nie kombinuje ze zmianami położeń lewarka w czasie jazdy itp , bo po jaką cholerę ? wrzucasz na D i nie dotykach wajchy do zatrzymania :)

Kamil
Opublikowano
poczytalem tu troche i opinie na temat holowania sa rozne ale nigdzie nie doczytalem sie jak cholowac auto kiedy silnik nie moze zostac odpalony.

 

Za tylne kola,na tzw.motylku.

Co do zmiany polozena lewarka-bez ograniczen.Pod warunkiem,ze bedzie to pomiedzy D,S lub M.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.