Skocz do zawartości

320d Utrzymanie auta (1998-1999)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak jak w temacie. Jestem studentem wiec bym jezdzil tylko raz w tygodniu 200 km (trasa) moze czasami po miescie ale bardzo zadko. I tutaj pytanie koszty utrzymania takiego auta bo nie sztuka kupic auto a pozniej jak cos sie spieprzy zeby stal pod blokiem. Tak mniej wiecej pi razy oko napiszcie kosztorys jakie czesci trzeba wymieniac i ile kosztuja itp to by bylo pierwsze auto.(i jeszcze jedna sprawa z ubezpieczeniem:mianowicie w hesti wyszlo mi 1700zł samo OC a mam ulotkę blizej nie zindyfikowanej firmy ze zaplaciłbym 930zł czy to możliwe dodam że to byłby mój pierwszy samochód ) Myślałem jeszcze nad Mitshubishi Carisma z 2001 roku 1.9 DID hatchback i pytanie do was co ma bmw e46 ( mysle ze chyba latwiej znalesc mechanika dla bmw?)co nie ma ta carisma. Prosze o szczere odpowiedzi :)

Naprawde potrzebuje waszej pomocy. :cry2:

Edytowane przez Gość
Opublikowano
to wszystko zależy od egzemplarza jaki ci trafi,ale pewne jest to że bmw nie jest tanim autem w eksploatacji,nie ma co sie łudzić.
Opublikowano

Wybacz kolego, ale jak miałbym robić 200 km tygodniowo to kupiłbym sobie sajszento z gazem - w dodatku na jednorazowej trasie ;)

Chcesz kupić auto dla szpanerki i lansu ? Bo na to wygląda. Koszt utrzymania jak praktycznie każdego innego auta o które się dba takie jest moje zdanie. Wiadomo części są trochę droższe, ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. W BMW nie zużywają się inne części, jak w Oplu, Mietku czu Fordzie.

Kolejna sprawa jak zamierzasz jeździć na najtańszych zamiennikach, bo być może uznasz ,że przy tej ilości kilometrów lepsze części są niepotrzebne....to sobie odpuść i kup coś tańszego w eksploatacji.

Dobre części kosztują i to jest prawda.

Siła i Honor
Opublikowano

320d z 136 konnym silnikiem to dorby samochod dla studenta politechniki, poznasz dzieki niemu budowe i funkcjionowanie termostatu, przeplywki, turbo i innych :)

 

Na forum co widze duzo ludzi ma z tym modelem problemy i wiem jak to jest z wlasnego doswiadczenia. (milem podobne problemy co ludzie z forum)

 

Jezdzi sie fajnie ale jak bym mial robic 200km w tydzien to bym kupil benzyne 2.5l bo wiecej spali ale przy malym przebiegu to roznica niewielka a przyjemnosc z jazdy inna :)

Diesel na duze przebiegi.

Opublikowano
Tak jak Dano pisze , trochę drożej ale za to na pewno są bardziej wytrzymałe i niezawodne , a kupować auto dla szpanu ? Nie wiem czy jest sens ale na pewno trzeba o auto dbać i nie lać byle czego ani nie zakładać paści zamiast części . Koszta wtedy są adekwatne do bezpieczeństwa i do komfortu w eksploatacji :cool2:
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
ja mam taki 136 i oprocz ekspolatacji to praktycznie nic!w utrzymaniu tani nie jest jesli czesci chcesz ori lub b.dobre zamienniki.ale w sumie szybko sie nauczysz dla BMW kupic tansze buty sobie a jej ori czesc :dance:
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano
Baton123456- myślę kolego że jeśli to twoje pierwsze auto to kup coś małego z małym motorem pod maską będzie oszczędne i tanie w utrzymaniu bunia jednak ma te 136 kucy ale można sobie lub innym zrobić kuku nie mając wprawy a wtedy... :duh: pozdrawiam.
Opublikowano

wiecie nie chce małym autem jezdzic chciałbym coś lepszego bo czemu miałbym jezdzic czyms gorszym jezeli moge za zarabiona kase kupic lepsze auto chciałem od was jakis mniej wiecej kosztorys ile wydajecie na samochód i nie chodzi mi o paliwo tylko ceny np rozrządu (co bym musiał po zakupie auto wymieniac pewnie olej i filtry) do auta i co sie najczesciej psuje w nim i jaki jest tego mniej wiecej koszty z robocizna i powiedzcie sami gdbyscie mieli do wyboru malucha itp samochody a np ten co wybrałem to ktory byscie chcieli? chce cos ładnego i zeby sie fajnie jezdziło nie piszcie mi z że do szpanu samochod bo taka prawda ze gdbyscie sami nie szpanowali to byscie kupili fiata pande co nie? ktos napisał że lepiej benzyne ze wiecej pali itp mimo wszystko mysle o dieslu a któryś kolei napisał ze pewnie bym kupowal najtansze zaminniki i o to sie was pytalem jakie czesci sie psuja i na jakie najlepiej je wymieniac i ile kosztuja mniej wiecej z robocizna prosze o naprawde jakos fachowa odpowiedz a nie to co mi napisaliscie (moze po to zeby sobie nabic posty? nie ma mi kto pomoc i jestem zielony w tych sprawach wiec prosze was o pomoc a nie o jakies bzdety mam nadzieje ze sie ktos znajdzie )

 

ps:nie chce byc upierdliwy ale chciałem wczesniej poprostu odpowiedz na moje pytanie a wiekszosc z was do mnie skacze ze niby cytuje "ale w sumie szybko sie nauczysz dla BMW kupic tansze buty sobie a jej ori czesc" "i z 136 konnym silnikiem to dorby samochod dla studenta politechniki, poznasz dzieki niemu budowe i funkcjionowanie termostatu, przeplywki, turbo i innych " oraz "Chcesz kupić auto dla szpanerki i lansu ?" a zebys wiedzial ze tak i nie naskakuje na ciebie teraz chcialem poprostu abyscie mi pomogli bo jednak moim zdaniem auto do szpanerki i lansu bylo by wtedy kiedy bym jezdzil nim tylko do kosciola w niedziele

 

I jeszcze raz prosze naprawde serdecznie o rzetelne odp( chyba dobrze napisalem)

 

Rafale Tuszyński ty chyba i jakis inny użytkownik odpisal mi dormalnie za co dziękuje chociaz nie na temat.

Opublikowano

Krótko ode mnie...

 

Jeżdżąc 200km tygodniowo i to trasą trzymałbym się od 320d 136KM z daleka, chyba w ogóle od turbodiesel'a trzymałbym się z daleka.

 

W 320d i tej 136KM i tej 150KM ma co "paść", więc nie ma co kusić losu.

Turbina, wtryski, pompa VP44, koło dwumasowe, koło pasowe itd itd

 

Kup za tę kasę fajną benzynę.

Najprawdopodobniej będzie miała mniejszy przebieg / będzie nowsza / będzie w lepszym stanie.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Wiesz nie każdy kupuje bmw żeby poszpanować , to solidna , bezpieczna i zazwyczaj szybka marka . Potem możemy się zagłębiać w stylistykę i wygląd samochodu . Koszty utrzymania auta ? Zazwyczaj będziesz wymieniał tylko oleje w silniku i skrzyni (w skrzyni wymieniać możesz rzadziej) filtry , tarcze i klocki .

 

Olej silnikowy : Kupisz dobry na allegro tylko nie od byle kogo i sam olej wyniesie cie około 200zł do całej wymiany w silniku .

 

Olej do skrzyni , jeśli będziesz wymieniał to jest różnica pomiędzy manualem a automatem . 1 litr oleju do skrzyni to koszt od 50-80zł.

 

Filtr oleju : 30-40zł

 

Tarcze i klocki na przód w sumie koszt od 250zł do max 450zł za komplet to zależy z jakiej firmy czy ate , brembo czy ferodo czy inne .

 

Podałem ci tylko te podstawowe rzeczy które będziesz musiał wymieniać w ciągłej eksploatacji . Reszta zależy od stanu samochodu i od tego czy będziesz miał pecha i coś się może zepsuje i nie ma się co od razu unosić :P

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano (edytowane)

ale jaką beznzyne np??? czy w diesel bardziej sie pieprzy hmm??

 

ps serio dzieki Bardzo Mądry za taka odowiedz troche zes mi juz pomogl z tego co widze to bylby gites jezeli tylko yo mialbym wymieniac (a co ile itp)?

Edytowane przez Gość
Opublikowano
wg mnie najlepszą opcją dla Ciebie będzie 318 e46, taniej kupisz, będzie miała mniejszy przebieg, dużo mniej może się w niej zepsuć, a pali w trasie 7 litrów przy normalnej jeździe
........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano
tak 318i, silnik ma bodajże 118 koni
........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano
i co serio 7 litrów? kurde dziwnie zeby 1.9 w benzynie tyle jezdzil? (nie znam sie ) znajomy ma honde accord z 2000 i w trasie mu pali nawet 12!
Opublikowano
ja mialem 1,6 i 1.8is, obydwie paliły 7 w trasie i 10 w mieście, w e46 myślę że będzie tak samo, nawet 2,5 nie pali 12 litrów w trasie oczywiście bez pałowania
........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano

Chodzi o to, że nigdy nie masz pewności, jak poprzedni właściciel dbał dajmy na to o turbinę (a propos pytania o psucie się diesla). A jak czegoś w aucie nie ma, to się nie popsuje. Ja, właściciel 136-konnej jednostki, również radziłbym omijać diesle przy użytkowaniu, które planujesz. Jak dla mnie to odpowiedni byłby każdy 6-cylindrowiec w benzynie, zależnie od mozliwości finansowych.

Ja olej z filtrem wymieniam co 15.000 km, to samo filtr paliwa. Filtr powietrza co drugą wymianę oleju. Oleju w skrzyni manualnej wogóle nie wymieniam. Klocki czy opony to już zaleznie od stylu jazdy.

Opublikowano

No to i ja się wypowiem:

 

Dla mniej niż 1000km/miesiąc nie bardzo jest sens kupowania diesla <-- moim zdaniem. Po co ci "ropniok" jak nie chcesz nim jeździć - więc na czym chcesz oszczędzić???

Klekota kupuje się aby zaoszczędzić na koszcie paliwa ( czasami te oszczędności szlak trafia jak padnie ci turbo albo pompa ) a nie po to żeby stał pod blokiem.

Wydasz więcej na klekota niż na benzynę a koszt paliwa ci się nie zwróci ( lub zwróci po 20latach eksploatacji przy przebiegu rzędu 200km/miesiąc).

 

Ja wybrałbym na twoim miejscu 316i lub 318i. Do zwykłej jazdy ci w zupełności wystarczy, powinien być nieco tańszy i mieć nieco mniejszy przebieg ( choć nie jest to regułą ).

Większych silników dla studenta nie polecam ze względu na koszta eksploatacji. Więcej oleju, więcej świec, więcej mocy a co za tym idzie większe zużycie paliwa. Jak ci ktoś powie, że jego 2,0 pali 10L/100km w mieście to:

1. Albo miasto ma długości 300m i jedno skrzyżowanie w dodatku bez świateł

2. Albo naczytał się za dużo braci Grimm.

 

Sam w czasach studenckich ujeżdżałem 318i ( E36 w dodatku na pasku ) i nie mogłem narzekać. Demon mocy to nie był ale zawsze zawiózł mnie na miejsce bez grymasów. Ani razu mi się nie rozleciał - przez 4 lata użytkowania nie było nawet sytuacji iż miałby problemy z odpalaniem. Tak więc mogę śmiało powiedzieć, że na sam początek 318i będzie słuszne.

 

Rozrząd ci odpada - jest łańcuch, koszta wymian oleju ( zależą od marki oleju) koszt filtrów jest niewielki ( najdroższy jest filtr od klimy - 54zł węglowy) koszty paliwa od 7,5 ( realnie ) do 10 ( przeciętnie ) i 12-13 ( maksymalnie ) - moim zdaniem nie porażają.

 

Większość wymian zrobisz sobie sam ( jeśli wiesz co to klucz ).

 

I tyle.....

 

P.S. Ja zawsze wychodzę z założenia iż:

CZEGO NIE MA W SAMOCHODZIE - TO SIĘ NIE ZEPSUJE

 

Klekocik - owszem ale albo nowy albo dobrze sprawdzony i młodszy - co niestety pociągnie z portfela.

 

Pzdr,

Opublikowano

koego prosta analogia powinna dac Ci juz duzo do myslenia, porownujac diesla i benzynke

wymiana oleju!!!!!

w dieselu prawie dwa razy wiecej kosztuje, musisz dbac o filtr powietrza do silnika, najlepiej wymieniac co 10tys! a to koszt okolo 100zl.

na pierwsze auto nie proponuje bmw, jesli znasz sie na mechanice auta, elektronice i lubisz dlubac, to zapraszam, ewentualnie jesli masz zasobny portfel to rowniez zapraszam :)

Opublikowano
wiecie nie chce małym autem jezdzic chciałbym coś lepszego bo czemu miałbym jezdzic czyms gorszym jezeli moge za zarabiona kase kupic lepsze auto

CO wg Ciebie znaczy gorsze i co lepsze ? Widzę, że kierujesz się znaczkiem raczej BMW niż czymś innym ;)

chciałem od was jakis mniej wiecej kosztorys ile wydajecie na samochód i nie chodzi mi o paliwo tylko ceny np rozrządu (co bym musiał po zakupie auto wymieniac pewnie olej i filtry) do auta i co sie najczesciej psuje w nim i jaki jest tego mniej wiecej koszty z robocizna

Nie oczekuj konkretnej odpowiedzi co się psuje, bo u każdego jest do wymiany co innego i po innym czasie...na żaden samochód nie ma reguły i spisu części, które trzeba wymienić i wszystko będzie wypas już do końca życia.

i powiedzcie sami gdbyscie mieli do wyboru malucha itp samochody a np ten co wybrałem to ktory byscie chcieli? chce cos ładnego i zeby sie fajnie jezdziło nie piszcie mi z że do szpanu samochod bo taka prawda ze gdbyscie sami nie szpanowali to byscie kupili fiata pande co nie?

Widzisz....jak zdałem prawko, miałem tam 19 lat strasznie chciałem mieć swoje auto i mój wybór padł na BMW E36 coupe z 2 litrowym silnikiem...bo myślałem sobie...co tam , niech zazdroszczą, że ja młody łepek się bujam beemką, a oni jakimś badziewiem na które nikt nie zwraca uwagi...tyle ,że moje głupie myślenie na szczęście się skończyło i kupiłem astrę 1 , rok 93 z silnikiem isuzu TD 1.7 , szarą na kołpakach, na którą z pewnością nikt nie zwracał uwagi...ale kupiłem to auto z tą myślą, że jest to pierwszy samochód, dzięki któremu nauczę się "obługi technicznej" jako takiej auta, będzie mało palił i nie będzie drogi w utrzymaniu...a że blachary nie będą lecieć i kumple nie będą piszczeć jak spalę kapcia to trudno... nie dla nich kupuję , tylko dla siebie. Teraz mam 23 lata, auto kupiłem za swoje, nie z portfela ojca, a wybrałem je przede wszystkim dlatego ,że jak widziałem E46 to mokro miałem w majtach, tak działał na mnie agresywny wygląd tego auta, przede wszystkim coupe (tutaj ukłon w stronę chłopaków ;))Kolejna sprawa to oczywiście bezpieczeństwo i wygląd całościowy. Oczywiście bałem się trochę spalania i części, ale nie jest źle.

ktos napisał że lepiej benzyne ze wiecej pali itp mimo wszystko mysle o dieslu

I dobrze napisał, bo na czym Ty chcesz oszczędzić, przy 200 km, nie wiem ile myślisz ,że 136 koni CI spali, ale mi pali 7,5 średnio i tyle liczę na 100 km, więc jeśli ktoś CI pisze ,że benzyna spali 7-10 , a koszt kupna, części i roboty jest na pewno tańszy jak w dieslu...to posłuchaj doświadczonego kolegi

a któryś kolei napisał ze pewnie bym kupowal najtansze zaminniki i o to sie was pytalem jakie czesci sie psuja i na jakie najlepiej je wymieniac

Nie ma na to reguły powtarzam po raz kolejny.To tak jakby zapytać na co najczęściej ludzie chorują i co im dać żeby byli już zdrowi.

i ile kosztuja mniej wiecej z robocizna prosze o naprawde jakos fachowa odpowiedz a nie to co mi napisaliscie (moze po to zeby sobie nabic posty?

To samo co wyżej, myślisz, że wszyscy mechanicy mają ten sam cennik?

Jeden za wymianę oleju z filtrem CI powie 50 zł a inny 150.. Ja powiem tak...miałem astrę,jedynie raz dałem do mechanika kiedy trza było wymienić rozrząd. Kupiłem BMW i wiem, że do "mechanika" nie dam, z tego względu ,że jak się czyta tutaj te wspaniałe wywody znawców mechaników do których koledzy dawali auta, to aż żal, poza tym, nie po to wydałem na auto tyle kasy, żeby jakiś debil mi je zjebał.

Teraz sam siadam do kompa, męczę trochę chłopaków na forum, otwieram realoem, jadę do wujaszka który ma garaż i zna się trochę na mechanice pojazdów bo w domu ma 4 i zawsze sam przy nich grzebał, drukuję co trzeba i siadamy po mału zabierając się do roboty. Póki co sprawdza się i super, bo przynajmniej poznaję budowę i w przyszłości sam sobie naprawię,a nie oddam do debila, który wymieni 10 części po drodze zanim znajdzie tą uszkodzoną.

nie ma mi kto pomoc i jestem zielony w tych sprawach wiec prosze was o pomoc a nie o jakies bzdety mam nadzieje ze sie ktos znajdzie )

Więc czytaj dokładnie co Ci ludzie piszą, no chyba ,że traktujesz to jako bzdety, na tak ogólne pytania, to samo się tyczy cytatu niżej.

 

 

I jeszcze raz prosze naprawde serdecznie o rzetelne odp( chyba dobrze napisalem)

 

Nikt nie chce na Ciebie naskakiwać kolego, bo forum służy do pomocy a nie do wzajemnego jechania się, ale włóż trochę pokory w to co piszą Ci ludzie mający już te samochody i doświadczenie z nimi (tutaj nie piszę o sobie, bo mam auto dopiero od listopada) poczytaj i pomyśl, czy na pewno to jest to na początek czego Ci trzeba.

Pozdro i powodzenia w wyborze.

Siła i Honor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.