Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z moim autem juz od dluzszego czasu bo odkod go kupilem tj. ponad 4 lata temu, mianowicie zamochod dosc mulowato kreci sie do ok 3500-4000 poczym ma taki jakby przeskok mocy i dalej juz idzie super az do konca tj do czerwonego na obrotomiezu. Czasem podczas przyspieszania czuc takie jakby wachanie sie tzn. dochodzi do tych 3500-4000 obr. i odczucie jaest takie jakby mial problem z ich przekroczeniem slychac przy tym mniej wiecej taki dzwiek ty ty ty tyyyyyy i dopiero jedzie - tylko sie nie smaic bo nie wiem jak to inaczej wyjasnic :-)

W aucie juz kilka razy wymnieniane byly wszelkie elementy ekspolatacyjne takie jak swiece i wszystkie filtr wiec to na pewno nie to na komputerze tez nic nie wychodzi. Zapomnail bym dodac ze jak auto jest zimne np po nocy to ten dziwny objaw nie wystepuje lub niemalze nie wystepuje , duzo mniej tez to czuc jak na dworze jest zimno a najgorzej jest jak silnik juz jest nagrzany (tak po 1h miejskiej) jazdy a dotego jest goroca to juz tragedia do 4000 zamulony pozniej czkawka a dopiero pozniej jazda. Z tego co zanlazlem na forum to wiem ze ten silnik system elektroniczno-pneumatyczna regulacja długości kanału dolotowego tzw.DISA i tak gdybam ze moze tam cos sie zacina albo sie zacielo i jeden z tych kanlaow tek krotszy albo ten dluzszy jest "nieczynny" ale sam juz nie wiem poradzcie cos bo lato sie rozkreca i moze bym to wkoncu naprawil bo nie wize ze tak musi byc (chociaz juz kilku "specow" rozlozylo rece i tak stwierdzilo. (A zapomnial bym w aucie nigdy nie bylo i nie ma instalacji lpg)

pozdrawiam

Kowal e-36

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przepływomierz sprawdzałeś? Mam tak sam silnik u siebie i też mam problem z przyspieszaniem, zreszą już pisałem na grupie w innym temacie, ostatnia diagnoza to możliwa zła praca przepływomierza z uwagi na zużycie.
Opublikowano

auto jest z 97 r. ja go mam od 2001 wiec jak kupilem mialo 4 lata i tak juz sie dzialo gazu nigdy nie widzialo wiec troche malo prawdopodobne ze przeplywka padnieta spalanie tez chyba w normia w miescie jakbym nie jezdzil tj. spokojnie albo mniej spokojnie wychodzi 10 l na trasie to zalezy ale ok 7.(+-1L) Na kompie tez nic nie wychodzi zeby to przeplywka byla raz wyszedl blad czujnika fazowego ale po skasowaniu sie nie pojawil ,tak apropo to czy to chodzi o ten czujnik ktory czyta z walka rozrzadu jesli tak to czy on moze byc przyczyna?? bo gosciu co podpinal pod kompa stwierdzil ze on to albo dziala albo nie a jak nie dziala to auto nie odpali

piszcie jak maci jakies sensowne diagnozy bo ja juz przez pewien czas sobie ospuscilem i postanowilem przywyknac ale ostatnio znowu bardzo mnie to drzezni!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie to jest taka puszka pomiędzy filtrem powietrza. a dolotem
Opublikowano
Sensowna odpowiedz to podmień przepływomierz! Jak nic nie pomoże to należy szukać gdzie indziej. Wcale nic nie znaczy że samochód jest dość młody, elementy i w takim mogą być dość zużyte.
Opublikowano
to nie przepływomierz a przepustnice(sterujące długością dolotu) w kolektorze dolotowym a sciślej silnik co nimi steruje który widać z boku kolektora.!!!!na 99% to wina tego silnika bo na przepustnicach to raczj nic nie przytarło! Sprawdz najpierw kable od tego silnika!!!!Pytanie czy masz gaz? Jak tak i miałeś wytrzał lub kichnięcie to pourywało ci już te przepustnice.... :? i koniec...jeżeli nie to zmień stacje na której tankujesz.Widziałem ostatnio nową primere co jezdziła na ukrainskim paliwie,na przepustnicy i kolektorze był taki syf(coś w rodzaju mazi)ze zablokowalo prawie przepustnicę!!!!Pytanie jeszcze bo piszesz ze wymieniłeś filtry ,a czy od paliwa też?I zanim cosik aczniesz rozbierać to nalej najpierw do baku środek STP cleaner! taka biała buteleczka jest na kazdej wiekszej stacji!
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

Witam!

 

Gazu nigdy w aucie nie bylo i nie ma wiec wystrzalow tez nie bylo.

A co do tego ze przyczyna jest aka jak pisze td25 to jestem sklonny sie zgodzic! :dance: Bo wszystko inne bylo sprawdzane kilkakrotnie przez roznych mechamagikow

Tankuje tylko na dobrych stacjach i tylko Pb 98! Wiec chyba Paliwko jest ok ! Jesli chodzi o filtry to zieniam wszystkie przy kazdej wymianie oleju ktra robie wg wskazan OILSERVIS/INSPEKCJA co jakiec (12-15 tys) filtry wkladam orginalne albo dobre zamienniki (MANN) (A oleju tylko org. )

Swiece wymieniam co droga wymiana oleju czyli jezdze na nich max 30tys wiec tez nie powinny rzutowac.

Nie bardzo wiem o ktory silniczek sterujacy ci chodzi ?

czy moze o nr 6. z tego linku ( tylko do niego nie ida zadne przwody):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1516&hg=11&fg=40

 

Czy moze o nr 2 lub nr 9 z tego linku:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=13_0402&hg=13&fg=15

Do nich ida jakies przewody no i sa przy kolektorze.

Dzieki za podpowiedzi moze jakos sie z tym wkoncu uporam

a jeszcze odnosnie tego srodka STP cleaner czy to napewno jest bezpieczne i nic sie prze to nie sp..tzn.zepsuje??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.