Skocz do zawartości

x5 e70 benzyna + gaz?


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzięki kolego kkx5 za sugestie. Z tego co się dowiedziałem to ta instalacja posiede dwa czujniki jeden temp. cieczy chłodzącej ustawiony na 40 stC a drugi mierzy temp gazu wpadający w listwe i standardowo jest ustawione na -10 stC, on równierz mierzy temp. w komorze silnika i jesli bedzie poniżej -10 w komorze to jeśli silnik osiągnie temp 40 stC to dopuki komora sie nie nagrzeje to drugi czujnik nie pozwoli na przełączenie instalacji . Mam podjec i zmienią ustawienia tego czujnika na -20 i po problemie a auto w normalnych warunkach przełancza się szybko na gas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

ja mam od pazdziernika zalozonego staga 300, butle w kole zapasowym - wchodzi ok 77 litrow gazu.

z instalacją zero problemów, za założenie zapłaciłem 4tys zł./brutto/ wróciła się po 8 tys km.

do teraz zrobilem prawie 20 tys.

zimą jak były te mrozy to faktycznie pozno przełączał sie na gaz ale w koncu silnik musi być nagrzany. Taki urok instalacji.

jak obniżyłem temp przełączania to później rozłączał mi zapłon cylindry więc nie dało się tego oszukać. Zimą spalanie 20litrów teraz jak jest ciepło 17-18.

Jest jedna rzecz która mnie zastanawia to wyskakuje mi co jakiś błąd "zamknij korek wlewu paliwa". Wymieniłem juz ów korek, zawór od upuszczania oparów i to samo. Trochę zbieglo się to w czasie z montażem instalacji ale wszedzie przekonują mnie, że to tylko zbieg w czasie i ta usterka nie ma nic wspólnego z instalacją.

Ogólnie jestem zadowolony, nic nie odczuwam, że jeżdzę na gazie. Chyba tylko w kasie na stacji.

Aaa... dodam, że mam z V8 "wyciśnięte" 417 KM

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja mam od pazdziernika zalozonego staga 300, butle w kole zapasowym - wchodzi ok 77 litrow gazu.

z instalacją zero problemów, za założenie zapłaciłem 4tys zł./brutto/ wróciła się po 8 tys km.

do teraz zrobilem prawie 20 tys.

zimą jak były te mrozy to faktycznie pozno przełączał sie na gaz ale w koncu silnik musi być nagrzany. Taki urok instalacji.

jak obniżyłem temp przełączania to później rozłączał mi zapłon cylindry więc nie dało się tego oszukać. Zimą spalanie 20litrów teraz jak jest ciepło 17-18.

Jest jedna rzecz która mnie zastanawia to wyskakuje mi co jakiś błąd "zamknij korek wlewu paliwa". Wymieniłem juz ów korek, zawór od upuszczania oparów i to samo. Trochę zbieglo się to w czasie z montażem instalacji ale wszedzie przekonują mnie, że to tylko zbieg w czasie i ta usterka nie ma nic wspólnego z instalacją.

Ogólnie jestem zadowolony, nic nie odczuwam, że jeżdzę na gazie. Chyba tylko w kasie na stacji.

Aaa... dodam, że mam z V8 "wyciśnięte" 417 KM

pozdrawiam

 

 

Pochwal sie kolego jakim sposobem udalo się "wycisnąc" z silnika wolnossącego ( w dodatku z instalacja gazową ) 20% więcej mocy . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po sprowadzeniu trafilo do pewnej firmy w ktorej zajeto sie cala elektronika.

Przeprogramowano wszystko na europe. Ponadto zmodyfikowano oprogramowanie.

Co i w jaki sposob i czym to nie zaglebialem sie bo wykonal to poprzedni

wlasciciel. Ja juz takie auto kupilem. Gdzie to zrobiono moge podac na priv.

Poza tym latwo znalezc firmy w necie dokonujacych takich modyfikacji.

Natomiast instalacje gazowa to juz ja zakladalem i nie mierzylem

mocy silnika na tym paliwie. W kazdym razie jest mozliwosc takiego

jej wysterowania, ze osiagi beda lepsze niz na benz. Ale o spalaniu lepiej

nie wspominac.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kręcisz kolego ;) Osiągi na LPG są, w przypadku instalacji sekwencyjnej (optymalnie dobranej i ustawionej) praktycznie takie same jak na benzynie, ale w żadnym wypadku lepsze, a już na pewno nie zauważalnie lepsze. Bzdolenie niedouczonych malkontentów w stylu "gaz nie tylko zabija silnik, ale i osiągi są 20% gorsze" wypada olewać, ale też nie przesadzajmy w drugą stronę, że na gazie auto lepiej idzie.

BTW, instalkę może robiłeś u Piteca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
cos nam kolega ignacd niezle bajki opowiada.majac staga 300 nic nie mozna w nim "podkrecic" aby bylo lepiej niz na benzynie :mad2: ! sam go mam w paru autach i znam oprogramowanie.slyszalem o tym, ze faktycznie mozna auto przerobic na gaz aby mialo wieksza moc niz na benzynie ale.... to sa instalacje bezposredniego wtrysku gazu robione przez firmy tuningowe.gaz ma wyzsza liczbe oktanowa i gdzies czytalem, ze ktos to wykorzystal....ale napewno nie stag 300 czy jakikolwiek stag.chocby nie wiem jaka instalacja auto zawsze traci na mocy(mowa o posrednim wtrysku).to jedno, a drugie:417KM po zmianie oprogramowania????naprawde??czy ktos potrafi w to uwierzyc??? ja nie....z 355 na 417????tak...jesli wymienimy walki, wydech, dolot....nie z samego oprogramowania kolego.poprosze o wydruk z hamowni...wtedy uwierze :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to temat brzmi benzyna czy gaz i na ten temat sie wypowiedzialem

Po drugie auto kupilem juz "niby" jak to mowicie podkrecone.

Po trzecie stag300 ma mozliwosc regulacji dawek gazu.

Po czwarte pisze to o czym wiem co mi ktos powiedzial. Nawet jak jest to absurdalne to

troche kultury.

Pierwszy link z wyszukiwarki. http://www.44tuning.com/chip-tuning-bmw-x5-4.8-2006

Widze ze siedzi tu wiekszosc frustratow i przemadrzalcow, ktorzy wiekszosc czasu spedzaja

na wyszukiwaniu sytuacji i tematow w ktorych moga sie

wyzyc i komus dopier....c.

wezcie sie za jakies pozyteczne akcje.

Przepraszam autora watku za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to temat brzmi benzyna czy gaz i na ten temat sie wypowiedzialem

Po drugie auto kupilem juz "niby" jak to mowicie podkrecone.

Po trzecie stag300 ma mozliwosc regulacji dawek gazu.

Po czwarte pisze to o czym wiem co mi ktos powiedzial. Nawet jak jest to absurdalne to

troche kultury.

Pierwszy link z wyszukiwarki. http://www.44tuning.com/chip-tuning-bmw-x5-4.8-2006

Widze ze siedzi tu wiekszosc frustratow i przemadrzalcow, ktorzy wiekszosc czasu spedzaja

na wyszukiwaniu sytuacji i tematow w ktorych moga sie

wyzyc i komus dopier....c.

wezcie sie za jakies pozyteczne akcje.

Przepraszam autora watku za OT.

 

Kolego, panowie ci pociskają bo bajki opowiadasz.

 

Wiadomo - gaz twoja sprawa, ale nie wciskamy ze nagle kuchenki gazowe bedą lepiej popie....lać niz na PB

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to temat brzmi benzyna czy gaz i na ten temat sie wypowiedzialem

Po drugie auto kupilem juz "niby" jak to mowicie podkrecone.

Po trzecie stag300 ma mozliwosc regulacji dawek gazu.

Po czwarte pisze to o czym wiem co mi ktos powiedzial. Nawet jak jest to absurdalne to

troche kultury.

Pierwszy link z wyszukiwarki. http://www.44tuning.com/chip-tuning-bmw-x5-4.8-2006

Widze ze siedzi tu wiekszosc frustratow i przemadrzalcow, ktorzy wiekszosc czasu spedzaja

na wyszukiwaniu sytuacji i tematow w ktorych moga sie

wyzyc i komus dopier....c.

wezcie sie za jakies pozyteczne akcje.

Przepraszam autora watku za OT.

 

Trzymajmy się faktów .

Po pierwsze nikt z osób która Ci odpowiada nie obraża ( co ty uczyniłeś słowami widze ze siedzi tu .... itd )

Po drugie ktoś czytając to co napisałeś może podjąć złą decyzję ( odnośnie chiptuningu ) więc znalazły się osoby które chciały pewne fakty sprostować.

Po trzecie nie czytałeś co napisałem . Silnik który masz w samochodzie ma nie więcej niż 340 KM ( już to powinno Ci dać do myślenia by nie podpierać się stroną 44 tuning). To co oni podają to bajka( zarówno przed jak i po -387 KM to wartość wyssana z palca ) .

Skąd to wiem? Po prostu byłem swoim samochodem na hamowni . Sam byłem zainteresowany chiptunningiem ale z kilku źródeł w Polsce dowiedziałem się że maksymalnie ile mogę uzyskać to 3-7 % przyrostu mocy. Wychodzi że maksymalna moc możliwa do uzyskania programem to około 360 KM.

Ja na Twoim miejscu przeprosiłbym za malutkie zamieszanie i po temacie . .... . Z mojej strony to tyle dyskusji z Tobą . Forum jest po to by dyskutować co Ty usiłujesz podważyć .

Edytowane przez Big Snoop Dogg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ignacd, ależ nikt Ci nie chce dopier... ani nic takiego - po prostu to mało realne co Ci ten ktoś naopowiadał. I ludzie chcą to jakoś zweryfikować. I głównie w celach edukacyjnych (dla siebie) albo po to, żeby również samemu taki myk zrobić. Ja bym tam b chętnie sobie parę/naście koników dodał do mojej taczki. Serio.

A dawki gazu można już było regulować za czasów pierwszej generacji. Cały wic na tym polega, każdy sterownik reguluje dawki. Kłopot w tym, że nie mogą być ani za duże, ani za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeszcze raz to napisze: stag300 nie ma mozliwosci dawkowania wiekszej ilosci gazu!!ma byc tyle ile ma byc, inaczej bedzie odrazu check na tablicy.jesli komp robi korekty do tego co gaz podaje to do +-25% nie wywali checku ale powyzej odrazu jest lipa.jak koledzy pisza, po to jest forum.do dyskusji.wiec tak:

1.na gazie sekwencyjnym auto zawsze traci na mocy

2.chiptunning da maks 10% do tego czym auto dysponuje.

wracajac do tematu to ja sobie bardzo chwale gaz w swoim x5 i nie mam zadnych problemow z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
na lpg forum jest chlop ktory gazowal x5 e 70 z 4,8 silnikiem jak chcesz dam ci na niego namiar :>nie jest to druciaz a raczej profesjonalista i szanowany na forum wiec wychodzi na to ze jest opcja :) i auto hulla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.