Skocz do zawartości

x5 e70 benzyna + gaz?


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

 

mozesz podac jakies konkrety?

 

 

To nalej sobie benzyny 91 oktan i zobaczymy, jak dlugo pojeździsz....

Jeden komp od benzyny, drugi od gazu. Sądzę, że w RP więcej, niż 10-20 speców, którzy są w stanie ogarnąć jedno i drugie nie znajdziesz.

Polak to taki stwór, który musi działać wg. zasady-zastaw się, apostaw się...

Mój Znajomy ma zasadę: jak sie nie ma miedzi, to sie na dupie siedzi...

 

Większośc Polaków wyznaje tą pierwszą. Fura na kredyt, bez AC, zamiast serwisu, niekoniecznie autoryzowanego, to mlotek i przecinak, zamienniki z najniższej półki, gaz, bo na benzynę nie styka, itp, itd.

Później BMW, Porsche, Mercedes to badziew, bo się psuje...

Wnioski, niech sobie każdy wyciągnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fabrycznie gaz to skoda zakłada a nie BMW. Polak potrafi, pojedziesz na zachód od odry to ze świacą bedziesz dystrybutora szukał.

Co prawda nie LPG ale CNG:

http://cng.auto.pl/forum/bmw-serii-5-touring-518g-vt724.htm

dla potwierdzenia:

E36 316g z fabryczną instalacją CNG:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316g-M43/

E34 518g z fabryczną instalacją CNG:

http://bmwfans.info/parts/catalog/identify/1995/october/E34/Touring/Europe/518g-M43/

 

Swietnie, nobel za czytanie ze zrozumieniem w kieszeni.

 

Pokaż mi więc 745i, 750i albo takie X5 3.0si z instalacją gazową wypuszczaną fabrycznie. Wowczas podyskutujemy czy BMW przewiduje pracę na gazie w TYCH silnikach.

Napisałem to w kwestii informacyjnej, że BMW też montowało fabrycznie gaz, nie tylko Skoda, więc nie jest takie święte... Wcale bym się nie zdziwił, gdyby zaczęli montować go w nowych modelach, po tym co chcą zrobić z nową M5 wszystko jest możliwe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pokaż mi więc 745i, 750i albo takie X5 3.0si z instalacją gazową wypuszczaną fabrycznie. Wowczas podyskutujemy czy BMW przewiduje pracę na gazie w TYCH silnikach.

Napisałem to w kwestii informacyjnej, że BMW też montowało fabrycznie gaz, nie tylko Skoda, więc nie jest takie święte... Wcale bym się nie zdziwił, gdyby zaczęli montować go w nowych modelach, po tym co chcą zrobić z nową M5 wszystko jest możliwe :mrgreen:

 

Nie kompromituj sie dalej

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Nie mój dział ale w imieniu znajomego odgrzeję kotleta :) z zeszłego roku. Otóż znajomy w ramach zaległych rozliczeń finansowych może otrzymać X5 e70 US-spec 3.0i 272PS. Z jednej strony auto mu się podoba - ma wszystko na pokładzie a z drugiej strony obawia się spalania i tego że jak się nie zdecyduje to będzie dłuuuugo czekał na kasę ;). Sprzedaż w dzisiejszych czasach benzyny 3,0 to trochę strata więc pomyślał o instalacji LPG - czy ktoś wie jak się te auta sprawują na gazie ? Ewentualnie czy ktoś ma takiego potwora ?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację . Z tego co mi powiedział znajomy widział kilka E70 na gazie .... ja sprawdziłem kilka sztuk nawet stoi na otomatoł.pl ;)

Ja się tam nie znam więc polemizował nie będę :)

 

Da się sensownie zrobić gaz, ale do starszej wolnossącej jednostki o mocy 258PS

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie rozumiem dlaczego się wczuwacie w to czy ktoś ma założoną instalacje gazową czy też nie, czy ktoś planuje ją założyć czy nie itd..., uważam że jest to każdego indywidualna decyzja.

Ja oczywiście nie zamierzam przerabiać swojego samochodu.

 

Co do spalania: Posiadam X5 4.8 benzynę od ponad roku i spalanie mam na poziomie 15l/100km

w zimie + miasto 18l.

lato normalna jazda + miasto 15l.

Jak jeździsz naprawdę spokojnie to auto spala 12,5 - 13,5 litra.

oczywiście przełączenie w tryb DS spalanie drastycznie rośnie ale... no właśnie Ci co posiadają wiedzą co się wtedy dzieje.

ja zawsze licze ze na 100km musze wydać ok. 70zł.

 

Macie tu link X5 4.8 benzyna przerobionej na GAZ http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/X5-E70-4,8i-V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, za uproszczenie. A dodając jeszcze w temacie, to znajomy powinien zainteresować się właśnie wersją V8 niż R6. e70 to ciężki klocek, a skoro będzie gaz, to pojemność nie robi tu wielkiej różnicy w kosztach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście przełączenie w tryb DS spalanie drastycznie rośnie ale... no właśnie Ci co posiadają wiedzą co się wtedy dzieje.

czy moglbys mi powiedziec, co to za ryb "DS"?

bo szukalem i nie mam go w moim aucie a tez mam 4,8l. (co prawda nie"i" lecz "xd", ale to chyba niewielka roznica?)

dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście przełączenie w tryb DS spalanie drastycznie rośnie ale... no właśnie Ci co posiadają wiedzą co się wtedy dzieje.

czy moglbys mi powiedziec, co to za ryb "DS"?

bo szukalem i nie mam go w moim aucie a tez mam 4,8l. (co prawda nie"i" lecz "xd", ale to chyba niewielka roznica?)

dzieki.

 

 

DS to tryb sportowy w automatycznej skrzyni biegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

oczywiście przełączenie w tryb DS spalanie drastycznie rośnie ale... no właśnie Ci co posiadają wiedzą co się wtedy dzieje.

czy moglbys mi powiedziec, co to za ryb "DS"?

bo szukalem i nie mam go w moim aucie a tez mam 4,8l. (co prawda nie"i" lecz "xd", ale to chyba niewielka roznica?)

dzieki.

Przełączasz kolego joystick zmiany biegów z pozycji D w lewo i wtedy masz trym DS w którym biegi nadal zmieniają się automatyczne ale przy większych obrotach, dodatkowo możesz sam redukować i zmieniać bieg na wyższy przesuwając joystick do przodu lub do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
wlasnie sie zastanawialem po co przycisk SPORT przy szkrzyni i na drążku tryb DS?

 

czym to sie rozni?

 

Przycisk SPORT dotyczy tylko pracy tylnego zawieszenia (Adapive Drive)- utwardza go poprostu. DS to manualne przełączanie biegów.

Bardziej sportową pracę skrzyni i silnika regulujesz pedałem gazu :) im wciskasz go szybciej tym każdy bieg ciągnięty jest wyżej, dodtakowo przycisk pod pedałem gazu powoduje, że każdy bieg jest zapinany prawie do odcięcia obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gobo, z calym szacunkiem, ale piszesz glupoty.

 

po pierwsze DS to nie manualny tryb skrzyni a automatyczny tryb skrzyni w wersji sprotowej ;) dopiero jak masz M na wyswietlaczu uruchomione jest manualne przelaczanie biegów ;)

 

a SPORT moze i utwardza tylne zawieszenie (tego nie wiem), ale zdecydowanie tez zwieksza tez zakres obrotow na ktorych skrzynia wrzuca kolejny bieg. Pedalem gazy reglujesz oczywiscie obroty, do tego on sluzy ;) ale pedalem gazu nie zmieniasz ustawienia silnika czy skrzyni na tryb sportowy lub ekonomiczny od tego masz DS i SPORT, tylko ciagle nei wiem czym sie one roznia, co daje jeden czego nie daje drugi

 

moja wiedza na temat trybu SPORT i DS nie zostala zaspokojona, czy ktos dysponujacy wieksza wiedza w tym temacie jest w stanie wyjasnic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysisk SPORT służy tylko i wyłącznie do dostosowania ustawienia/utwardzenia podwozia = Normal albo Sport (w autach które mają Adaptive Drive - opcja).

 

DS to wybór sportowej pracy silnika i skrzyni + możliwość manualnej zmiany biegów (opcjonalnie także manetkami na kierownicy).

 

Tak to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak to jest.

 

 

Dokładnie masz rację.

Utwardzenie dotyczy TYLKO tylnej osi (tam jest pneumatyka), na przodzie się nic nie zmienia. Podtrzymuję, że dynamika operowania gazem też ma znaczenie.

Zróbcie sobie eksperyment (bez przełączania na żadne "sporty" "DS" itd): ruszajcie wciskając pedał gazu bardzo delikatnie... kolejne biegi będą wskakiwąć przy ok. 2 tys. obrotów. Potem dugi wariant: ruszajcie, ale wciśnijcie pedał szybko i prawie do końca (ale bez użycia przyciski "Kick Down" pod gazem)... te same biegi będą już wskakiwać przy ok. 3 tys. obrotów. Przypadek trzeci: wciskacie gaz do oporu- z użyciem przycisku "kick down"- każdy bieg jest ciągnięty do odcięcia (przy dieslu ok 4 tys.).

 

Wniosek- styl jazdy (bez użycia dodatkowych przycisków zmieniających parametry) ma również wpływ na charakter pracy silnika oraz skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
styl jazdy mial juz znaczenie w moim poprzednim e39 530d - sa to skrzynia adaptacyjne, wiec "ucza" sie stylu jazdy, ktos gazuje - skrzynia bedzie przeciagla zmiane biegow, ktos jezdzi "z delikatnym gazem", biegi zmieniaja sie przy nizszych obrotach

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Szanowni koledzy posiadam od lipca(2011) e70 4,8i(72tys km) i zdecydowałem się na "zagazowanie", wiem niektórzy mogą być zniesmaczeni ale podkreslam że od chwili założenia instalacji do dziś zrobiłem 30 tys km. Auto posiada założone BRC Play&Drive a zakładałem w Łasku. Co do instalacji to przy mojej jeździe -sredniej (spokojnie i szybko pod 200km/h) z instalacją nie mam problemów, spalanie na poziomie 17-18 l/100km, nie odczuwam różnicy co do mocy ,brak problemów z automatem, brak oznak spalania oleju silnikowego i ogólnie instalacja mi się już zwróciła. Jednym słowem jestem zadowolony, Fakt jedyny problem który wystąpił to bardzo póżne przełaczanie na gaz przy temperaturze -17 stonpi i niższych ale nic z tym nie robiłem mrozy mineły problem też. Mysle ze wybór instalacji jest bardzo ważny i nie należy na tym oszczedzać a mogłem założyć coś innego i tańszego, Jest to 3cie auto z tą instalacją ale ine marki wszystkie z silnikiem V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie masz u siebie bezposredniego wtrysku.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FE81&mospid=50140&btnr=11_3811&hg=11&fg=40

jest to zwykly silnik n62 stosowany w e53 od 2004 roku.nie ma problemu z gazem.dla warsztatu ktory wie co robi.brak podcisnienia w dolocie.ja mam u siebie i jestem bardzo zadowolony.nie widze nic zlego w gazie w aucie.w dzisiejszych czasach instalacje sa bardzo dobre.ja polecam.nie kupuje diesla ze wzgledu na klopoty jakie po czasie wiaza sie z tego typu silnikami.wystarczy warsztaty popytac.do kolegi wolli, zmien ustawienia przelanczania na gaz na 30 stopni i bedzie sie szybko przelanczal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.