Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dłuższy czas męczyłem sie z brakiem mocy w moim aucie. Przyczyną okazała się walnięta pomka wspomagająca (pod siedzeniem) i brudny filtr paliwa. Po wymianie autko odżyło ,smigało aż miło. Po zmianie felg i opon na letnie parametry spadły drastycznie.

Koła zimowe to 205 65 15 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/march/browse/wheels/bmw_styling_ii_styl_31/ natomiast lato to 225 50 17 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/march/browse/wheels/bmw_la_wheel_star_spoke_81/

15" 6,8kg natomiast 17" 10,5kg

Czy ta różnica szerokości opon i wagi felg może powodować spadek przyspieszenia i obniżać prędkość maksymalną o jakieś 15km/h?

Czy to może byc nadal niedobór paliwa ? Zastanawiam sie czy syf w zbiorniku nie zatkał filterka na pompce w zbiorniku. Mam takie wrażenie że auto przyspiesza ale tak powyżej 160 km/h pedał gazu robi się miękki nie ma takiego wyczuwalnego oporu , tak jak by brakowąło odpowiedniego ciśnienia.

Co sądzicie? Szukać dziury w całym czy to te koła tak wpływaja?

Opublikowano
panowie, mam 235/45/17. v max to jest ok 230km/h . w serii mialem 188KM i 405 NM. macie cos nie tak . przy tym samym rozmiarze kol ,kolega TDs -em na gps mial ok 210 vmax
Opublikowano
panowie, mam 235/45/17. v max to jest ok 230km/h . w serii mialem 188KM i 405 NM. macie cos nie tak . przy tym samym rozmiarze kol ,kolega TDs -em na gps mial ok 210 vmax

 

ja na 225/55/16 mam licznikowe 235, ale to juz trzeba sie dluuuugo rozpedzac :)

Opublikowano
Czy ta różnica szerokości opon i wagi felg może powodować spadek przyspieszenia i obniżać prędkość maksymalną o jakieś 15km/h?

 

Może jak najbardziej. Niektóre opony mają duże opory toczenia, przy tym są zwykle głośne. Co to za gumy masz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ta różnica szerokości opon i wagi felg może powodować spadek przyspieszenia i obniżać prędkość maksymalną o jakieś 15km/h?

 

Może jak najbardziej. Niektóre opony mają duże opory toczenia, przy tym są zwykle głośne. Co to za gumy masz?

Zgadza sie :cool2:

Dodam jeszcze, ze lepsze przyspieszenie gwarantuja mniejsze kola. Wieksza predkosc max mozna osiagnac na wiekszych kolach - pod warunkiem, ze opony nie beda szersze, gdyz szerokie opony powoduja wieksze opory toczenia.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
no ale bez przesady, mam wzmocniony silnik 208PS i 470Nm, rozumiem ze prędkość max się nie zmieni, bo obroty na silniku się nie zmieniają, tylko załóżmy tempo ich osiągnięcia, to ze mam 3cm szersze opony zimniejsza v-max o 30 km/h?? dodam ze laki bardzo dobre continentale sport2 (275/30/19) z tylu i micheliny pilot (255/35/19) z przodu...
Opublikowano
no ale bez przesady, mam wzmocniony silnik 208PS i 470Nm, rozumiem ze prędkość max się nie zmieni, bo obroty na silniku się nie zmieniają, tylko załóżmy tempo ich osiągnięcia, to ze mam 3cm szersze opony zimniejsza v-max o 30 km/h?? dodam ze laki bardzo dobre continentale sport2 (275/30/19) z tylu i micheliny pilot (255/35/19) z przodu...

 

http://tuning.pl/_tuning_Czy_szersza_opona_jest_lepsza-gid_44_aid_481_.html

 

Każdy kto zakładał max laczki do swojego auta powie Ci że to prawda.

Poza tym nikt nie napisał że na 100% opony są winne, tylko że może to być przyczyną. Np. zła geometria obniża max prędkość itd. itp.

Opublikowano
producent przewiduje kola przykladowo 15",16",17", 18" z odpowiednia guma poprzez co obwod kola nie zmienia sie az tak drastycznie , a swoje licznikowe musi rozwinac , szukaj az znajdziesz taka tematyka , najczascie sa winne temu przeplywki , zdrowe 3.0d biega sprintem do 200 km/h a do 230 biegnie troche wolniej , a spacerowo mozna wydusic koniec licznika
Opublikowano

witam

 

mam teraz dla panów zagadkę, mianowicie powróciłem do poprzednich felg, zamiast 255/35/R19 i 275/30/R19 założyłem 225/50/R17 i 245/45/R17, do tego autko dostało dodatkowe konie i torxy, w efekcie prędkość max została ta sama .....

 

jakieś pomysły??

Opublikowano

Ostatno moim touringiem jechałem po czeskiej autobahnie(bardzo blizutko mam..) licznikowe 230, koła seryjne 225/55/16, dodatkowo dwóch nieszczupłych pasażerów na pokładzie :) nie było już miejsca ale jeszcze troszke więcej dałaby rady.

 

Tak jak koledzy piszą - do 200 kmh idzie jak burza, potem słabnie bo obroty już przekracają 4000 i krzywa mocy opada - przydalaby sie dłuższa 5tka lub 6tka nawet :P.

Pozatym touring ma gorszy Cx od sedana, co przy tych prędkosciach nie jest bez znaczenia.

Opublikowano

Strasznie wysokie obroty jak na 200kmh,moze to jest na 4biegu ;) ?

 

sprawdz na np. youtube jak jedzie 530d przy Vmax... pozdr

Opublikowano
W galerii masz fotki na kołach od BMW e53 X5, skąd masz te koła? Moze cos wiecej masz z X5? (gdybam - skrzynia? nie wiem jak bmw rozwiazalo inne przelozenie w X5, czy przez most/koła czy skrzynie?), faktem jest ze e53 X5 3,0d ma vmax=200kmh wlasnie.
Opublikowano

bez przesady hehehe :roll: , kola zakładałem niedawno, rok po zakupie, kupiłem ja na felach od E60, tak sobie myślę ze jedyne co może być zmienione to most, ale na jaki?? benzyny maja "wolniejsze" mosty

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bkd-fani.pl/images/photoalbum/dscn1644.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.