Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chopaky, jest pytanko, jak sa zaprogoramowane swiatla dzienne w E39 to wiadomo, jak w moim przypadku to na "A" zapalaja sie dzienne lub ksenony w zaleznosci od pory dnia-super

dzienne rowniez swieca caaaly czas na pozycji "0" i na "ringach" (pozycyjne) ale pytanie czy w E39 jest mozliwosc zaprogramowania dziennych tak, ze mamy przelacznik na pozycji "0" i jak gdzies sie zatrzymamy i zaciagniemy reczny zeby swiatla zgasly...

chodi io to ze przy odpalonym silniku swiatla zawsze swieca nie zaleznie na ktorej pozycji jest przelacznik.

np. w chrysler 300m jest tak ze dzienne sie zgasza po zaciagnieciu recznego, mimo odpalonego silnika, czy w baśkach tez tak mozemy pokombinowac NCSem ?

  • 11 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 825
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Temat umarł chyba, ale może nadal ktoś jest i się zajmuje kodowaniem... walczę dość długo z podłączeniem mojej e46 do NCSa i niestety po wielu walkach niby się coś łączy ale po wybraniu modelu auta, wczytuje VIN i wywala błąd:

"Central coding key is faulty

COAPI-1000 Fehler: L20

COAPI-1000 Fehler: L20

COAPI-1081: GM-Schluessel fehlerhaft FFFFFFFFP"

 

Ta ostatnia linijka to coś w stylu, że klucz uszkodzony. Miałem dorabianą pastylkę immo, bo klucz ori zgubiłem. Auto normalnie odpala i nie ma żadnych problemów. Nie wiem o co kaman. Wszystko instalowałem zgodnie z instrukcjami z neta... Pliki pobierane z chomika kolegi Mlodzik18.... coś ktoś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można kodować ogólnie dotyczy wszystkich kluczy całego samochodu ,

ale indiwidalnie masz tylko 4 klucze do kodowania

Key memory 1

Key memory 2

Key memory 3

Key memory 4

Orginalnie w EWS masz zapisane 5 kluczy dwa dostajesz reszta zostaje w siedzibie bmw możesz sobie je zamówić w ASO

ktoś wpisał ci numer 6- klucz ponieważ to pierwsze wolne z 10 miejsc w EWS

pewnie twój klucz ma numer 6 możesz sparadzić w ista numer klucza

Opublikowano

Din76 to da się coś z tym zrobić czy już bez ori kluczyka nie da się nic kodować? Jestem w bladej dup$%#%$ coś mi się zdaje... może da się jakoś te klucze pozamieniać numerami żeby mój nowy kluczyk załapało? Nie znam się na tym zbytnio bo nie dane mi jest cokolwiek kodować a bez praktyki nie zakumam o co kaman w tym wszystkim ;)

 

EDIT:

 

Znalazłem na angielskiej stronie bmw kolesia co miał taki jak ja błąd i napisał że znalazł przyczynę:

 

"Dowiedziałem się, dlaczego mam błąd vin. Miałem zwarcie w zestawie wskaźników, które uszkodziło klucz gm. Z tego powodu klucz gm zwrócił wartość fffff20i. Po wymianie zestawu wskaźników ncs działa zgodnie z oczekiwaniami."

 

Nie bardzo tylko wiem o co chodzi> Tłumaczenie z google translatora więc może głupoty jakies są...

Opublikowano
Din76 to da się coś z tym zrobić czy już bez ori kluczyka nie da się nic kodować? Jestem w bladej dup$%#%$ coś mi się zdaje... może da się jakoś te klucze pozamieniać numerami żeby mój nowy kluczyk załapało? Nie znam się na tym zbytnio bo nie dane mi jest cokolwiek kodować a bez praktyki nie zakumam o co kaman w tym wszystkim ;)

 

EDIT:

 

Znalazłem na angielskiej stronie bmw kolesia co miał taki jak ja błąd i napisał że znalazł przyczynę:

 

"Dowiedziałem się, dlaczego mam błąd vin. Miałem zwarcie w zestawie wskaźników, które uszkodziło klucz gm. Z tego powodu klucz gm zwrócił wartość fffff20i. Po wymianie zestawu wskaźników ncs działa zgodnie z oczekiwaniami."

 

Nie bardzo tylko wiem o co chodzi> Tłumaczenie z google translatora więc może głupoty jakies są...

zestaw wskaźników - zegary? Może wstaw ten post w oryginale

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale to pewnie nie o ten klucz chodzi

GM to jeden z trzch kodów ZCS (w nowszch FA)

w ZCS są trzy kody

GM

SA

VN

jest to opis samochodu tak samo jak w FA jeśli brakuje elementu to NCS pokaże błąd i sie nie połączy

ZCS jest zapisane w zegarach KMB , AKMB , IKE to różne nazwy zestawu wskazników

ty pewnie możesz kodować przez plik man ale nie możesz zakodować kluczy

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Szukam wsparcia/sugestii.. e53 2005r Radio i MID nie działa.

Radio działało 15 sekund i przestawało. Odłączyłem AKU, teraz szumi 3 sek po zapłonie i cisza. Nic oprócz podświetlenia nie działa.

MID - działa tylko podświetlenie. BC dioda nie świeci. Nie reaguje żaden przycisk. Tak jest od zakupu- nie znam historii.

Wiązki, bezpieczniki sprawdzone -OK

Radio CD Alpine cd53

NCS nie łączy z RAD

DIS widzi MID...

 

Control unit : Middle console center switch

ECU : D_SZM

JobStatus : IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Agq7-dH_xtw1sAS_G4owCA8Q3dtX8rLhrrR5LMYmVuTSUPVwpvXAvdJcrAoiWP3Y54v1YwsQ_psQW3-vERdrk1gdKXsu-i--uT4VmN33u-TasgQkYnJRAEQvuXGhR0cznb2LUxnRthiAr_G-HJQ7YEmA0mo_RB8DP0TqqVTAVSaX-jraib-kNBchII1KUB4Ezt0Acq6tfhVYkAh2oY1qV3N6e8OIRatkL_kLLaiUbz0TeapYM6RoVACTuaC_M9L1VuCUKSORYt88-a5dw0SLOSGVITisPBDWH2Q3-nt_H-8Yzg2xZjhCn0KwhfoU1eFXLXqYsOaVI-ZeiSQlHCc1SzSyTQWPxK7_cqvbN7oOo9sb0NVOnjFBCN1e0K8PjPA23jKY6skSxhifxzow86CzHFU2INr2SEXfwjP7UdADV6SBmQ4EQjSnsC_abktqCl-WK2jWiISN1MwJpxNgg_uIg7-pReaxEWTZAd-uVQEB8rdTiViZL_K9KNtLxTT7snfHGegIfIhXrrtxQYYhIInA3He5zCUM3DsW4prO_JA8DEACEBdnM0KjNyXCt9nCJeQdIcqxRUTYBP2R6oRFPgEjVsWIDgqzDWe0yZ6_FxrOcSVZOwOdyhaXabK8z_IUx9kulvDN5088t4zIxmIixGB7yPrbYSBJQwRH=w859-h644-no

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

możesz ncs zakodowac do serii ale jak się nie łączy to nic nie poradzisz

pewnie twoje radio jest do wymiany (lub naprawy )

a czy wogóle jest widoczne w identyfikacji np inpa

E53 ident wszystkich modułów zainstalowanych (lub w ista )

Opublikowano

a czy wogóle jest widoczne w identyfikacji np inpa

Control unit : All radio type except MOST-vehicles

ECU : D_0068

JobStatus : IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

-------------------------------------------------------------

Control unit : CD-Changer I-Bus

ECU : D_0076

JobStatus : SYS-0008: JOB NOT FOUND

-------------------------------------------------------------

Control unit : Digital Sound Processor

ECU : D_006A

JobStatus : IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie to tylko próba połączenia ,

tak jest w K-bus, sterowniki nie odpowiadają

ale jak zasilanie jest to powinno działac nie ma tu zadnych tajemnic

sprawdz tylko czy nie masz trybu

energooszczędnego lub transportowego , wtedy część sterowników jest uspiona

bedzie widoczne w błędach innych sterowników

Opublikowano

Żadnych błędów... nie wyświetla też transportmode..

Wszystko w aucie działa, piloty też.

A co z tym MID'em począć..

Wszystko przekodowane do serii.

Opublikowano

Czy różny FG może blokować moduły?? ALE - różny a końcówka ta sama..

5UXFA13526LY25841Q - EWS

WBAAA00000LY25841T - KMB

WBAAA00000LY25841T - KMBI

 

VIN - 5UXFA13526LY25841

 

Do tego TCU blokuje kodowanie - brak odpowiedzi z ECU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy różny FG może blokować moduły?? ALE - różny a końcówka ta sama..

5UXFA13526LY25841Q - EWS

WBAAA00000LY25841T - KMB

WBAAA00000LY25841T - KMBI

 

VIN - 5UXFA13526LY25841

 

Do tego TCU blokuje kodowanie - brak odpowiedzi z ECU

 

FG numer to VIN plus 18 liczba suma kontrolna

w e53 X5 jest ZCS moduły komunikacyjne

EWS nie da się tak łatwo zmienić potrzebny specjalny interfejs pa-soft nie dziala na ews

KMB i KMBI to to samo zegary zależnie od roku KMB starsze

widać że ktoś pa-soft edytował vin

ale nawet bez kodowania to radio chodzi jak podłączysz od innego modelu x5

twoje wyposażenie fabryczne

Vehicle information

========================================

VIN: 5UXFA13526LY25841

Type code: FA13

Model: X5 3.0I (USA)

E-F-R series: E53

Series: X

Type: All-Road

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M54

Displacement: 3.00

Power: 170 (231 hp)

Drive: ALLR

Transmission: AUT

Paint code: 668 - SCHWARZ 2

Upholstery code: LCHC - LEDER DAKOTA/HEL

Prod.date: 2005-09-16

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2KB BMW LA wheel, V spoke 130

S4NA Interior mirror with digital compass

S8SP Control unit COP

S205 Automatic transmission

S249 Multifunction f steering wheel

S302 Alarm system

S321 Exterior parts in vehicle colour

S354 Green windscreen, green shade band

S386 Roof railing

S402 Panorama glass roof

S417 Roller sun visor, rear door

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S442 Drink holder

S459 El. front seat adjustment w. memory

S461 Electric seat backrest adjustment, rear

S488 Lumbar support, driver and passenger

S521 Rain sensor

S533 Air conditioning, rear

S534 Automatic air conditioning

S555 On-board computer V with remote control

S639 Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

S645 BMW US Radio

S650 CD player

S661 Radio BMW Business (C43)

S676 HiFi speaker system

S692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus

S761 Individual sunshade glazing

S785 White direction indicator lights

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S853 Language version, English

S876 Radio frequency 315 MHz

S926 Spare wheel

S945 CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY

S992 Control of number-plate attachment

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem że FG to VIN - EWS ma poprawny a co z KMBI ? możliwe że przez inny nie działa MID?

Nie, dopiero CIC może być zablokowany z powodu innego vin w CAS a to całkeim nowsza technologiga

E53 z innym vin to tylko EWS i DDE/DME jest problem i przy dsc DSC pokazuje błąd, i module świateł a tak to tylko błąd kodowania nie działają wszystkie funkcje

to że zegary maja inny vin to nie problem kup pa-soft i zmien na poprawny

część modułów gdzie jest vin moze być tylko problem z zakodowaniem ale da się obejść dla znających się na tym

Opublikowano

Wszystkie moduły oprócz RAD, TCU, zczytałem, przekodowałem bez problemu, DXC,GM3,KMBI,EWS,IHKA,LCM,RLS,SHD,SM,VGSG. Żadnych błędów nie wyrzuca.

Jak sprawdzić czy te zegary są ORI? To wersja z USA i zegary też.. Data produkcji jest taka sama jak reszty.. 09.2005 -

to jeśli są ori, to czemu jest inny początek VIN-u..?

 

Pytanie kolejne: Jak bez działającego MID ustawić datę i czas, i kasować średnie spalanie?

 

 

Kolejne.. . Wg listy mam:

S645 BMW US Radio

S650 CD player

S661 Radio BMW Business (C43)

 

Wydaje mi się że to dotyczy jednego, czy powinienem mieć w bagażniku tuner? Mam tylko wiązki z kostkami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ktoś go zmienił może się zepsuły , raczej wątpie że ktoś sobie pa-softem dla przyjemności zmienil

vin WBA to początek vinu który ma większość BMW a u ciebie jakiś dziwny nawet sam sprawdziłem w ETK czy jest prawdziwy ,

najwazniejsze sa 7 ostatnich cyfr i tylko te mozna zmienic pa-soft reszte trzeba programtorem na stole i to już nie każdy potrafi

Opublikowano
WBA to początek vinu który ma większość BMW a u ciebie jakiś dziwny nawet sam sprawdziłem w ETK czy jest prawdziwy

VIN: zależy od miejsca produkcji

5UX - USA

WBA - Niemcy

ale dzięki za czujność..

 

Ktoś go zmienił może się zepsuły , raczej wątpie że ktoś sobie pa-softem dla przyjemności zmienil

...

najwazniejsze sa 7 ostatnich cyfr i tylko te mozna zmienic pa-soft reszte trzeba programtorem na stole i to już nie każdy potrafi

 

No to wychodziło by na to, że były zmieniane. Skoro tylko 7 ostatnich można zmieniać, to musiały być z DE i dlatego początek WBA. :arrow: ALE...

Dlaczego więc są w jednostkach USA tzn. tarcza w milach i przywracając ustawienia fabryczne w NCS znów wszystko idzie na jednostki USA i język też zmienia na USA.

:?: :mad2:

 

Din76 - przeczytałem masę twoich postów, jesteś MEGA.. Liczę że pomożesz rozwikłać moje niejasności.. :cry2:

Opublikowano
Przecież "domyślny" VIN jest z regionu USA dlatego jak dajesz kodowanie do fabryki to koduje pod stany.

Tak ale licznik ma VIN WBA czyli wyprodukowany w DE a ma tarcze w Milach - może z Anglika.. cóż.. jak nie rozkręcę to nie dojdę przeszłości..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc musisz zmienić VIN w EWS. Przyślij, zrobię.

A po co ma zmieniac vin w EWS jak ma prawidłowy i to jest moduł komunikacyjny (ZCS) potrzebny do kodowania innychstrowników ,

Zegary też moduł komunikacyjny w NCS (ma ZCS) i można nim zakodować tylko zegary zmieniając ZCS takie jak w EWS aby problemów nie było

bywa że koduje Zegary z całkowicie innym vin i wszystko chodzi ponieważ komuś szkodz wydawać na PA-soft a do mnie ma daleko,

zegary nie koniecznie były wymieniany może ktoś coś modził z przebiegiem ?

lub

zegary się popsuły ktoś rozebrał przełożył tarcze (wymaga ściągania wskazówek i to najtrudniejsze )

a tak to kilka śrubek i masz rozebrane zegary i możesz sobie z części złozyc całość

sama elektronika może być z EU każde zegary można zakodowac na europe bez problemów na kilometry

tak samo jak zakodujesz EU na stany kwestja w E53 ZCS

kodów

GM

SA

VN

to opis wyposażenia taki jak FA w nowszych modelach tylko tutaj w kodzie gdzie każda litera ma znaczenie

GM opis silnika i modelu bywa też język

SA - to opis wyposażenia

VN to dane sterowników

naprawde trzeba duzo wiedzieć aby samemu utworzyć ZCS tak samo jak edytować aby osiągnąć zamierzane efekty

Opublikowano
Din76 przeczytałem wątek jeszcze raz i zmylilem z tym vinem w ews. Masz całkowitą rację rację. Ale i tak jak koduje do serii to ma USA. Trzeba zrobić to ręcznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.