Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Czy ktoś podpowie mi jak zakodować moduł MULF (po naprawie) za pomocą NCS-a. Nie czyta mi książki telefonicznej (z telefonu), oraz nie działa sterowanie głosowe - to drogie bym sobie darował, ale na książce mi bardzo zależy. Samochód E91/2006. Pozdr. Z.W.

 

Mam podobne problemy po naprawie modułu CCC. Co prawda dostałem jakieś szczątkowe informacje od niektórych użytkowników tego forum, ale nie pomogli mi kompleksowo usunąć problemów ze sterowaniem głosowym ani z zakodowaniem nowego modułu.

Radzę Ci napisz od razu tak: "kto za kasę zakoduje mi moduł po naprawie" bo za darmo raczej nie dostaniesz odpowiedzi podobnie jak ja.

Do odważnych świat należy!!!
  • Odpowiedzi 825
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mógłby mi ktoś napisać jak zakodować selektywne otwieranie drzwi? (najpierw kierowca, pozniej reszta) w E46
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Od kilku dni walcze z ncs. Udalo mi sie zakodowac DRL na 40% na dlugich welcome ligts na przeciwmgielnych przednich lecz nie moge ustawić home lights czy jak kto woli fallow me home lights. Znalazlem jakies wpisy ale u mnie w LM2 wiekszosc nie występuje i nie wiem co mam zmienic. Chcialbym ustawić je aby po zamknięciu i nacisnieciu drugi raz przycisku na pilocie zam. zapalily mi sie np. Przeciwmgielne przednie lub mijania. Bardzo prosze o pomoc.

Pzdr

P.s. to co znalazłem w module lm2

 

UNP_HEIMLEUCHTEN_CKM  

wert_02

DEF_HEIMLEUCHTEN_CKM

 wert_02

HEIMLEUCHTEN  

wert_02

HEIMLEUCHTEN_VERLAENG  

nicht_aktiv

HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH  

nicht_aktiv

HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL  

nicht_aktiv

HEIMLEUCHTEN_1  

wert_02

HEIMLEUCHTEN_2  

wert_02

HEIMLEUCHTEN_3  

wert_02

HEIMLEUCHTEN_ENABLE  

aktiv

 

 

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Posiadam BMW Standard Tools 2.12, ale nie mogę się połączyć NCSem z moim E82 123d.

 

Pobrałem 49.0_sp-daten_E60_lite i zaktualizowałem:

 

\NCSEXPER\SGDAT\

\NCSEXPER\DATEN\

\EDIABAS\ECU

 

następnie utworzyłem katalog E60 w ścieżce \NCSEXPER\DATEN\ i wrzuciłem do niego raz jeszcze pliki z sp-daten\daten

 

Oczywiście 1er nie ma na liście, więc wybieram E89, E85, E60, ale nadal ten sam problem.

 

Bardzo wiele wskazówek otrzymałem od forumowego kolegi jednak i tak nie mogę sobie poradzić. Jak miałem E46 to nie miałem żadnego problemu, żeby dołożyć sobie potwierdzenie kierunkowskazów czy rygiel drzwi po przekroczeniu pewnej prędkości. W E82 chcę wyłączyć matę zajętości pasażera oraz wyłączyć gong niezapiętych pasów. Proszę o pomoc i wskazówki, jeśli robię coś źle, bądź mam nie te pliki sp-daten, ale te pliki sprawiły, że Inpa łaczy mi się z silnikiem, więc wydaje mi się, że powinny być ok.

Opublikowano

Pobrałem 49.0_sp-daten_E60_lite i zaktualizowałem:

 

Jak chcesz plikami od e60 kodować e82 ? :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Takie pliki podesłał mi inny forumowicz, a ponieważ 1er nie ma w ogóle na liście, a E60 ma też motor N47, więc pomyślałem, że będzie ok. W takim razie, które pliki powinienem pobrać?
Opublikowano
e82 robisz plikami od e89
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Posiadam następujący problem z DISem:

http://zapodaj.net/c3e363ed7fb21.jpg.html

 

Dis łączy się bez problemów z samochodem. Dokonałem poprawnie dodania wyposażenia i zakodowania panelu klimy.

 

Chciałem wyłączyć automatyczne grzanie tylnej szyby w car memory i wyskoczył taki błąd. co może być źle?

 

 

Poza tym po dodaniu automatycznej klimy w DISie ( oryginalnie była manualna, jest zmieniony i zakodowany w disie panel i zmienione silniczki od climatronica) w inpie przy wejściu w IHKA nadal wyświetla "Versions do not match. Malfunction possible"? Zawsze już tak będzie czy można to obejść jakoś?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pytanie jak się ma przywrócenie ustawien fabrycznych pustym plikiem MAN w przypadku gdy mamy np. wymienione lampy, wtryskiwacze o innych nr ??
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To i ja dodam pare ustawien do E60/61

 

(Break Force Display)

Przy awaryjnym hamowaniu pulsują lampy stopu.

 

Moduł: LMA

 

 

 

BFD_1_RL_BL_ERSCH_BILD = Światła stopu

nicht_aktiv = wyłączone

wert_01 = włączone (S)

wert_03 = pulsujące

BFD_1_BL_2_ERSCH_BILD = Światła stopu 2

nicht_aktiv = wyłączone

wert_01 = włączone (S)

wert_03 = pulsujące

BFD_1_BL_M_ERSCH_BILD = Światła stopu 3

nicht_aktiv = wyłączone

wert_01 = włączone (S)

wert_03 = pulsujące

BFD_1_NSL_ERSCH_BILD = przeciwmgielne z tyłu

nicht_aktiv = wyłączone

wert_01 = włączone (S)

wert_03 = pulsujące

 

 

Zrobilem wg opisu i nie dziala.

BMW E60 530i 2004 automat

 

 

 

 

 

HEIMLEUCHTEN - czas świecenia

(wert_02 - minuta LUB wert_03 - 2 minuty)

HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH : - wyłaczenie odprowadzania

HEIMLEUCHTEN_AL : - odprowadanie światłami mijania

HEIMLEUCHTEN_BL : - odprowadzanie STOPami

HEIMLEUCHTEN_BLK : - odprowadzanie kierunkowskazami.

HEIMLEUCHTEN_FL : - odprowadzanie drogowymi

HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL : - odprowadzanie po zamknięciu pilotem

HEIMLEUCHTEN_KL58G : - odprowadzanie światłami wewnętrznymi (+popielniczka, słupki itp.)

HEIMLEUCHTEN_KZL : - odprowadzanie oświetleniem tablic rej.

HEIMLEUCHTEN_NSL : - odprowadzanie tylnymi przeciwmgielymi

HEIMLEUCHTEN_NSW : - odprowadzanie halogenami

HEIMLEUCHTEN_RFS : - odprowadzanie światłami cofania

HEIMLEUCHTEN_SL_H : - odprowadzanie tylnymi postojówkami

HEIMLEUCHTEN_SL_V : - odprowadzanie przednimi postojówkami

 

 

W LM? Czy LM2?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Panowie i Panie czy jest mozliwosc ustawienia w E46 po lifcie dzwieku powiadamiajacego o wrzuceniu biegu wstecznego ?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wie ktos moze jak przekodować w bmw e60 Tempomat z mph na kmh, wszystko inne przekodowalem na km/h ale nadal pokazuje ustawiana prędkość w mph (w tempomacie), reszta ok tzn stan licznika, paliwo etc. (auto mam z USA). Moglby ktos podpowiedziec ktory modul przekodowac itp?

Z gory dziekuje za pomoc.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja akurat mam następujący problem:

Autko E46 anglik. Gdy miałem oryginalną navi mogłem sobie to tam zmienić, gdy ją sprzedałem zostałem z niczym. Chodzi o zmianę jednostki spalania z mpg na l/100km. Posiadam INPĘ i NCS'a. Wchodząc w NCS'a w Car&Key Memory nie mam opcji VERBRAUCH_D1 odpowiadającą za te jednostki. Czytałem o edycji za pomocą pliku FSW_PSW.MAN ale po załadowaniu nic się nie zmieniło. W jaki sposób dodać tą funkcję? Nie wiem jak dla innych ale dla mnie jest to bardzo ważne.

 

Dziękuję serdecznie za pomoc

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak tej opcji tak nie zmienisz robisz to w module KMB w pliku FSW_PSW>TRC zmieniasz w zależności co chcesz czy

Zmiana pokazywanego spalania mpg/uk lub l/100km

KMB

 

VERBRAUCH_D1

mpg_uk

lub

VERBRAUCH_D1

l/100km

jak nie potrafisz to mogę Ci przygotować ncs i zdalnie zakodować robiłem wiele razy przez TeamViewer 9

 

Tutaj masz mój post jak to zmienić tylko zamiast ABG będziesz robił w KMB

viewtopic.php?f=97&t=118729

Edytowane przez Din76
Opublikowano

Dzięki,

Zdaje się, że właśnie coś podobnego wcześniej próbowałem ale nie to samo. Ja posiadam E46 polifta i zdaje się, że w tym wypadku KMB i EWS nie czyta (dwie ostatnie opcje) a jedynie AKMB i ALSZ, które to niby są tym samym (?) Jakby nie było robiłem wg. instrukcji ale w trakcie kodowania wyskakuje błąd:

Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!

COAPI-2020: no answer from ECU

IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Dzieje się tak podczas kodowania IHK (cokolwiek to jest a pewnie moduł).

Dodam, że podczas wcześniejszych podobnych prób pare tygodni temu wszystko szło ok ale spalanie nadal było w mpg mimo restartu.

 

Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wie ktos moze jak przekodować w bmw e60 Tempomat z mph na kmh, wszystko inne przekodowalem na km/h ale nadal pokazuje ustawiana prędkość w mph (w tempomacie), reszta ok tzn stan licznika, paliwo etc. (auto mam z USA). Moglby ktos podpowiedziec ktory modul przekodowac itp?

Z gory dziekuje za pomoc.

 

w e60 jest osobny moduł do tempomatu, nie pamiętam dokładnie ale to będzie chyba ACC zczytaj NCS poszukaj opcji tej co była w liczniku, jak nie będzie to przeszukaj wszystkie, aż tak ich dużo nie ma, tylko nie zapomnij po każdym czytaniu modułu skopiować pliki z WORK i wyczyścić cały WORK tylko wkleja sie 3pliki z SP-DATEN BASE i pusty FSW_PSW.MAN wyłączyć zapłon zamknąć NCS, link jak się czyta moduły i koduje napisałem w poprzednim poście

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki,

Zdaje się, że właśnie coś podobnego wcześniej próbowałem ale nie to samo. Ja posiadam E46 polifta i zdaje się, że w tym wypadku KMB i EWS nie czyta (dwie ostatnie opcje) a jedynie AKMB i ALSZ, które to niby są tym samym (?) Jakby nie było robiłem wg. instrukcji ale w trakcie kodowania wyskakuje błąd:

Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!

COAPI-2020: no answer from ECU

IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Dzieje się tak podczas kodowania IHK (cokolwiek to jest a pewnie moduł).

Dodam, że podczas wcześniejszych podobnych prób pare tygodni temu wszystko szło ok ale spalanie nadal było w mpg mimo restartu.

 

Dzięki

IFH - 0009 : nie SG połączone lub nie odpowiada

o ile pamiętam CAS nie masz to przez EWS na pewno się połączysz, przez moduł świateł nie zawsze bywa wymieniany, a EWS napewno masz ori KMB to starsz wersja AKMB

ten błąd to pojawia się jak źle sie połączysz z samochodem, lepiej używać EWS jak przywracasz do seri to też przez EWS, ewentualnie masz złe aktualizowany NCS, może stare pliki SP-daten ściągnij Sp -daten do e46 uzyj BMW Coding tool i masz wszystko na swoim miejscu w NCS

IHK to klima co chcesz tam kodować?

Opublikowano

Nic nie chce w klimie kodować ale nie mam wyboru i koduje po kolei jak leci moduły w tym IKH na którym wyskakuje błąd.

tylko zamiast ABG będziesz robił w KMB
- tego nie wiem jak zmienić i robi we wszystkim
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie chce w klimie kodować ale nie mam wyboru i koduje po kolei jak leci moduły w tym IKH na którym wyskakuje błąd.
tylko zamiast ABG będziesz robił w KMB
- tego nie wiem jak zmienić i robi we wszystkim

 

Chyba nie wiesz o co mi chodzi, najpierw wybierasz moduł do komunikacji EWS (F1 > F6 wybierasz E46 >EWS>OK NCS zczytuje dane twojego samochodu, dopiero możesz po kodować F6 back >F4 (i tu masz moduły do kodowania będa tylko te co masz w samochodzie) wybierasz KMB > F2 zmieniasz wartość na codirendaten_lesen >OK F3 właśnie został w WORK zczytany moduł KMB

wchodzisz do WORK otwierasz w notatniku FSW_PSW.TRC szukasz wartości co musisz zmienić , zmieniasz na takie jakie chcesz zapisujesz klikając zapisz jako zmieniasz nazwę na FSW_PSW.MAN (musisz odznaczyć też jako wszystkie pliki rozszerzenie niżej pod nazwą pliku) zapisujesz w WORK zapyta czy zamienić pliki klikasz OK

później znów F2 wybierasz wartość codiren SG (pisze z głowy więć mogę nazwę delikatnie przekręcić ale jest tylko taka jedna więc nie będzie pomyłki) klikasz OK

i najważniejsze F3 i zostanie zakodowane. wyłączasz zapłon i zamykasz NCS

 

Ale to nie wszystko trzeba NCS przygotować lub mieć profil gotowy lub samemu stworzyć, przed kodowaniem wybierasz profil dopiero F1, jak nie masz pojęcia to lepiej daj komuś zrobić, ponieważ tam są ustawienia całego samochodu można usuwać różne funkcje więc bardzo ostrożnie po kolei to tylko się zczytuje jak sie wie jak, a nie koduje.

Opublikowano

Po wielu tygodniach udręki wkońcu sukces! Ostatni szczegółowy post wytłumaczył perfekcyjnie jak to zrobić. Jedyna różnica to jak pisałem wcześniej: w polifcie można tylko wybrać AKMB i ALSZ, KMB i EWS nie działa. Ja zamiast KMB używałem AKMB i poszło gładko.

 

Naprawdę WIELKIE dzięki. Postawiłbym czteropaka jakbym miał jak :)

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wielu tygodniach udręki wkońcu sukces! Ostatni szczegółowy post wytłumaczył perfekcyjnie jak to zrobić. Jedyna różnica to jak pisałem wcześniej: w polifcie można tylko wybrać AKMB i ALSZ, KMB i EWS nie działa. Ja zamiast KMB używałem AKMB i poszło gładko.

 

Naprawdę WIELKIE dzięki. Postawiłbym czteropaka jakbym miał jak :)

Pozdrawiam

 

To dziwne ze u ciebie przez EWS nie chce się łączyć, ale to nie jest takie istotne który moduł do komunikacji tylko jak pisałem często moduł świateł jest wymieniany na używki, i wtedy lepiej jest robić przez EWS, ale nie jesteś jedynym co komunikacją się w e46 przez inny moduł, AKMB można kodować kluczyk w pozycji 1

teraz możesz sobie ściągnąć CODING TOOL 240 i zamiast męczyć się z edytowaniem FSW_PSW.TRC na MAN i niedługo wrzucę film jak kodować przez tą Aplikacje , jakie to łatwe i proste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.