Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam tylko dla jasności, że jak masz światła w pozycji 0 to nie włączą się z zapłonem.

Poza tym ja programowałem je w pozycji kluczyka 1 i nie musiałem zamykać samochodu ani nic takiego :roll:

 

Moje pytanie przy okazji: od czego zależy czy wyświetlają się key memory, czy tylko car memory?

  • Odpowiedzi 825
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moje pytanie przy okazji: od czego zależy czy wyświetlają się key memory, czy tylko car memory?

 

jesli twoje e39 ma jeszcze stary kluczyk z bateryjką tzn. chyba sprzed 2000 roku to nie masz Key Memory.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam znawców tematu.

Czy Ncs expert odczyta i zakoduje E90 czy nie, bo na liscie podczas odczytu nie znalazłem E90

Jest tylko E89 i teraz nie wiem czy to będzie wszystko działać poprawnie.

Wyczytałem na jednym forum ze E89 i E90 ponoć maja identyczną elektronikę i tak są one rozpoznawane, czy to prawda??

Ktoś potwierdzi? Inpa też w niektórych momentach widzi mój samochód jako E89x lub cos takiego.

Opublikowano
wie ktoś może czy da się zrobić coś takiego, że gdy zamykam samochód z kluczyka włączą się na chwile światła awaryjne? Chodzi głównie o to że gdy zamykam samochód to często muszę podejść do samochodu i pociągnąć za klamkę bo nie wiem czy się zamknął czy nie. Jest na to jakaś rada?
Opublikowano

Jak nie masz tych opcji w NCS:

QUIT_OPT_ENTSCH : optical Acknowledge remote un-locking (two flashes)

QUIT_OPT_SCHAERF : optical Acknowledge remote locking (one flash)

to chyba nie.

Opublikowano
wie ktoś może czy da się zrobić coś takiego, że gdy zamykam samochód z kluczyka włączą się na chwile światła awaryjne? Chodzi głównie o to że gdy zamykam samochód to często muszę podejść do samochodu i pociągnąć za klamkę bo nie wiem czy się zamknął czy nie. Jest na to jakaś rada?

 

nie wiem na pewno czy w e46 jest tak samo jak w e39, jeśli tak to musisz najpierw w Car&Key memory włączyć funkcje: "DWA" tzn. alarm, a potem zmienisz ustawienia: "QUIT_OPT_ENTSCH", "QUIT_OPT_SCHAERF"

powodzenia

Opublikowano

nie wiem na 100 procent jak to jest w starszych, ja tez nie mam alarmu, ale "przekonałem" moje auto ze go ma i już moglem ustawić mruganie awaryjnymi.

Robiłem to wprawdzie DISem ale w NCSie w Car&Key memory tez jest ta opcja.

Zerknijcie po prostu czy macie takie opcje.

 

na razie

Opublikowano

DIS'a jeszcze nie instalowałem, ale w NCS'ie w car/key memory nie mam nic związanego z DWA. No i mam e39 z 10/96.

 

jak już wyżej pisałem, pod opcją "VERRIEGELUNGSSCHWELLE".

W moim e39 jest ona w sterowniku GM3.

I tak przy okazji myślałem, że z tym sobie poradzę, ale jednak nie. Gdzie mam wejść w ten sterownik?

Opublikowano
No i mam e39 z 10/96.

 

aha, jeden z pierwszych modeli, a wiec będzie brakować niektórych funkcji.

 

I tak przy okazji myślałem, że z tym sobie poradzę, ale jednak nie. Gdzie mam wejść w ten sterownik?

 

wychodzę z założenia ze masz odpowiednio dopasowany profil (jak w pierwszym poście) oraz pusty plik "FSW_PSW.MAN" w C:\NCSEXPER\WORK

 

ja robię to tak (z tym ze mam niemieckiego NCSa):

Odpalasz NCSa

ładujesz profil "expertenmodus"

F1 --> F3 wybierasz e39 --> potem F6 --> następnie F4 i wybierasz sterownik który chcesz "opracowywać", w tym wypadku GM3 --> nastepnie F2 i wybieram z listy "Codierdaten lesen" --> F3.

w tym momencie NCS rozczytał sterownik GM3.

 

teraz idziesz w exploratorze do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik "FSW_PSW.TRC " i kopiujesz jego zawartość do pliku "FSW_PSW.MAN".

W nim zmieniasz co potrzebujesz na aktiv lub nicht_aktiv i zapisujesz.

teraz wracasz do NCSa --> przyciskasz znowu F2 zmiana w liście na "SG codieren" --> F3 --> gotowe.

 

wczytaj się dobrze w temat bo robisz wszystko na własną odpowiedzialność, a szybko możesz coś zepsuć :wink:

powodzenia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i mam e39 z 10/96.

 

aha, jeden z pierwszych modeli, a wiec będzie brakować niektórych funkcji.

 

I tak przy okazji myślałem, że z tym sobie poradzę, ale jednak nie. Gdzie mam wejść w ten sterownik?

 

wychodzę z założenia ze masz odpowiednio dopasowany profil (jak w pierwszym poście) oraz pusty plik "FSW_PSW.MAN" w C:\NCSEXPER\WORK

 

ja robię to tak (z tym ze mam niemieckiego NCSa):

Odpalasz NCSa

ładujesz profil "expertenmodus"

F1 --> F3 wybierasz e39 --> potem F6 --> następnie F4 i wybierasz sterownik który chcesz "opracowywać", w tym wypadku GM3 --> nastepnie F2 i wybieram z listy "Codierdaten lesen" --> F3.

w tym momencie NCS rozczytał sterownik GM3.

 

teraz idziesz w exploratorze do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik "FSW_PSW.TRC " i kopiujesz jego zawartość do pliku "FSW_PSW.MAN".

W nim zmieniasz co potrzebujesz na aktiv lub nicht_aktiv i zapisujesz.

teraz wracasz do NCSa --> przyciskasz znowu F2 zmiana w liście na "SG codieren" --> F3 --> gotowe.

 

wczytaj się dobrze w temat bo robisz wszystko na własną odpowiedzialność, a szybko możesz coś zepsuć :wink:

powodzenia :cool2:

 

Jutro z ciekawości spróbuje, tylko że nie mam tego pliku "FSW_PSW.MAN" skąd go wyrwać ? i bawiąc się na sucho bez auta w tym miejscu F1 --> F3 wybierasz e39 --> pyta mnie o WYBÓR modułu EWS IKE KMB co powinienem wybrać ?

Opublikowano

Jutro z ciekawości spróbuje, tylko że nie mam tego pliku "FSW_PSW.MAN" skąd go wyrwać ?

 

sam go stwórz np. notatnikiem. zmień tylko zakończenie z "FSW_PSW.txt" na "FSW_PSW.MAN"

 

pyta mnie o WYBÓR modułu EWS IKE KMB co powinienem wybrać ?

 

wszystko jedno, zacznij od EWS i zobaczysz czy połączy sie z autem.

 

na razie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jutro z ciekawości spróbuje, tylko że nie mam tego pliku "FSW_PSW.MAN" skąd go wyrwać ?

 

sam go stwórz np. notatnikiem. zmień tylko zakończenie z "FSW_PSW.txt" na "FSW_PSW.MAN"

 

pyta mnie o WYBÓR modułu EWS IKE KMB co powinienem wybrać ?

 

wszystko jedno, zacznij od EWS i zobaczysz czy połączy sie z autem.

 

na razie

 

Ok, plik utworzony, jutro spróbuje.

Opublikowano

u mnie w E46 jest DWA, uaktywniłem z menu NCS Expert, miga światłami przy zamykaniu. Próbowałem skopiować z pliku tekstowego i zapisać do FSW_PSW.MAN ale taka procedura nic nie daje a na dodatek wyłącza DWA :? co robie źle? wszystko zgodnie z opisem, nie mam sterownika GN3 tylko GM5 i nim się posługuje.

Dodatkowym problem jest to, że nie mogę kodować w DISie v44, przycisk coding jest aktywny, w następnym oknie pisze "switch on ignition"(zapłon mam włączony) i dalej pokazuje się okno że nie można odczytać. Co z tym zrobić?

Opublikowano
u mnie w E46 jest DWA, uaktywniłem z menu NCS Expert, miga światłami przy zamykaniu. Próbowałem skopiować z pliku tekstowego i zapisać do FSW_PSW.MAN ale taka procedura nic nie daje a na dodatek wyłącza DWA :? co robie źle? wszystko zgodnie z opisem, nie mam sterownika GN3 tylko GM5 i nim się posługuje.

Dodatkowym problem jest to, że nie mogę kodować w DISie v44, przycisk coding jest aktywny, w następnym oknie pisze "switch on ignition"(zapłon mam włączony) i dalej pokazuje się okno że nie można odczytać. Co z tym zrobić?

 

jeśli robisz to profilem "expertenmodus" i ten jest dobrze skonfigurowany, to nie mam pojęcia co robisz źle.

co w ogóle chcesz zakodować? przecież piszesz ze miga światłami :roll:

 

a co do DISa, to zerknij tutaj, u mnie pomogło.

viewtopic.php?p=677156#p677156

 

na razie

Opublikowano
wszystko robie dobrze skonfigurowanym profilem expermode, miga światłami ale tylko przy zamykaniu, przy otwieraniu już nie. W tym pliku tekstowym widziałem opcje, które byłyby użyteczne jak dla mnie ale nie wiem jak je aktywować(znajdują się w pliku tekstowym ale nie ma ich w menu NCS Expert)
Opublikowano

To teraz ja jeszcze Was pomęczę... Jestem po nieudanych próbach, tzn. chciałem ustawić tą prędkość, ale nie jestem pewien czy po wybraniu wcisnąłem F3... (przy czytaniu), bo dostałem pokaźny plik chyba ze wszystkimi opcjami (w porównaniu do tego, co otrzymałem potem) i zmieniłem prędkość z 16 na 20, potem normalnym sposobem zakodowałem zamykanie po x km/h i centralny zamknął się zaraz powyżej 10km/h :shock: Chcąc sprawdzić, czy wszystko się zapisało jeszcze raz sczytałem dane i dostałem już sporo mniejszy plik, w którym w ogóle nie ma opcji tych km/h, czyli chyba nie mam tej opcji?

Ale znalazłem opcje w stylu 'verriegelung_xkm/h_sender_1', czy jakoś tak, i są 4 takie 'sendery'; może to jakieś progi prędkości?

Poza tym myślałem, że po wyłączeniu silnika central się otworzy, co nie nastąpiło i chyba najbardziej mi nie przypasowało :D To normalne, czy może za to też odpowiada jakaś opcja? :?

 

Jeszcze nawiążę do mrugania kierunkami, zobaczyłem w tym pliku opcję DWA, zmieniłem na aktiv, i te 2 opcje od kierunków też na aktiv (właściwie jedna już była, więc czułem, że nic z tego nie będzie) i kierunki nie mrugają. Coś jeszcze muszę aktywować? Bo jakaś jeszcze opcja z DWA chyba była i parę zaczynających się na QPT_.

Aha i cały czas, jak miałem do wyboru EWS, KMB i coś jeszcze brałem EWS - to ma znaczenie? (na początku F1 -> F3 -> wybór modelu -> i ten własnie wybór)

 

Z góry dziękuję ;)

Opublikowano
wszystko robie dobrze skonfigurowanym profilem expermode, miga światłami ale tylko przy zamykaniu, przy otwieraniu już nie. W tym pliku tekstowym widziałem opcje, które byłyby użyteczne jak dla mnie ale nie wiem jak je aktywować(znajdują się w pliku tekstowym ale nie ma ich w menu NCS Expert)

 

przeczytaj jeszcze raz moj posting 8 pozycji wyzej

tutaj: viewtopic.php?f=97&t=108481&p=792305#p791889

 

nie wystarczy skopiować pliku tekstowego do FSW_PSW.MAN, a w menu tez nie zobaczysz nic nowego.

Opublikowano
To teraz ja jeszcze Was pomęczę... Jestem po nieudanych próbach, tzn. chciałem ustawić tą prędkość, ale nie jestem pewien czy po wybraniu wcisnąłem F3... (przy czytaniu), bo dostałem pokaźny plik chyba ze wszystkimi opcjami (w porównaniu do tego, co otrzymałem potem) i zmieniłem prędkość z 16 na 20, potem normalnym sposobem zakodowałem zamykanie po x km/h i centralny zamknął się zaraz powyżej 10km/h :shock: Chcąc sprawdzić, czy wszystko się zapisało jeszcze raz sczytałem dane i dostałem już sporo mniejszy plik, w którym w ogóle nie ma opcji tych km/h, czyli chyba nie mam tej opcji?

Ale znalazłem opcje w stylu 'verriegelung_xkm/h_sender_1', czy jakoś tak, i są 4 takie 'sendery'; może to jakieś progi prędkości?

 

jeśli plik był duży ok. 40 kb to coś popieprzyłeś, koduje sie tym małym ze sterownika ok. 4 kb.

w FSW_PSW.MAN powinno to po zmianie wyglądać tak:

 

VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H

aktiv

.

VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1

aktiv

VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2

aktiv

VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3

nicht_aktiv

VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4

nicht_aktiv

.

VERRIEGELUNGSSCHWELLE

16_km/h

 

i tak kodujesz to w sterownik.

 

jeśli nie ma tych wpisów to pewnie się nie da zakodować.

Opcje "verriegelung_xkm/h_sender_1", 2, 3, 4 dotyczą kluczyków 1,2,3,4 i muszą być odpowiednio zaprogramowane.

 

 

 

Jeszcze nawiążę do mrugania kierunkami, zobaczyłem w tym pliku opcję DWA, zmieniłem na aktiv, i te 2 opcje od kierunków też na aktiv (właściwie jedna już była, więc czułem, że nic z tego nie będzie) i kierunki nie mrugają. Coś jeszcze muszę aktywować? Bo jakaś jeszcze opcja z DWA chyba była i parę zaczynających się na QPT_.

Aha i cały czas, jak miałem do wyboru EWS, KMB i coś jeszcze brałem EWS - to ma znaczenie? (na początku F1 -> F3 -> wybór modelu -> i ten własnie wybór)

 

Z góry dziękuję ;)

 

EWS, KMB nie ma znaczenia, sterownik wybierasz później.

co do mrugania, to u mnie wygląda to tak:

 

DWA

aktiv

DWA_NOTENTSCHAERFEN

aktiv

DWA_QUITTIERUNG

aktiv

ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

 

na razie

Opublikowano

VERRIEGELUNGSSCHWELLE nie mam, czyli nie mam tej opcji.

Co do kierunków ustawiam, tak jak piszesz, ale nie działa. Po ponownym sczytaniu są te same ustawienia, czyli mam tak:

DWA

nicht_aktiv

DWA_NOTENTSCHAERFEN

aktiv

DWA_QUITTIERUNG

nicht_aktiv

ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

nicht_aktiv

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

Miałem tak już zanim zacząłem kodować. Nie mogę zmienić z nicht_aktiv na aktiv, bo tak jakby się nie zapisywało. DIS'em miałbym większe szanse?

Opublikowano

Przypuszczam ze z twoim profilem jest coś nie tak.

wyskakuje ci jakiś błąd podczas kodowania?

 

nie wiem czy będziesz miał DISem lepsze szanse, mój kumpel ma e39 z początku 1998 i tam poszło bez problemu.

Opublikowano

Profil raczej jest okej, bo kodowałem np. światła dzienne i to nieszczęsne zamykanie po ruszeniu i śmigało. Sprawdzę jeszcze na wszelki wypadek.

Błędy właśnie żadne nie wyskakują, wygląda, jakby wszystko przebiegło pomyślnie.

Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale mam INPĘ z tego instalatora 9.7.2 chyba, w każdym razie nie z 10 z przodu, może nowszą zainstalować i spróbować? Mogę zainstalować ją równolegle, czy starą usunąć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.