Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!Moze moje pytanie zabrzmi banalnie ale lepiej zapytac niz żyć nie uświadomionym.Chodzi o ncs i plik FSW_PSW.TRC zczytany ze sterownika znajduje sie on w katalogu WORK w ncs.Otwieramy plik FSW_PSW.TRC(np.notatnikiem) i zapisujemy go jako FSW_PSW.MAN w tym pliku robimy zmiany i czy plik FSW_PSW.TRC i FSW_PSW.MAN pozostają w katalogu WORK w ncs podczas kodowania?
  • Odpowiedzi 825
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam!Moze moje pytanie zabrzmi banalnie ale lepiej zapytac niz żyć nie uświadomionym.Chodzi o ncs i plik FSW_PSW.TRC zczytany ze sterownika znajduje sie on w katalogu WORK w ncs.Otwieramy plik FSW_PSW.TRC(np.notatnikiem) i zapisujemy go jako FSW_PSW.MAN w tym pliku robimy zmiany i czy plik FSW_PSW.TRC i FSW_PSW.MAN pozostają w katalogu WORK w ncs podczas kodowania?

tak. ncs bierze info z pliku FSW_PSW.MAN. Przed kolejnym kodowaniem auta, należy wyczyścić ten katalog, bo nie było tam żadnego pliku! ncs w chwili uruchomienia i polączenia sie z autem na nowo utworzy sobie AKTUALNE pliki.

Opublikowano
Po zrobieniu F1 i F3 wyborze modelu i zczytaniu vin i potem F6 i utworzyl sie nam plik FSW_PSW.TRC ale z tego co czytalem na forum nie służy on do kodowania do kodowania dopiero służy plik FSW_PSW.TRC zczytany z konkretnego modułu przez codireung lessen.A co w przypadku gdy chce się przekodować całe auto i nie wybierać konkretnego sterownika?Czy mozna usunąć z FA wpis czy tylko je dodawać?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy po aktywowaniu świateł dziennych na długich znika opcja, która po pozostawieniu kierunku bez kluczyka zapala jedną stronę postojówek?
Opublikowano

Zatem od czego to zależy? Bo kiedyś miałem tą opcję, a teraz zauważyłem brak :)

Mam stary LCM, zmieniałem TAGFAHRLICHT na aktiv, DRL_DIMMUNG na wert_02, PROGRAMM_PARAMETER na us.

Opublikowano

Czy to normalne, że po aktywowaniu świateł dziennych w E46 po lifcie stosując te ustawienia:

DRL_DIMMUNG

wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

dezaktywuje się brzęczyk niezgaszonych świateł mijania po otwarciu drzwi (bez kluczyka w stacyjce).

Dodam jeszcze, że w tym samym czasie zaprogramowałem kierunki przy otwieraniu - zamykaniu wprowadzając te ust.:

DWA

aktiv

ALARM_OPT_WARNBLINKER

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

 

I druga kwestia, przyłączam się do wątku Majkii

Czy po aktywowaniu świateł dziennych na długich znika opcja, która po pozostawieniu kierunku bez kluczyka zapala jedną stronę postojówek?

U mnie tej opcji nie było ani przed włączeniem świateł dziennych, ani teraz chętnie bym ją sobie włączył, myślałem, że to patent SzmelcVagenów i Audi :D Może ktoś napisać jak.

Opublikowano
No dobra, a po co ci ten brzęczyk? Przy aktywnych dziennych nie jesteś w stanie ich zostawić niezgaszonych po wyjęciu kluczyka, więc brzęczyk jest zbędny. A działać działa, możesz sprawdzić włączając przełącznik świateł w pierwszą pozycję (postojówki) przy otwartych drzwiach. Jak chodzi o postojówki z jednej strony auta, po przełączeniu kierunkowskazów - działają, przynajmniej u mnie.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Czy to normalne, że po aktywowaniu świateł dziennych w E46 po lifcie stosując te ustawienia:

DRL_DIMMUNG

wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

dezaktywuje się brzęczyk niezgaszonych świateł mijania po otwarciu drzwi (bez kluczyka w stacyjce).

Dodam jeszcze, że w tym samym czasie zaprogramowałem kierunki przy otwieraniu - zamykaniu wprowadzając te ust.:

DWA

aktiv

ALARM_OPT_WARNBLINKER

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

 

I druga kwestia, przyłączam się do wątku Majkii

Czy po aktywowaniu świateł dziennych na długich znika opcja, która po pozostawieniu kierunku bez kluczyka zapala jedną stronę postojówek?

U mnie tej opcji nie było ani przed włączeniem świateł dziennych, ani teraz chętnie bym ją sobie włączył, myślałem, że to patent SzmelcVagenów i Audi :D Może ktoś napisać jak.

Nie jestem pewien, czy musisz mieć TAGFACHRLICHT_ECE aktiv, bo dzienne palą się w pozycji 0, więc jak masz włączone mijania to mijania, a ta opcja powoduje wyłącznie świateł po wyłączeniu zapłonu, gdy przełącznik jest w pozycji 2. U mnie w tej pozycji po wyłączeniu zapłonu świecą się postojówki.

Opublikowano
ta opcja powoduje wyłącznie świateł po wyłączeniu zapłonu, gdy przełącznik jest w pozycji 2

Łącznie z postojówkami - nic nie świeci, nic nie brzęczy.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
ta opcja powoduje wyłącznie świateł po wyłączeniu zapłonu, gdy przełącznik jest w pozycji 2

Łącznie z postojówkami - nic nie świeci, nic nie brzęczy.

1. No rzeczywiście to wszystko tłumaczy, w pozycji 1 po wyłączeniu zapłonu brzęczyk brzęczy, w wolnej chwili sprawdzę co się stanie jak z powrotem TAGFACHRLICHT_ECE aktiv dam na nicht_aktiv.

 

2. A co do tej opcji kierunków która po pozostawieniu kierunku bez kluczyka zapala jedną stronę postojówek, ktoś wie które wpisy za to odpowiadają?

 

3. Jeszcze mam jedą zagwozdkę mam chyba jakiś błąd z autoregulacją xenonów, po ich włączeniu. Otóż autoregulacja (opuszczenie i podniesienie) u mnie następuje po każdorazowym przekręceniu stacyjki w pozycję 2, lub po włączeniu samych postojówek, już kiedyś zakładałem o tym wątek, ale nie został wyjaśniony: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=134225 A teraz po zakodowaniu świateł dziennych znowu to mnie zaczęło irytować, bo wygląda to przykładowo tak: 1. uruchamiam silnik w dzień - światła dzienne świecą i następuje regulacja dół góra --> następnie w czasie jazdy nastaje noc, włączam mijania - autoregulacja nie występuje. Co wydaje mi się bez sensu, bo autoregulacja jest m.in. po to żeby nie oślepiać, wiadomo, że xenony po włączeniu błyskają jak lampa błyskowa.

Opublikowano (edytowane)

co do postojowych na włączonych kierunkowskazach, to wystarczy popchnąć dźwignię trochę mocniej (pokonać opór) i postojówki powinny się zapalić.

 

edyt:

chyba napisałem głupoty, w e39 nie trzeba już pokonywać oporu, było tak w e34 jak jest w e46 nie wiem.

Nie wiedziałem bo nigdy tego nie używam.

 

na razie

Edytowane przez klubau
Opublikowano

3. Jeszcze mam jedą zagwozdkę mam chyba jakiś błąd z autoregulacją xenonów, po ich włączeniu. Otóż autoregulacja (opuszczenie i podniesienie) u mnie następuje po każdorazowym przekręceniu stacyjki w pozycję 2, lub po włączeniu samych postojówek, już kiedyś zakładałem o tym wątek, ale nie został wyjaśniony: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=134225 A teraz po zakodowaniu świateł dziennych znowu to mnie zaczęło irytować, bo wygląda to przykładowo tak: 1. uruchamiam silnik w dzień - światła dzienne świecą i następuje regulacja dół góra --> następnie w czasie jazdy nastaje noc, włączam mijania - autoregulacja nie występuje. Co wydaje mi się bez sensu, bo autoregulacja jest m.in. po to żeby nie oślepiać, wiadomo, że xenony po włączeniu błyskają jak lampa błyskowa.

Mylisz pojęcia kolego.

Jak swiatla opuszczaja sie i podnosza to nie jest to zadna autoregulacja, tylko zwykły test silniczków i ogólnie układu poziomowania. Jak było by cos nie tak poszly by ci na dól i nie wróciły - tryb awaryjny.

A regulacja pewnie ci działa; otwórz bagaznik na zapalonych swiatlach, podjedz do sciany i wejdz do bagaznika! swiatla opuszcza sie ;) tak samo z nacisnieciem przedniej maski, ale one sie wtedy podniosą ;)

Opublikowano

Jak swiatla opuszczaja sie i podnosza to nie jest to zadna autoregulacja, tylko zwykły test silniczków i ogólnie układu poziomowania. Jak było by cos nie tak poszly by ci na dól i nie wróciły - tryb awaryjny.

A regulacja pewnie ci działa; otwórz bagaznik na zapalonych swiatlach, podjedz do sciany i wejdz do bagaznika! swiatla opuszcza sie ;) tak samo z nacisnieciem przedniej maski, ale one sie wtedy podniosą ;)

Zgadzam się autoregulacja, czyli samopoziomowanie działa, jednak co do tego testu silniczków to mam wątpliwości, bo zwykle widuje w różnych samochodach opuszczenie i podniesienie reflektorów w momencie włączenia xenonów.

Może wypowiedzą się posiadacze xenonów jak to u nich wygląda.

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak pisze kolega "pitong". Ja u siebie czy mam włączone dzienne czy wieczorem zapalam xenon'y zawsze słychać pracujące silniczki od regulacji.

Samo poziomowanie świateł działa i reguluje się w momencie kiedy wartość napięć zmienia się na czujnikach zamontowanych przy wahaczach

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Przeszukalem caly ten post i mam pytanie czy doszedl ktos jak zrobic zeby po zgaszeniu silnika samochod sie otwieral??

 

BMW e39 2001

Opublikowano

potrzebna pomoc przy kodowaniu swiatel bmw e46 przed liftem ja zrobiłem tak bo chciałem miec ustawione dzienne i sie udało:

FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_DRL
wert_01
TAGFAHRLICHT
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
us

 

tylko ze jest jeden problem ponieważ jak włączę normalne światła to pala sie również kierunkowskazy :| ktoś wie jak to poprawić ? bo dzienne i cala reszta jest ok chodzi teraz tylko o te kierunki przy światłach

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
W wersji przed liftem tak niestety jest, zmieniasz kodowanie na us i zapalają się kierunki, jako obrysowe. Nie wiem, czy komuś udało się to ustawić tak jak trzeba, w poliftowej jest inaczej, zmieniasz tylko te trzy pierwsze opcje (inaczej się nazywają) i wystarczy.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

Ponawiam pytanie czy doszedl ktos jak zrobic zeby po zgaszeniu silnika samochod sie otwieral??

 

BMW e39 2001

Opublikowano
Ponawiam pytanie czy doszedl ktos jak zrobic zeby po zgaszeniu silnika samochod sie otwieral??

 

BMW e39 2001

nie mozna tego zorbic w bmw.

ałdi i fałwu to mają, ale bmw nie... ale nie brakuje tego. przecież jak masz auto zamknięte to pociągasz raz klamkę (odryglowuje te drzwi), pociągasz drugi raz i otwierasz. tyle.

Opublikowano

Witam

mam małe pytanie..

 

W końcu po jakimś czasi eudało mi się dostać do NSC expert.....no chciał bym aktywować webasto...ale niestety wyświetla mi na car memory strasznie mało funkcji i nigdzie tam nie widze webasta....coś robie źle ?

Opublikowano

może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć za co konkretnie odpowiadają wpisy w module GM5:

 

ENTSICHERN_CENTERLOCK

nicht_aktiv

QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE

nicht_aktiv

QUIT_AKUST_ENTSCH

nicht_aktiv

 

domyślam się że ostatni to włączenie dźwięku przy otwieraniu i zamykaniu auta, poprzedni to pewnie to samo tylko przy klapie bagażnika, a z pierwszym nie bardzo mam koncepcję, wiem że to coś z odbezpieczaniem centralnego zamka ale nie mam pojęcia co to może oznaczać. No i czy w pozostałych przypadkach mam rację, czy jeśli ustawię QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE na aktiv to przy otwieraniu i zamykaniu bagażnika usłyszę dźwięk?

 

Witam

mam małe pytanie..

 

W końcu po jakimś czasi eudało mi się dostać do NSC expert.....no chciał bym aktywować webasto...ale niestety wyświetla mi na car memory strasznie mało funkcji i nigdzie tam nie widze webasta....coś robie źle ?

 

z poziomu graficznego w NCS tak jest, widać tylko niektóre opcje ale nie to jest potęgą tego programu lecz to że można sczytać prawie każdy moduł i edytować go ręcznie w notatniku, info co i jak masz w tym temacie na pierwszej stronie. Bez obrazy ale jeśli nie przestudiujesz porządnie tego wątku ze zrozumieniem to wątpię żebyś sobie z tym poradził, nikt nie pomoże ci jeśli sam nie poświęcisz swojego czasu, gotowej recepty nikt ci nie da, jedynie podejrzewam, że znajdzie się ktoś kto pomoże ci wybrać które wpisy należy zmienić.

Opublikowano
może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć za co konkretnie odpowiadają wpisy w module GM5:

 

ENTSICHERN_CENTERLOCK

nicht_aktiv

QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE

nicht_aktiv

QUIT_AKUST_ENTSCH

nicht_aktiv

 

domyślam się że ostatni to włączenie dźwięku przy otwieraniu i zamykaniu auta,

zgadza się, ale tylko przy otwieraniu

 

poprzedni to pewnie to samo tylko przy klapie bagażnika,

przy zamykaniu klapy

 

a z pierwszym nie bardzo mam koncepcję, wiem że to coś z odbezpieczaniem centralnego zamka ale nie mam pojęcia co to może oznaczać.

chodzi o przycisk od centralnego wewnątrz auta, obok przycisku do awaryjnych

 

No i czy w pozostałych przypadkach mam rację, czy jeśli ustawię QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE na aktiv to przy otwieraniu i zamykaniu bagażnika usłyszę dźwięk?

usłyszysz jeśli masz wbudowany alarm, lub przynajmniej syrenę do alarmu.

 

na razie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.