Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak mam fizyczy port com. Nie używaj tzn mam to wykasować? Już sam się zakręciłem. Panowie już brak mi pomyslów sprawdzałem wszystko. Teraz instaluje inpe 5.0.2 od trandolfa. Wrzucałem już różne konfiguracje ediabas.ini od kilku użytkownikow forum. I nic już powoli ręce mi opadają.

Właśnie wracam z garażu juz brak mi pomysłów. Którą inpe najlepiej instalować? 5.0.1 czy może 2? Czy a to jakieś znaczenie?

 

Jakieś pomysły? Dodam że laptop to ibm t23 windows xp sp3 ustawione porty fifo 8 i 8 0 komunikacji przez tool32 inpe czy disa. Poprostu echo. Może jest ktoś z okolic katowic kto ma działający zestaw żeby sprawdzić moj kabel i samochód?

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
tak mam fizyczy port com. Nie używaj tzn mam to wykasować? Już sam się zakręciłem. Panowie już brak mi pomyslów sprawdzałem wszystko. Teraz instaluje inpe 5.0.2 od trandolfa. Wrzucałem już różne konfiguracje ediabas.ini od kilku użytkownikow forum. I nic już powoli ręce mi opadają.

Właśnie wracam z garażu juz brak mi pomysłów. Którą inpe najlepiej instalować? 5.0.1 czy może 2? Czy a to jakieś znaczenie?

 

Jakieś pomysły? Dodam że laptop to ibm t23 windows xp sp3 ustawione porty fifo 8 i 8 0 komunikacji przez tool32 inpe czy disa. Poprostu echo. Może jest ktoś z okolic katowic kto ma działający zestaw żeby sprawdzić moj kabel i samochód?

 

FIFO zostaw na standardowych ustawieniach.

Masz używać Interface = ADS a nie Interface = STD:ADS

Opublikowano
Ja już się zgubiłem na samej instalacji, a raczej już po rozpakowaniu DISa. Nerwus według pewnego poradnika stworzonym w notatniku, którego jesteś autorem i pobrałem go z czyjegoś chomika wnioskuję, że bez INPA nie zainstaluję DISa ? Tyle tych stron i poradników, że się już pogubiłem i nie wiem co jest do czego :duh: Właśnie zakupiłem manetkę BC i chciałem ją uaktywnić samemu, bo nie chcę zapłacić komuś 150zł za 4 minuty roboty skoro mogę zrobić to sam. Do ułomnych komputerowo nie należę, bo stosunkowo młody jestem i powinienem ogarniać ale to mnie przerosło.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja już się zgubiłem na samej instalacji, a raczej już po rozpakowaniu DISa. Nerwus według pewnego poradnika stworzonym w notatniku, którego jesteś autorem i pobrałem go z czyjegoś chomika wnioskuję, że bez INPA nie zainstaluję DISa ? Tyle tych stron i poradników, że się już pogubiłem i nie wiem co jest do czego :duh: Właśnie zakupiłem manetkę BC i chciałem ją uaktywnić samemu, bo nie chcę zapłacić komuś 150zł za 4 minuty roboty skoro mogę zrobić to sam. Do ułomnych komputerowo nie należę, bo stosunkowo młody jestem i powinienem ogarniać ale to mnie przerosło.

 

zacznij od instalacji Inpa. Będziesz miał w komplecie NCS którym też możesz to zrobić.

Opublikowano

Ok tak zrobię, dzięki za odpowiedź.

Jeszcze takie pytanko. Bez znaczenia jest jaką wersje INPA zainstaluję do diagnozy BMW E46 ? Czy tak jak w przypadku DIS(v.44) musi być jakaś starsza ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ok tak zrobię, dzięki za odpowiedź.

Jeszcze takie pytanko. Bez znaczenia jest jaką wersje INPA zainstaluję do diagnozy BMW E46 ? Czy tak jak w przypadku DIS(v.44) musi być jakaś starsza ?

 

bez różnicy bo zawsze można dołożyć potrzebne pliki i skrypty ipo, prg, grp.

Opublikowano
Panowie wszystko było OK działało jak trzeba a dzisiaj wł.DiagHead i wyskakuje mi nie aktywny, błąd IP

http://img9.imageshack.us/img9/1972/dis1v.png

ktyo wie co sie uwaliło?? pzdr.

ustawienia ediabas.ini- remotehost 192.168.68.30 więc OK.

ustawienia sieci Vmware OK. i dalej DiagHead nie działa :( i mało tego na teście API wywala

http://img29.imageshack.us/img29/8858/apitest.png

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
kurcze a w którym miejscu to się włącza bo już mam kocioł we łbie i nie wiem nic :(
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
Ku...a :mad2: Krzysiek tak jak mówiłeś miałem wyłączone wirtualne połączenie siecowe !! :duh: sam nie wiem jakim cudem co sie stało. WIELKIE dzieki dla Ciebie wszystko śmiga jak powinno. Browara jestem Ci winien :D pzdr.
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

może ktoś wrzucić działający link do DiagHeadEmulatora?

 

pzdr.

 

Podaj na priv maila to Ci wyślę programik - paczka ma jakieś 166kB.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Postanowiłem wreszcie napisać i zapytać o swoje problemy z DIS, INPA i NCS.

 

Jestem nowy z tymi programami, a postanowiłem je trochę poznać aby mechanicy do których pojadę nie robili mnie w konia, z braku wiedzy na temat mojego BMW. Ponadto zapragnąłem uruchomić światła do jazdy dziennej. I tak zaczęła się moja przygoda z tymi programami. Cały proces instalacji trwał 2 tygodnie, i miałem mnóstwo problemów, przez które przebrnąłem korzystając z tego forum i google. W końcu udało mi się przejść APITEST w DIS i podłączyć się do auta.

 

Ale:

1. Pierwsza wątpliwość to OBDSetup:

 

http://imageshack.us/a/img845/7783/error0.jpg

 

Koledzy co oznacza ten worning? Nie znalazłem odpowiedzi na internecie wiec tak to zostawiłem.

 

2. Druga to mój OBDII kupiłem ten na USB: http://allegro.pl/interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-usb-1996-06-inpa-pl-i3250401755.html

w instrukcji instalacji sterowników pisałe że działa tylko na COM2 więc tak to ustawiłem i przy instalacji INPA 9.0.7 EDIABAS 6.4.3.iso nie działał on poprawnie dlatego zdarłem (bo nie mam kredytów na chmiku a z telefonu nie mogę załadować bo coś jest zablokowane) z Torrentów jakąś wersję INPY razem z narzędziami BMW Standard Tools która w trakcie instalacji pyta o port COM. Z tą instalką udało mi sie połączyć z samochodem, ale gdy wybieram swoj model E46 M54B30 2004 r. wywala mi błądy:

http://imageshack.us/a/img836/9944/error1e.jpg

 

a następnie

http://imageshack.us/a/img827/3178/error2i.jpg

 

Gdy próbuję zrobić światła do jady dziennej zgodnie z instrukcją użytkownika: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=73650

dochodzę do punktu wyboru moduł ALSZ, wciskam F5 (Basic functions), wybieram „coapireadsggetfswpsw" i wyskakuje mi błąd:

http://imageshack.us/a/img856/7839/error3w.jpg

 

Zmęczyło mnie walczenie z moimi problemami samemu dlatego postanowiłem zapytać tutaj kolegów.

 

Na koniec coś jeszcze popsułem w DIS bo chodził mi dobrze i teraz gdy chcę wybrać Diagnostykę auta wywala mi błąd:

 

http://imageshack.us/a/img824/5765/error4m.jpg

 

Mimo że udało mi się połączyć z Diaghead.

 

 

Na koniec logi z NCS:

 

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041
COAPI-2041: wrong ecu coding index
A_ALSZ: CODIERINDEX = 36h
LSZ.C34: CODIERINDEX = 34

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2041
CODIERDATEN_LESEN

>> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadNettoDataFromSg, LineNr: 09, ErrorNr: 2041
A_ALSZ

>> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadSgGetFswPsw, LineNr: 04, ErrorNr: 1000

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041
COAPI-2041: wrong ecu coding index
A_ALSZ: CODIERINDEX = 36h
LSZ.C34: CODIERINDEX = 34

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2041
CODIERDATEN_LESEN

>> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadNettoDataFromSg, LineNr: 09, ErrorNr: 2041
A_ALSZ

>> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadSgGetFswPsw, LineNr: 04, ErrorNr: 1000

ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiGetAbsPathInfo, LineNr: 01, ErrorNr: 1000
COAPI-1000: error

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041
COAPI-2041: wrong ecu coding index
A_ALSZ: CODIERINDEX = 36h
LSZ.C34: CODIERINDEX = 34

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2041
CODIERDATEN_LESEN

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041
COAPI-2041: wrong ecu coding index
A_ALSZ: CODIERINDEX = 36h
LSZ.C34: CODIERINDEX = 34

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2041
CODIERDATEN_LESEN

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041
COAPI-2041: wrong ecu coding index
A_ALSZ: CODIERINDEX = 36h
LSZ.C34: CODIERINDEX = 34

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2041
CODIERDATEN_LESEN

 

Proszę pomóżcie!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zobacz do pliku o nazwie obd.ini tam ustawia się nr portu COM dla interfejsu STD:OBD. Ja nie widzę powodu dla którego interfejs miałby pracować na jednym sztywnym numerze portu COM, poza przypadkiem kiedy masz wbudowany UART w komputer.

Przestaw go na COM1 i spróbuj.

Z tego co widzę to do auta się nie podłączyłeś i dla tego masz takie błędy. Zacznijmy od tego czy Inpa widzi battery i zapłon, odczytuje jakiś moduł?

Opublikowano

Dziękuję Ci Nerwus za odpowiedz. Podziwam twoje poświęcenie i konsekwencje w odpowiedzi na takie laickie pytania. Bardzo sie tu udzielasz co jest bezcenne dla osob ktore sie ucza jak np ja. Dzisiaj po pracy sproboje zrobic jak mowisz i wtedy zobacze co sie bedzie dzialo.

 

Przy okazji koledzy, gdzie można znajeźć jakieś najlepiej w języku polskim opis podstawowych funkcji w DIS? Np instrukcję jak sprawdzić błędy, przeprowadzić jakieś testy. Jest coś w sieci podobnego w dostępie? Chciałbym się trochę pouczyć...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

hej pytanka:D

INPA:

 

czy przy podlaczonej inpie do USB, przed podlaczeniem do samochodu, ma sie battery swiecic?.

Pyt numer dwa,

DIS:

zainstalowany na windowsie XP, na wmware playerze, widzi glowice, jednak jak daje polacz

daje mi warning "connection could not be created".

 

Bede wdzieczny za pomoc!, chce to jutro przeskanowac bo fure trzeba naprawiac a stoi.

Odwdziecze sie

 

dzieki

bartek

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zachowanie fejs'ow jest rożne w zależności od producenta. Ogólnie po podpięciu do USB battery pali się na stale.

Vmware player nie ma standardowo części która pozwala tworzyć wirtualne sieci. Musisz to albo do ciągnąc albo przejść na "pełny" VM.

Opublikowano

jest git

czuje juz glowice.

Jednak jak chce zrobic diagnosis, wywala sie za za malo ma voltow i nie chce zrobic.

 

 

INPA pokazuje z kolei IFH-009 no response from control unit.

 

Zaplon i baterie wykrywa.

 

Uwalony kabel?, nowy od viakena kupowalem po 159zl, nie taki po 60..

Opublikowano
jest git

czuje juz glowice.

Jednak jak chce zrobic diagnosis, wywala sie za za malo ma voltow i nie chce zrobic.

 

 

INPA pokazuje z kolei IFH-009 no response from control unit.

 

Zaplon i baterie wykrywa.

 

Uwalony kabel?, nowy od viakena kupowalem po 159zl, nie taki po 60..

 

 

Kolego oddaj ten kabel i przeczytaj moją odpowiedź na tej stronie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=96&t=179936&p=1628476#p1628476

Kabel Vikena to porażka! Też miałem non stop błędy IFH-0009 i IFH-0003, a one mówią o braku właściwej komunikacji INPY z samochodem. Kupiłem E-Volt i działa idealnie.

Opublikowano

witam

jest ktos z forum Lancuta/Rzeszowa aby wpasc na chwilke i przeskanowac auto, nie wiem czy walniety kabel czy port obd w samochodzie?.

Vag cana zmostkowalem 7,8 tez nie dzialalo (bo to kkline) - jak kabel inpa od viakena. Dziwne ze takie same bledy niby na viakenowym dcan jak i na vag canie kkl

Kabel po d can potrzebuje, plis jak ktos z okolic Rz/Lanc ma

E-Volt nie ma juz nic na D Can, tylko KKL

dzieki

Opublikowano

aha generalnie dzieki za info...

Dla potomnych ->Kabel odeslalem do Viakena, przyslali drugi i ten o dziw chodzi.. inpa wykrywa bledy jednak bez opisu.. BMW 318d 2008 silnik N47.

DIS dalej cos pierdzi o akumulatorze ze ma za malo voltow i nie chce startowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.