Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów od 4 dni męczę się z ediabasem inpa i dis-em, więc pytanie czy mógł by ktoś odświeżyć link do filmiku nerwus-a i podać jakiś link do dobrego ediabas-a 9.0.7? Bo sądzę, że moje problemy, znaczy błedy, które wyskakują podczas połaczenia wynikają właśnie z inpy, bo np. gdy inpą skanuje to po jakimś czasie też wyskakuja przeróżne błędy i pytanie, czy carsoft i dis mogą być zainstalowale na jednym komputerze, nie przeszkadzają sobie wzajemnie?

Za wszelka pomoc z góry dziekuję ;)

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
może ktoś wrzucić aktualny link z disem i instrukcją instalacji? bądź pomóc w instalacji :)

 

Podeślij e-mail na PW to prześle namia na DIS'a v57.

 

Pozdro

Opublikowano

panowie mam disa gotowca od trandolfa na vmware na win7, wczoraj mi się zawiesił więc zatrzymałem wirtualną maszynę i teraz przy włączeniu pojawia mi się taki komunikat w rogu jak na zdjęciu oraz nie wykrywa głowicy http://www.tinypic.pl/rpdltmok6jie

co począć?

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
zamontuj obraz do napędu F:
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano

Błąd na sreenie dotyczy tego że nie wykrywa napędu f,

zmień w ustawieniach vmware cd-rom na auto (jeśli posiadasz jakikolwiek cd-rom)

lub usuń w ogóle (bo i tak z tego nie korzystasz)

Opublikowano
po ustawieniu na auto komunikat zniknął ale dalej dis nie widzi głowicy a robię wszystko identycznie jak za pierwszym razem. Podczas tego jak się zawiesił musiało się coś przestawić. Zmieniłem protokół na fistera i też nie pomogło
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Ja zamontowałbym jeszcze raz obraz BASE DIS do wirtualnego napedu ktory masz ustawiony czyli u Ciebie bedzie F: kiedys tez miałem taka sytuacje i po tej operacji wszystko wrociło do normy. Tylko ze ja cała instalacje robiłem recznie sam a jak bedzie z tym gotowcem u Ciebie to nie wiem ,nigdy nie miałem doczynienia z takimi "gotowcami"pzdr.
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
U mnie na windows 7 miałem to samo, auto wykrywalo itp, ale nagle zwis i dziekuje dowidzenia, próbowałem co mogłem i już nie połączylem się z glowica, dlatego szukam czegos z xp
Opublikowano
U mnie na windows 7 miałem to samo, auto wykrywalo itp, ale nagle zwis i dziekuje dowidzenia, próbowałem co mogłem i już nie połączylem się z glowica, dlatego szukam czegos z xp

Mi pomogło ponowne rozpakowanie plików z wirtualną maszyną dis i wszystko jest ok dopóki nie zatrzymam maszyny (power off) czyli po każdym użyciu disa muszę go zapauzować jakby (suspend) i wtedy jak wznowię to wykryje mi głowicę. Ale jak się zawiesi znowu dis to znowu głowicy nie wykryje. aj muszę od nowa zainstalować jak należy a nie tam gotowca. A w ogóle często Wam się dis zawiesza, że zamiast kursora pojawia się klepsydra?

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Czy mogę przemiłych panów prosić o jakiś namiar na najbardziej aktualne źródło DISa? Najlepiej takie najprostsze w instalacji.

 

Z góry dziękuję.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie, mam problem z DIS. Otóż w żaden sposób nie mogę się nim połączyć z autem. Ściągnąłem pliki od trandolfa, zainstalowałem wszystko wg instrukcji nerwusa (tzn. mam działającą INPĘ na Windows XP + postawiłem maszynę wirtualną i tam zainstalowałem DIS v57). Uruchamiam emulator głowicy, API test przechodzi poprawnie, mam też kolorowe wskaźniki poziomu sygnału (w przypadku protokołu tego drugiego, nie fister), tworzę połączenie i niby wszystko fajnie powinno działać. No, ale niestety nie działa. Automatyczne wykrywanie samochodu nie działa, nie działa też manualne wskazanie jaki to model itp. Po manualnym wyborze auta przy próbie połączenia z jakimkolwiek modułem mam error 200.28.

 

Czy to może być spowodowane tym, że mam kabel bez wykrywania zapłonu? W INPA niezależnie od statusu zapłonu mam świecące na czarno battery+ignition. Ale niektórzy koledzy pisali, że mimo tego DIS im działa na manualnym wyborze samochodu. U mnie niestety nie działa - tak jakby w ogóle nie widział kabla (normalny interfejs 16-pin za jakieś 170zł). Może poradzicie jaki kabel kupić, bo już mnie zaczyna leczyć ten cały DIS. Może jak kupię interfejs za 2000zł to będzie działać. Tylko poradźcie jaki? I czy w moim przypadku na 100% chodzi o kabel. Dziwne, że INPA działa na tym kablu a DIS nie chce działać. INPA mnie nie urządza, bo tam nic nie ma (nie mam większości potrzebnych skryptów i nie mam nawet DDE6) a poza tym jest w jakimś dziwnym języku. Dlatego wolałbym mieć działającego DIS-a.

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
E60 01.2007, więc przedliftowe. A, właśnie - jak ręcznie wybieram auto to mam tylko opcję 03.2007 i późniejsze. Czy to kwestia wersji (że np. nie jest v44 tylko v57?)? Bo wtedy wychodziłoby na to, że INPA jest za stara a DIS jest za nowy na moje auto, ale to chyba nie tak. Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dziala inpa to i dis musi ;)

 

Też tak sądziłem, ale niestety u mnie tak nie jest :(

 

System to Windows XP SP3 z wszystkimi aktualizacjami. Zapora systemowa wyłączona. To laptop tylko do diagnostyki, więc nawet nie ma tu żadnych dodatkowych firewalli, antywirusów czy innych wynalazków. Ediabas.ini poniżej (wstawiłem tylko te wiersze, które nie są zakomentowane):

 

;=============================================================================

;EDIABAS 6.4.7 Configuration

[Configuration]

;=============================================================================

 

EcuPath =C:\EDIABAS\ECU

 

SimulationPath =C:\EDIABAS\SIMULATION

 

TracePath =C:\EDIABAS\TRACE

 

TraceSize = 32767

 

ApiTrace =0

 

IfhTrace =0

 

SystemTraceSys = 0

 

SystemTraceBip = 0

 

SystemTraceIfh = 0

 

SystemTraceNet = 0

 

BipDebugLevel = 0

 

UbattHandling = 0

 

IgnitionHandling = 0

 

TaskPriority = 0

 

LoadWin32 = 1

 

SystemResults = 1

 

RetryComm = 1

 

Simulation = 0

 

Interface =STD:OBD

 

NetworkProtocol = TCP

 

RemoteHost = 192.168.68.1

 

Port = 6801

 

TimeoutConnect = 2000

 

TimeoutReceive = 2000

 

TimeoutFunction = 10000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
RemoteHost = 192.168.68.30 tak sprubuj

 

Wydaje mi się, że próbowałem też na 30, ale OK, jeszcze spróbuję. Co ten IP ma wskazywać? U mnie 192.168.68.1 to adres wirtualnej karty vmnet1 (jak z XP próbuję się łączyć telnetem na port 6801 to łączy się z adresem 192.168.68.1 a pod adresem 192.168.68.30 port 6801 nie jest otwarty). 30 to powinien być pierwszy adres IP przydzielany przez DHCP w środowisku wirtualnym. Po zmianie adresu co mogę sprawdzić? Czy się łączę z samochodem czy jeszcze coś innego mogę sprawdzić czy się zmieniło i zaczęło działać? Bo do auta chyba dopiero jutro się podłączę.

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy automacie mam poniższy błąd:

 

the diagnosis connection is not ok!

no voltage is applied at termina 15 or u-batt is less than 9 volt.

automatic vehicle identification is terminated

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie wygląda to w zasadzie tak samo, oczywiście na XP odpalony diaghead oraz ifhsrv32. Głowicę mogę podłączać, odłączać, testować i niby wszystko jest OK.

 

http://i50.tinypic.com/2h6w17c.jpg

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
nie jesteś połączony z głowicą, daj połącz

 

Chwilowo nie jestem, ale oczywiście jak siedziałem w samochodzie to głowica była podłączona (gdyby głowica nie była podłączona to by wyskoczył komunikat w stylu "there is no connection to diagnostic head"). Jedyne co zauważyłem to w prawym górnym rogu obok przycisku HELP jest taka żółta ikona jakby wtyczki - po podłączeniu głowicy ona się pojawia. U mnie ona jest żółta i nie mam tam nic czerwonego a gdzieś na youtubie widziałem, że tam styk tej wtyczki był czerwony.

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i normalnie tak mam :) Włączam system, zestawiam połączenie z głowicą i powinna być gitara, bo jest jak u Ciebie. Screena zrobiłem po rozłączeniu. Jutro jeszcze się z tym pobawię, ale ogólnie to chyba zaproszę jakiegoś magika, bo już mi się cierpliwość kończy ;) Niby prosta sprawa, kilka rzeczy do ustawienia i...nie działa. Dzięki za wskazówki, ale problem nadal występuje...może ktoś jeszcze coś zaproponuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.