Skocz do zawartości

M50B20 spaliny smierdza benzyna i nie chodzi na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Nie wiem czy dobrze zatytułowałem ale silnik 2,0 24V. Autko na sekwencji.

Problemem jest duze spalanie benzyny blisko 20l/100km. Jak sie nagrzeje czyli troszke wskazówka temperatury ruszy z miejsca to obroty faluja 400-1000obr/min. Jak jest zimna trzyma rowno. Dodatkowo najwazniejsza przyczyna z jak zglosil sie do mnie znajomy z ta beemka to to ze na LPG nie chodzi. Po przelaczeniu na gaz za kilka sekund powraca automatycznie na benzyne.

Silniczek krokowy wyczyscilem i sprawdzilem dziala prawidlowo czyli po podpieciu na krotko otwiera i zamyka nieszczelnosci w dolocie nie ma dla pewnosci jeszcze podsmarowalem watpliwe miejsca czerwonym silikonem.

Moja diagnoza to przeplywomierz a jak nie pomoze to potem wymiana sondy?

Przeplywka idzie z allegro tylko nie daje mi pewnosci czy przeplywomierz moze byc przyczyna ze nie chodzi na LPG wogole.

Silnik ma 330 000km z czego jakies 80 000km bylo na gazie zrobione.

 

Jesli to było juz w jakims poscie to przepraszam ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi i chce aby ktos doradzil bardziej kumaty niz ja.

 

W swoich beemkach co juz kilka mialem nie mialem sekwencji nigdy wiec nie wiem czy przeplywka cos ma do tego aby LPG nie dalo sie przelaczyc.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaką dokładniej masz tam instalację?

 

Powracanie samoczynnie na benzynę to raczej wina instalacji gazowej.

Może czujnik ciśnienia gazu wysiadł.

Może zawór gazowy się przycina.

 

A na pozostałe bolączki to powiem tak.

Z odpiętym przepływomierzem silnik bedzie chodził.

Czy na gazie czy na benzynie.

Przepływomierz jest niezbędny do pracy silnika na sekwencji. Ale bez niego silnik chodzi tylko ma totalnego muła.

 

Falowanie obrotów to moze być przepływka ale i kilka innych spraw.

-czujnik położenia wałka lub wału

-lambda itp.

 

Wysokie spalanie i smród benzyny to też może być przepływomierz ale i przykładowo sonda lambda.

 

U mnie jak był uwalony przepływomierz to mi śmierdział benzyną i nawet zapłony wypadały.

 

 

Ja bym podłączył pod dobrego kompa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Z LPG jedź do gazownika. Podłączy do kompa i przeczyta czemu się wyłącza.

 

Tak zrobie jak nowa przeplywke zaloze tylko chce aby na benzynie chodzilo dobrze. Jak sie uporam to napisze aby wzbogadzic forum wiedza.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przeplywomierz kupilem nowy okazalo sie ze niepotrzebnie mam nowke do sprzadania.

Pojechalem do elektronika o podpiecie do kompa i okazalo sie.

blad na silniczku krokowym gdzies tam jeszcze oraz brak sygnalu z sondy.

Kupilem uzywke sonde bo nowa troszke kosztuje i ciezko zamiennik dobrac.

Po chwili jezdzenia ustawieniu obrotow jałowych samochod na drugi dzien jeszcze gupial ale unormowalo sie. Nie smierdzi z wydechu spala normalnie i nie faluja obroty. Ponadto na gazie chodzi.

Nie zdawalem sobie sprawy ze sonda takie spustoszenie moze zrobic.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.