Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie. Mam prawie od początku problem ze wspomaganiem kierownicy w e39 530d z 2002 roku. Kierownica pracuje dosyć ciężko, momentami skręt jest prawie niemożliwy. Stojąc na parkingu i kręcąc postawi delikatny opór przy starcie i coś jakby popuszcza i zaczyna pracowac lepiej (nie znaczy doskonale). Przy wyższych obrotach wiadomo pracuje lepiej. Problem pojawia się gdy jadąc, chce skręcić i wciskam sprzęgło przy skręcie np. w parking i w tym momencie kierownica blokuje się tak, że prawie nie daje się kręcić :mad2: . Czyli przy gwałtownym spadku obrotów jakby traciła możliwość wspomagania. Jakby zapomniała, że przy niższych obrotach też powinna pracować. Wrażenie jakby czujnik jakiś był walnięty czy coś, że przyzwyczajony do wysokich obrotów pracuje, ale przy nagłym spadku zapomina się przestawić :duh: . Dopiero po chwili oporu jakby odpuszcza i przypomina, że niskie oborty też wymagają wspomagania :jawdrop: . Wydawało mi się, że wspomaganie jest walnięte. Mechanik sprawdził auto i zauważył, że z maglownicy są wycieki oleju do gum osłaniających. Gumy były szczelne, więc olej nie wyciekał na zewnątrz i nie musiałem dolewać. Ale mogła to być ewentualna przyczyna, więc diagnoza - wymiana maglownicy lub naprawa. Wybrałem wymianę i zamontowałem inną. Nie nową, ale sprawną w 100%. Niestety problem nie zniknął :( . Wspomaganie dalej pozostawia wiele do życzenia. Wcześniej miałem audi A6, gdzie kierownicą sterowało się jednym palcem, więc tym bardziej dyskomfort prowadzenia jest większy :doh: . Mechanik stwierdził, że w A6 pompy są znacznie wydajniejsze i dlatego tak jest, ale czy to znaczy, że w e39 słabsza pompa oznacza brak możliwości sterowania :mad2: ? Normalny żart.. :!: Nie może przecież tak być, że prowadzenie auta to niechciana konieczność, bo kierownica ledwo co się kręci.. :x Pompa wydaje się być sprawna, nie wyje, nie piszczy, nie wydaje żadnych dżwięków, które mogły by sugerować, że jest uszkodzona. Co to więc może być? Gdzie szukać przyczyny? Przewertowałem inne posty tego typu :search: i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Podobno są jakieś czujniki, które moga być za to odpowiedzialne, ale jakie i jak je wyregulować? Może da się zwiększyć przepływ oleju poprzez poluzowanie ewentualnych elementów regulacyjnych? Ale gdzie ich szukać i czy są takowe? Czytałem, że przy prawidłowej pracy, kierownicą powinno dać się kręcić jednym palcem stojąc na parkingu. Po tych doświadczeniach teraz, aż trudno wyobrazić mi sobie taki komfort pracy koła.. :shock: Pomóżcie proszę i poradźcie coś jeśli macie o tym pojęcie lub podobne doświadczenia. Nie chce kupować nowego wspomagania jeśli to nie w tym jest problem :cry2: .

 

Pozdrawiam i dzięki z góry!

Tomek

Opublikowano
Jeśli nic innego to nie będzie, to tak właśnie zrobię. Tym bardziej, że pompa, to nie jest jakiś wielki wydatek. A zdarzyło Ci się coś podobnego z pompą? Niby pracuje ok, zero dźwięków, a jednak padnięta?
Opublikowano
Niech mechanik sprawdzi ,czy aby nie jest uszkodzony krzyżak kolumny kierowniczej- tak przynajmniej było u mojego kolegi w 525d z 2002r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego z tego co wiem w pompie powinna być sprężyna (taki zawór który chroni przed zbyt dużym ciśnieniem).Gdyby pekla to też mialbyś objaw padniętej pompy.Jak rozkręcisz pompe i będzie cala to ją troszeczke rozciąg i zamontuj.Jeśli nie pomoże to zostaje tylko posluchaćmarko 7.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
mialem kiedys taki objaw w e30. na obrotach wspomaganie bylo ok, ale na wolnych to byla juz porazka, ciezko bylo uciagnac kiere. po regeneracji pompy bylo ok. brak bylo jedynie takich objawow jak calkowity chwilowy zanik wspomagania takich jak kolega opisuje . jeszcze jedno , a czy czasami nie regulowales maglownicy ? takie objawy wystepuja tez jak maglownica jest zbyt mocna skrecona.
Opublikowano

Nie, nie marko 7., z maglownicą nie było nic robione. Żadnej regulacji, nic podobnego. Maglownice można pominąć, ponieważ to jest druga, którą założyłem i przy poprzedniej efekt był ten sam. Także pozostaje pompa, lub jak powiedział IRKSLO, krzyżak kolumny kierowniczej. Sprawdzę najpierw pompę czy może rzeczywiście sprężyna nie jest pęknięta. Jak będzie ok, to krzyżak. A później to chyba tylko pozostanie wymienić pompę.

 

Dzięki za wszelkie sugestie Panowie!

Opublikowano
Sprawdzę najpierw pompę czy może rzeczywiście sprężyna nie jest pęknięta. Jak będzie ok, to krzyżak. A później to chyba tylko pozostanie wymienić pompę.

 

W tej pompie nie ma zabudowanego zaworu. Jest na maglu. Jeśli masz "zwykłe" wspomaganie to jest to jedna z drążonych śrub w której jest sprężynka i kulka. Jeśli masz servotronic (a raczej masz) to ciśnieniem steruje elektrozawór (też na maglu).

Problemy ze wspomaganiem powoduje też zła praca ABS.

Tak czy inaczej nie powinna się kiera zacinać, nawet ze zdjętym paskiem z pompy puki auto się toczy to kiera ma chodzić ..ciężko bo ciężko ale nie może się blokować.

Przejrzyj kolumnę jak koledzy gadają.

Opublikowano

limited, to blokowanie, to taki moment przy samym końcu możliwości skręcenia kół. Czyli gdy skręcam na sprzęgle i obroty spadną i kierownica sięga 80% możliwości skręcenia, następuje moment jakby pompa nie miała siły dopchać kół do końca możliwości skrętnych. Po dodaniu gazu kiera rusza i dociska skręt na maxa. No dziwne uczucie. Ale tak czy inaczej, kółko kierownicze pracuje za ciężko. Nie wspomnę już o możliwości szybkiego ruchu kierownicą.. Się nie da. Stojąc na parkingu i kręcąc w jedną ze stron, ruch jest w miare lekki przy kontynuacji, gdy zaczynam w drugą, mam wrażenie jakby przez sekundę na początku cały olej w układzie musiał nagle zmienić kierunek, bo następuje opór i nagle po chwili jakby po przepchnięciu pinponga przez otwór opór ustępuje. Dziwna rzecz. A powiedz mi, gdzie szukać tego czujnika ABS-u? Może po prostu spróbuje go wymienić i zobaczę co się stanie. Chociaż nie mam żadnej informacji na komputerze, jakoby czujnik był niesprawny a i ABS zdaje się działać poprawnie. Także nie wiem, ale nie zaszkodzi spróbować. No tylko kwestia żebym wiedział gdzie tego ustrojstwa szukać:) I jeszcze apropos tego czujnika na maglu, można nim cokolwiek podregulować?

 

Pozdro

Opublikowano
limited, to blokowanie, to taki moment przy samym końcu możliwości skręcenia kół. Czyli gdy skręcam na sprzęgle i obroty spadną i kierownica sięga 80% możliwości skręcenia, następuje moment jakby pompa nie miała siły dopchać kół do końca możliwości skrętnych. Po dodaniu gazu kiera rusza i dociska skręt na maxa. No dziwne uczucie. Ale tak czy inaczej, kółko kierownicze pracuje za ciężko. Nie wspomnę już o możliwości szybkiego ruchu kierownicą.. Się nie da. Stojąc na parkingu i kręcąc w jedną ze stron, ruch jest w miare lekki przy kontynuacji, gdy zaczynam w drugą, mam wrażenie jakby przez sekundę na początku cały olej w układzie musiał nagle zmienić kierunek, bo następuje opór i nagle po chwili jakby po przepchnięciu pinponga przez otwór opór ustępuje. Dziwna rzecz. A powiedz mi, gdzie szukać tego czujnika ABS-u? Może po prostu spróbuje go wymienić i zobaczę co się stanie. Chociaż nie mam żadnej informacji na komputerze, jakoby czujnik był niesprawny a i ABS zdaje się działać poprawnie. Także nie wiem, ale nie zaszkodzi spróbować. No tylko kwestia żebym wiedział gdzie tego ustrojstwa szukać:) I jeszcze apropos tego czujnika na maglu, można nim cokolwiek podregulować?

 

Pozdro

 

Witam! Miałem dokładnie ten sam problem co Ty w e39 528 97r. i trochę dziwię się że Twój mechanik dobrze nie zdjagnozował usterki tylko od razu regeneracja magla... U mnie objawy były dosłownie identyczne a sprawcą całego zamieszania był zatarty krzyżak kolumny kierowniczej (tak jak to już ktoś wcześniej podpowiadał). Weź WD 40 w łape i popsikaj konkretnie na tego krzyżaka, pokręć trochę kierą i zobaczysz czy chodzi lżej. Krzyżak pracuje na łożyskach igiełkowych i one lubią sie z czasem zatrzeć... Gdy kiera zacznie Ci lżej chodzić to od razu wymień ten krzyżak bo WD na długo nie pomoże :) Potem dopiero sprawdzaj pompe i reszte...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A powiedz mi, gdzie szukać tego czujnika ABS-u? Może po prostu spróbuje go wymienić i zobaczę co się stanie. Chociaż nie mam żadnej informacji na komputerze, jakoby czujnik był niesprawny a i ABS zdaje się działać poprawnie. Także nie wiem, ale nie zaszkodzi spróbować. No tylko kwestia żebym wiedział gdzie tego ustrojstwa szukać:) I jeszcze apropos tego czujnika na maglu, można nim cokolwiek podregulować?

 

O ABS wspomniałem tak przy okazji, gdybyś miał z nim problemy to na zegarach świeciła by kontrolka ABS i DSC.

Elektrozaworem servotronica steruje komp, zmienia ciśnienie w zależności od prędkości auta, zwiększa ciśnienie przy małych prędkościach czyli zwiększa moc wspomagania. Przy wysokich prędkościach zmniejsza siłę wspomagania dla lepszego "czucia" kierownicy. Sprawdź te krzyżaki. Układ jest dobrze odpowietrzony ? Zalany płynem ATF ?

Opublikowano

Lukasz_S, dzieki stary za te uwagę, mysle, ze to moze byc to, bo co ciekawe jakis czas temu przy skrecie cos mi zaczelo dziwnie trzeszczec przy ruszaniu kierownica i dzwiek dochodzil jakby z wyzszych partii spod maski. Mechanik cos popsikal WD40, ale nie powiedzial co.. Gdzie ten krzyzak konkretnie bedzie widoczny jak otworze maske? A moze pod autem trzeba? Sorry jesli to pytanie jest glupie, ale nie mam doswiadczenia. Jeszcze odnosnie magla, to był wymieniony z uwagi na to, ze olej wydostawal sie do gum uszczelniajacych, a nie dlatego, ze kiera ciezko chodzila.

 

LImited, raczej odpowietrzony i raczej zalany dobrym olejem. Przy wymianie magla musieli uklad odpowietrzyc tak czy inaczej. Takze to raczej nie to. Bede badal krzyzak w takim razie.

 

M330d, a jak wyobrazasz sobie skrecanie na parkingu, kiedy wokol pelno aut i musze przychamowac zeby wjechac na miejsce a predkosc musi byc baaaardzo mala zebym przypadkiem nie zrysowal innych pojazdow? Chyba nie myslales, ze gdy mowilem o zakrecaniu na sprzegle, mialem na mysli zakret na ruchliwej ulicy przy predkosci 40 km/h??:) Przeciez zaznaczylem, ze chodzi o parking.

Opublikowano
Jeśli krzyżak to ten element widoczny po otwarciu maski łączący pod kątem kolumne kierownicy z maglownicą, to raczej on jest ok. Na wszelki wypadek spryskałem WD40, ale nic to nie dało. Ale, ale.. po otwarciu maski kiedy kręciłem kierownicą było słychać brzęczenie. Takie jakby pstrykanie z dużą częstotliwoącią. Jak kierownica była napięta to było to słyszalne. Czyżby dźwięk dochodził z obciążonej pompy? Normalne to jest?
Opublikowano
.. po otwarciu maski kiedy kręciłem kierownicą było słychać brzęczenie. Takie jakby pstrykanie z dużą częstotliwoącią. Jak kierownica była napięta to było to słyszalne. Czyżby dźwięk dochodził z obciążonej pompy? Normalne to jest?

 

Brzęczenie jest normalne w skrajnych położeniach kół, pochodzi z zaworu przelewowego. Brzęczenie, nie pstrykanie.

Krzyżak dobry to albo magiel się przycina albo pompa się kończy, może to kłopot z elektroniką.... na kolumnie jest czujnik kąta skrętu w wersji DSC 3.. przyczyn może być kilka.

Jedź do mechanika który się zna na rzeczy, przez net tego nie naprawisz.

Opublikowano
Nie no, wiadomo, ze przez net nie naprawie, ale korzystając z doświadczeń innych użytkowników i informacji od nich, wiem gdzie ewentualnie może czaić się usterka, także pozwala mi to na pewne proste sprawdzenie w zakresie własnych, skromnych możliwości.
Opublikowano
Nie no, wiadomo, ze przez net nie naprawie, ale korzystając z doświadczeń innych użytkowników i informacji od nich, wiem gdzie ewentualnie może czaić się usterka, także pozwala mi to na pewne proste sprawdzenie w zakresie własnych, skromnych możliwości.

 

Wiadomo o co chodzi, ale Twój problem jest dość dziwny. Samo to że wspomaganie przycina po wciśnięciu sprzęgła daje do myślenia. Trudno to zdiagnozować na odległość. Ktoś Ci każe wymienić pompę i okej jak wspomaganie podejmie normalną pracę.

A jak nie ?

Porządna diagnoza u dobrego mechanika pozwala zaoszczędzić stresu i nierzadko pieniędzy.

Opublikowano
Chodzi generalnie o to, że na niskich obrotach kierownica zaczyna stawiać opór. Może ja się źle wyraziłem wcześniej pisząc, że się zacina. To nie jest tak, że staje dęba i ani drgnie. Po prostu stawia bardzo duży opór w momencie kiedy chce wykonać szybki ruch kierownicy. Stojąc na parkingu i kręcąc swobodnie wydaje się, że jest ok, ale próba szybkiego ruchu powoduje jej cięższą pracę. W momencie dodania gazu opór zanika i można bez problemu szybko nią skręcić. Tak czy inaczej, w przyszłym tygodniu wsadzę inne wspomaganie na próbę, żeby sprawdzić, czy to coś pomoże. Wtedy albo kupię wspomaganie, albo usterki będę szukał gdzieś indziej. Tak czy inaczej, bardzo dziękuję wszystkim za pomysły i sugestie. Dzięki nim wiem, gdzie ewentualnie można zerknąć w poszukiwaniu problemu.
Opublikowano
Chodzi generalnie o to, że na niskich obrotach kierownica zaczyna stawiać opór. Może ja się źle wyraziłem wcześniej pisząc, że się zacina. To nie jest tak, że staje dęba i ani drgnie. Po prostu stawia bardzo duży opór w momencie kiedy chce wykonać szybki ruch kierownicy. Stojąc na parkingu i kręcąc swobodnie wydaje się, że jest ok, ale próba szybkiego ruchu powoduje jej cięższą pracę. W momencie dodania gazu opór zanika i można bez problemu szybko nią skręcić. Tak czy inaczej, w przyszłym tygodniu wsadzę inne wspomaganie na próbę, żeby sprawdzić, czy to coś pomoże. Wtedy albo kupię wspomaganie, albo usterki będę szukał gdzieś indziej. Tak czy inaczej, bardzo dziękuję wszystkim za pomysły i sugestie. Dzięki nim wiem, gdzie ewentualnie można zerknąć w poszukiwaniu problemu.

 

A ja dalej będe sie upierał przy tym krzyżaku :) Mój był na tyle już zatarty że nawet na wysokich obrotach kierownica stawiała taki opór że nie dało się normalnie przejechać ronda... Jak popsikałem WD40 to było przez pare dni ok z tym że na wolnych obrotach na postoju nie dało sie skręcić na maxa bo kiera stawała w miejscu i koniec...dopiero po dodaniu gazu można było skręcić koła maksymalnie. Po paru dniach gdy całe to WD sciekło to problem znów powracał i praktycznie strach było autem jeździć żeby w kogoś nie przywalić... Gdy znów popsikałem WD to znów problem znikł na pare dni i tak w kółko, aż wkońcu wymienilem ten krzyżak i teraz jest malina :D

 

Może Twój krzyżak nie jest jeszcze na tyle zatarty i wd nie pomaga?

Zrób tak jak koledzy radzą jedź do jakiegoś kumatego mechanika niech sprawdzi ten krzyżak i niech dokładnie zdjagnozuje usterke bo popłyniesz z kasa na nową pompe a okaże się że to była jakaś pierdoła...

 

Pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterki. Daj znać o rezultatach

Opublikowano

Sie wie!, jak tylko będę znał powód, dam znać co to było. Być może pomoże to innym użytkownikom z podobnymi problemami. Tak jak napisałem wcześniej, najpierw wstawie pożyczoną pompę wspomagania i zobacze jaki będzie rezultat, jak nie pomoże, to od razu za jednym zamachem mechanik sprawdzi krzyżak.

 

Pozdro!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja miałem podobny problem otóż:

gdy kupiłem auta wszystko było ok ze wspomaganiem chodziło leciutko jednym paluszkiem można było kręcić na postoju, po jakimś czasie gdy uruchamiałem silnik wspomaganie zaczęło znacznie ciężej chodzić [dużo ciężej], gdy zgasiłem silnik i zapaliłem ponownie wszystko wracało do normy, i tak się działo czasami, ale pewnego dnia gdzy zgasiłem i za parę minut zapaliłem qwspomaganie znowu zaczęło ciężko chodzić i tak już zostało, nic nie pomagało zgaszenie silnika i na nowo zapalenie, jeździłem tak ze 2 tygodnie, już się zastanawiałem nad wymianą pompy wspomagania i maglownicy. Na początku wymieniłem płyn do wspomagania na nowy ale nic się nie poprawiło, w miedzy czasie kolega kupił sobie interfejs do swojego auta [bmw] i pomyślałem że skoro już ma to ja sobie podłącze i sprawdze czy nie ma błędów. Po podłączeniu było kilka błędów które zostały wykasowane, po odpaleniu auta od razu można było zauważyć że problem ze wspomaganie zniknął, wszytsko wróciło do stanu sprzed awarii i do tej pory nic się nie dzieje a minął już ponad miesiąc. Moja rada to podłączenie do komputera i wykasowanie błędów w modułach, u mnie to pomogło.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

  • 9 lat później...
Opublikowano

Koledzy mam również problem ze wspomaganiem.

Wyczytałem na różnych stronach, że problemem w wielu przypadkach był zawór servotronic.


Czy możecie podpowiedzieć gdzie on się mieści ( gdzie go znajdę pod maską ) żeby wykręcić ewentualnie przeczyścić przed zakupem nowego. Jest szansa, że przeczyszczenie na chwile pomoże wtedy będę miał pewność, że to jego wina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.