Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

kto z Was mierzył swoją e46 przed lub po zakupie testerem elektronicznym do pomiaru grubości lakieru? chodzi o to ile mikrometrów uzyskaliście na poszczególnych częściach karoserii tak orientacyjnie: na dachu, masce, drzwiach czy kielichach amortyzatorów w komorze silnika czy tez na płycie w bagażniku- miejsce koła zapasowego czyli róznież tych elementów nie polerowanych jak cały lakier zewnętrzny. Wiadomo że w seryjnym samochodzie grubość to około 150-200 mikrometrów w zalezności od marki i modelu auta. Ale mi chodzi o takie dokładniejsze wyniki konkretnie na e46 jak ktoś robił pomiary.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

jesli chodzi o sprawdzenie który element był lakierowany to najlepiej sprawdzić to gołym okiem.

 

jak juz ktoś chce zgrywać wielkiego fachowca mierząc miernikiem grubośc powłoki to powinien wiedzieć jak sie to robi .

 

auta w fabryce malowane sa w takiej kolejności ze na konstrukcje auta z dachem , tylnymi błotnikami itd lakier kładziony jest w jednej kabinie a wszystkie elementy dokrecane błotniki dzwi itd malowane są gdzie indziej, tak wiec jak bedziesz miał na tylnym błotniku wartość 100 mikronów a na dzwiach np 92 mikrony i to samo bedzie zarówno z jednej jak i z drugiej strony to nie bedzie to odrazu swiadczyło o tym ze auto ma niefabryczny lakier na co poniektórych elementach. jesli chodzi o lakier na kielichach to jego grubosc tez bedzie inna niz np na dachu dlatego ze w bmw komora silnika malowana jez lakierem bazowym.

 

100 mikronów jest to 0,1 mm tak wiec jak na jakims aucie miernik pokaze 1000 mikronów to nie bedzie oznaczało ze na dachu jest cm szpachli tylko 1mm szpachli bądz kilka warstw lakieru.

 

jesli nawet auto bedzie powypadkowe a np takie elementy jak maska błotnik bedą wymienione na nowe to doswiadczony lakiernik moze je polakierowac w ten sposób ze wartosci będą bardzo zbliżone do oryginału. tak wiec jak ktos jest laikiem w tych sprawach to i miernik lakieru mu tu wiele nie pomoże.

 

na różnych autach moze być różna grubosc fabrycznego lakieru

z doswiadczenia wiem ze na nissanach fabryczne wartosci mogą wynieśc niekiedy ok 60 mikronów a np na skodach fabiach z lakierem nie metalicznym ok 130 mikronów w takikim przypadku nie jeden pseudo znawca moze twierdzic ze auto jest cale lakierowane powtórnie bo sąsiad ma samochód 100% bezwypadkowyna którym miernik pokazuje 60 mikronów :)

Opublikowano
zdaje sobie sprawę że różnice będą i dlatego chciałem aby podali jakie wyniki zmierzyli osoby które to wykonały. wiadomo różnica 30 mikronów nie będzie oznaczała nie fabrycznego lakieru. pomijając że te mierniki po 200 zł nie są pewnie super precyzyjne. W komorze silnika na kielichach na pewno bedzie cieńszy lakier i stąd moje pytanie. Ile kto zmierzył a ma pewność że jego auto nie miało żadnego wypadku ani stłuczki. Na filmiku na youtubie widziałem proces produkcji e46, sporo jest takich filmików i pracownik fabryki po lakierowaniu mierzył wyszło 169 mikronów ale to tylko w jednym miejscu ogólnie na masce.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

trzeba tez wziąć pod uwage to ze jezeli auto ma wtórnie malowany element nie oznacza to ze grubosc lakieru powinna wyniesc x2 . bo niekiedy jest tak ze kots odswierza auto i gubosc nakladanaego lakier moze miec 40 mikronów dodając do tego lakier oryginalny powiedzmy ok 100 mikronów wychodzi nam 140 .

140 mikronów dla jakiegos amatorskiego didowego miernika to lakier jak najbardziej oryginalny "auto nie bite" :)

 

dlatego najlepszym miernikiem jest nasz wzrok . praktycznie nie ma takiego lakiernika który by polakierowal element tak aby go nie mozna bylo poznac że to lakier nie fabryczny.

Opublikowano
jak ktos jest lakiernikiem to pozna :roll2: ale niestety nie kazdy ma takie oko aby stwierdzic czy element byl malowany , moge dodac tylko ze auta malowane lakierami wodnymi maja ponad 200mikronow,
Opublikowano
obejrzałem dokładnie jeszcze raz filmik i było 125 mikronów i 121 :)) [/img]
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Robot, który lakieruje też może mieć gorszy dzień, a i przerwa na papierosa i kawę też mu się należy. Częśto się spieszy i może nie domalować :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.