Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowne Panie i Panowie... :D

 

Zauważyłem u siebie jakis czas temu taki oto objaw: szarpnie silnikiem i skrzynią biegów gdy gwałtownie dodam gazu lub gdy zdejmę nogę z gazu.

 

Czy to efekt zużytych poduszek? Tylko których...tych pod silnikiem czy tych pod skrzynią...?

 

Ktoś się już borykał z takim objawem? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...

Opublikowano

Któryś przegub,

ale nie gumowy, raczej napędowy

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Drodzy forumowicze....

Odgrzewam temat bo idzie wiosna i zamierzam zabrać się głębiej za ten problem, i naprawić co trzeba.

Problem jest jak w temacie: szarpnięcie przy dodaniu lub ujęciu gazu.

Sprawa dotyczy sytuacji gdy puszczam pedał gazu lub gdy go energiczniej wcisnę (przy jednostajnej, spokojnej jeżdzie). Wtedy jest silne szarpnięcie silnikiem i w efekcie całą karoserią...

Czego się uczepić? Poduszki pod silnikiem? pod skrzynią? mocowanie wału? :mad2:

Dodam że sprzęgło nie wykazuje objawów ślizgania się...

Ktoś już może coś takiego przerabiał?

Opublikowano

Poduszki możesz przetestować w następujący sposób: zaciągnij ręczny, wrzuć jedynkę i puszczaj trochę gwałtowniej sprzęgło. Druga osoba niech stoi przy otwartej masce i słucha - jeśli słychać stuki (silnik/skrzynia zaczyna stukać o obudowę/ramę) tzn, że któreś poduchy już skończyły żywot. Jak się dobrze wsłuchać to można z orientacyjnie oszacować które to mogą być. Często jest tak, że wizualnie poduszki wyglądają ok a dopiero po ich wyjęciu widać pęknięcia i wszelkie inne uszkodzenia.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak się miewa dwumasa?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja mam u siebie identyczny problem, z tym że to szarpnięcie jest ewidentnie z tyłu. czytałem że przyczyną może być element łączący wał z mostem (część numer 16 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/520i-M54/browse/drive_shaft/drive_shaft_cen_bearing_const_vel_joint/).

niedługo będę się za to zabierał, więc dam znać o efektach.

 

A może nr2 ? też może powodować takie objawy.

Opublikowano

otóż właśnie nie, nie ma żadnego klekotu przy gaszeniu silnika.

jest klekot natomiast przy wysprzęglaniu, czyli wciskaniu sprzęgła, przy wolnej jeździe manewrowej...

Opublikowano

Kolega wymieniał dwumas w e34 TDS na jednomas Valeo, ale u niego przy gaszeniu auta towarzyszył ''efekt kołatania'' Dodatkowo lewarek zmiany biegów ''latał, wibrował'' na biegu jałowym, oraz telepało nadwoziem.

 

Gdzieś czytałem na temat testu koła dwumasowego ale jaki on jest miarodajny to nie wiem. Należy rozpędzić auto na 3cim biegu do 80km/ h przytrzymać na chwilę prędkość, potem gwałtownie puścić gaz i od razu dodać, jak auto szarpnie bądź na plecach odczujemy ''uderzenie, szarpnięcie'' to mamy dwumas do wymiany, jeśli auto wykona ten manewr płynnie to jest w porządku.

 

Choć to tylko wróżenie, najlepiej zwalić skrzynie i ocenić stan koła dwumasowego, koło dwumasowe mojego kolegi miało luz ok 1 cm wiec niewiele a już był problem. Wymienił na jednomas Valeo i jest bajka.

Opublikowano

pozwolę sobie odgrzać temat...

faktycznie zauważyłem u mnie jakieś dziwne dźwięki przy wygaszaniu silnika... taki.. klekot. - jak wspomniał kolega "karol-lolek"...

ponadto: w trakcie jazdy, słychać wyraźne stuknięcie, kiedy ujmuję gazu...i jest to odczuwalne na każdym biegu... z tym że im wyższy bieg i większa prędkość to ten dźwięk jest słabszy, jakby słabsze stuknięcie.

 

Czy te dwa wspomniane objawy świadczą o zużyciu koła dwumasowego?

 

A czy możliwe jest zakładanie koła jednomasowego w moim modelu? niech mnie ktoś oświeci...

 

Jakie są koszty takiej operacji? zakładać nową dwumasę czy może być jakaś "używka"? Czy za jednym zamachem wymieniać też sprzęgło? Można to zrobić samemu?

Opublikowano

U mnie też jest to stuknięcie, czasami mnie drażni, ale mam to dopiero od 1,5 roku.

Miałem kiedyś krótko E36 z 2,0 była tak zjechana przez gebelsa że w korku to prawie nie było mowy o płynnym podjeżdżaniu, (waliło coś mostem) dziwne było to że działo się to tylko na rozgrzanym silniku, być może sprzęgło gdy dostało temp.? ale sprzedałem i w ten oto sposób rozwiązałem problem ;)

 

W mojej E39 ostatnio zauważyłem że jest poprawa, czyli mniej to odczuwam gdy uszczelniłem odmę ( wymieniłem przewód dolny od odmy),

nr 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

pisałem już w innym wątku o tym, a dzieje się to dlatego że dziurawy przewód miał negatywny wpływ na wyrównanie ciśnienia w kolektorze dolotowym, przez co silnik trzymał mniejsze obroty na biegu jałowym i był słaby w momencie ruszania z miejsca, najgorsze jest to że jeździłem tak od początku, tzn już 3 lata i nie dociekając tego gdyż myślałem że 2,0 takie są.

Podobna sytuacja będzie mieć gdy będziesz miał nieszczelność na dolocie, czyli pomiędzy przepływomierzem a kolektorem, nie zawsze temu muszą towarzyszyć falowania obrotów, newralgicznym punktem jest guma ta żeberkowana nr9 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=13_0409&hg=13&fg=15

nawet jeśli byś zlokalizował tego tego typu usterkę u siebie to raczej ona nie usunie w pełni oznak które są u ciebie gdyż moim zdaniem ma to wpływ na uwydatnienie luzów i zużycia na przeniesieniu napędu.

a tak przy okazji to zamieszczam amatorskie filmiki które ukazują jaki jest u mnie luz, wydaje się mi że jest to luz na półośkach. A może coś ktoś doradzi?

most http://www.youtube.com/watch?v=JoI4EJYWJiI

przy skrzyni http://www.youtube.com/watch?v=imgzVbqRly0

BMW
Opublikowano
ponadto: w trakcie jazdy, słychać wyraźne stuknięcie, kiedy ujmuję gazu...i jest to odczuwalne na każdym biegu... z tym że im wyższy bieg i większa prędkość to ten dźwięk jest słabszy, jakby słabsze stuknięcie.

Stuknięcie przy w takich sytuacjach to może być akurat objaw zużytego gumowo-stalowego łącznika między wałem napędowym a skrzynią biegów. W tej tulei gumowej są wtopione tuleje stalowe na śruby. Z czasem guma się wyrabia, tuleje łapią luz i przy każdej zmianie obrtów silnika/skrzyni/wału uderzają głucho o tą gumę - jest to słyszalne w kabinie. Proponuję więc wizualne sprawdzenie tego łącznika bo być może to on jest sprawcą tego stukania.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mam bardzo podobne objawy jak Wojtek.

Szarpie silnikiem przy energicznym wciśnięciu gazu, przy odjęciu jednak nie. Ale jak po hamowaniu silnikiem dodaje energicznie gazu to szarpnięcie jest wówczas mocniejsze.

Mam jednak pewność że nie jest to kwestia wału, bo szarpnięcie pojawia się również na postoju, na luzie gdy przygazuję.

Wygląda to jak krótkie zadławienie silnika.

Poduszki też są OK.

 

Szarpnięcie jest również gdy zmieniam bieg nie dotykając przy tym gazu, gdy lekko zwiększę obroty w momencie rozsprzęglania przechodzi płynnie.

Wojciech35, masz tak samo?

 

Ja jeździłem z tym już do wielu mechaników, ale jeszcze nie trafiłem na takiego co się zna.

Każdy sprawdza wał i mówi że jest ok - oczywiście że jest, bo to silnik się dławi a nie wał wali.

 

Zaczynam podejrzewać, że to sprawa elektroniczna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.