Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W żadnym katalogu nie mogę namierzyć nic podobnego,

chodzi o aluminiowy przewód łączący osuszacz z parownikiem w 520i E39 11/96. Na przyłączu do osuszacza jak choinka obwieszony jest przyłączami: czujnika 4-pin wysokiego ciśnienia, miedzianego zaworka bezpieczeństwa i przyłącza do napełniania w postaci sterczącego na 15cm patyka zakończonego zaworem kulowym.

Autko miało stłuczkę, czujnik elektryczny się złamał i tylko gwint pozostał w korpusie, złamany jest również ten patyk do napełniania.

Jak napisałem wyżej, nie znam nr czujnika bo go fizycznie nie ma, po złączu widać że to wersja 4-pin z dodatkowym stykiem II-biegu wentylatora 4-pinowego.

Jak to naprawić, tylko nowy cały kabelek czy ten zawór napełniania można jakość dospawać? no i czy ktoś może odczytać nr katalogowy mojego czujnika, te nowe są 3-pin, nie wiem jaka jest między nimi różnica ale ponoć nie pasują.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie niestety jest wkręcony w takiej pozycji , że nie mogę odczytać numeru.

Musiał bym wymontować lampę.

 

Ale znalazłem to:

 

HELLA 65538391344

numeru bmw niestety nie znam.

Nie jestem też pewny czy to jest czteropinowy.

Ale był stosowany do września 98r więc chyba to ten.

 

W intercarsie to się nazywa czujnik wysokiego ciśnienia klimatyzacji.

I kosztuje około 280zł.

 

Są też na allegro:

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=617465179

 

To chyba taki właśnie czujnik

 

EDIT:

Teraz tak patrzę i czy nie chodzi ci przypadkiem o numer 10 na tym schemacie?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=64_0686&hg=64&fg=60

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dziękuję za dobre linki,

faktycznie umiejscowienie czujnika fatalne, kostka ma zatrzask tylko z jednej strony, za to solidny i bez podważenia nie zdejmiesz żeby zobaczyć ile pin, ale może po przewodach da się policzyć, czy są 3 czy 4 we wiązce?

a co do tych przyłączy do napełniania, czy oba są identyczne czy róznią się np gwintami ? bo może zdecyduję się na przyspawanie tego króćca, nowy cały przewód, do tego jeszcze czujnik, nabicie, sprawdzenie szczelności - to drogi gips a fura nie jest najnowsza.

Na tym rysunku osuszacza ten czujnik wisi w powietrzu, ale jest 4-pin więc nr pewnie będzie dobry. Tak naprawdę fizycznie wkręca się on w przewód a nie w osuszacz.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie są na 100% cztery kabelki we wtyce od czujnika.

Przed chwilą sprawdziłem pod maską.

U mnie odpiąć wtyczkę akurat jest dość łatwo więc tu mam pweność.

 

U mnie czujnik jest zielonego koloru < tak jak ten z allegro >

 

A co do tych gwintów to niestety nie wiem a sprawdzić bez rozszczelnienia klimy raczej się nie uda.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
....

A co do tych gwintów to niestety nie wiem a sprawdzić bez rozszczelnienia klimy raczej się nie uda.

 

no ale na Allegro widać tulejkę z gwintem wewnętrznym,

w naszych jest chyba gwint zewnętrzny i czujnik bezpośrednio bez tej tulejki wkręca się w przyłącze, już pomijając jego rozmiar

 

dzięki dyzio255 masz u mnie zimne piwko przy okazji :cool2:

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.