Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie to nie jest żaden błąd masz niemieckie SP-daten (najnowsze do NCS v53.5.003 z 2014 roku ) aby nie było błędu musisz mieć oryginalne pliki W EDIABAS/ECU

masz je w instalatorze tam w folderze pod nazwą NCS są z 2004 roku i trochę za stare do NCS to tylko informacja że są różne wersje inpy

 

tylko tej inpy po niemiecku nie zainstalujesz jest tylko po angielsku chociaż masz do wyboru w Standard tools 2.12 język niemiecki to po instalacji sterowniki będą po

angielsku i też będzie błąd różnych wersji, a spolszczenie tu nie ma nic do rzeczy inpa widzi to spolszczenie jako angielski

 

Aby nie było błędu różnych wersji językowych to zainstaluj ta drugą inpe najnowszą po niemiecku INPA FXX .....

i tam tez możesz zrobić spolszczenie i wtedy nie będzie błędu, to spolszczenie zrobiłem dla niemieckiej inpy i angielskiej ale jak dla mnie to nie ma sensu to tylko informacja, diagnostyka działa bez problemu a NCS jest niemiecki mimo że masz dolne przyciski po angielsku

 

Pewnie samochód też ma język niemiecki można zmienic na inny NCS co nie przeszkadza w diagnostyce angielskimi programami

  • Odpowiedzi 592
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

czyli nawet po wyswietleniu tego komunikatu o bledzie jezyka nie powinno to miec wplywu na diagnostyke???

jak próbowalem odpalic webasto z inpy zeby sprawdzic czy ruszy samo z siebie to ciagle byl ten blad z jezykiem i nic dalej nie chcialo ruszyc... jutro jeszcze pokombinuje z tym.. wiesz jak zrobic zeby wejsc w ten modul od centralnego GM czy jakos tak bo jak próbuje NCS-em to mam blad chyba z 4moduly co nie chce w nie wejsc... lacznie jest ich moze 7-8 a wchodzi w 3 albo 4 ale w GM3 nie chce wejsc bo nie wiem co zrobilem ale centralny otwieraq mi teraz cale auto odrazu a zawsze mialem tak fajnie zrobione ze otwieraly sie najpierw drzwi kierowcy.. ale nie moge w to wogóle wejsc nie wiem jak sie to zmienilo ale teraz nie moge znalesc tego zeby zmienic spowrotem tak jak bylo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czyli nie możesz w ogóle go czytać NCS

F1 > F3 >E53 >OK> EWS > OK >F6 >F4 wybierasz moduł GM3 i Ok i pokazuje błąd ????

 

W webasto można wejść tez za pomocą tool32 poszukaj na forum jest instrukcja tylko nie za pomocą pliku IPO zuheizer.IPO z inpa/SGDAT tylko za pomocą plików w EDIABAS\]ECU prg są 2 ZUHEIZ.prg i ZUHEIZ_B tylko ostrożnie z tool32 (jak nie działa to znaczy po wybraniu prg pliku sie zawiesza, to trzeba uruchomić aplikacje TOOL32 ze zgodnością ze Windows XP SP3) jest w EDIABAS/BIN

 

Tematy o Tool32

viewtopic.php?f=97&t=140788

viewtopic.php?f=95&t=248858

Opublikowano
dokladnie tak kolego jak napisales po wybraniu GM3 jest blad za niedlugo ide jeszcze raz spróbowac to napisze jaki to blad wiec ze dosc dlugi jest....napisze co mi wyskakuje to moze mi cos poradzisz
Opublikowano

A wiec tak webasto juz dziala udalo sie uruchomic :D :D :D :D :D jeszcze raz kolego dziekuje za szybki kurs instalacji i obslugi... Webasto dalo sie aktywowac ale bylo w KMBI w tym module byla tylko opcja

Mam tylko problem bo nie moge wejsc w to GM3 bo jak wczesniej pisalem mialem ustawione ze po pierwszym nacisnieciu kluczyka otwieraly sie drzwi tylko od kierowcy a kolejne reszta teraz to nie dziala... i zamykanie zaraz po ruszeniu... niestety zniknelo :( :(

musze poszukac jak sie to nazywa dokladnie jak to powinno byc nazwane...

a blad po próbie wejscia do GM3 wygladal tak kolego

Coap-2041 A_RA_NG Codierindex 02h

coap-2041 falscher SG codierindex CODIERDATEN_LESEN

 

 

i w kilku wyskakuja te same bledy róznia sie tylko 02h na niektórych jest 04h

zawsze za to jest CODIERDATEN_LESEN

Opublikowano
kolego na stronie 26 masz wszystko swietnie opisane sam nie wiedzialem co i jak i pobralem z chomika i wszystko ladnie chodzi.... ja moge to poleci z reka na sercu
Opublikowano

Witam mam problem z instalacją inpa po reinstalacji systemu. Wcześniej wszystko działało a teraz podczas sprawdzania OBDSetup.exe mam komunikat Warning.Some values have no standard data - May be there are problems.

Mam system XP sp.3 kabel OBD. próbowałem instalować już kilka wersji ale na każdej jest to samo. Może ktoś podpowie co powinienem jeszcze zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam problem z instalacją inpa po reinstalacji systemu. Wcześniej wszystko działało a teraz podczas sprawdzania OBDSetup.exe mam komunikat Warning.Some values have no standard data - May be there are problems.

Mam system XP sp.3 kabel OBD. próbowałem instalować już kilka wersji ale na każdej jest to samo. Może ktoś podpowie co powinienem jeszcze zrobić.

 

To wejdź w rejestr i zmień ścieżkę masz pokazaną w obdsteup i jaką wartość powinna być a jaka jest ....

wpisz w wyszukaj regedit , uruchom rejestr (chyba można wejść przez WINDOWS/System32/regedit

ja proponuje zrobić wcześniej kopie rejestru windows, zaznaczamy tylko Komputer (będzie oznaczać że robimy kopie całego rejestru a nie wybranego elementu)

Plik i eksportuj i zapiszmy sobie rejestr do pliku domyślnie w Moje dokumenty nazwę jaką chcemy ...

potem możemy zmieniać wartości.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

 

zainstalowałem paczkę i korzystałem z instrukcji @Din76, dlatego piszę tutaj, a nie zakładam osobnego tematu. Mój system to Windows 7 64bit.

 

Mój przypadek chyba standardowy: chcę rozpocząć na własną rękę naukę diagnostyki/automatyki samochodów, na razie próbując na własnym e46 cabrio (M54B30).

 

Kupiłem więc kabel (razem z przejściówką OBDII, bo chciałbym potem przejść do e30) i chciałem zainstalować wszystko po kolei.

 

Co do samej instalacji: przebiegła pomyślnie. Wg. instrukcji i filmiku.

Kiedyś prawdopodobnie sam będę rozwiązywał sobie takie problemy, ale muszę najpierw załapać co i jak.

Póki co treść błędów nic mi nie mówi :/

 

Problemy mam takie...

 

INPA:

http://images69.fotosik.pl/560/1cad7cd9992038ddmed.png

http://images69.fotosik.pl/560/1cad7cd9992038ddmed.png

NCS Expert:

http://zapodaj.net/58c04afd23b11.png.html

 

Ponadto w INPIe po wybraniu swojego silnika (MS 43.0 for M54, ten najbardziej odpowiadał) pojawia się ponowny komunikat związany z "inicialization" ;)

 

Macie jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnij interfejs pod usb i uruchom inpe bez podpinania do samochodu, będziesz miał te same błędy, tak jakby nie było interfejsu

pierwsze to po podpięciu interfejsu do usb

wejdź do menadżera urządzeń, twój interfejs to USB serial port (com x) jest w Portach COM i LPT (gdzie x to numer portu to na którum jest zainstalowany jest interfejs (musi być od 1 do 9) (jak nie ma go w PORTACH COM i LPT to nie jest zainstalowany)

przy czym musi się zgadzać z tym co masz w folderze EDIABAS/BIN/obd tam jest numer portu Com oba muszą się zgadzać

wejdź do WŁAŚCIWOŚCI interfejsu w menadżerze > USTAWIENIA PORTU > ZaAAWANSOWANE > opóźnienie na 1 sekunde odbiór i wysyłanie na max czyli 4096

dolne nie pamiętam nazwy na 0 oba OK OK

poczytaj temat viewtopic.php?f=97&t=74640&start=2700

Opublikowano

Witam, mam kabel inpe zainstalowałem zgodnie z wytycznymi i podczas podłączenia auta do komputera(win 8.1) nic sie nie dzieje zadnych czarnych kropek nie ma a po wejsciu np na dziedzine starsze bmw e36 i np airbag wyskakuje takie oknohttp://pics.tinypic.pl/i/00625/3egcpjugqhms.png

Może ktoś mi pomoże?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

zainstalowalem sobie nowsza inpe i NCS i teraz wyskakuje mi zadek bledów wszystko mniejwiecej ma tekst

FEHLER IN EDIABAS ORDER IN SG BESCHREIBUNGDATEI

 

pomoze ktos co jest nie tak ?

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

zainstalowalem sobie nowsza inpe i NCS i teraz wyskakuje mi zadek bledów wszystko mniejwiecej ma tekst

FEHLER IN EDIABAS ORDER IN SG BESCHREIBUNGDATEI

 

pomoze ktos co jest nie tak ?

 

Błędy wskazują na EDIABAS, brakuje Ci plików w EDIABAS/ECU (z końcówką .PRG lub D_ G_ w nowszej Fxx to ok 2500 plików) można skopiować z SP-daten \np E60 \ECU dla jednego modelu , ale się powtarzają, więc ze wszystkich modeli SP-daten ECU można wrzucić do EDIABAS/ECU i będzie OK

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam walczę z instalacją od początku chodz kabelek przeleżał w szufladzie już rok czasu. potrzebuje inpe do E60 kabelek K+DCAN
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Potrzebuję pomocy mam inpe, ncs i problem polega na tym, że wchodzę w inpe łączy się z samochodem, potem wchodzę w ncs i chce założyć profil robię wszystko po kolei ale gdy wpisuje hasło i klikam ok nic się nie dzieje próbowałem też bez wpisywania hasła i również nic. Co prawda wchodzi wszystko wyskakuje VIN itd mogę wejść w ncs dummy ale tam nic nie zrobię wyskakują mi wszystkie funkcje. Może ktoś miał coś podobnego może robię coś nie tak, albo już sam nie wiem. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
potem wchodzę w ncs i chce założyć profil robię wszystko po kolei ale gdy wpisuje hasło i klikam ok nic się nie dzieje.

Masz NCSEXPER 4.0.1 i trzeba mieć modyfikowany plik w C:\NCSEXPER\BIN\ plik NCSEXPER.exe dopiero możesz edytować i tworzyć profile

zobacz w NCSEXPER/PFL jak masz 4 pliki to masz profile i do kodowania wybierz Revtor's NCS Expert Profole chyba że chcesz przywrócić moduł do serii to expertmodus

a 3-ci jest do kodowania całego samchodu CAR/KEY ..... jak nie masz to są na mlodzik1 chomikuj (chyba w standard tools 2.12) ale wtedy jak masz tylko 1

Opublikowano

 W folderze PFL mam 9 plików.

01_code Control unit.pfl

01 default.pfl

01 expert ver 3.0.pfl

01 expertenmode ver 3.0.pfl

01 expertenmodeMAN ver 3.0.pfl

03 expertemode.pfl

04 expertemode with individallstion.pfl

05 expertenmode FSW-PSW manipulate.pfl

Profile.txt

To są te pliki które mam. Czyli odpalam program z tego BIN i kabel mam podpięty do samochodu itd ? Czy jeszcze jakiś myk jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NIE tylko wybierasz odpowiedni profil i F1>F3 > E? wybierasz model bmw > wybierasz moduł do komunikacji np CAS > OK > F6 cofnij > F4 wybierz ecu do kodowania >

np FRM > OK F4 czytaj ECU > zamykasz nettodata > edytujesz FSW_PSW.TRC zmieniając po edycji na FSW_PSW.man (lub coding tool lub NCSDUMMY) zapisujesz w WORK plik F2 zmień funkcje > SG_codeiren > OK > F3 wykonaj czekasz aż się zapisze może nawet 30sekund >F6 > zamknij NCS >wyłącz zapłon i teraz możesz sprawdzać czy się udało

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.