Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Posiadam bmw e34 silnik 2.0i 24v. rocznik 94. Mam pewien problem.Komputer wykazal bląd czujnika polożenia wałka rozrządu.Wymieniłem go,ale po trzech dniach objawy czyli szarpanie silnika występują ponownie.Ponowne podłaczenie do kompa wykazało ponownie błąd czujnik położenia wałka rozrządu.Podmieniłem na stary niby uszkodzony i objawy ustąpiły do momentu kiedy silnik się nagrzeje dosyć pożądnie wtedy objawy szarpania silnika i braku mocy odnawiają się.Po wystygnięciu samochodu znów nie ma objawów,ale gdu tylko samochód się rozgrzeje znów objawy szarpania i braku mocy odnawiają się.Czy ktoś może miał już podobny problem? Proszę o pomoc gdzie mam szukać problemu.Dzięki :doh:

Opublikowano

Błąd czujnika położenia wałka rozrządu, sygnalizuje, że uszkodzony jest czujnik lub jest przerwa lub zwarcie w instalacji do czujnika. Kable od czujnika biegną bezpośrednio do kompa. Proponuję sprawdzić instalację.

 

Na marginesie w moim i innych przypadkach o których czytałem efektem uszkodzonego czujnika jest spadek mocy na wolnych obrotach i większe zużycie paliwa. Może poza czujnikiem jest jeszcze coś nie tak?

A może to nie czujnik wałka rozrządu lecz położenia wału?

 

Spróbuj pojeździć z odłączonym czujnikiem może taki test na coś naprowadzi.

Opublikowano
dzięki poszukuję właśnie dobrego elektryka i zamierzam sprawdzic instalacje spóbuje jeszcze z odłaczeniem czujnika dobra rada
Opublikowano
Ja mam podobnie, mamy te same silniki. Po mocnym rozgrzaniu czesto czuje jakby brakowalo mocy czyli zamulenie autka. Czasami tez jakby gubil/wypadal zaplon. Wskazowka od obrotomierza skacze w lewo, ekonomizer skacze, czasami zapali sie oilservice.Odczuwalne jest szarpanie jak jade, jak stoje w korku to tylko patrze jak wskazowki wariuja :mrgreen: Dzieje sie to wlasnie przy mocnym przegrzaniu silnika po dlugich korkach . Trwa taka dziwna akcja przez 10 sek i pozniej juz jest wszystko ok
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Wreszczie moge odpowiedzieć co było przyczyną usterki.

poszedł mi sterownik silinika zakup uzywki 120PLN tylko trzeba dokładnie dopasować numery i autko chodzi jak marzenie :cool2:

 

Pozdrawiam :D

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

mam w swojej Bawarii silnik m50 b20 bez vanosa osprzęt boscha podejrzewam walnięty czujnik połozenia wałka rozrządu wymontowałem go sprawdzałem rezystancje i jest nie tak jak powinno ( książka sam naprawiam ) mam pytanie

1) czy podejdzie owy czujnik na sprawdzenie z silnika m52b28 (auto brata) osprzęt simensa ,czy w przypadku tego czujnika producent osprzetu do silnika nie gra roli ,

2) w przypadku m52 aby dostać się do czujnika trzeba zdemontować zawór elektromagnetyczny nastawnika vanos - mogą być z tym jakieś problemy niespodzianki ( nie chciał bym coś namieszać w 2-ej bawarce )

3) w razie potwierdzenia ze mam ten czujnik padnięty interesować się tylko oryginałem czy moze być zamiennik

Opublikowano

Ad1. Musisz mieć identyczny po nr bo ten element jest strasznie oporny we współpracy i nawet zamiennik pod twój model nie bedzie działał !!!

Ad2. więc raczej nie będzie ci potrzebna instrukcja wyjęcie go z M52 !?

Ad3. odpowiedz jest w końcówce punktu Ad1 :D

 

A co w ogóle się dzieje że szukasz przyczyny ?

Opublikowano
dzięki boggy e36 silnik nierówno pracuje szczególnie jak się rozgrzeje (nie widac tego po wskazówce obrotomierza ) tak jak by miał za chwile zgasnąć , jakoś przymulony do ok 3 tyś -wiem ze to nie 2,8 ale coś z tą dynamiką słabo ,
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam te same objawy tylko że na zimnym silniku, jak się już rozgrzeje to jest ok a na zimnym go dławi, ciężko go rozpędzić. Dotyczy to oczywiście beznyny na gazie jest ok(sekwencja - załącza się po odpowiednim rozgrzaniu).

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Wszyscy stawiaja na czujnik walka rozrzadu..... powiem szczerze bmw to takie auto kture nawet komputer ma ciezko rozgrysc :D wymiencie czujnik polozenia walu ten na przedzie silnika i napiszczie czy objawy ustapily (tylko oczywiscie na oryginalny naprzyklad urzywany :)

Co do czujnika polozenia walka rozrzadu jest on wygorzystywany przy naprawde wysokich obrotach :) ale nie przy 2500-3000 tys obrotow bo zapewne w tym zakresie nacie szarpanie a puzniej jest prawdopodobnie dobrze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Wszyscy stawiaja na czujnik walka rozrzadu..... powiem szczerze bmw to takie auto kture nawet komputer ma ciezko rozgrysc wymiencie czujnik polozenia walu ten na przedzie silnika i napiszczie czy objawy ustapily (tylko oczywiscie na oryginalny naprzyklad urzywany

Co do czujnika polozenia walka rozrzadu jest on wygorzystywany przy naprawde wysokich obrotach ale nie przy 2500-3000 tys obrotow bo zapewne w tym zakresie nacie szarpanie a puzniej jest prawdopodobnie dobrze

.

Gdzie naczytałeś się takich głupot?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Witam. Wszyscy stawiaja na czujnik walka rozrzadu..... powiem szczerze bmw to takie auto kture nawet komputer ma ciezko rozgrysc :D wymiencie czujnik polozenia walu ten na przedzie silnika i napiszczie czy objawy ustapily (tylko oczywiscie na oryginalny naprzyklad urzywany :)

Co do czujnika polozenia walka rozrzadu jest on wygorzystywany przy naprawde wysokich obrotach :) ale nie przy 2500-3000 tys obrotow bo zapewne w tym zakresie nacie szarpanie a puzniej jest prawdopodobnie dobrze

Z tego co wiem to ten czujnik ma znaczenie w ogóle dla działania silnika. Objawy uszkodzenia to m.in. utrudniony rozruch (kilka sekund kręcenia) i brak mocy przy ruszaniu. To tyle co znajomy mi powiedział, bo u mnie ta usterka na szczęście jeszcze nie wystąpiła :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Twoj znajomy sie myli. Czujnik polozenia walka rozrzadu ma znaczenie przy wyrzszych obrotachokolo 3 tys a czujnik polozenia walu przy nizszych. I gdy mamy uszkodzony czujnik polozenia walu wtedy mamy problem z rozruchem.
Opublikowano
mi czasem szarpała na niskich obrotach czasem na wysokich , głównie jak była rozgrzana , ustępówało na jakiś czas po pokręceniu boków na placu , po pół roku już miałem tego dosyć i wymieniłem świece na 2 palnikowe NGK i jak ręka odjął , a u was kiedy była była wymiana ?
Opublikowano

wiec mogly to byc rownie dobrze masy od cewek :) takie dwie na miedzianym pasku :) na ostatniej i trzeciej cewce :)

powiem szczeze ze do dzis nie wiem do czego one sa ale wiem ze jak sie je slabo przykreci albo nie przykreci i silnik zalapie juz temperature to szarpie :) puki zimny jest ok :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.