Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanko chcem trochę obnizyć przód w e32 ale z zachowaniem oryginalnych amorów, na allegro sa sprężyny firmy jamex czy ktoś może ma je założone bo niewiem co o nich sądzić? a drugi sposób co wyczytałem na forum to uciąć sprężynę o jeden zwój,co o tym śądzić,pozdrawiam i dzięki
Opublikowano
Ja Ci zaraz utne sprzezyne :duh: Nie rob tego bez wzgledu na to jaka kto da Ci rade :nienie: Jesli juz faktycznie chcesz obnizyc przod bo tyl stoi nizej,o ile sie domyslam,to kup faktycznie te sprezyny nizsze ale nie wiecej jak 2 do3 cm jesli chcesz zachowac oryginalne amortyzatory.Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja napiszę inaczej,e32 jest to limuzyna o sportowym charakterze :wink: ,niewielkie obniżenie przodu napewno nie zaszkodzi,auto będzie wyglądać bardziej proporcjonalnie(nie będzie efektu "świecy" czy jak tam kto woli "statku").Tylko pamiętaj nie ucinaj zwojów :nienie: mniejszym złem będzie zawiezienie sprężyn do zakładu zajmującego się regeneracją resorów,tam ci je wrzucą na prasę, ścisną i wysokość będzie mniejsza,optymalna wysokość sprężyny po prasowaniu to 38-39cm.
Nur bmw e32
Opublikowano

A co z wytrzymałością takich "sprasowanych" sprężyn?

Czy ktoś wie, jakie są orientacyjne ceny takiej operacji?

 

Planowałem kupić cały zestaw 30/0 mm Weiteca, ale może ze względów ekonomicznych zainteresuje się takim rozwiązaniem...

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano
A co z wytrzymałością takich "sprasowanych" sprężyn?

Czy ktoś wie, jakie są orientacyjne ceny takiej operacji?

 

Planowałem kupić cały zestaw 30/0 mm Weiteca, ale może ze względów ekonomicznych zainteresuje się takim rozwiązaniem...

Wytrzymałość nie pogarsza się,tak przynajmniej twierdzą goście,którzy to robią.Nie tak dawno wymieniałem całe przednie zawieszenie w e34 mojego kolegi,przy okazji zabrał sprężyny i dał do prasowania,płacił 40zł/szt,jak narazie wszystko jest ok,nie jest za miękkie i nie za twarde,prowadzi się idealnie,a minęło kilka miesięcy.Pierwszy i ostatni zwój jest tak fabrycznie prasowany,żeby sprężyna idealnie się osadzała w misce(dolnej i górnej),więc nic nie ucinaj.

Nur bmw e32
Opublikowano
zagadajcie do kolegi hubertus7er - on obcinał przednie sprężyny u siebie o zwoja...

 

Po wymianie amorów (krótko po kupnie auta wylał mi jeden) auto zrobiło się jak motorówka.

Po namowie kolegi mechanika, co od n lat siedzi w beemkach skróciłem sprężyny - ale trzeba pamiętać by przy tym lekko przyklepać zwój po obcięciu.

Auto osiadło na normalny wygląd, zrobiło się stabilniejsze.

Zrobiłem już tak jakieś 25kkm i komfort jazdy nie spadł - zawiasy ładnie pracują.

 

A co do metody obniżania auta, to wszystko sprowadza się do portfela i własnego odczucia....bez komentarza

Opublikowano

obnizanie samego przodu troche prowincjonalne?

 

jak gleba to gleba, tak wyglada -40/-40 na moim gleboszuraczu 730i

 

http://images44.fotosik.pl/118/c121a1f27033b7fcmed.jpg

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Wygląda całkiem nieźle,choć trochę razi brak dekielków :wink: .Ale i tak z biegiem czasu orginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają,więc glebowanie samego przodu też nie jest złym pomysłem.
Nur bmw e32
Opublikowano
Ale i tak z biegiem czasu orginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają,więc glebowanie samego przodu też nie jest złym pomysłem.

 

I o takim przypadku własnie mówimy :p

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano
Ale i tak z biegiem czasu oryginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają

Nie samoistnie tylko przez Oświęcim wożony w bagażniku. Autka niezagazowane zwykle tego problemu nie mają...

Opublikowano
Ale i tak z biegiem czasu oryginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają

Nie samoistnie tylko przez Oświęcim wożony w bagażniku. Autka niezagazowane zwykle tego problemu nie mają...

 

nie prawda - moja nie miała gazu a i tak siadła ... tylne sprężyny mają miękką charakterystykę i dlatego łatwiej siadają ... przód jest raczej twardy i trzyma poziom :wink:

Opublikowano
w e32 były rózne rodzaje zawieszeń - niektóre były miekkie jak ponton a inne twarde - ja mam to twarde ( nawet bardzo twarde ) i jezdzi się super - ale z przodu pasuje 20mm obniżyć - tylki i wyłącznie dla samego wyglądu - więcej nie da się obnizyć bo nie przejade przez progi zwalniające :duh:
Opublikowano
Sprezyn obnizajacych przod szukac do odpowiedniej wersji silnikowej. Czy np obnizajace sprezyny z V8 4.0 lub V12 beda pasowac do V8 3.0 i spelnia swoja role?

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Apropo wiejskiego tuningu i obcinania sprężyn. W e28 też obciąłem przód o 2 zwoje a tył o 1 zwój.Samochód był sztywniejszy i lepiej się prowadził a miska olejowa 6cm od gleby więc trzeba było blachą opancerzyć ale wyglądało bajecznie.Porównywałem to z zawieszeniem bilszteina ale w e34 i moje było przyjemniejsze bo niejechało się jak wozem drabiniastym
Opublikowano
Witam.siudemka to nie trójka ani golf.takich samochodów się nie tuninguje. :duh: a jeżeli kolega chcę aby auto stało niżej to niech kupi zawieszenie alpiny
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Opublikowano
Niekoniecznie alpiny - można też zakupić sprężyny obniżające dobrej firmy ( H&R albo Eibach) - + ewentualnie do tego amortyzatory - samochód będzie lepiej wyglądał, lepiej się prowadził ale niestety straci na komforcie.
Opublikowano
Panowie posiadam 730 V8 na części i okazuje się iż siedzą w niej żółte amortyzatory i sprężyny firmy Koni. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Domyślam się iż nie jest to oryginalne zawieszenie a chcę je włożyć do mojej 735i, czy ktoś wie jaki efekt uzyskam, chodzi i o to czy żółty kolor oznacza że samochód się obniży? utwardzi? czy co? Jeśli zna ktoś odpowiedź na to pytanie to proszę o pomoc. Dziękuję z góry.
Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź. Auto jest na części ale niestety jego stan nie pozwala mi ocenić tego jak to zawieszenie sie w nim sprawuje, jedno wiem na pewno wygląda to zawieszenie na nowe :D
Opublikowano

Wcisnę sie małym OT:przez googla i naszą szukajkę starałem się uchwycić pewien temat,gdzie poruszana była wymiana amortyzatorów,a w niej dylemat :

Bilstein czy Sachs...oraz wzmianka o wymianie sprężyn

 

i niestety nie trafiłem.

Może ktoś ma namiary na linka :?:

 

jeszcze jedna opcja,że forum pomieszałem :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.