Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mysle ze na jutro najpozniej poniedzialek przerobie foty i wsadze na serwer, lusterka dedykowane do e46 sedan, zadnych adapterow, podstawa aluminiowa w jednej calosci /chcialem zeby bylo jak w oryginale i jest/ :8)... zadnego przerabiania wszystko pasowalo idealnie..

 

lusterka z Usa

elektronika z Niemiec

reszta gratow PL

 

i bezcenna pomoc mojej drugiej polowy, pozwolila tak spedzic majowke i jeszcze pomogla :)

 

zalozenie lusterek 1.5h

okablowanie 6.5h

teraz pewnie poszlo by szybciej....

Opublikowano

Elegancko, czekam na relacje z instalacji :D

Mam pytanie, czy miałeś już lusterka elektrycznie podnoszone do góry, czy zakładałeś sam całą elektronikę od zera? I jaki koszt tego bajeru?

Pozdro ;D

Opublikowano

wow! premier,fajna sprawa :cool2:

podaj wiecej szczegolow,linki do stron gdzie to kupiles itp.

wyglada to naprawde fajnie :mrgreen:

Opublikowano

hej

po paru dniach zabawy musze wam powiedziec ze moja nowa zabawka cieszy oko :) , lusterek skladanych nie mialem wiec wszystko od zera :D, jak ktos che dolozyc oryginalne skladane to tez musi to zrobic

 

link do nowego filmiku

 

Zamysl byl taki ze ma byc DOBRZE a nie tanio... po wielu godz poszukiwan lusterek spelniajacych oczekiwania wybor padl na towar z usa

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46-4DR-4D-POWER-FOLD-FOLDING-MIRROR-MIRRORS-M3_W0QQitemZ120411378852QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1c0913d4a4&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1171%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

 

poniewaz nie mam el. foteli z pamieacia oraz modulu skladania lusterek musialem zakupic elektronike sterujaca z niemiec

http://cgi.ebay.pl/Spiegelanklappmodul-M3-oder-M5-Sportspiegel-BMW-E46_W0QQitemZ120410620070QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item120410620070&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

 

zostaje jeszcze przelacznik sterowania lusterek z opcja skladania /serwis bmw/

oraz jeden przekaznik

warto tez sprawdzic jaka opcje lusterek mamy czy z pamiecia czy bez, nalezy wyjac manetke sterowania lusterkami Jezeli mamy taka jak ja /czyli lusterka na 6-pinow/ to pamieci i modulu na 99% niema, jak sie ma szczescie to przynajmniej kable w drzwiach beda /ale to pozniej/

http://images43.fotosik.pl/117/ca8982c929001386m.jpg

 

 

 

wiec.:

najpierw zabieramy sie za zdjecie boczka jest tam 5 srub , oraz aby dostac sie do lusterka musimy wyjac dwa kolki ktore tez zaznaczylem...

najpierw sciagamy boczek, najlepiej podwazyc boczek plaskim duzym srubokretem. Zatrzaski napewno odskocza.

http://images49.fotosik.pl/117/3d720f40d9be1175m.jpg

 

lusterko przykrecone jest 3 srubami

http://images49.fotosik.pl/117/b3d96e7afc99a65em.jpg

 

 

 

Kable zasilajace silniczki do podnoszenia sa zakonczone identyczna kostka jak gotowa instalacja w bmw /o ile ja macie/, minus jest taki ze kable ida do kostki miedzy drzwiami a konstrukcja samochodu i dalej trzeba po samochodzie kombinowac

 

http://images45.fotosik.pl/117/93cdf3ac4eb505a4m.jpg

 

tu nasadka 8 i odkrecamy kostke...

http://www.argyrides.eu/bmw/mods/m3_mirrors/images/21.JPG

 

w srodku musimy zdjac listwy ozdobne, zaczynajac od szyby pasazera.. i wyjmujemy radio.. dzieki temu bedziemy mieli latwiejszy dostep do przeprowadzenia kabli...

http://images45.fotosik.pl/117/15b62fc9926d4cd2m.jpg

 

odkrecamy rowzniez schowek 6 srub, 5 widocznych od przodu i jedna na dole

po stronie kierowcy zdejmujemu oslone pod kolumna kierownicy / jak w moim opisie dokladania multifunkcji/

 

 

samochod mamy wstepnie przygotowany do okablowania, a za schowkiem ukazuje nam sie fajne miejsce na schowanie modulu sterujacego

http://images44.fotosik.pl/117/ba1ce16dce5b0cc8m.jpg

 

poniewaz chcialem miec wszystko na kosciach bmw bez przeciagania kabli na boku dorobilem ze spinek bolce ktore wpiolem w kostke /ta przy drzwiach/ spinke trzeba uciac na dlugosc 2,6cm i delikatnie objechac na szlifierce

 

http://images41.fotosik.pl/113/29039530f9d67467m.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/113/94bcecf979f9d9f2m.jpg

 

podlaczenie

 

tak wyglada schemat podlaczenia ukladu ktory kupujemy w Niemczech

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.argyrides.eu/bmw/mods/m3_mirrors/images/Schema0001.jpg

 

lusterka posiadaja krancowki wiec same sie wylacza jak sie podniosa lub poloza... jednakze sam 1.0 jest tak obmyslony ze daje 12v przez okolo 4s co wystarczy na wykonanie czynnosci... lusterka dzialaja na zasadzie polaryzacji raz na jednym kablu jest masa a na drugim 12v a pozneij odwrotnie..

sam 1.0 do samego sterowania potrzebuje sygnalu "+" oraz masy..

+ ZAMYKA

- OTWIERA

 

brazowo/czerwony "+" sygnal do zlozenia, ten sygnal bierzemy z kabla centralnego przy drzwiach jest to kolor bialy do zamkniecia..

niebieski kabel daje sygnal 12v do otworzenia a my przeciez potrzebujemy mase i tu zaczyna sie maly problem ...z pomoca przychodzi nam przekaznik SPDT

 

http://www.the12volt.com/images/relaytext3.gif

 

dziala on na zasadzie mostka

na pin 85 dajemy mase, na 86 dajemy 12v z niebieskiego przewodu od centralnego... miedzy pisanem 85 a 30 robimy mostek , to bedziesz nas sygnal do otworzenia lusterek 'masa'...gdy centralny zamek sie otwiera 12v daje synal wtedy na chwile zwiera sie pin 30 i 87a... i mamy sygnal :8) 87a laczymy dalej z brazowo/czarnym przewodem naszego modulu sam 1.0.. pin 87 zostawiamy wolny...

przewod jasno niebieski /modulu sam 1.0/ nie zostal podlaczony, gdy go podlaczymy to po 60s blokuje sie modul i nie mozna skladac lusterek w trakcie jazdy, niby logiczne ale wole miec pod kontrola lusterka caly czas..

pomyslalem tez o wylaczniku na zime lub gdy pojade w miejscsa w ktorych zlozone lusterka moga byc narazone na uszkodzenie ... na przewodzie czarnym, glownej masie modulu zalozylem przelacznik.... :) przelacznik schowany jest pod schowkiem wiec go nie widac

http://images37.fotosik.pl/113/0b079e783907a298m.jpg

 

 

pewnie jeszcze cos pozmieniam w opsie ale to wieczorem :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, a co w przypadku jak ktoś ma pamięć foteli i lusterek, trzeba osobny moduł do ich składania?
Opublikowano
wtedy sa lusterka na 12 pinow i kosztuja 200$... jak ktos ma juz lusterka skladane to plug&play... wystarczy tylko pokombinowac z podpieciem sie pod central
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

hello

zmienilem zabawke na 330ci a poniewaz lusterka mi sie podobaly zalozylem tez i tu.

lusterka coupe vs sedan/kombi sa inne..

 

wersja bez el.foteli , bez pamieci foteli, bez kladacego sie lusterka przy cofaniu zazwyczaj maja kostke 6pinow, i montujemy je tak jak opisalem na poprzednim samochodzie czyli dokladamy modul SAM 1.0,

wersja z pelna elektryka ma 12 pinow.

 

najlepiej sprawdzic wyjmujac mechanizm do regulacji polozenia lusterka, jak od dolu ida dwie kosci i ukladaja sie w litere T to mamy 6 pinow /widac na fotce w opisie poprzedniej instalacji/, jak wersja z jedna koscia to mamy 12 pinow.

 

ja mam wersje z pelna elektryka, pamiecia i kladacym sie lusterkiem przy cofaniu

Koszt poza lusterkami to 7zl za przekaznik :twisted: i dziala wszystko razem z centralnym!

w przelaczniku ktorym regulujemy lusterka za skladanie odpowiedzialny jest pin 2 i 4 /posiadam juz przelacznik z przyciskiem do skladania, w opcjach bez tego przycisku najlepiej zobaczyc kable/, jak sie go zmostkuje na chwile to lusterka sie klada lub podnosza, dlatego potrzeby jest przekaznik. szukamy w kablach przewodow od zamykania i otwierania /zazwyczaj niebieski i bialy/ to bedzie nasz sygnal do przekaznika, na kablach lutujemy diody i lutujemy kable razem. montujemy diody zeby nie pozwalaly wracac impulsowi ... jak dostaje sygnal otwarcia nie idzie na przewod zamkniecia.

na przekazniku na mostku na jednej stronie dajemy pin 4 z przelacznika regulacji lusterek i po drugiej stronie mostka pin 2, jak przychodzi sygnal przekaznik je mostkuje na chwilke i lusterka dzialaja :twisted:

 

film do nowej zabawki

Opublikowano

moje kupilem na ebay.de i zeby bylo smiesznie od niemca od ktorego m-c wczesniej kupilem samochod, wiec malowanie mi odpadlo... jak dorobilem przekaznik zeby podpiac pod central i wyslalem niemcowi film na YT to troszke sie chlopak zdziwil ze tak mozna :8)

w PL lusterka m3 el.skladane chodza od 2tys w gore.

 

jak ktos potrzebuje pomocy przy zalozeniu to smialo mozna pisac..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, bardzo się ciesze ze udało mi się znaleźć taki post ponieważ sam mam składane lusterka w e46 tylko ze z przycisku i chce właśnie podłączyć pod zamykanie auta :)

Prosił bym o dokładny opis jak możesz co jak zrobić i jaki konkretnie ten przekaźnik, taki opis jak dla laika ;)

Opublikowano
HEJ...

Na poczatek filmik, a niebawem relacja foto z okablowania i podlaczenia lusterek m3 w e46 323i sedan, lusterka jak w wersjach euro czyli elektrycznie podnoszone :cool2:

 

 

efektowna sprawa, te lusterka skladane, ale niestety tak starczą szkłem do góry że po gradobiciu nie wiem co by z nich zostało :)

Opublikowano
Witam, bardzo się ciesze ze udało mi się znaleźć taki post ponieważ sam mam składane lusterka w e46 tylko ze z przycisku i chce właśnie podłączyć pod zamykanie auta :)

Prosił bym o dokładny opis jak możesz co jak zrobić i jaki konkretnie ten przekaźnik, taki opis jak dla laika ;)

 

postaram sie cos zrobic

 

 

 

HEJ...

Na poczatek filmik, a niebawem relacja foto z okablowania i podlaczenia lusterek m3 w e46 323i sedan, lusterka jak w wersjach euro czyli elektrycznie podnoszone :cool2:

 

efektowna sprawa, te lusterka skladane, ale niestety tak starczą szkłem do góry że po gradobiciu nie wiem co by z nich zostało :)

 

juz pare betek mialem i zadna nie byla narazona na takie warunki pogodowe .................. pozatym nie pamietam kiedy ostatnio grad widzialem :twisted:

bardziej mozesz sie bac wandali niz gradu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra robota, może u siebie tak pokombinuje. Zastanawia mnie tylko jedno. Jak już podłącze składanie lusterek przy zamknięciu auta, to jak się bedą one zachwowywać gdy mam ustawione automatyczne zamykanie auta podczas jazdy??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra robota, może u siebie tak pokombinuje. Zastanawia mnie tylko jedno. Jak już podłącze składanie lusterek przy zamknięciu auta, to jak się bedą one zachwowywać gdy mam ustawione automatyczne zamykanie auta podczas jazdy??

 

Trzeba jeśli to możliwe podpiąć się pod alarm a nie centralny zamek, ewentualnie zastosować jeszcze jeden przekaźnik, odcinający w czasie jazdy (np. plus po stacyjce) sterowanie lusterkami z centralnego.

Opublikowano
Dobra robota, może u siebie tak pokombinuje. Zastanawia mnie tylko jedno. Jak już podłącze składanie lusterek przy zamknięciu auta, to jak się bedą one zachwowywać gdy mam ustawione automatyczne zamykanie auta podczas jazdy??

 

Trzeba jeśli to możliwe podpiąć się pod alarm a nie centralny zamek, ewentualnie zastosować jeszcze jeden przekaźnik, odcinający w czasie jazdy (np. plus po stacyjce) sterowanie lusterkami z centralnego.

 

to z plusem i przekaznikiem po stacyjce to dobry pomysl :cool2: ... dobrze ze nie podoba mi sie zamykanie auta w trakcie jazdy, bo nie chcialoby mi sie teraz kabli ciagnac :D

Opublikowano

hmm jest chyba jeszcze inna opcja.

Fabryczny przycisk do składania lusterek nie działa od przekroczenia 20km/h. Jeśli by ryglowanie drzwi ustawić właśnie na tę prędkość, lub powyżej, teoretycznie nie powinny się złożyć. Chyba że sie myle...?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Od czasu instalacji już trochę minęło ale nie da się ukryć że gdyby nie nasz forumowy spec premier to by tak gładko nie poszło bo trzeba było trochę pokombinować :norty: Ale udało się jak widać :

 

 

Także dzięki specu jeszcze raz i musisz wypić piwko w poznaniu :norty:

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Nie , same lusterka są podłączone pod moduły lusterek fabrycznie znajdujące się w drzwiach , zarówno kierowcy jak i pasażera . Pozycje mają osobne podłączenie do światła wewnętrznego (sama instalacja banalna , trzeba dać tylko jedną diodę aby nie świeciły się nie pożądane razem z oświetleniem wnętrza a tylko wtedy gdy otwieramy samochód i gdy sami je załączymy ) . Jeśli chodzi o awaryjne to to jest opcja już razem z alarmem , tak jak jest fabrycznie że przy zamykaniu mrugają ale to można zdezaktywować ncs'em jeśli się nie mylę .
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie , same lusterka są podłączone pod moduły lusterek fabrycznie znajdujące się w drzwiach , zarówno kierowcy jak i pasażera . Pozycje mają osobne podłączenie do światła wewnętrznego (sama instalacja banalna , trzeba dać tylko jedną diodę aby nie świeciły się nie pożądane razem z oświetleniem wnętrza a tylko wtedy gdy otwieramy samochód i gdy sami je załączymy ) . Jeśli chodzi o awaryjne to to jest opcja już razem z alarmem , tak jak jest fabrycznie że przy zamykaniu mrugają ale to można zdezaktywować ncs'em jeśli się nie mylę .

 

Daj prosze schemat.

Sterowanie z oświetlenia podlaczas pod pozycję czy LCM?

 

Ncs's, nie slyszalem? Czy DIS a może INPA.

Opublikowano

Z tego co wiem to przez NCS można sobie ustawiać czy to światła skandynawskie czy to właśnie kierunki przy alarmie . Dokładnie nie wiem przez co ani czy w disie nie ma też takiej opcji ale na pewno ktoś tu będzie miał to opanowane .

 

Co do samych pozycyjnych z ringami to są podłączone pod oświetlenie wnętrza . Instalacje zrobiłem tak że przeciągnąłem przewód z wnętrza zaczynając od środka podsufitówki (od środkowej lampki ) , przez słupek kierowcy , następnie pod deską i pod maskę powędrował przez fabryczny otwór na osłonie przed przekaźnikami pod maską . Następnie obok błotnika aż do samych świateł . Wszystko u mnie wygląda schludnie i w ogóle tego nie widać , czarny przewód przeciągnięty na opaskach , znajduje się zaraz przy instalacji ringów pod pasem a poprowadzony jest obok fabrycznych wiązek .

 

Co do podłączenia to wpiąłem się w środkową lampkę oświetlenia wewnętrznego pod + i - ze światła środkowego (bo mamy jeszcze w lampce boczne żarówki ) instalując przy tym diodę pod + aby napięcie nie wracało bo bez takiej diody podczas uruchomienia świateł pozycyjnych oświetlenie wewnętrzne cały czas by się świeciło a tak przecież nie może być . Piny odpowiadające za środkowe oświetlenie wnętrza pod które się podpinałem to (przy lampce tzw m-pakiet czyli z bocznymi światełkami )

 

- Pin 6 przewód brązowy

 

+ Pin 8 przewód czerwono-niebieski

 

Przy instalacji trzeba tez pamiętać że przy ringach (przynajmniej przy tych które ja posiadam ) także są zainstalowane diody na przewodzie + i naszym plusem pod światło wewnętrzne musimy wpiąć się przed tą diodą od strony przetwornicy :

 

http://images46.fotosik.pl/254/66f89fd925106c47.png

 

bo inaczej wyświetlą nam się błędy przednich świateł . Po całej instalacji oświetlenie ringów aktywuje się wraz z otworzeniem samochodu i z każdym włączeniem światła wewnętrznego a dezaktywuje się wraz z wyłączeniem a także wraz zamknięciem samochodu . Nie ma żadnych błędów , żadnych komplikacji , nic się nie pali i nie przegrzewa , przetwornice są wytrzymałe i z samym oświetleniem nie ma najmniejszych problemów czy to ringów czy też wnętrza .

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.