Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zapytam gdyz kto pyta nie bladzi podobno :lol:

 

Zaprowadzilem dzisiaj samochod na serwis aby wymienic oleje , filtry itp i gruntowne sprawdzenie samochodu...

Przy odbiorze gosc do mnie mowi iz sensor na klockach nie dziala w prawidlowy sposob gdyz grubosc klokcka jest poprawna a wskaznik na desce pokazuje natychmiastowa wymiane i mi wali po oczach caly czas... Zadziwiajace jest to ze przed sprawdzaniem samochodu tego wskaznika nie bylo a po serwisie jest...

 

Pytanie do ekspertow - jest taka opcja mozliwa iz przy sprawdzaniu klockow zostalo cos naruszone ze ten czujnik pokazuja nieprawidlowa grubosc klockow?

Jestem laik w takich sprawach wybaczcie za niezrozumiala forme posta

Opublikowano

dziwne.a przed serwisem sprawdzales ile km zostalo do wymiany klockow ?Jak dla mnie to duze prawdopodobienstwo tego ze sami cos naknocili i teraz pala glupa. Chociaz z tymi czujnikami to roznie bywa,jak sie myje na recznych wysokocisnieniowych myjniach to przy czestym plukaniu nadkoli felg itd te czujniki dostaja swira i przestaja prawidlowo pokazywac dystans.

 

A tak z ciekawosci sie zapytam w jakim serwisie to robiles ?I ile policzyli za wymiane oleju i filtrow ?

Pozdrawiam

Opublikowano
według mnie i mojej wiedzy o jedynce to poprostu podczas przegdlądu uszkodzili Ci czujnik klocków one są bardzo delikatne i kruche pewnie jakiś uczeń albo gamoń :jawdrop: zrobił coś nie tak i żeby nie iśc w koszty zwalili że wykryli ci to na przeglądzie co jest wedłóg mnie niemożliwe. jesli wjechałeś na serwis bez kontrolki to tylko i wylącznie ich wina.Pozostaje tylko pytanie klócić się :mad2: i wiedziec że jak następnym razem przyjedziesz to cie skroją ostro za wszystko czy machnąć :norty: ręka na 70zł i juz nowy to zawsze nowy :roll2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To niekoniecznie ich wina, ja chcialem sobie zrobic reset klockow tylnych choc byly wymienione juz jakis czas temu tylko bez resetu. Ale akurat powymienialem wszystkie oleje, filtry, klocki z przodu, plyn hamulcowy itp i wzialem sie do kasowania wszystkiego. I co - wszystko sie ladnie wykasowalo, a jak robilem reset tych tylnych klockow ( bylo jeszcze 11000 tys do wymiany )to nagle wyskoczylo -25000 i to ostrzezenie o wymianie. Nijak tego nie moge wy..... . Komputer pokazal blad czujnika lub kabla ?? Musze jechac do mojego mechaniora, niech to zobaczy, ale jak widzisz przy kasowaniu moze sie cos zrabac, i to niekoniecznie bedzie ich wina.

Pozdro dla jedynkowiczow od kolegi z forum obok. :D

Opublikowano

No czujka sie swieci caly czas.. podobno jedyne rozwiazanie to wymiana klockow co bede musial zrobic bo mnie dioda strasznie wku....

 

Co do stacji to serwis nie byl robiony w PL a stacja ma nazwe Ebley

 

 

Pozdro

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Samochód wyjeżdżający z serwisu powinien wyjechać z niego w stanie przynajmniej takim jakim wjechał na serwis. Moim zdaniem to jest ich wina nawet jeśli uszkodzili coś przypadkiem - to jest serwis - powinni to naprawić.

Mam podobny problem jak mato. Wymieniłem klocki z tyłu bez wymieniania czujnika ( był jeszcze dobry ) ale nie skasowałem inspekcji klocków. Po kilku dniach skasowałem inspekcję i... Nagle świeci się kontrolka zużycia klocków. Wszystko było cacy po wymianie klocków aż do czasu skasowania inspekcji.

Ale serwis to chyba może sobie poradzić z kontrolkami a nie zwalać winy na czujnik?

Opublikowano
Witam,

 

Zapytam gdyz kto pyta nie bladzi podobno :lol:

 

Zaprowadzilem dzisiaj samochod na serwis aby wymienic oleje , filtry itp i gruntowne sprawdzenie samochodu...

Przy odbiorze gosc do mnie mowi iz sensor na klockach nie dziala w prawidlowy sposob gdyz grubosc klokcka jest poprawna a wskaznik na desce pokazuje natychmiastowa wymiane i mi wali po oczach caly czas... Zadziwiajace jest to ze przed sprawdzaniem samochodu tego wskaznika nie bylo a po serwisie jest...

 

Pytanie do ekspertow - jest taka opcja mozliwa iz przy sprawdzaniu klockow zostalo cos naruszone ze ten czujnik pokazuja nieprawidlowa grubosc klockow?

Jestem laik w takich sprawach wybaczcie za niezrozumiala forme posta

 

 

miałem kiedys taki przypadek, że kierownik serwisu który nie specjalnie się zna na usuwaniu błędów w ECU podegrał mi w ten sposób nowy program, że świeciły prawie wszystkie kontrolki , klocków, ustawienia kierownicy, kontroli trakcji , wycieraczki same się włączały a szyby i szyberdach nie działały... więc wietrze przyczynę w nieprawidłowej obsłudze programu do diagnostyki jesli taki Ci podpinali do auta... U mnie po ponownej istalacji wszystko wróciło do normy..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam pytanko .Wymieniłem klocki + czujnik z tyłu i skasowałem z kompa ale, ciągle komp. pokazuje (inspekcję) problem polega na tym że: po kasowaniu klocków nie wskoczyła kolejna ilość km do przejechania czy musze to wgrać przez kompa u jakiegoś mechaniora :?:
Opublikowano
klocki kasujesz przyciskiem do kasowania przebiegu dziennego i (bc)po resecie musisz jeszcze przytrzymać dłużej i poszczekać .aż reset zostanie zaliczony potem powinien wyskoczyć zegar który,cofnie ilość km dla klocków z przodu to samo i powinno być wszystko ok
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zerwał mi się czujnik zużycia klocków z tyłu.

 

z przodu prosta sprawa, ale z tyłu kabelek leci w nieskończoność... gdzie jest kostka od czujnika????

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich!!!

 

Mam bardzo proste rozwiązanie (przynajmniej u mnie w E87 120d Lift zadziałało) dla tych którzy np niechcący/z ciekawości itp. zrobili reset klocków a mieli jeszcze troche km do wymiany a teraz maja komunikat o konieczności wymiany klocków.

Mianowicie dostajemy się do którejś z kostek połączeniowych od czujnika zużycia, rozpinamy, we wtyczkę wsadzamy zwykłą zworkę z cienkiego drucika/przewodu, i ponownie robimy reset przeglądu klocków przód lub tył w zależności gdzie zrobiliśmy zworkę , jeśli zworka we wtyczce kontaktuje powinien nam się zresetować dystans do wymiany. Gasimy zapłon, wyjmujemy z wtyczki zworkę i wpinamy ponownie swój czujnik i sprawdzamy ilość km do przeglądu klocków, powinien on być prawdopodobnie taki jaki był wczesniej przed niefortunnym resetowaniem :-)

 

Jeśli ktoś u siebie sprawdzi ten patent to proszę o podzielenie się tym w tym temacie.

 

Pozdrawiam :-)

Opublikowano
ja mam czujnik z przodu i tylu wypiety ,zadnych bledow i kloptow z resetami !!
teoretycznie to tez jakieś wyjście ale niektórzy skoro już mają taką funkcję jak kontrola zużycia klocków to chcieli by z tego skorzystać i odłączenie nie jest dla nich rozwiązaniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokaldnie jak mowisz ale ja wole raz na jakis czas luknac jak wygladaj tarcze i klocki :cool2:

no zle wpiety czujnik moze sie szybko przetrzec

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szanowni forumowicze - czujniki klocków są jednorazowe i jakiekolwiek próby wyciągania z klocków, przekładania, itp mogą spowodować problem przy kasowaniu inspekcji. Czujniki kosztują po ok 40 zł (ATE) i nie róbcie wiochy, a już "patent" w postaci trwale odłączonych czujników pozostawiam bez komentarza. Kolejny krok to kupienie klocków na bazarze "od ruskich" - będzie jeszcze taniej :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

drogi kolego Ty tez nie rob wiochy i kupuj orginaly jak cos :norty:

powiem Ci ze zamienikow to trw moja czytala tylko :cool2:

Opublikowano

Nie widzę sensu kupowania nowych czujników klocków jeśli są one "zworką" i pełnią one funkcję możliwości kasowania inspekcji. Po skasowanej inspekcji klocków możesz wyrzucić czujnik i nie będzie żadnego błędu - chyba że skasujesz przebieg klocków - wtedy komputer sprawdzi ze nie ma przejścia i powie że klocki są do wymiany.

 

Łączymy kabelki i sprawa załatwiona.

 

Czujniki nie pokazują z przypadku tego modelu stanu minimalnej grubości klocka jak to jest w niektórych autach :D

  • 1 rok później...
Opublikowano
u mnie żadne zabiegi ze zworką nie działają,dzisiaj wymieniłem klocki i czujnik z tyłu i skasowałem inspekcję,z rozpędu zrobiłem też reset przednich klocków i teraz mam czerwoną kontrolkę hamulca ręcznego świecącą na stałe i kontrolkę samochodu na podnośniku,robiłem zworki,wyciągałem czujnik,robiłem reset i nie działa,musi być nowy czujnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A u mnie (to tak w roli ciekawostki) kiedyś przetarł się kabelek od czujnika. Komp nic nie zgłosił i skończyło sie na tym, że przegapiłem zużycie klocka, potarł mi warstwa metalowa i tarcza poszła do wymiany :)

 

Miałem podobnie. Tyle, że mój czujnik się złamał i sobie wisiał. Niesamowicie kruche g......

Nic nie sygnalizowało tego zajścia. :mrgreen:

 

Po zakupie swojej jedynki, nie wiedziałem, że trzeba stare (sprawne) czujniki klocków wymieniać na nowe, więc zrobiłem tradycyjnie, jak w starszych typach beemek.

Skasowałem wszystko co było do skasowania, bo robiłem obsługę tzw. inspekcję 2. Żadnych błędów nie wywaliło, żadne kontrolki niepotrzebnie się nie świeciły.

Przy następnej wymianie klocków mam zamiar znów przełożyć do nowych klocków "stare" czujniki. :D

 

Trochę mnie zastanawia ta konieczność wymiany starych sprawnych czujników na nowe... czyżby były zaprogramowane na czas, czy ilość przebytych km.? :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam Wszystkich!!!


Mam bardzo proste rozwiązanie (przynajmniej u mnie w E87 120d Lift zadziałało) dla tych którzy np niechcący/z ciekawości itp. zrobili reset klocków a mieli jeszcze troche km do wymiany a teraz maja komunikat o konieczności wymiany klocków.

Mianowicie dostajemy się do którejś z kostek połączeniowych od czujnika zużycia, rozpinamy, we wtyczkę wsadzamy zwykłą zworkę z cienkiego drucika/przewodu, i ponownie robimy reset przeglądu klocków przód lub tył w zależności gdzie zrobiliśmy zworkę , jeśli zworka we wtyczce kontaktuje powinien nam się zresetować dystans do wymiany. Gasimy zapłon, wyjmujemy z wtyczki zworkę i wpinamy ponownie swój czujnik i sprawdzamy ilość km do przeglądu klocków, powinien on być prawdopodobnie taki jaki był wczesniej przed niefortunnym resetowaniem :-)


Jeśli ktoś u siebie sprawdzi ten patent to proszę o podzielenie się tym w tym temacie.


Pozdrawiam :-)

Gdzie dokladniej jest ta kostka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie dokladniej jest ta kostka?

 

Przy kole przednim lewym jedna i przy tylnym prawym kole druga.

A tak dokładniej... kabel od czujnika zużycia kloców sam Cię "zaprowadzi" do kostki (raczej złączki).

Złączone kable, (ten wychodzący z wiązki i ten od czujnika zużycia klocków) połączone są okrągłą złączką. Schowane w plastikowej mini - skrzynce przymocowanej do podwozia.

Ta od przedniego koła jest widoczna. Natomiast od tylnego, upchnięta pod nadkolem.

Tak w moim jest.

Demontaż nadkola raczej konieczny. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

ostatnio wyrzuciło mi "brake pads worm" dziś zabrałem się za wymianę klocków + czujnika tył (przód wymieniany w wakacje). Myślałem że po wymianie czujnika błąd zniknie, tak się nie stało. Muszę teraz usuwać błąd przez komputer? czy to wina czegoś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A próbowałeś przejechać się choć kawałek? Jeśli nie, to może świecić.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.