Skocz do zawartości

523i 1997 automat kiedy powinnien zalaczyc wiatrak


Kamil Jasinski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanko do klubowiczów ktorzy mi nie raz pomogli :D

 

Kiedy powinnien załaczyc sie wiatrak ten przed chlodnica (bo wiatrak za chlodnica chodzi caly czas (wiskoza).pozdr

 

Wiatrak przed chłodnicą jest od klimatyzacji i włącza się w momęcie uruchomienia klimy. W extremalnych sytuacjach wiatrak ten tez wspomaga chłodzenie chłodnicy wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aha dzieki.Fajna masz Bunie te lampy ktore masz zalozone na tyle to masz ledy?czy zwykle

 

Dzięki.Są to oryginały BMW po liftingu E39. Są one w technologii Celis. Na pewno widziałeś w nocy, zamiast żarówek postojowych są cztery paski Led

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba wiedzieć , że ten wiatrak ma trzy biegi.

Pierwszy załącza go jak włączamy klimę.

Pracuje powoli ale przez cały czas gdy załączona jest sprężarka klimy.

 

Dwa pozostałe biegi załączają się tylko pod wpływem temperatury cieczy w chłodnicy.

Na chłodnicy z prawej strony jest czujnik który o tym decyduje.

Mostkując piny we wtyczce tego czujnika łatwo sprawdzić czy te dwa biegi działają. < środek-prawy , środek-lewy >

 

Zaznaczam , że opis ten pasuje do układów z wentylatorem z czterema pinami we wtyczce. < na 99% taki masz u siebie >

 

Dodam jeszcze , że wiatrak się załączy nawet jak nie będzie kluczyków w stacyjce.

 

A na trzecim biegu ten wiatraczek jest naprawdę wydajny.

 

I jeszcze dodam , że jest też dość awaryjny < palą się rezystory lub odklejają magnesy wewnątrz>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba wiedzieć , że ten wiatrak ma trzy biegi.

Pierwszy załącza go jak włączamy klimę.

Pracuje powoli ale przez cały czas gdy załączona jest sprężarka klimy.

 

Dwa pozostałe biegi załączają się tylko pod wpływem temperatury cieczy w chłodnicy.

Na chłodnicy z prawej strony jest czujnik który o tym decyduje.

Mostkując piny we wtyczce tego czujnika łatwo sprawdzić czy te dwa biegi działają. < środek-prawy , środek-lewy >

 

Zaznaczam , że opis ten pasuje do układów z wentylatorem z czterema pinami we wtyczce. < na 99% taki masz u siebie >

 

Dodam jeszcze , że wiatrak się załączy nawet jak nie będzie kluczyków w stacyjce.A na trzecim biegu ten wiatraczek jest naprawdę wydajny.

 

I jeszcze dodam , że jest też dość awaryjny < palą się rezystory lub odklejają magnesy wewnątrz>

 

Niestety nie masz racji - wiatrak ma dwa biegi ( są rezystory od pierwszego i drugiego biegu ) o prędkości działania wentylatora podczas działania klimy decyduje czujnik cisnieniowy znajdujący się na rurce prtzy osuszaczu czyli - z wzrostem cisnienia i temp. w układzie klimatyzacji. Tak jak napisałem w ekstremalnych sytuacjach wspomaga on również chłodzenie silnika i dopiero wtedy decyduje o tym czujnik z boku chłodnicy

Edytowane przez piotrek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiatrak ma TRZY biegi.

 

Pomyśl po co by były aż cztery kable we wtyce do wiartaka?

 

Bieg trzeci pomija rezystory.

 

A wymontować się daje jak wymontujesz zderzak.

 

Nowe oporniki kosztują około 160zł.

 

Wiem to bo u siebie też to naprawiałem. Robiłem to osobiscie.

 

I nie chcę tu się spierać. Wiem co pisze a kto chce to moze w to wierzyć lub nie.

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to już tu raczej nie pomożemy.

Musisz jakoś wymontować zderzak.

Moze razem z tym nadkolem?

 

Ale sprawdziłeś czy na 100 % musisz go wyciągać?

 

Może padł bezpiecznik?

Odepnij wtyczkę z czujnika na chłodnicy i kawałkiem cienkiego przewodu zmostkuj piny.

Srodkowy z bocznym. Raz z prawym raz z lewym.

 

Jeśli wtedy nie ruszy to moze padł bezpiecznik.

A jak ruszy bardzo szybko < trzeci bieg > to znaczy , ze padły rezystory.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiatrak ma TRZY biegi.

 

Pomyśl po co by były aż cztery kable we wtyce do wiartaka?

 

Bieg trzeci pomija rezystory.

 

A wymontować się daje jak wymontujesz zderzak.

 

Nowe oporniki kosztują około 160zł.

 

Wiem to bo u siebie też to naprawiałem. Robiłem to osobiscie.

 

I nie chcę tu się spierać. Wiem co pisze a kto chce to moze w to wierzyć lub nie.

 

Ok. Co do trzech biegów nie mam pewności, ale reszta tak jak napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik jest z prawej strony jak stoje przed maska (od strony kierowcy)? na obudowie plastikowej od ktora sie sciaga wraz z wentylatorem (wisko)? A ktory bezpiecznik odpowiada za ten wentylator od klimy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie.

Ten czujnik jest z prawej strony chłodnicy.

A prawa strona to prawa strona.

Kierownica jest po lewej stronie.

Pasażer siedzi po prawej stronie.

Oczywiście w Polsce i krajach z prawostronnym ruchem :norty:

Więc czujnik jest po stronie pasażera.

 

A ten czujnik o którym piszesz to czujnik dymu.

 

Co do bezpieczników to są schowane aż za schowkiem.

Z wierzchu ich nie widać.

Są to duże bezpieczniki.

Jeden ma 40 a drugi 50A.

Nie pamiętam który odpowiada za wiatrak więc radzę sprawdzić oba.

 

Żeby je znaleźć trzeba zdemontować osłonkę pod schowkiem.

Następnie trzeba się położyć i z latarką w dłoni popatrzeć za schowek.

Tam powinny być te bezpieczniki.

Mają nietypowy wymiar < są duze > więc ich nie pomylisz.

 

Poza bezpiecznikami są jeszcze dwa przekaźniki które sterują wiatrakiem.

One z kolei są pod maską w skrzynce pod prawym filtrem pyłkowym.

Nie pamietam jaki maja kolor ale jak bedziesz chciał to napisz to u siebie popatrzę i ci napiszę.

 

Jeszcze możesz inaczej sprawdzić ten wiatrak.

Można odpiąć jego wtykę < za prawą lampą > i podać napięcie bezpośrednio na sam wiatrak.

Lub sprawdzić czy napięcie dochodzi do wtyczki.

No i warto sprawdzić czymś czy wogóle wiatrak się obraca.

Popchnij czymś za łopatki wiatraka i zobacz czy luźno się obraca.

 

Jak chcesz podać napięcie bezpośrednio to daj na kabel bezpiecznik bo jak wiatrak stoi to moze się ten kabelek mocno nagrzać.

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiatrak ma TRZY biegi.

 

Pomyśl po co by były aż cztery kable we wtyce do wiartaka?

 

Bieg trzeci pomija rezystory.

 

A wymontować się daje jak wymontujesz zderzak.

 

Nowe oporniki kosztują około 160zł.

 

Wiem to bo u siebie też to naprawiałem. Robiłem to osobiscie.

 

I nie chcę tu się spierać. Wiem co pisze a kto chce to moze w to wierzyć lub nie.

 

Ok. Co do trzech biegów nie mam pewności, ale reszta tak jak napisałem

 

Reszta jest tak jak opisujesz. Ja nie pisałem tu dokładnie kiedy który bieg zależy od czego bo by się autor pogubił w tym wszystkim.

Do sprawdzenia wysrarczy to co podałem.

 

Ale jeśli mam byś precyzyjny to to działa tak:

bieg pierwszy - załącza się wraz z kompresorem klimatyzacji.

Załącza się też czujnikiem na chłodnicy jak temperatura przekroczy 91st C

Drugi bieg załącza czujnik cisnienia w układzie klimy < ten o którym piszesz.>

 

Trzeci bieg załącza czujnik na chłodnicy gdy temperatura przekroczy 104 st C.

 

Ale myślę , że taki dokładny opis jest zbyt zawiły dza kogoś kto chce się tylko upewnić , że wiatrak wogóle działa.

A sprawdzenie mostkując piny czujnika chłodnicy pozwala potwierdzić sprawność rezystorów < obu rezystorów bo czujnik załącza bieg pierwszy który do działania potrzebuje obu rezystorów >

 

POZDRAWIAM :)

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ty masz sedana czy kombi?

W sedanie oba są za schowkiem.

W kombi jeden jest w bagażniku.

 

Może dokładniej poszukaj?

 

Ale raczej jak jest cały to nie będzie wina bezpieczników.

 

Sprawdź mostkująć piny we wtyczce czujnika na chłodnicy.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

 

Czujnik to numer 10 na tym schemacie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są duże.

A czy blisko siebie to nie powiem bo ja mam kombi i u mnie jeden jest w bagażniku.

Nie mam pojecia czemu tak zrobili?

 

Ale z tego co już do tej pory ludzie na forum pisali to mało prawdopodobne , że winny jest bezpiecznik.

 

Sprawdź sam wiatrak.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.