Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak odpowietrzyć układ chłodzenia e39 523i? Problem polega na tym ze układ chłodzenia jest zapowietrzony ponieważ nadal nie chce mi się uruchomić wentylator klimatyzacji i temperatura silnika dochodzi do czerwonej kreski. Dolny wąż na uruchomionym silniku jest zimny, natomiast górny wąż jest bardzo gorący. Po odkręceniu odpowietrznika tego koło wlewu leci para (na włączonym gorącym silniku), natomiast na zimnym leci płyn. Słyszałem ze jest gdzieś jeszcze jeden odpowietrznik na termostacie ale nie wiem który to jest. Proszę pomóc mi określić który to jest odpowietrznik? Dziękuje

 

Jeszcze jedno pytanie. Czy muszę wypuścić cały płyn żeby odpowietrzyć układ? bo ja tylko dolewałem...

Opublikowano
jeden to pozycja nr 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT31&mospid=47541&btnr=11_2637&hg=11&fg=35, drugi to pozycja nr 14 na zbiorniczku wyrównawczym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT31&mospid=47541&btnr=17_0161&hg=17&fg=05 Mój sposób na odpowietrzenie to dolewanie płynu przy odkręconych odpowietrznikach do zbiorniczka aż po sam korek, powili układ będzie sie napełniał do momentu przelania płynu odpowietrznikami. Następnie zakręcamy odpowietrzniki i nagrzewamy pojazd na otwartej chłodnicy przy włączonym ogrzewaniu. Zazwyczaj jak jest zapowietrzony to brak jest ogrzewania jak zacznie grzać to układ jest odpowietrzony. Trzeba też odlać ze zbiorniczka płynu do odpowiedniego stanu, zakręcić korek i rozgrzać układ aż dolny wąż będzie gorący - czyli otworzy się termostat. Jeśli przy dolewaniu płyn przelał się odpowietrznikami a termostat nadal sie nie chce otworzyć /po przejażdżce autem/ to może wskazywać na uszkodzenie termostatu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co do tego czy trzeba wylać cały płyn to nie trzeba.

Wystarczy dolewać. Tylko pamiętaj , żeby płyn dolewać powolutku.

W czasie dolewania można troszkę pod-pompować za węże od chłodnicy.

Jeśli masz tam gaz to czasem żeby odpowietrzyć trzeba odłączyć węże od reduktora i pozwolić by płyn nimi trochę wyleciał.

 

I NIE DOLEWAJ ZIMNEGO PŁYNU DO GORĄCEGO SILNIKA !!!!!

 

Warto też w czasie odpowietrzania obserwować strumień płynu w zbiorniczku chłodnicy. Można tym sposobem przekonać się czy pompa działa i czy jest obieg płynu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ogrzewanie działa mi bez zarzutów, termostat tez jest nowy. Ja mam tylko jeden odpowietrznik ten przy zbiorniczku. Gdzie są jeszcze odpowietrzniki?. Proszę dokładnie opisać ponieważ ten pierwszy link co mi wysłałeś to całkowicie odbiega od rzeczywistości. Ja mam silnik 523i.

 

 

Wentylator dalej się nie załącza.

 

Proszę jeszcze mi udzielić informacji dlaczego z odpowietrznika leci płyn do temperatury 90 stopni a jak osiągnie maksymalną temperaturę (do czerwonej kreski) to przez ten odpowietrznik leci para zamiast płynu.

 

Po wyłączeniu silnika jest gorąca górna cześć chłodnicy a dolny wąż jest zimny natomiast górny bardzo gorący!

 

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Opublikowano
dziwne.wiatrak powinien chodzic caly czas,niewlacza sie jak w innych po uzyskaniu wysokiej temperatury
Opublikowano

to może masz układ jak w 520 i odpowietrznik drugi jest tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1546&hg=11&fg=35 pozycja nr 5. W mojej e34 520 też walczyłem z odpowietrzeniem bo termostat czasami przepuszczał i nie mogłem zlokalizować dlaczego czasami się gotuje. Po wymianie termostatu wszystko zaczęło działać jak trzeba. Szukałbym tu przyczyny, może coś nie tak złożyłeś, może termostat nie taki lub uszkodzony. Jak nic nie pomoże to go wymontuj, wrzuć do gotującego się gara z wodą i sprawdź czy sie otworzy. Ja właśnie dopiero po takim zabiegi stwierdziłem że termstat otwiera się tylko troszkę.

 

Para leci bo gotuje wodę i nie ma innego ujścia ciścienia, dalej objaw uszkodzonego termostatu

Opublikowano

Tam na obudowie też nie ma odpowietrznika.

 

Termostat jest nowy. Jest znaczenie jak sie go ułoży?

 

Do kilku godzin zrobię zdjęcia silnika i zobaczycie co i jak.

Opublikowano
nie wiem jak w e39 ale jeśli ma na obudowie strzałkę to strzałką do góry. Może pompa nie działa, po uruchomieniu silnika na otwartej chłodznicy powinien lecieć strumyk płynu w górnej częci zbiorniczka, wiekszy po dodaniu lekko gazu. Jeśli go nie ma to może być pompa. Prościej jednak najpierw sprawdzić termostat.
Opublikowano
Witam, odpowietrzyłem układ ale dalej sie grzeje silnik... Sprawdziłem pompę wodną i prawdopodobnie to ona jest uszkodzona. Mianowicie ten wiatrak wolno obrotowy który jest przymocowany do pompy wodnej moge zatrzymać palcami w momencie kiedy silnik pracuje. Czy tak powinno byc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba musisz podjechać do kogoś kto ma troszkę więcej o tym pojęcia niż ty.

Bez obrazy ale te zabawy zakończą się ostatecznie kosztowną awarią silnika.

 

Z tego co zrozumiałem to zatrzymałeś wiatrak od visco na obrotach. Jeśli tak to nic w tym dziwnego.

A sprawdzanie pompy już ci opisałem wcześniej.

Sprawdzaj czy jest strumień płynu we wlewie do zbiorniczka chłodnicy?

Strumień większy im większe obroty silnika.

Jeśli go brak < lub jest bardzo słaby > to pompa do śmieci.

 

Ja Jak bym miał podejrzenia co do działania pompy to bym ja wymienił na nową bo kosztowna bardzo nie jest.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wiatrak który zatrzymałeś to tzw. visco, które blokuje sie w miarę wzrostu temperatury chłodnicy, tak więc na tej podstawie nie stwierdzisz czy pompa pracuje, bo to normalne że wiatrak zatrzymałeś /zatrzymujesz sam wiatrak a koło pasowe dalej pracuje/. Jesli chodzi o takie wstępne sprawdzenie pompy to tak jak już wcześniej miałeś napisane jak odkręcisz korek od zbiorniczka chłodnicy to z boku od wewnatrz w górnej części widać małą dziurkę, przez którą przy pracującym silniku powinien lecieć strumyk płynu przy lekkim dodaniu gazu. Ja jednak dalej bym obstawiał na termostat i jego w pierwszej kolejności sprawdził.
Opublikowano

jeżeli pompa wody by nie działała to ogrzewanie było by bardzo słabe

w twoim przypadku prawdopodobnie masz padnięte visco, jeżeli silnik jest gorący i się grzeje a visco możesz bez problemu zatrzymać ręką to znaczy że jest kaput, a wiatrak od klimy to wiatrak od klimy, pełni jedynie funkcje pomocniczą w przypadku chłodzenia auta i na pewno nie będzie w stanie schłodzić samodzielnie silnika

 

radze szybko to zrobić, bo zrobisz to samo co mój kumpel ze swoją 328i, też miał padnięte visko, ale olał to, skończyło się na popękanej głowicy, rozsadzonej chłodnicy, do tego jeszcze wymiana termostatu i kilka innych problemów z różnego rodzaju wyciekami, które po ugotowaniu silnika się pojawiają, sam policz ile to kosztuje, a dobre visco to ok 200zł (kupuj sachsa lub behr)

Opublikowano
przemo tds... przeczytaj dokładnie wszyskie posty, jeśli dolny wąż jest zimny, czyli brak jest dużego obiegu to chłodnica jest za zimna by visco załączyło. Więc najpierw trzeba przywrócić obieg /termostat lub pompa/ a dopiero sprawdzić visco jeśli dalej się będzie grzał.
Opublikowano

Przez tą mała dziurkę w zbiorniczku na włączonym silniku w ogóle nie leci płyn. Jak na wyłączonym silniku ścisnę dolny wąż to leci płyn przez to małą dziurkę.

Węże które idą od chłodnicy są bardzo twarde, jest w nich duże ciśnienie (temperatura na wskaźniku wtedy wskazuje więcej niż połowę czyli około 110 stopni). Jak już wspominałem wcześniej, górny wąż jest gorący a dolny zimy. Z moich obserwacji wynika, że wogóle nie ma obiegu wody. Jak wykręcę czujnik temperatury to wylewa się zimny płyn pomimo tego że temperatura silnika jest już prawie na czerwonej kresce. Węże robią się twarde po woda w nich stoi i się gotuje, więc robi się ciśnienie. Przypominam ze termostat jest nowy. Zaraz zacznę się znowu bawić i wyciągnę pompę wody.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100% pompa wody.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej wymontować i zobaczyć jak wygląda wiatraczek pompujący wodę?

Może być tak , że wogóle go nie znajdziesz.

Lubią się rozpadać bo często wykonane są z plastiku.

 

Jeśli wiatraczek jest to sprawdź czy nie jest zniszczony i czy nie obraca się na ośce?

 

A bez demontowania to już opisaliśmy.

 

Jak brak strumienia we wlewie chłodnicy to pompa jest zazwyczaj padaka.

Jak strumień jest ale słaby to wirnik pompy mocno zniszczony.

 

Tak czy siak do wymiany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Sprawa zakończona samochód naprawiony.

 

Okazało sie ze do wymiany były następujące elementy:

 

- visco

- termostat

- pompa wody

 

 

Wszystko już chodzi jak musi :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Czyli wszystko :(
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Sprawa zakończona samochód naprawiony.

 

Okazało sie ze do wymiany były następujące elementy:

 

- visco

- termostat

- pompa wody

 

 

Wszystko już chodzi jak musi :D

 

Pozdrawiam

nie mogło paść wszystko na raz, nawet nowy termostat.

Mechanik cie wydoił i tyle, a najprawdopodobniej pompe tylko wymienił

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.