Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobny z tym ze odwrotny temat znalazlem :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=108154

 

Mi natomiast chodzi o to, że jak jest silnik zimny, ladnie smiga. Jak lekko goracy, czyli jazda do okolo 40-60min tez.

Ale jak smigam w korkach po warszawie czasami sporo ponad godzine, dwie to chyba odczuwam ze troche ciezej sie silnik wkreca, zamula lekko, brakuje mocy itd.

Czym moze to byc spowodowane ? Starym olejem ? Bo faktycznie ma juz równy rok i chyba ponad 10.000 przebiegu (dziasiaj dopiero zmieniam na Texaco 10w40 ). Czy moze jakas inna przyczyna ? Nie ma roznicy czy gaz czy pb.

Temperatura w normie, kata nie mam wiec nic nie jest tam zapchane.

Obroty przy tak dlugiej jezdzie spadaja zawsze do 700, nie faluja ( normalnie mam ustawione okolo 850).

Opublikowano
sprawdz czujnik położenia wałka.

Eeeh, ten czujnik to mnie chyba przesladuje :mrgreen:

Jak mialem problemy z gubiacymi tzw zaplonami to tez na to stawiali :8)

Opublikowano

Moze lambda?

Ogolnie u siebie widze cos podobnego czasami, ale mysle, ze to takie uroki lpg i wysokich temperatur.

A przebieg mam podobny na tym samym oleju i wymieniany rok i pare dni temu dokladnie, ja bym raczej wykluczal te ewentualnosc, z tego wzgledu, ze raz - komputer pokazuje 3 zielone kwadraciki, dwa - nawet mu nie ufajac olej powinien byc ok spokojnie do 15tkm i przeciez nie jest tak, ze dokladnie jak stuknie mu rok to odrazu sie pogarsza...

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku zasilania gazem < i niezbyt dobrej instalacji > to takie zjawisko jest normalne.

Mocno rozgrzany gaz w mniejszej ilości dostaje się do cylindrów. Jest go po prostu mniej. To powoduje ubogą mieszankę.

Jak ruszysz i trochę przejedziesz to gaz będzie chłodniejszy a co za tym idzie będzie go więcej w cylindrach.

 

Ale w przypadku benzyny to nie powinno występować.

Ja bym stawiał na przepływomierz lub czujnik temperatury powietrza w dolocie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Instalka to sekwencja Stag 300, raczej b.dobrze zestrojona. Olej wczoraj wieczorem dopiero wymienilem. Jeszcze filtr powietrza musze wymienic bo tez ma ponad rok.

Zamulenie wystepuje na gazie i na benzynie ale zawsze po ponad godzinnej ciaglej jezdzie w zakorkowanej Warszawie.

Sprawdze ten czujnik powietrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może nie za bardzo się zrozumielismy co znaczy pojecie " lekkie zmulenie" ?

Naprawdę lekkie zmulenie w takiej sytuacji uznaję za coś zupełnie normalnego.

Poprostu temperatura wzrasta i olej jest coraz mniej lepki. I coraz słabiej uszczelnia silnik.

Do tego bardzo ciepłe powietrze ujmuje mocy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dyzio, wiem o co chodzi :wink:

zmienlem oleji sprawdze czy cos sie zmienilo bo moj stary byl mocno zmeczony, pewnie zero lepkosci itd. narazie nie mialem mozliwosci sprawdzenia buni w warszawskich korkach..obecnie smiga jak ta lala :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.