Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów

 

Mam pytanko stojąc dzisiaj w korku 10 minut wskaźnik temperatury silnika wychylił sie po za 90 stopni dochodzil prawie do 2 kreski.Mialem wlaczona klime.Temperatura powietzra wynosila 28 stopni. Jak ruszylem temperatura silnika wrocila do 90 stopni.Martwie sie czy to normalne zeby bunia sie nie zagotowala. Pozdr dla wszytkich :jawdrop:

Opublikowano
nienormalne,najpewniej zapowietrzony,bedzie sie to powtarzac,mialem tak,jest troche powietrza w obiegu,moze masz nieszczelny uklad?w takim przypadku bedezie sie nasilac to czasowe grzanie bedzie czestrze,ale moze dostalo sie tam podczas odkrecania korka,
Opublikowano
wiem ze mi gdzies ubywa plynu chlodzacego czyli temperatura powinna byc zawsze 90 stopni i nie powinno sie wychylac?nawet przy upalach i staniu w korkach
Opublikowano

Hey kolego więc tak miałem identyczny przypadek , powiem tak mało mnie to kosztowało( bo przegrzać bunie to masakra).

1.Wiskoza !!

2.Termostat!!

3.Pompa wody!!

U mnie prawie umarło wisko, padł termostat. Miałem napisać posta juz wcześniej na ten temat mianowicie jesli zapalasz swoja bunie lub ktos inny i nie ma odgłosu zajeeeebistego podmuchu powietrza przez około 10 sek wymień wisko. Tak Naprawdę jak zmienię moje słoneczko na inna bunie zaraz wymieniam te 3 rzeczy plus pasek. KOszt jest nie wielki a na wieki!!! Każda oryginalna pompa ma plastykowe łopatki wirnika i nie warto ryzykować.

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano

Musi tak być ja słychac jaby ci sie turbo załaczało huk jak ja teraz jej depne jak zapalam to az kurz spod auta leci:P

Naprawde wymień całe chłodzenie bo jak przegrzejesz to umrze;/

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano
Hey kolego więc tak miałem identyczny przypadek , powiem tak mało mnie to kosztowało( bo przegrzać bunie to masakra).

1.Wiskoza !!

2.Termostat!!

3.Pompa wody!!

U mnie prawie umarło wisko, padł termostat. Miałem napisać posta juz wcześniej na ten temat mianowicie jesli zapalasz swoja bunie lub ktos inny i nie ma odgłosu zajeeeebistego podmuchu powietrza przez około 10 sek wymień wisko. Tak Naprawdę jak zmienię moje słoneczko na inna bunie zaraz wymieniam te 3 rzeczy plus pasek. KOszt jest nie wielki a na wieki!!! Każda oryginalna pompa ma plastykowe łopatki wirnika i nie warto ryzykować.

piszesz ze wymienisz pasek,jaki pasek masz na mysli?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy działa wiatrak elektryczny < zwany wiatrakiem klimy> ?

Visco tak jak tu już napisano powinno po odpaleniu dać ostry podmuch.

A żeby sprawdzić na 100% to trzeba go na postoju podgrzać.

Jeśli wskazówka się będzie zaczynała wychylać za środek a nie będzie słychać wiatraka < tego nie sposób nie usłyszeć dodając pulsacyjnie troszkę gazu > to visco do wymiany.

Ale sprawdź czy działa wiatrak elektryczny od klimy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są dwa duże wiatraki do chłodzenia silnika.

Oba są przy chłodnicy tylko , ze jeden za chłodnicą < to ten od visco > a jeden przed chłodnicą. Ten przed chłodnicą to elektryczny wiatrak który współpracuje miedzy innymi z klimą.

Jeżeli u ciebie jest wersja z cztero pinową wtyczka od tego wiatraka to ich częsta awaria polega na spaleniu się takich rezystorów sterujących jego pracą.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/520i-M52/LHD/M/1997/july/browse/heater_and_air_conditioning/climate_capacitor_additional_blower/

 

Numer 5 na tym schemacie.

 

Jak coś to pisz bo ja się u siebie kiedyś z nim nawalczyłem i teraz troszkę o nim wiem.

 

A co do wymiany visco to żadna filozofia tylko trzeba pamiętać , że ma LEWY gwint.

Wiatrak jest przykręcony do wisco czterema małymi śrubami.

Zdjac osłonę .

Odkręcić wiatrak < cztery śrubki >

Zapamiętać jak był zamontowany.

Nie upuścić na podłogę !!!!

Odkręcić visco < lewy gwint >

Zmontować w odwrotnej kolejności.

 

Nowe visco powinno być markowe i podobno powinno przed zamontowaniem postać przez jakiś czas pionowo < ale nie jestem pewien czy to konieczne>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tak Wisko powinno postać najlepiej noc na pionowo, jeśli chodzi o pasek to ten co idzie od alternatora. Co do odkręcania róznie bywa jak jest nie wymieniane to tylko mechanik chyba ze lubisz sie bawic kontówką to wtedy miłego dnia aaa jak nie wie sie jak można przypadkiem urwac śmigło od wiatraka. Tak naprawde warto wyjąc obie chłodnice od klimy i od układu wyczyścić zaufajcie jest tam taki brud ze łooooo u mnie Sebo znalazł ptaka no resztki jakos wpadł wiec tez dużo daje!!

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano
wymienilem visco okazalo sie ze mam visco typu tropikalnego na 3 sruby firmy sashs a zalozylem firmy hart dzisiaj jezdzilem po miescie w korkach cstalem narazie temperatura stoi na 90stopni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.