Skocz do zawartości

Wymiana tarcz hamulcowych ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chcialbym w swojej e39 sam wymienic tarcze hamulcowe coprawda robilem to w innych autach typu golf, ale mam obawy ze tutaj bedzie duzo trudniej, czy wymienial sam ktos tarcze jesli tak to prosze o jakies wskazowki, Pozdrawiam Łukasz
Opublikowano

Nie ma żadnych problemów z wymianą tarcz. Wystarczą:

- klucz do kół,

- dwa imbusy (jeden do odkręcenia zacisku - chyba 8, drugi do śrubki zabezpieczającej tarczę - chyba 5),

- klucz (19) do odkręcenia łapki trzymającej zacisk.

- szczotka druciana do przeczyszczenia ze rdzy gdyby gdzieś była.

Czas pracy ok 30 min jedno koło.

1. Ściągasz koło,

2. Odkręcasz zacisk do klocków,

3. Odkręcasz łapkę do której jest przykręcany zacisk,

4. Odkręcasz śrubkę zabezpieczającą tarczę i wszystko musi ładnie zejść.

Składanie dokładnie odwrotnie.

Opublikowano
tzn ja mam w planie wymiane tarcz i klockow :) bardziej mnie interesuje czy cos tzreba robic z czujnikiem ABS ?? bo takie mnie glosy doszly.
Opublikowano
jesli nieprzytarles czyjnika i niesygnaklizowalo tego lampka to jest ok,czujnik siedzi w klocku przelozysz go do nowych klockow ,wsuniesz w miejsce w klocku zaden problem
Opublikowano
Nie ma żadnych problemów z wymianą tarcz. Wystarczą:

- klucz do kół,

- dwa imbusy (jeden do odkręcenia zacisku - chyba 8, drugi do śrubki zabezpieczającej tarczę - chyba 5),

- klucz (19) do odkręcenia łapki trzymającej zacisk.

- szczotka druciana do przeczyszczenia ze rdzy gdyby gdzieś była.

Czas pracy ok 30 min jedno koło.

1. Ściągasz koło,

2. Odkręcasz zacisk do klocków,

3. Odkręcasz łapkę do której jest przykręcany zacisk,

4. Odkręcasz śrubkę zabezpieczającą tarczę i wszystko musi ładnie zejść.

Składanie dokładnie odwrotnie.

 

Dodam jeszcze że jeśli tarcze nie były dawno zmieniane to podstawą jest jakiś spray penetrujący, u mnie zarówno z tyłu jak i z przodu przed pierwszym zdjęciem tarcz trzeba było najpierw użyć sprayu potem odczekać i dopiero po chwili demontować.

Jeśli tarcze są zużyte będziesz miał ten sam problem ale nie denerwuj się zejść musi, mechanikom się udaje to Tobie też się uda :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Mała poprawka... :oops:

- imbus do odkręcania zacisków to 7mm!

- klucz do odkręcenia "łapki" trzymającej zacisk to 18.. i ważne by był nasadowy lub przynajmniej oczkowy..bo płaskim raczej nie odkręcisz, a tylko śrubę obślizgasz.

 

Przy okazji zaopatrz się w specjalną pastę do śrub hamulcowych lub kup zupełnie nowe śruby.Wydatek kilku złotych, ale bezpieczeństwo najwazniejsze! Nowe śruby to niekoniecznie, ale pasta wskazana!

 

No i przy okazji wyczyść i przesmaruj tulejki po których porusza się zacisk... Lubią się brudzić...

 

Aha...najlepiej zaopatrz sie w wiertarkę ze szczotką drucianą do dokładnego wyczyszczenia piasty. Musi być dokładnie wyczyszczona!!! Czyść ją do białości prawie!!! Nie ma, że boli.. Od tego zależy potem czy nie bedzie bicia na tarczach!

 

Powodzenia.

Opublikowano

opisz pls potem jak poszło, bo i mnie to niedługo czeka (a i w w archiwum sie przyda ;)).

Wymieniasz też szczeki ręcznego?

Opublikowano
Mała poprawka... :oops:

- imbus do odkręcania zacisków to 7mm!

- klucz do odkręcenia "łapki" trzymającej zacisk to 18.. i ważne by był nasadowy lub przynajmniej oczkowy..

 

Masz rację ale ja to robiłem dość dawno i nie pamiętam. Ale nie pomyliłem się za dużo :)

  • 9 lat później...
Opublikowano

Wiem że temat stary jak świat, ale przymierzam się właśnie do wymiany tarcz i klocków i jedna rzecz jest dla mnie nie jasna.

Aby cofnąć tłoczek będę musiał odkręcić odpowietrznik na zacisku i pytanie do was takie czy jak poluzuje odpowietrznik, cofne tłok, wyleci płyn to czy po takim zabiegu będę musiał odpowietrzac hamulce?

Opublikowano
A kto Ci doradził luzowanie tego odpowietrznika :?: :?: To nie jest potrzebne,aby cofnąć tłoczek,ale jeśli już tak zrobisz to będzie trzeba odpowietrzać układ
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Wiem że tłoczek cofnie się bez odkrecania odpowietrznika, tylko chodziło o to żeby nie pchac syfu z zacisku z powrotem do układu tylko wylać przez odpowietrznik ale jeżeli trzeba potem odpowietrzac to chyba sobie daruje i wymienię to bez dotykania odpowietrzników
Opublikowano

Właśnie problem w tym że nie bardzo chce się brać za odpowietrzanie bo nie mam o tym za bardzo pojęcia więc wolał bym tego uniknąć.

Najwyżej po wymianie tarcz dam do mechanika na wymianę płynu i będzie z głowy

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja odkrecam zbiorniczek (nie wiem czy trzeba) i dopiero cofam

Nie ma takiej konieczności.

Warto natomiast skontrolować poziom płynu po cofnięcie tloczkow aby nie okazało się że mamy za dużo szczególnie jak ktoś w ciągu zużycia klocków dolal prewencyjne płynu pod max do układu :)

Kolejna sprawa ze warto zmienić sam płyn hamulcowy na nowy tak jak kolega wcześniej pisał przepompowywac i dolewac na bieżąco najbezpieczniej w dwie osoby wtedy nie ma możliwości się zapowietrzyc.

Dodam jeszcze że jeśli tarcze nie były dawno zmieniane to podstawą jest jakiś spray penetrujący, u mnie zarówno z tyłu jak i z przodu przed pierwszym zdjęciem tarcz trzeba było najpierw użyć sprayu potem odczekać i dopiero po chwili demontować.

U siebie niedawno zmieniałem ori przednie i co ciekawe zlazly po odkreceniu śruby :D

Tylne za to wymagały argumentu jakim był kawałek drewna i młotek :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.