Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Było pare tematów odnszących sie do stuków przy zmianie biegów. Ja mam do wymiany gume nr '9' na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

 

Pytanie są następujące:

- kto to zrobił we własnym zakresie

- jak wprasował nową tuleje, starą myśle, że dam rade usunąć bo jest miejsce

- i najważniejsze czy da się to zrobić bez wymontowywania dyfra? W jaki sposób???

 

Widziałem link na zagranicznym forum odnośnie zrobionego ściągacza do tego ale tam opis dotyczył wymiany wszystkich trzech gum, więc i demontażu dyfra. Wtedy jest dojście z obu stron, normalnie to ucho na śrube w dyfrze zasłania miejsce na tuleje. :?

 

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Serwis Bawaria w Katowicach wybił mi dziś z głowy wymiane u siebie rzucając ceną 800zł :D
Opublikowano
Serwis Bawaria w Katowicach wybił mi dziś z głowy wymiane u siebie rzucając ceną 800zł :D
Dokładnie ja też taką cene usłyszałem bo się zanosiłem z takim zamieram żeby jechać do serwisu. Wymieniłem to na warsztacie za 120zł oczywiście musiałem pilnowac :D ! Dyfer musisz ściągnąc bo tak to bedzie bardzo cieżko! chyba że litr WD pomoże! wbicie nowej bez problemu idzie jak po maśle tak było umnie!
Opublikowano

Kurcze napiszcie cos wiecej , Bax Ty tez obowiazkowo..... bo pisane bylo multum , ale niektory pisali ze tez nie to jest przyczyna ( mowie o tulejce 9) dlatego ja np. poi wizycie u mechanika i tescie -stwierdzili ze jest OK. a na 1 i R robi ten specyficzny pyk.

Pomogło czy nie pomogło. :roll:

Opublikowano
Jake tam sa chopy te sruby torxowe? T25? zeby ruszyc poloski.

Jesli chodzi ci o te szesc srub na polaczeniu poloski do dyfra to sa to torxy zewnetrzne i nie oznacza sie ich T lecz E i o ile pamietam (na 99%) jest to nasadka E12.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie tak czy siak czeka wymiana '9' bo jest peknięta, już nawet ją kupiłem w ASO. Cena 137,xx zł, jest też zamiennik za 89zł nie w ASO. Gwoli informacji to ta tuleja ma strzałke jak ma być zamocowana.

I teraz się zastanawiam czy jak już mam ten dyfer wymontować bo raczej ciężko będzie inaczej ją wyjąć i wprasować nową czy nie wymienić też obu '7' Koszty niewiele większe bo wychodzi, że to 2x38zł.

Opublikowano
Bax wymien najpierw ta 9, potem bedziesz mial juz wprawe przy zdejmowanieu dyfra, i jesli zajdzie potrzeba to sobie juz spokojnie na bazie wczesniejszych doswiadczen wymienisz- Ale po wymianie 9 moze byc dobrze i ni ebedzie potrzeby.
Opublikowano

A nie zastanawialiście się nad założeniem Powerflexów zamiast oryginalnych gum?

http://www.powerflex.co.uk/products/E46+3+Series+(1999+-+2006)-303/1.html

http://www.sunhouse.pl/newsletter.html

Ludzie sobie chwalą to rozwiązanie, sam się nad nim zastanawiam, dziś usłyszałem to stukanie przy 1 i R :( Trochę już czytałem o tym i naprawdę polecają, a szczególnie do Twojej bawarki Bax by się przydały 3 litry to już duże przeciążenia na zawieszenie...

Opublikowano

Samorobka- trzeba tylko dopasowac duze podkladki, dluga srube i kawałek rury tulei . Do tej operacji najlepiej zdemontowac dyfer choc sie chwala, ze nie zdejmowali co niektórzy.

 

BAX jakbys zapomniał

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=99149&highlight=

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=103685&highlight=

Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94538&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

Proponuje wymienic wszystkie tuleje majace cos w spolnego z dyferencjałem, łacznik elastyczny wału, tylko kto za to zapłaci :duh:

Opublikowano
Jake tam sa chopy te sruby torxowe? T25? zeby ruszyc poloski.

Jesli chodzi ci o te szesc srub na polaczeniu poloski do dyfra to sa to torxy zewnetrzne i nie oznacza sie ich T lecz E i o ile pamietam (na 99%) jest to nasadka E12.

 

a pamietasz maroek czy te sruby na E12 sa takie same na krzyzaku od wału ( bo aby zdjac dyfer musze tez odkrecic wał , a tam sa rowniez te sruby )

Opublikowano
Jake tam sa chopy te sruby torxowe? T25? zeby ruszyc poloski.

Jesli chodzi ci o te szesc srub na polaczeniu poloski do dyfra to sa to torxy zewnetrzne i nie oznacza sie ich T lecz E i o ile pamietam (na 99%) jest to nasadka E12.

 

a pamietasz maroek czy te sruby na E12 sa takie same na krzyzaku od wału ( bo aby zdjac dyfer musze tez odkrecic wał , a tam sa rowniez te sruby )

Nie jestem pewien na 100% ale wygladaly na takie same... Tylko ze teraz zdalem sobie sprawe ze masz inny silnik i inny dyfer/wal/poloski. Te sruby na poloskach sa u ciebie mniejsze: M8 a nie M10 wiec pewnie nasadka bedzie tez mniejsza, moze E11. Natomiast sruby na wale sa chyba takie same: M10 wiec pewnie nasadka E12. Najlepiej to zaopatrz sie w caly zestaw, wyniesie pewnie troche wiecej niz pojedyncze nasadki ale moze kiedys jeszcze sie przydadza.

 

I kilka rad co do wymontowania dyfra:

- na tych srubach na wale moga byc odwazniki wyrownowazajace wiec zaznacz sobie co i jak zeby zlozyc tak samo,

- tak samo z poloskami, co prawda nie ma tam odwaznikow ale lepiej zmontowac to tak jak bylo,

- sruby sa dokrecane roznymi momentami, a te na wale rowniez katem wiec dobrze by bylo gdybys mial klucz dynamometryczny (momenty znajdzesz w TIS'ie)

- przy montazu wszystkie sruby i podkladki powinno sie wymienic na nowe ale jak uzyjesz stare i je 'troszke' mocniej dokrecisz to tez bedzie.

Opublikowano

Dzieki maorek

wlasnie wrocilem z kanału, otóż

wał ma luz, czy na luzie czy na biegu mozna go lekko reka poruszac

kiedy silnik byl zgaszony ( sutacja identyczna jak na zapalonym) podczas wbijania 1, R widziałem jak wał ( przygladałem sie przy samym łaczniku ale to samo przy dyfrze bo wał sie przeciez okreca na calej dlugosci) sie lekko rusza, przeskakuje, zrozumiałe jest ze w skrzyni elementy pracuja, ale wydaje mi sie ze pukniecie , hałas czy tez odczuwalny ruch - lekkie drgniecie auta przy 1 i R emituje sama skrzynia.

Przy muszczaniu sprzegla na R i 1 dyfer zachowuje sie bez zadnych zarzutów

tak jak stwierdzili mechanicy podczas swojego testu, tuleje nie wykazuja zadnych uszkodzen sa jak nówki ( moga byc uszkdozone ) ale w ten czas dyfer by to pokazywał swoimi ruchami- przesuwaniem sie.

Ja sie juz chyba całkowicie poddaje , u kazdego z Was pewnie sa inne przyczyny , u mnie najwidczniej skrzynia. Poddaje sie i chyba to zosatwie jak jest.( na goracym silniku z tego co zaobserwowałem objaw nie wsytepuje )

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja wymieniłem bo organoleptycznie widziałem ze są popsute (przynajmniej część ale wymieniłem komplet) Co do stuków to teraz są cichsze. Zacząłem podejrzewać dyfer ale zrobiłem podobną próbę jak ty i wyszło to samo. Skrzynia powoduje stuki i nie wiem czy to znak że skrzynia się kończy czy to po prostu tak ma być. Jak się zmienia biegi tez dość głośno to wszystko pracuje. Ja na Twoim miejscu przyjżałbym się poduszką dyfra. Jak nie wyglądają na "ścięte" ta "guma" jest cala to olałbym temat. No chyba że masz 2k na zabawe to w tedy chętnie usłyszę wnioski:-)
Opublikowano

:) :) :) ha ha ha...tuleje sa na "oko" jak nowe, obkurzone troche, Jak siedziałem w kanale i koleszka wbijał biegi to samo to drgniecie, czy przeskok, czy jak to tam zwał wychodzi ze skrzyni biegów.

wiec jesli juz tu nastepuje sila skretna , idzie po wale na dyfer okrecaja sie zebatki ale na tyle słabo ze jest tylko drgniecie , bez przemieszczenia samochodu.

olewam sprawe na razie.

Kumpel powiedział, ze po prostu za delikatnie sie cackam, mowi , ze jak dam w "pyndzel" to samochod inaczej bedzie funkcjonował. A jak sie jezdzi jak emeryt to tu stuknie, tam stęknie, tu westchnie........

Opublikowano
U mnie to samo. Przy wbijaniu biegu dyfer ani drgnie za to wał lekko sie ruszy. Ewidentnie te pukniecie powoduja jakies luzy w skrzyni biegow wiec rowniez olewam temat. Mozna szukac uzywki ale pewnie bedzie jeszcze gorsza niz te co mamy teraz ;]
Opublikowano

No OK. ja juz to dawnoi zauwazyłem, ale wiadomo wileu znawców twierdzi ze tuleje bo u nich tuleje- kazdy przypadek jest inny.

Ale co , i skad w tej skrzyni moze powowdowac takie "szarpniecie" co sie przeklada na ruch wału i pukniecie? Moze cos zwiazanego z wysprzeglaniem?Tym, ze na zimnym gorzej wchodzi mi 2 niz inne biegi?

Opublikowano

Hej

 

w zeszlym tygodniu wymienilem przegub elastyczny wału (febi) wszystkie mozliwe tuleje dyfra(oryginal bmw) łącznie z tulejami mocującymi tylnej belki(Lemforder) i klops. Stukanie pozostało wiec obstawiam cos związanego ze sprzęgłem. Na tym a moze jakims innym forum bmw czytalem ze komus stuki powodował zużyty docisk i po wymianie sprzęgła stuki zniknely.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

i jak tam kolego ? doszedles do czegos jezeli chodzi o to stukanie ? bo mam ten sam problem :P

 

mi sie wydaje ze moga to byc "luznawe" sprezynki na sprzegle albo skrzynia po prostu... ale to jest moja opinia a nie mechanika ;)

miłoby było jakbyś podzielił sie informacją co mam do wymiany :P

Opublikowano

SIemka, jakiś czas temu wymieniłem tą 9`ke koło dyfra. Powiem tak, widziałem poprzednią i była popękana. Po włożeniu nowej nie odczułem żadnej różnicy przy zmianie biegów ani uderzenie z tyłu przy zmianie biegów nie ustało. Nowa w ASO 150zł, wymiana w Wawce 300zł.

Jeśli liczysz że wymiana tej gumki coś pomoże to raczej nie ma takiej opcji :(

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.