Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym zapytać czy ktoś z forumowiczów ma w swoim aucie pompę wspomagania firmy "ZE". Znalazłem coś takiego na Allegro i zastanawiam się nad zakupem. Link do aukcji:

http://allegro.pl/item605250096_pompa_wspomagania_bmw_e36_e46_e39_nowa_gwarancja.html

A może odpuścić sobie tą z Allegro i kupić jakąś używaną? Moje auto to E39 523i z 96 roku.

Oryginał BMW jest niestety bardzo drogi...

Opublikowano

Pochodzi ci krócej niż oryginał, a;e wymiana jest bardzo prosta także można je wymieniać raz do roku i wyjdzie dużo taniej niż oryginał.

Nowe są ciche i wydajne, kupiłem niedawno taką, a co będzie za rok? może do tego czasu już sprzedam beenkę, bo jak Kubica dalej będzie ostatni to obciach jeździć takim złomem :duh:

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano

Dobrze chodzi ale jest jeden minus tej pompy. Oryginalny wąż który idzie ze zbiornika do pompy ma inna długość gwintu. Wiąże sie z tym ze albo przerobisz końcówkę albo będzie Ci się wylewał płyn z pompy (na gwincie).

 

Pozdro

Opublikowano
Dobrze chodzi ale jest jeden minus tej pompy. Oryginalny wąż który idzie ze zbiornika do pompy ma inna długość gwintu. Wiąże sie z tym ze albo przerobisz końcówkę albo będzie Ci się wylewał płyn z pompy (na gwincie).

 

Pozdro

 

c-sport czy mógłbyś rozwinąć na czym dokładnie ma polegać ta przeróbka? Czy przypadkiem nie jest tak że należy skrócić ten gwint który się wkręca w pompę?

 

A tak na marginesie to ta pompa ma dwa połączenia na przewody (oznaczyłem je na rysunku strzałkami), przy czym tylko to połączenie oznaczone cyfrą 2 jest gwintowane (to z jedynką jest na opaskę zaciskową).

Moim zdaniem (nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić) to gwintowane powinno być na przewód idący do maglownicy (bardzo duże ciśnienie tak więc jest nagwintowane).

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//krzysiek90210.fm.interii.pl/pompa_wsp/pompa.jpg

Opublikowano

Proszę o podpowiedź, czy ta pompa będzie pasowała do mojej E39 525TD?

Według katalogu nie, jednakże z tego co zapewniają sprzedawcy są takie same korpusy w tych pompach i wystarczy przełożyć koło pasowe od starej i będzie OK.

Opublikowano
Kupiłem kiedy takš pompe i to była pomyłka, miałem problem z przewodem cinieniowym, wkręca się go tam gdzie jest gwint miał luzy i tryskało płynem. Ale sie uparłem bo chciałem mieć nowš pompę, na końcu przewodu cinieniowego jest oring który usunołem i podłożyłem podkładki miedziane i było ok ale do czasu, jak auto się rozgrzało wspomaganie buczało i ciężej kręciło sie kierownicš. Wytrzymałem pół roku i wywaliłem w diabły tš pompe i kupiłem oryginał używkę z identycznymi nr. jak moja stara oraz z takš samš mocš chyba 130 barów - bo to też jest bardzo ważne.
BMW E39 523iA LPG
Opublikowano

panowie - te pompy to jakis szajs - już po odlewie widać że jakość jest marna ...

 

takich rzeczy się nie kupuje - teraz samochodów na częsci jest od groma i oryginalna pompę z małym przebiegiem można za grosze kupić ...

Opublikowano

Tak jak wcześniej napisałem zakupiłem pompę na tej aukcji. Dzisiaj byłem w warsztacie (BRJ na Warszawskiej w Lublinie) i niestety okazało się że to gwintowane gniazdo w pompie jest za długie (czyli gwint na przewodzie za krótki do tej pompy). Różnica długości jest naprawdę duża.

Na szczęście udało się przełożyć to gniazdo z innej używanej pompy (z mojej nie pasowało) i póki co nie widać wycieków płynu.

 

Niestety ta nowa pompa przy kręceniu kierownicą wyje prawie tak samo jak ta stara którą miałem do tej pory!!! Ciekawe czy długo pochodzi skoro już jako nowa jest głośna?

A może to jest tak że wszystkie pompy w tych autach są głośne...?

Jakby tego było mało to na dodatek odnoszę wrażenie że po wymianie tej pompy spadła siła wspomagania i ciężej kręcić kierą! Nie jest to duża różnica ale lekko mnie denerwuje...

 

Gdybym wiedział że tak będzie to nie kupiłbym tego dziadostwa firmy "ZE" (a może raczej "ZF" gdyż logo trudno odczytać). Wszystkim potencjalnym nabywcom proponuję dokładne przemyślenie sprawy.

Opublikowano
Tak jak wcześniej napisałem zakupiłem pompę na tej aukcji. Dzisiaj byłem w warsztacie (BRJ na Warszawskiej w Lublinie) i niestety okazało się że to gwintowane gniazdo w pompie jest za długie (czyli gwint na przewodzie za krótki do tej pompy). Różnica długości jest naprawdę duża.

Na szczęście udało się przełożyć to gniazdo z innej używanej pompy (z mojej nie pasowało) i póki co nie widać wycieków płynu.

 

Niestety ta nowa pompa przy kręceniu kierownicą wyje prawie tak samo jak ta stara którą miałem do tej pory!!! Ciekawe czy długo pochodzi skoro już jako nowa jest głośna?

A może to jest tak że wszystkie pompy w tych autach są głośne...?

Jakby tego było mało to na dodatek odnoszę wrażenie że po wymianie tej pompy spadła siła wspomagania i ciężej kręcić kierą! Nie jest to duża różnica ale lekko mnie denerwuje...

 

Gdybym wiedział że tak będzie to nie kupiłbym tego dziadostwa firmy "ZE" (a może raczej "ZF" gdyż logo trudno odczytać). Wszystkim potencjalnym nabywcom proponuję dokładne przemyślenie sprawy.

 

 

miej pretensje tylko do siebie - zobacz co ci pisałem przed zakupem...

 

 

kupujecie totalny syf i potem są problemy ... zobaczcie jaka jest cena nowej oryginalnej pomy ZF - myślicie że ZE zrobi taka samą pompę za 200zł :duh:

Opublikowano
krzysiek90210, ja tez ci opisałem dokładnie co mnie spotkalo mamy nawet te same autka, moze nie czytales mojej wczesniejszej wypowiedzi, i widzisz ze po zakupie tego dziadostwa opisujesz swoje wrazenia dokladnie takie jak pisalem Ci wczesniej. Po co na darmo "obijamy sobie wary" ?
BMW E39 523iA LPG
Opublikowano

to samo u mnie

tez kupilem ta pompe i buczala bardziej niz stara

wyslalem na gwaranci do naprawy i usterki nie stwierdzili

 

odrazu negatyw poszedl. Jak dla mnie sa to oszusci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.