Skocz do zawartości

poziom oleju w skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
przy jakiej temperaturze skrzyni baba się poziom oleju? na forum padają różne temperatury, ja sprawdzałem przy 30 stopniach i nadal jest go za dużo.pzdr. slawek
Opublikowano
przy jakiej temperaturze skrzyni baba się poziom oleju? na forum padają różne temperatury, ja sprawdzałem przy 30 stopniach i nadal jest go za dużo.pzdr. slawek

Między 30 a 50. Po uruchomieniu silnika, przed odkreceniem korka - przelecialeś biegami w górę i w dół ?

Opublikowano
A w jaki sposób sprawdza się stan oleju w skrzyni? W którym miejscu? pozdr
"Urzędnicy są jak książki na półkach, im wyżej postawieni, tym rzadziej do czegoś słuzą" Napoleon Bonaparte
Opublikowano
przerzucałem biegi, nadmiar oleju wypuściłem przy pracującym silniku, przy temperaturze skrzyni 30 st. ( mierzonej termometrem na podczerwień przy misce olejowej) poprzez otwór do uzupełniania oleju, wyciekło ok. 0,45l oleju, uważam ,że nadal jest go za dużo , bo skrzynia ,gdy jest zimna pracuje b.dobrze, ale gdy tylko się rozgrzje chodzi gorzej. Przypuszczam, że powinno się to badać między 40 a 50 st.C.
Opublikowano

1. W jakiej pozycji dzwigni badałes ?

2. Skad pomysł że zła praca na ciepłym to wina za dużego stanu oleju ?

3. Skąd za dużo oleju w skrzyni ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
bo wymieniałem olej w skrzyni, najpierw ustaliłem poziom przy temp. ok.15 st. i jeszcze wtedy mechanik, jak póżniej sprawdziłem nalał ok.0,15 l powyżej tego poziomu. Przy tym poziomie oleju skrzynia , jak była zimna chodziła normalnie, bez zarzutu, natomiast jak się dobrze rozgrzała ( 30 - 40 km ), auto nie chciało dobrze ruszać ( dużo gazu, ruszało z opóżnieniem, przy 120 kmh musiałem dużo dawać gazu ,żeby przyspieszyło, a ono i tak za bardzo nie chciało ). Doszedłem wtedy do wniosku , że oleju jest jednak za dużo i najpierw na zimnym silniku- silnik zaczął pracować, przewajhowałem biegi, później pozycja P ( temp. miski olej. skrzyni ok. 12 st.C) zeszło ok. 0,15l , a przy temp. 30 st. C ok. 0,30l czyli razem ok. 0,45 l. Przy tym poziomie oleju , skrzynia jak jest zimna pracuje bez zarzutu, natomiast jak osiągnie temp. pracy nadal mam kłopot z ruszaniem ( czasami już dobrze wejdzie na obroty ), ale zaczęła już dobrze przyspieszać pow. 100 kmh. Dodam jeszcze , że wymieniłem olej ( statycznie , weszło ok. 5,8l ) a także filtr , w skrzyni nie było żadnyćh opiłków, była niewielka ilość mułu, auto ma 250 000 km, olej nie był nigdy wymieniany, skrzynia chodziła jak masełko, zresztą teraz też dopuki się nie rozgrzeje .pzdr.
Opublikowano
Pozycja lewarka musi byc na D. A te objawy raczej wskazuja na koniec konwertera, lub pompy. Jesli olej sie nagrzewa, robi się rzadszy , stąd trudności z jazdą. Generalnie, na swoim przykładzie nawet, nie wróże ci świetlanej przyszłosci po zmianie oleju przy tym przebiegu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
właśnie wyczytałem na forum , że poziom oleju bada się przy 50 st.C i wlewa się go niecałe 5 l. W moim przypadku było to odpowiednio 5,8l oraz 12st.C i póżniej 5,35l i 30st.C. Gdy odlałem ok. 0,45l skrzynia zaczęła dużo lepiej chodzić, uważam , że jak mi zejdzie jeszcze przy 50st.C jeszcze jakieś 0,5l to będzie już prawidłówy stan. Ten olej ATF jak się rozgrzewa, to nie tylko robi się rzadszy, ale bardzo zwiększa swoją objętość i staje się go po prostu za dużo i skrzynia nie pracuje przez to jak należy.pzdr.
Opublikowano

witam

a po cholere olej wymieniac w skrzyni skoro z tego co wiem zarowno w instrukcji jest napisane jak i w serwisie w Poznaniu pytalem to olej do skrzyni jest wlany raz na wieki wiekow po cholere sie babrac w tym nie majac pojecia???? popsuc latwo

Opublikowano
Po to że według producenta samochodów ( BMW też) po 150 tkm samochód ma być na szrocie a nie na drodze, a ty masz kupić nowy. Sprawdź co mówi na temat wymiany oleju producent skrzyni - ciekawe w jaki sposób po zamontowaniu w BMW olej cudownie z wymiennego zrobił się niewymienny :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

a po cholere olej wymieniac w skrzyni skoro z tego co wiem zarowno w instrukcji jest napisane jak i w serwisie w Poznaniu pytalem to olej do skrzyni jest wlany raz na wieki wiekow po cholere sie babrac w tym nie majac pojecia???? popsuc latwo

:duh: Nie maja pojecia ci co nie zmieniaja...

Jak wymienisz, zobaczysz jak wchodza biegi; zrozumiesz...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
wlałem texamatic ten o którym wszyscy piszą , że powinien być wlany do skrzyni GM, jutro sprawdzam stan oleju przy 50st. C, powinno zejść jeszcze ok. 0,5l.
Opublikowano
kończę temat: przy 50 st.C zeszło mi jeszcze ok. 0,4l oleju ATF. Podczas sprawdzania, a było to tym razem w dzień zauważyłem , że podczas ruszania lub przyspieszania samochód kopcił b. mocno na czarno i wtedy już było wszystko jasne, to nie skrzynia biegów lecz układ zasilania szwankuje. Odłączyłem zawór EGR, przeczyściłem filterek elektrozaworu od turbiny i auto zaczęło super chodzić , czyli tak jak kiedyś. pzdr.slawek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.