Skocz do zawartości

M40 brak smarowania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam! jestem posiadaczem bmw 318i z 91r jest tam silnik m40 mam taki problem nie smarowania silnika pompa oleju jest w porzadku silnik odpala bez problemu czy w tym modelu komputer moze sterowac pompa oleju?
Opublikowano
kolego jak nie ma smarowania?? Kontrolka ci tylko świeci czy zaglądałeś do silnika że wiesz iż nie smaruje??
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
tak zagladalem do silnika i nie ma smarowania nawet moj znajomy ktory naprawde jest dobrym mechanikiem mega sie zdziwil ze pomimo sprawdzenia silnika nadal nie ma tego smarowania
Opublikowano
tak zagladalem do silnika i nie ma smarowania nawet moj znajomy ktory naprawde jest dobrym mechanikiem mega sie zdziwil ze pomimo sprawdzenia silnika nadal nie ma tego smarowania

Napisz jaśniej, rozbierałeś silnik, czy zaglądałeś przez wlew oleju czy może przez rurę wydechową :wink: Jakie elementy nie są smarowane? Kontrolka oleju gaśnie?

Opublikowano
A to inna rozmowa :) Kolego rozumiem że ściągana pokrywa zaworowa, i rozumiem że wyczyszczona w benzynie łącznie z rurkami od odmy oraz posprawdzane kanaliki na głowicy - ale jak piszesz że pracuje normalnie to rozumiem że hydropopychacze są rozprężone i ich nie słychać?? I jeszcze pytanie = czy może lałeś jakiś dodatek do oleju na bazie teflonu broń Boże ??
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Jeśli nie ma smarowania wałka rozrządu to sprawdź metalową rurkę idącą nad wałkiem. Od spodu nad każdą krzywką wałka ma ona mały otwór przez który powinien lecieć olej podczas pracy silnika. Odkręć ją i przeczyść, przedmuchaj albo wymień na nową. Z czasem może ona ulec zatkaniu najczęściej z powodu kiepskiego oleju lub dużych ilości nagaru w silniku. Jeśli kontrolka smarowania gaśnie, a wałek prawie suchy to na 90% przytkana magistrala olejowa. Zalej też świeży olej i zmień filtr.
Opublikowano
kontrolka caly czas swieci wiec to nie bedzie magistrala ale ta rurka tego chyba nie sprawdalem
Opublikowano
ta rurka jest wyczysczona i nie jest zatkana natomiast kontrolka caly czas swieci od momentu uruchomienia silnika
Opublikowano
Jeśli świeci, to znaczy że jest zbyt niskie ciśnienia oleju. Sprawdź pompę oleju. Lepiej nie uruchamiaj silnika dopóki nie usuniesz usterki bo możesz mieć później większy kłopot. Rozumiem, że poziom oleju w nomie?
Opublikowano

Witam

Na początek wartało by się upewnić, że czujnik ciśnienia oleju jest ok (najlepiej zamiast czujnika było by wkręcić manometr). A jeżeli tak to na moje oko może być jedna z poniższych przyczyn.

 

1. Zawór przelewowy pompy oleju ustalajaący ciśnienie oleju w układzie bądź się zaiesił lub też przyszedł czas na niego. Skutkiem tego bedzie ganianie oleju w kółko przez pompe i spowrotem do miski a na układ nie.

 

2. cos nie tak ze smokiem olejowym. Może mieć jakąś nieszczelność i pompa zamiast zasysać czysty olej ciągnie i olej i powietrze i bije piane z oleju.

 

3. Chyba najmniej prawdopodobne padnięta pompa.

 

Pozdrowionka

Opublikowano
wlasnie pompe oleju cala rozkrecilem i sprawdzilem jest z nia wszystko ok wogole wszystko sprawdzilem to co odpowiada za cisnienie i przeplyw oleju i wyglada ok naprawde masakra naprawde zglupielismy juz:)
Opublikowano
jezeli chodzi o poziom oleju to naprawde wszystko silnik wogole nie bierze oleju ten silnik ma naprawde na swoj wiek malo przejechane bo tylko 140tys
Opublikowano

a z głupia zapytam sprawdzałeś czujnik oleju czy czasem nie jest padniety ?? możę wszystko jest ok tylko czujnik poprostu skopcony i panike sieje. Na jakiej podstawie stwierdziłeś że nie ma smarowania głośniej pracuje, klekocze czy tylko i wyłącznie na podstawie kontrolki ?? M40 bez smarowania chodzi jak traktor wiem bo mam M40 u siebie i słysze jak chodzi "na sucho" zaraz po zmianie oleju zanim nowy pójdzie w układ. A jeżeli nie ma smarowania na 100 % to w jakich okolicznościach zgineło nie wiem po remoncie , katowaniu silnika czy ot tak poprostu...

 

Najlepiej tak jak pisałem było by wkręcic zamiast czujnika ciśnienia oleju manometr z tym , że w warunkach domowych do takowego raczej nie bedziesz miał dostępu.

 

Znajomy też już się szykował na remont silnika bo na wolnych obrotach kontrolka oleju podmrugiwała jak autko złapało temperature. Po badaniu cisnienia oleju okazało się, że wszystko ok i ładnie ciśnienie trzyma i na dole i w górnych zakresach obrotów, a sprawcą zamieszania był właśnie czujnik.

Opublikowano

Pierwsze co zrobilismy to wlasnie sprawdzilismy czujnik pozniej pompe oleju i wszystkie jej czesci i jest ok. Okolicznosci w jakich ta usterka wystapila:Stalem na swiatlach nagle zaswiecila sie kontrolka oleju swiecila moze 5 sekund nagle uslyszalem swist i lekkie bum. To bum to byla uszczelka zabezpieczajaca od instalacji gazowej,auto zgaslo i nieodpalilo.Przyczyna nie odpalenia auta byla zebatka do walka rozrzadu w tej zebatce zerwal sie taki maly klin.Po wymianie tej zebatki auto odpala ale nie ma smarowania na walku rozrzadu.

Auto nie bylo katowane tym bardziej ze ostatnio wymienialem pare czesci w silniku walek rozrzadu, koniki, rolke napinajaca ,pasek rozrzadu,olej ,filtry itd.Po remoncie przez 2tys km wszystko bylo ok.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem podobnie u siebie , jak auto chodziło na wolnych obrotach . Wcześniej tego nie zauważyłem dopiero jak postałem w korku . Wymieniłem popychacze i przeszło .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.