Skocz do zawartości

Cykanie silnika 1.8 Valvetronic w E46 lifting- film


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiele osob pyta mnie , "....co ? Dieselek?" mowie , ze nie, valvetronik, ".a co on tak cyka jak Diesel ?" Diesel pracuje calkiem inaczej, nie wiem juz sam nie wiem i zgłupiałem bo opinie ludzi co nie mieli do czynienia nigdy z bmw mlodszym jak 2000rok mnie zmieszały. Dlatego prosba do Was kto ma valvetronika najlepiej 1.8 takiego jak ja niech sie wypowie , czy jegoi silnik pracuje tak samo. Dodam ze to cykanie jest tylko na rozgrzanym silniku, kiedy obroty sa na poziomie 600/650 , kiedy jest zimny i ma ssaka to na poiziomie 1000 obrotow pracuje inaczej.

Co Wy na to? :doh:

 

Opublikowano
Znajomy kupil velvetronic z przeb 65 tys i jego praca też mi się nie podoba. Jest podobna, być może macie taką samą usterkę lub wszystko w porządku.
Opublikowano

Auto sprawuje sie nienagannie , praca silnika jest wzoirowa, pod wzgledem wkrecania na obroty, przyspieszeniu, mocy, zadnych stukow nie ma, tylko to cykanie wlasnie na biegu jalowym. Nie przeszkadzalo mi to do mometu kolejnych dziwnych oponi ludzi co nie mieli stycznosci z BMw po 2000roku. Przy zamknietej masce cyka cicho, w srodku nic nie slychac.

Wniosek jeden Ten typ tak ma :hand:

Opublikowano

na 100% nie pracuje jak powinien, jezdziłem 316 i 318i i silniki wiadomo nie brzmią na jałowym jak R6, ale zdecydowanie kultura była dużo wyższa niż jak u Ciebie. szczerze jak usłyszałem na początku, to też myślałem że to klekot :(

 

czyżby zawory tak klepały ? na jakim oleju jezdzi auto ? wlej tam porządny syntetyk Castrola 5w-30 i zobacz czy sie coś zmieni.

 

a jak nie to do speca i diagnoza, w końcu to tylko silnik i jest do ogarnięcia :)

 

pozdro.

Opublikowano
Trzeba przyjąć poprawkę na garaż podziemny i jego akustykę, zniekształcenia dźwięku przez nagranie. Wydaje mi się , że jednak ten typ tak ma.
Opublikowano
kuba postaram sie zrobic inny film, jak silnik ostygnie i wyjade z garazu, fakt faktem nagranie jest zdecydowane- głosne , jak tegoi slucham sam w domu to zeby bylo tak jak jest w rzeczywistosci musialbym duzo powyciszac odtwarzacz i laptop, widzisz jak aparat mam kolo szyby ( potem go tam wsadzilem i wciskalem noga gaz ) to nie ma klekotu , wewnatrz tez nic nie cyka, wylacznie po otwarciu maski, i skupieniu sie ku źródłu dzwieku.
Opublikowano
Witam, Mam kolego ten sam silniczek. Na pierszy rzut oka wydaje mi się że to jest rozwalony VANOS. On nie powinien tak głośno pracować. Czy jak silnik jest zimny to uruchamia się z takim chałasem od zaworów? Ten stan licznika wydaje mi się że jest przekręceony. Vanos nie ma prawa się uszkodzić po takim przebiegu. Praktycznie te silniki są nie do zdarcia. Druga możliwość jest taka że ktos próbował to naprawić. Bez blokady serwisowej nikt Vanosa nie ustawi. Te narzędzia są dostępne w Polsce dosłownie u kilku osób. Wiem bo sam szukam tego narzeędzia. Sprawdź na komputerze odczyty z czujników połorzenia wału.
Opublikowano

Stan licznika jest w 100% udokumentowany, pewny, stan auta na zwenatrz jak i wew. jest jak niejednego rocznego.

Na zimno sie odpala cicho , nic nie cyka nic nie wali , jest cisza, ssanie na zimnym jest do jakis 1100obr/min, auto do wrzesnia nie spreawilo mi zadnego kloptui zwiazanego z sinikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, Mam kolego ten sam silniczek. Na pierszy rzut oka wydaje mi się że to jest rozwalony VANOS. On nie powinien tak głośno pracować. Czy jak silnik jest zimny to uruchamia się z takim chałasem od zaworów? Ten stan licznika wydaje mi się że jest przekręceony. Vanos nie ma prawa się uszkodzić po takim przebiegu. Praktycznie te silniki są nie do zdarcia. Druga możliwość jest taka że ktos próbował to naprawić. Bez blokady serwisowej nikt Vanosa nie ustawi. Te narzędzia są dostępne w Polsce dosłownie u kilku osób. Wiem bo sam szukam tego narzeędzia. Sprawdź na komputerze odczyty z czujników połorzenia wału.

 

Kolego nie myl Vanosa z Valvetronic-kiem

Opublikowano

dodaje kolejne 2 filmiki kiedy silnik jest zimny , i jak pracuje zxaraz po wylaczeniu ssania.

 

 

 

 

korzystajac z tego , ze kolega z forum hunter umiescil na youtubie prace Diesla wstawiam film jak pracuje diesel

Nie ma to nic wspolnego z praca mojego silnika.

http://www.youtube.com/watch?v=IHNnWmLYwAU

  • 1 rok później...
Opublikowano

Kolego własnie kupilem taki sam samochód i u mnie silnik pracuje identycznie.

Doszedłęs czy tak ma byc czy było cos nie tak?

jak coś odp mi na GG 202 3045 Sławek

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Chciałem dodać jeszcze dwa słowa o tym silniku. Słabym ogniwem jest łańcuch rozrządu. BMW wymieniało te łańcuchy na potege. Były chyba zrobione w chinach. Jak jest luźny to klekoce. Lepiej sprawdzić i wymienić przed urwaniem :). Pytanie czy coś ustaliliście innego odnośnie tego klekotania?

Opublikowano
Wadliwe to były ale nie łańcuchy tylko napinacze. No fakt wymieniali to.Ja miałem identyczny problem jak u kolegi. Wymieniałem w ASO BMW- poczytajcie moje wcześniejsze posty. Problem został rozwiązany.
Opublikowano
Wiesz co ja generalnie nie chciałem wymieniać pojedynczych części jak np sam napinacz a potem coś tam jeszcze tylko wymieniłem komplet vanosów a przy okazji ten napinacz i wyszło nie mało bo 3000 zł w Warszawie na Prymasa Tysiąclecia ale problem został rozwiązany i 2 lata gwarancji.
Opublikowano

hej

ja mam 318i z n42. Tak jak u ciebie auto sprawuje się idealnie, jest moc taka jak powinna być, silnik pracuje płynnie itp. Jest cykanie. To nagranie któe umieściłeś może wcale nie przedstawiać sedna problemu. Ja sam nagrałem sobie swój silnik w garażu podziemnym na kom. i jak odtworzyłem na kompie to zupełnie nie odzwierciedlało to rzeczywistego dźwięku. Na komórce wychodzi rzeczywiście jakiś klekoczący warkot :).

Mam wrażenie, ze mój pracuje jednak sporo ciszej, tj. słychać to cykanie ale nie ma przy tym takiego klekotu jak u ciebie na filmie. To pewnie kwestia jakości nagrania.

Mój jest z 2003, 109 000 przebiegu. Cała ta draka z usterką tego silnika (nie mówię, ze nieuzasadniona) prowadzi do eskalacji pewnego rodzaju paranoi, któej sam zresztą jestem ofiarą. Niewiele wiem o mechanice a już w szczególności o silnikach, ale moje auto nie zachowuje się w sposób który mógłby wskazywać na jakieś problemy. Spalanie ok, moc ok, nic nie cieknie nie dymi więc raczej nie będę się przejmował i po prostu jeźdzę. Przeglądy robię tylko w ASO, raz zdarzyło mi się skorzystać z serwisu Reduta w Warszawie co się chwalą, ze są prawie ASO :), olej leję taki jak trzeba więc olewam temat. Jak coś wyjdzie to naprawię. Nie po to kupiłem BMW żeby pod wpływem informacji z www doszukiwać się usterek w moim aucie :). Cześć osób uważa, że ten typ tak ma inni powiedzą że n42 to złom i trzeba naprawić wadliwy napinacz, vanosy i valvetronik i cholera wie co jeszcze. Do ciebie należy decyzja czy posłuchasz opinii kolegów czy nie i jeśli posłuchasz to jakich oipinii. Jesteś dorosły, rób jak uważasz :). Nie zrozum mnie źle, bardzo sobie cenię możliwośc uczestniczenia w forum i posiadania dostępu do tak cennych informacji i doświadczeń właścicieli aut. Może się mylę, ale na tym forum, jest chyba tylko jedna osoba, której w wyniku awarii napinacza przeskoczył łańcuch. Ja, dopóki z auta jestem zadowolony i ani ja ani mechanicy podczas przeglądów nie widzą żadnego problemu, olewam to cykanie. Pozdro

Opublikowano
cholera, jestem idiotą. nie zauważyłem tytułu :), ja mam wersję b20 2 litrową :) no ale to podobny twór.
Opublikowano
Czoper ja myślę identycznie. Fakt że wymieniłem u siebie napinacz oraz vanosy ale to tak jak piszesz wybór indywidualny każdego użytkownika- w tym modelu to a w innym coś innego dręczy. Absolutnie nie zgadzam się z opinią że n42 to złom i wadliwy silnik. I fakt masz rację. Tylko raz czy dwa spotkałem się na forum że komuś przeskoczył łańcuszek.Ten silnik nie jest kolizyjny więc nawet jak tak się stanie to wielkiego strachu nie ma.
Opublikowano
To bardzo dobrze że te silniczki cykają bo właśnie dlatego udało mi się kupić tanio :D , poprzedniemu właścicielowi namieszali mechanicy w głowie. Cykanie na wolnych obrotach jest bo to całkiem inne sterowanie zaworami, poadto nie słychać charakterystycznego szumu powietrza przepływającego przez przymkniętą przepustnicę jak przy innych silnikach. Wystarczy posłuchać inne silniki valvetronic, maja podobnienie, nie tylko nasze 2 litrowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.