Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja mam też "kulę" - auto i przyśpiesza i hamuje zależnie do obecności innego samochodu przed maską. Odległość, w której ma nastąpić ingerencja tempomatu można ustawić - są 4 możliwości. Na razie przejechałem zaledwie kilkaset kilometrów z tą zabawką, ale działa świetnie. Choć potrafi się pomylić w łukach i przy wyprzedzaniu (auto na pasie obok wchodzi w pole działania czujnika lub znika na chwilę z pola tego działania). W head-upie pokazuje się ikona auta i za chwilkę zaczyna zwalniać a potem hamować.
Opublikowano

a jak sprawdzić czy w mojej e60 jest tempomat z tą funkcją hamowania ? :) jezdziłem na tempomacie ale nie zauważyłem aby sam hamował a nie chce się zatrzymac komuś na zderzaku dla testu :)

da się to jakoś sprawdzić ?

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak jak kolega podpowiada - zerknij po prawej stronie wlotu powietrza pod tablicą rejestracyjną. Albo rozkoduj VIN - tam znajdziesz zapis wszystkich opcji w Twoim aucie. Rozkodowanie VIN znajdziesz na forum - poszukaj :-)

 

Zerknąłem do mojego VIN i mam 541 Active Cruise Control - niestety nie mam polskiej instrukcji - nie wytłumaczę co może a czego nie.

Ale przy najbliższej okazji sprawdzę czy zhamuje auto do zatrzymania:-). Najwyżej będzie trzeba zafundować nowy zderzak hahahaha

Edytowane przez kwarc
Opublikowano

Można to też rozpoznać po dźwigni tempomatu. W instrukcji są ładnie opisane i narysowane dźźwignie stosowne do wersji tempomatu.

Niemniej wyposażżenie 544 - oznacza że tempomat aktywnie hamuje jak np. jedziesz z górki, nie hamuje przed samochodami ;-)

Opublikowano

Każdy tempomat hamuje przy zjeździe z górki, a właściwie nie hamuje, tylko utrzymuje zadaną prędkość.

Natomiast ten tempomat z funkcją hamowania umożliwia ostrzejsze hamowanie poprzez mocniejsze pociągnięcie dźwigni tempomatu. Podobnie z przyspieszaniem. Lekkie ruszenie dźwigni powoduje zmianę prędkości o +-1 km/h, a mocniejsze o 10 km/h. Dzięki temu na samym tempomacie można dość sprawnie poruszać się na trasie, dynamicznie przyspieszać i hamować.

Ta opcja nie utrzymuje odległości od poprzedzającego pojazdu ani innych takich.

 

Przynajmniej taka jest funkcjonalność po lifcie. Ale nazwa jest dość myląca.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Mam S541A ACTIVE CRUISE CONTROL Adaptive Cruise Control

To pierwsza wersja aktywnego tempomatu, działa od 30km/h (czyli nie ma funkcji zatrzymania)

Dźwignią ustawia się maksymalna prędkość i odstęp od poprzedzającego samochodu. Podczas jazdy system dostosowuje prędkość do samochodu przed nami lub utrzymuje zadana prędkość jeśli droga jest pusta.

Mam wrażenie że w niektórych sytuacjach do zmniejszenia prędkości używa hamulców, ale jest to delikatne hamowanie. Jeśli system stwierdzi że nie poradzi sobie ze zmniejszeniem odległości po prostu się wyłączy (sygnał dźwiękowy).

Podstawowym elementem jest kula/radar po prawej stronie przedniego zderzaka. Radar jest zamontowany w ramie samochodu a nie w samym zderzaku, w przypadku demontażu wymaga kalibracji (tylko ASO).

Częsta usterka to awaria ogrzewania pokrywy radaru, wtedy system oczywiście nie działa (miałem taki problem).

Ogólnie to bardzo przydatne w trasie, niestety w mieście nie ma zastosowania.

W trasie też różnie bywa, ale to głównie ze względu na skody które nie mogą znieść że zostawiam lukę większą niż 6m ;)

Działanie jest opisane w instrukcji obsługi od 59 strony.

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

mój tempomat opcja 544 , E60 po LF i moje pytanie co jest potrzebne oprócz radaru żeby doposażyć auto w pełną opcje z dostosowaniem dystansu i stop§Go

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam

 

jak kolega jestem ciekaw co jeszcze potrzeba dolozyc aby posiadac owy tempomat z radarem wystarczy sam czujnik acc czy cos jeszcze?

  • 10 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcesz usunąć tempomat ? , czy tylko funkcję hamowania ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Usuń z wyposażenia $544 i dodaj $540 .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jasne 😀

Masz wiedzę o kodowaniu NCS EXPERT ?

 

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie nie da się wyłączyć całkowicie funkcji hamowania w DSC (lub zegarach) któryś moduł przy kodowaniu zmianie z 544 na 540 w fa kodowanie do serii nie przejdzie (choć nie wiem czy w każdym przypadku ale często doposażałem w tempomat różne bmw i jak można było doposażyć w 540 to jeśli nie było takiej opcji np od któregoś rocznika to żadne kodowanie nie przechodziło dopiero zmiana na 544 pozwalała uruchomić tempomat,

541 aktywny tempomat to inna bajka w e60 potrzebny radar, okablowanie i inna manetka jak również DSC (nie w każdym przypadku)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

A czy ktoś próbował zmienić czułość tego radaru? Pomimo ustawienia żeby utrzymywał możliwie najbliższy odstęp to i tak bardzo wcześnie zaczyna hamować i trzeba dużo wcześniej zjeżdżać na inny pas żeby wyprzedzić w jednym tempie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.