Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam takie pytanie:

z tego co zapoznawałem się z katalogami w serii 3 występują dwa rodzaje tempomatów - tempomat zwykły i aktywny, zaś w serii 5 aktywny tempomat z funkcją hamowania i tempomat aktywny z funkcją stop'n'go (tylko w połączeniu a automatyczną skrzynią biegów)

I teraz pytanie czy tempomat aktywny z funkcją hamowania w serii 5 (nr opcji 544) posiada radar i zwalnia jeśli poprzedzający pojazd jedzie wolniej. Niestety nie mogę znaleźć tej odpowiedzi w katalogach BMW :)

Edytowane przez greg523

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Mam takie pytanie:

z tego co zapoznawałem się z katalogami w serii 3 występują dwa rodzaje tempomatów - tempomat zwykły i aktywny, zaś w serii 5 aktywny tempomat z funkcją hamowania i tempomat aktywny z funkcją stop'n'go (tylko w połączeniu a automatyczną skrzynią biegów)

I teraz pytanie czy tempomat aktywny z funkcją hamowania w serii 5 (nr opcji 544) posiada radar i zwalnia jeśli poprzedzający pojazd jedzie wolniej. Niestety nie mogę znaleźć tej odpowiedzi w katalogach BMW :)

 

raczej tak bo samo to że jest "aktywny" właśnie oznacza to że trzyma odpowiedni odstęp automatycznie.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Można powiedzieć, że są 3 rodzaje tempomatów w E60:

zwykły,

 

aktywny - przed LCI (utrzymuje zadaną prędkość i odległość, a w razie nagłego zmniejszenia się luki między pojazdami należy hamować samemu)

 

aktywny z funkcją stop&go - w modelach LCI (potrafi to co ten poprzedni, a także pozwala na silniejsze działanie hamulca - wyhamowuje aż do 0 i ew. ruszenie - jak np. ruszy pojazd z przodu).

Opublikowano
więc zapewne jest to ta środkowa opcja - aktywny ale bez funkcji stop'n'go. Generalnie chodzi już o auto po FL.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Jeromer: która z tych opcji ma zamontowaną "kulę" w zderzaku? Właściwie nie używam tempomatu, jakiś czas temu włączyłem i ustawiłem jakąś tam prędkość. Byłem przekonany, że mam zwykły tempomat, ale jak dość mocno zwolniłem, to tempomat zamiast się wyłączyć sprawił, że auto zaczęło przyspieszać. Więc chyba ten najprostszy tempomat to nie jest, a kuli w zderzaku nie zauważyłem.

 

Greg (tak z ciekawości): kupujesz piątkę?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
dokładnie to mój ojciec - 520dT już zamówiona, stąd trójka do sprzedania :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Jeromer: która z tych opcji ma zamontowaną "kulę" w zderzaku? Właściwie nie używam tempomatu, jakiś czas temu włączyłem i ustawiłem jakąś tam prędkość. Byłem przekonany, że mam zwykły tempomat, ale jak dość mocno zwolniłem, to tempomat zamiast się wyłączyć sprawił, że auto zaczęło przyspieszać. Więc chyba ten najprostszy tempomat to nie jest, a kuli w zderzaku nie zauważyłem.

 

Greg (tak z ciekawości): kupujesz piątkę?

 

Ta druga opcja ma tą kulę - bo ja taką posiadam :cool2: Jeśli chodzi o nr 3 to się nie wypowiadam, bo nie widziałem. Rufio jeśli to było pytanie to i owszem przyhamowuje z góry - jak zwiększy się prędkość od tej zakładanej, ale także jak auto przed nami np. zwolni.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images41.fotosik.pl/107/ca6f5522c3033ccf.jpg

Opublikowano
Jeromer: która z tych opcji ma zamontowaną "kulę" w zderzaku? Właściwie nie używam tempomatu, jakiś czas temu włączyłem i ustawiłem jakąś tam prędkość. Byłem przekonany, że mam zwykły tempomat, ale jak dość mocno zwolniłem, to tempomat zamiast się wyłączyć sprawił, że auto zaczęło przyspieszać. Więc chyba ten najprostszy tempomat to nie jest, a kuli w zderzaku nie zauważyłem.

 

Greg (tak z ciekawości): kupujesz piątkę?

 

Ta druga opcja ma tą kulę - bo ja taką posiadam :cool2: Jeśli chodzi o nr 3 to się nie wypowiadam, bo nie widziałem. Rufio jeśli to było pytanie to i owszem przyhamowuje z góry - jak zwiększy się prędkość od tej zakładanej, ale także jak auto przed nami np. zwolni.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images41.fotosik.pl/107/ca6f5522c3033ccf.jpg

 

i tak samo wygląda radar do tempomatu STOP&GO

Opublikowano
czyli ta pierwsza opcja też potrafi sama przyspieszać?
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
guteg raczej nie potrafi. a co do tej szklanej kuli to czy nie jest ona przypadkiem też do funkcji tzw. ostrzeżenia przed zmianą pasa ruchu!?
Opublikowano

ja o tempomacie aktywnym z funkcją hamowania znalazłem coś takiego:

"tempomat z funkcją hamowania. Tempomat ten ma wpływ na sterowanie silnikiem, wybór biegu i hamowanie, przez co utrzymuje określoną przez kierowcę prędkość jazdy. Na podstawie rejestrowanego stale przyspieszenia poprzecznego tempomat z funkcją hamowania rozpoznaje możliwość ograniczenia bezpieczeństwa lub komfortu jazdy podczas pokonywania zakrętów i przeciwdziała temu, redukując prędkość jazdy."

(tekst był o nowym BMW X5)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Ja mam opcję 0544 ale "kuli" nie. Wydaje mi się, że w miejscu w którym Jaromer ma "kulę" u mnie znajduje się jakieś wyjście elektryczne, być może do podłączenia "kuli". Swoją drogą gdyby ktoś przetestował "opcję hamowania" to byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Opublikowano
Swoją drogą gdyby ktoś przetestował "opcję hamowania" to byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam

 

Ja ma temp. STOP&GO (5DF) i testuje go codziennie w korkach :) sprawdza sie dobrze acz kolwiek czasami trzeba go kontrolować, hamuje troche gwałtownie i ostro ale ogólnie jest OK

Opublikowano
Przetestowalem swoją opcję 544. Hamować nie hamuje (albo mam za słabe nerwy), za to faktycznie przy zjeździe z w miarę stromego wzniesienia samochód nie rozpędza się dodatkowo tylko jedzie ze stałą prędkością
Opublikowano
Przetestowalem swoją opcję 544. Hamować nie hamuje (albo mam za słabe nerwy), za to faktycznie przy zjeździe z w miarę stromego wzniesienia samochód nie rozpędza się dodatkowo tylko jedzie ze stałą prędkością

 

U mnie hamuje, ale oczywiście nie do zera i nie raptownie (nie z całej siły). Też było mi na początku trudno zaufać autu, ale po jakimś czasie przyzwyczaiłem się i jest ok, teraz wiem na co stać to urządzenie.

Opublikowano

Jeromer, a czy Ty nie masz przypadkiem tempomatu Stop&Go bo pokazywałeś "kulę" w zderzaku w samochodzie. A tak swoją drogą co do kwestii zaufania samochodowi na jaką odległość trzeba się zbliżyć do poprzedzającego samochodu aby włączyło się hamowanie?

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki Jeromer. To trochę odważniej przetestuję, najwyżej blacharz będzie miał nowego klienta co jest cenne w czasach kryzysu :).

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
No to jeszcze jedno pytanie do szczęśliwych posiadaczy BMW. Moje E61 (marzec 2005) również przyhamowuje podczas zjazdu z jakiegoś wzniesienia, ale... przyhamowuje nie zawsze, nie potrafię określić, kiedy zachowuje stałą, ustawioną prędkość, a kiedy, niestety, nie. Czy może w samym ustawieniu tempomatu leży jakaś tajemnica??? Jeżeli ktoś mógłby, bo wie, coś na ten temat mi "szepnąć", z góry dziękuję. Pozdrawiam
Opublikowano
No to jeszcze jedno pytanie do szczęśliwych posiadaczy BMW. Moje E61 (marzec 2005) również przyhamowuje podczas zjazdu z jakiegoś wzniesienia, ale... przyhamowuje nie zawsze, nie potrafię określić, kiedy zachowuje stałą, ustawioną prędkość, a kiedy, niestety, nie. Czy może w samym ustawieniu tempomatu leży jakaś tajemnica??? Jeżeli ktoś mógłby, bo wie, coś na ten temat mi "szepnąć", z góry dziękuję. Pozdrawiam

 

Zakładając, że masz tempomat z funkcją hamowania auto przyhamowuje (tempomat uaktywnia hamulce), gdy samo odpuszczenie gazu tj. hamowanie silnikiem nie wystarcza. Gdy zwalniasz dźwignią tempomatu (szczególnie przy dłuższym jej przytrzymaniu)auto również "hamuje hamulcami" a nie tylko silnikiem co wyraźnie jest odczuwalne.

 

Ponad to tempomat w e61 (zakładam, że w każdym modelu z funkcją hamowania tak jest) nie dezaktywuje się w przypadku zmiany biegu na wyższy/niższy przy skrzyni manualnej.

 

Opisuję auto po liftingu z końca 2008r.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Jadąc ze wzniesienia z ustawioną wcześniej prędkością to każdy tempomat będzie hamował, ale jak za wzniesieniem pojawi się inne auto to tylko to auto z aktywnym tempomatem przyhamuje tak aby jechać za tym autem - z jego prędkością. Mam nadzieje, że to w miarę jasno wyjaśniłem?

 

tylko nie wiemy czy kolega ma tempomat aktywny czy tempomat z funkcją hamowania.

Nie jest tak, że każdy tempomat hamuje z górki - zwykłe tempomaty bez funkcji hamowania zwalniają jedynie odpuszczając gaz (tak jest np. w serii 1) natomiast to co mam w serii 5 (tempomat z funkcją hamowania) hamuje używając hamulców, a nie li tylko silnika.

Tempomat aktywny to już inna bajka - ma radar i zwalnia gdy pojawia się przeszkoda z przodu, w szczególności wolniej jadące auto.

Tempomat z funkcją stop'n'go - potrafi zatrzymać auto (gdy np. pojawia się korek) - jechać w korku bez ingerencji kierowcy w gaz i hamulec, po czym wrócić do zaprogramowanej wcześniej prędkości (występuje tylko w autach z automatyczną skrzynią biegów).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.