Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przypuszczam ze filtr jest mocno zapchany i błąd pokazuje się od razu po skasowaniu. W takim wypadku trzeba wymusić dopalanie DPF i jadąc z kompem cały czas kasować błąd do czasu aż nie włączy się dopalanie. Tak można odblokować bardzo zapchane filtry gdyż po skasowaniu błędu, przez moment, do ponownego jego wystąpienia sterownik podnoś dawki paliwa i podnosi temperaturę spalin (przygotowuje się do wypalania) następnie wyskakuje błąd i procedura zostaje przerwana.

Przez ten moment temperatura spalin powinna podnieść się powyżej 330 stopni co daje początek wypalaniu bo w takiej temp sadza już zaczyna być dopalana. Nieraz trzeba i z godzinę jeździć i kasować błędy aby proces dopalania się rozpoczął.

Dodatkowo można użyć dodatku Liqui Moly do paliwa który przyspiesza dopalania (zwiększa temperaturę spalin).

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki za wszystkie sugestie.

W moim przypadku okazało się, że słabo drożny był wężyk od czujnika ciśnienia spalin. Tak powiedział mechanik, przeczyścił go i jak narazie jest ok.

Czyli tak jakby czujnik otrzymywał błędną informacje, że filtr jest zbyt mocno zabity, żeby program mógł włączyć dopalanie.

Mam nadzieje, że będę miał w końcu święty spokój z tym filtrem!

Pozdrawiam Panowie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bmw to piękne auta, ale kupujcie tylko benzyniaki!

...bzdura, z DPF można żyć, tylko trzeba mieć kumatego diagnostę, bo wymiana filtra była prawdopodobnie niepotrzebna, problem tkwił jak widać gdzie indziej

-sprawne termostaty

-wymagana ilość paliwa

-sprawny czujnik ciśnień w wydechu

-sprawne czujniki temperatury w ukł. wydechowym

-sprawna sonda lambda

Witam

Czy niesprawna somda lambda moze powodowac czestsze wypalanie filtra i przybywanie oleju?

U mnie jest blad sondy i zaczelo mi przybywac oleju,od czasu do czasu jest tez blad dpf,ale podczas testu DIS'em wychodzi ze jest drozny.Sonde juz zamowilem,ale ciekawe czy to pomoze inaczej dpf out.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostaty niedawno wymienione na Ori,temp ksiazkowa 89-92 i szybko sie nagrzewa.Tylko ten blad sondy.Jak bylem w zeszlym miesiacu w Szwajcarii(ok.1800km)to wypalal sie chyba z osiem razy.Wczesniej tego nie bylo,jezdze duzo po autostradach,wiec nie powinien sie zapychac,chyba ze jest cos jeszcze nie tak,ale nie pokazuje bledu.Jak chce zrobic update dde to winkfp zaleca ten nr ktory mam jakby nie bylo nowszego,a z kolei w uif pokazuje date programowania 2005 czyli produkcji auta. :shock: :?:
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Dzisiaj byłem w serwisie bmw na inspekcji , przebieg 270 tys.km , zmieniłem też opony na zimowe itd .

Mam na rachunku adnotacje, że zostało jeszcze 16200 km do serwisu filtra cząstek i trzeba go wymienić .

Wolałbym go oczywiście wywalić całkiem ale wtedy auto nie przejdzie TUV-u i będzie jeszcze gorszy problem, więc raczej czeka mnie wymiana.

W sumie , to myślałem ,że chociaż do 300 tys.km wytrzyma i że kolejny użytkownik będzie musiał się martwić o ten filtr a nie ja a jednak :(

Minus diesli niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.