Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie sądze aby miało to ręce i nogi - środek filtra aktywnie wypala się, zatem jak regenerować coś czego nie ma na końcu jego żywota?
Opublikowano

jeśli Ci się nie zapchał na amen to nic z nim nie rób..

regeneracja polega na wypaleniu nabitej sadzy.

jeżdząc dużo w trasie filtr będziesz miał drożny.

Opublikowano
200 000 cos mglisto mam przed oczami cennik z aso bmw w berlinie ze koszt tego filtra to 1500eur...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, u nas bez znizek cos kolo 7-8 tys PLN. Diesel stal sie ostatnio kosztowny w utrzymaniu.
Opublikowano
Ja mam wymieniony filtr. Koszt dużo niższy od tego podanego, ale i tak wysoki. Na początku pokazywało do wymiany 200000, ale teraz (od roku nic się nie zmienia) 180000. Jeśli filtr jest zabity to długie jazdy nic tu nie pomogą. W serwisie mogą włączyć wymuszone wypalanie się cząstek w filtrze - aby go udrożnić, ale jeśli tego jest dużo np. po awarii turbosprężarki (jak było u mnie) to i tak nic to nie da.
Opublikowano

Dziekuje za kolegom za informacje. Tak zrobie bede jezdil dalej. Moj przebieg to 165tkm. Pokazuje wymiane za 9500km.

Dopytalem sie i tak jak piszecie regeneracja polega na wypaleniu ogaru poza samochodem na jakims urzadzeniu.

Koszt samej regeneracji to okolo 400zl.

Pozdraawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam wymieniony filtr. Koszt dużo niższy od tego podanego, ale i tak wysoki. Na początku pokazywało do wymiany 200000, ale teraz (od roku nic się nie zmienia) 180000. Jeśli filtr jest zabity to długie jazdy nic tu nie pomogą. W serwisie mogą włączyć wymuszone wypalanie się cząstek w filtrze - aby go udrożnić, ale jeśli tego jest dużo np. po awarii turbosprężarki (jak było u mnie) to i tak nic to nie da.

 

mozesz napisac jaki koszt wymiany i gdzie to robiles?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.
Opublikowano
Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.

 

w i-drive, w zakładce serwisowej będziesz miał podane ile tys km do wymiany.

nie bierz tego przebiegu na 100% bo można go łatwo "wyzerować" (ustawić na 200tys km)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.

 

w i-drive, w zakładce serwisowej będziesz miał podane ile tys km do wymiany.

nie bierz tego przebiegu na 100% bo można go łatwo "wyzerować" (ustawić na 200tys km)

 

a serwis to bedzie wiedzial ?

Opublikowano
Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.

 

Serwis oczywiście będzie wiedział jaki przebieg do wymiany, jak i sam kierowca - zaglądając tam, gdzie powiedział przedmówca. Z tego, co się orientuję to 535D miały je wszystkie, a 530D miały te co maja rury wydechowe na wprost (tzn. nie do dołu) - to tak na pierwszy rzut oka.

Opublikowano
DPF - koszt to 1024 €. U mnie była wymiana razem z turbo (na gwarancji), razem koszt z dolewką oleju, niezbednymi uszczelkami i robocizną wyszło 1314 €. Wymiana w aso Goerlitz.

Ale to dotyczy 530d. Cena filtra 535d jest znacznie wieksza.

Mozesz spytac ile kosztuje taki filtr w niemczech?

Opublikowano
Mi ten filtr zatkał się przy 160 tyś. Pojechałem do dwóch serwisów i powiedzieli że nic się nie da zrobić trzeba wymienić. Używany oczywiście nie do kupienia. Ani na allegro ani na ebay'u. Trzeba po prostu kupić nowy. Koszt około 1000 euro. Troszkę podłamany oddałem samochód do MAG-Pol'u w Piasecznie i w ciągu jednego dnia mi zrobili. Chyba go właśnie przetkali. Na razie działa bez problemu. Zrobiłem na nim jakieś 5 tyś.
Opublikowano
Mi ten filtr zatkał się przy 160 tyś. Pojechałem do dwóch serwisów i powiedzieli że nic się nie da zrobić trzeba wymienić. Używany oczywiście nie do kupienia. Ani na allegro ani na ebay'u. Trzeba po prostu kupić nowy. Koszt około 1000 euro. Troszkę podłamany oddałem samochód do MAG-Pol'u w Piasecznie i w ciągu jednego dnia mi zrobili. Chyba go właśnie przetkali. Na razie działa bez problemu. Zrobiłem na nim jakieś 5 tyś.

 

Aile zaplaciles za ta usluge?

Opublikowano
Aile zaplaciles za ta usluge?

 

mnie regeneracja kosztowała 1000 + koszt demontażu/montażu.

na regenerowanym zrobiłem ok 15tys km i padła mi turbina.

Bezpośrednią przyczyną tej awarii był niedrożny filtr DPF co powodowało dławienie ciśnienia gazów wylotowych i cofanie się ich do silnika.

Możecie to poznać u Siebie po brudnym z sadzy wnętrzu komory silnika (wszystko czarne).

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
witam ja nigdy nie mialem problemu z filtrem czastek stalych każdy jeden wyczyscilem u mnie na warsztacie kasuje blad na kompie i auto smiga dymienie w komorze silnika jest powodem tego ze jest turbo rozszczelnione albo kolektor pekniety z temperatury z powodu podwyższonej dawki paliwa pomoc pod numerem 0 502 217 272
Opublikowano
w znacznej wiekszosci przypadków da sie wypalić/wyczyścić filtr czątek stałych. Nie ma potrzeby go wymieniać na nowy. Nie wiem jak skrajna sytacja musiałaby być, zeby była konieczna wymiana na nowy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

witam szanowne grono!

 

czy ktoś miał do czynienia z emulatorami dpf???

http://www.emulatory.com.pl/nasze-produkty.html

 

rozmawiałem z instalatorem, powiedział mi, że da się to to założyć do każdego diesla kwestia odpowiedniego zaprogramowania emulatora i 2 lata gwarancji koszt od 1500-2500.

 

 

może to jest trwałe rozwiązanie i mniej kosztowne niż nowy dpf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ale wydaje mi się że emulator do jedno, a prawdziwy problem to brak dpf i problemy z ciśnieniem które taki filtr wytwarza za turbosprężarką dla jej właściwej pracy.A w związku z tym zmniejszona trwałość turbo. Kolejna kwestia do sprawa rozgrzewania się tej części wydechu, która wspawana jest w miejsce dpf. Zakładam że rozgrzewa się ona o wiele bardziej niż sam dpf ze względu choćby na mniejszą gęstość (masę) tej części. Słyszałem o przypadku takiego nagrzania tej części że doprowadziło to zapalenia się samochodu.
Opublikowano
koledzy wydaje mi sie ze nie warto kombinowac z pdf-em z jakimis emulatorami potem ludzie narzekają ze auto kopci nie ma mocy i turbo jest rozszczelnione a sie nawet sie podpala pod maska od temperatury. w mojej firmie czuszczenie pdf-u w najgorszej opcji kosztuje 1000zl to znaczy jak jest kolektor pekniety albo turbina rozszczelniona naprawde nie warto kombinowac
Opublikowano
SIMON25 masz jakąś stronkę twojej firmy? może napisz jak ten cały zabieg wygląda czy dajesz jakąś gwarancję i podaj namiary, niech będą w wątku może komuś się przydadzą
Opublikowano
Jesli chodzi o procedure to jest troche skomplikowana i trzeba to robic z glowa bo tak naprawde to sa do wytrzyszczenia dwa filtry na wydechu i ja do tego potrzebuje 5l nitro do pluknia az zacznie przelatywac nitro przez fap-a potem go zostawiam na godzine na powitrzu i montuje po zamontowaniu kasuje komputer i daje niezly wycisk samochodowi przez 5km stawiam auto na podnosnik i jezeli fap jest czerwony czyli jest caly kompletnie wypalony ALE PAMIETAJCIE O BEZPIECZENSTWIE BO TO NIE JEST PROSTE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.