Skocz do zawartości

[320d] Drgania silnika i tumika, źle wchodzą biegi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

E46 320d wersja po lifcie ( commonrail 150 km )185 000 przebieg

Tak tu sobie wymyślam przy aucie różne żeczy , a to m pakiet a to xenony ...................ale pomyślałem że wróce do mojego starego problemu czyli drgania silnika trzesienie budą i drgania tłumika .......

auto trzyma obroty równo ale budą trzęsie i niestety jest dość głośny klekot , jak otworze drzwi to buczy w aucie basem od tych rezonansów, wydech ( końcowy ) mocno drży jak postawie na nim stope to trzęsie mocno całą nogą , dodatkowo biego chodzą jakoś dziwnie tak troche jak by to nazwać tępo szorstko wchodzą jakieś takie rozklekotane ...... czasem jak wrzuce 5 beg i potem go wyrzuce to drążek pozostaje po stronie 5 biegu tzn jest przechylony na prawą stronę .........

 

 

jak kupiłem auto to ze względu na to że to mój pierwszy diesel pomyślałem że tak ma być ale po czasie pojeździłem po mechanikach i wymieniłem jedną poduszkę ( chyba lewą jak dobrze pamiętam, troche pomogło auto przy gaszeniu już tak mocno nie latało ale idalnie nie jest ...........

 

dziś przejechałem się inną e46 ( identyczny model z troche mniejszym przebiegiem jak moja ) i co zauważyłem :

 

w porównaniu z moją w środku siedzi sie jak w benzynce .............. silnikiem trząsa przy gaszeniu jak u mnie ........... a biegi wchodzą jak trzeba idealnie i wydają mi się jak by miały krutsze przełożenie , generalnie biego w porównaniu z moją to bajka

 

 

i teraz Panowie pomocy !!?? co to może być ? wymienić drugą poduszkę pod silnikiem ?

to jest ta przyczyna ??

a co ze skrzynią ?

może to też wina poduszki pod skrzynią ?

czy coś gorszego ?

ogólnie skrzynia działą ale to wszystko jakieś takie szajsowate jak by sie miało rozleciec choć jest tak juz rok i nic sie nie dzieje ..............

i co z tym tłumikiem ?

Opublikowano

Cze

Sprawdź sobie przebieg odczytując do z modułu świateł pod kompem, poduszki można sprawdzić wstępnie podważając lagą będzie widać czy zerwana. Co do skrzyni sprawdź stan oleju w niej, takie zachowanie lewarka wskazuje że jest mało oleju, albo że jest mocno zużyta. Też jeździłem wersją po lifcie na commonrailu no i cyka to jak benzyna zatankuj na dobrej stacji vervy albo ultimate, jak się zaświeci rezerwa od razu tankuj. Wibracje wydechu prawdopodobnie spowodowane są uszkodzeniem jego podwieszenia. Generalnie przy takim przebiegu nie powinieneś mieć takich problemów, znajdź jakiegoś rzetelnego mechaniora niech wszystko sprawdzi.

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano
wymien pozostale poduszki choc ja bym sugerowal najpierw zaczac od drugiej silnika (najlepiej je wymieniac parami) pozniej skrzynie gdzie jest latwiejszy dostep.
Opublikowano
a ja ponownie sie przypomne ze takie objawy u mnie mechanik zdjagnozowal jako konczaca sie dwumase. Drgania na biegu jalowym, wibracje, stuki przy zmianie biegow, stuki przy hamowaniu biegami, itp. Jak wymienie to powiem czy przeszlo. Poduchy mam juz wymienione.
Opublikowano

Jeśli te zczytywanie ze świateł to wiarygodne to jakiś miesiąc temu koleś mizczytywał i powiedział że jest równo 250 tyś troche to dla mnie dziwne bo jakie jest prawdopodobieństwo że przy zczytywaniu akurat taki równiutki przebieg był ?? myśle że to jakaś ściema , generalnie jak by było nawet te 230 tyś to też bym sie nie obraził nie najgorzej jak na diesla z 2002 roku .........

 

Jeśli chodzi o mechaników to :) u mnie jest ich hmmmm zero , jeśli chodzi o dobrych :) :lol:

 

jeśli mowa o partolach , specó od przecinaków i samozwańczych specó to jest ich caaaaaaałaaaa masa !! :mrgreen:

 

i tu jest właśnie problem, od pewnego czasu zaczełem sam wszystko robić przy aucie , jak mam dać jakimś partaczom i potem stać z boku i sie denerwować to wole sam zrobić ....... choć nie mam na to czasu :(

 

niestety nie mam ani kanału ani dostępu do podnośnika więc niestety ale jeśli chodi o poduszki muszę kożystać z partaczy którzy twierdzą że to tak ma być i jak nic sie nie rozwaliło jeszcze znaczy że ok ......... :mad2:

 

i co ja mam z takimi zrobić ......... ehhh ,

 

Jeśli chodzi o przywieszanie sie lewarka po 5 biegu to juz wyczytałęm że bardzo popularny problem w e46 ( jakaś wada seryjna) i bmw wypuściło zestaw naprawczy za 16 zł i problem znika , zestaw tani ale roboty sporo.... trzeba wyciągnąć skrzynie ............

 

jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni ?

Jak ? gdzie ? i na jaki wymienia się ten olej w skrzyni i jaki to koszt ?

 

jeśli chodzi o mocowania tłumika to oglądałem go i raczej nic złego się nie dzieje ....... może tak przenoszą sie te drgania od silnika..........

 

tankuje tylko na shelu i tylko V- power i nic to nie daje .......

 

nie ma stuków przy chamowaniu ani przy zmianie biegów

Opublikowano

Tak to jest często ogranicza nas brak możliwości technicznych żeby samemu coś naprawić :| Myślę że możesz mieć coś koło 250k przejechane, akurat to mógł być zbieg okoliczności że było wtedy równe 250k. Nie jest to powód do zamartwiania się takie przebiegi to u nas standard.

Oleju w skrzyni nie wymienia się, do kontroli powinny być jakieś korki kontrolne. Gdzie, jak nigdy nie wnikałem w to :wink: Być może taki zestaw naprawczy załatwił by sprawę.

Co do klekotania hmm, możesz to nagrać jakimś dobrym rekorderem i zamieścić w necie żebyśmy mogli odsłuchać? Nie jest to coś jakby popychacz pukał? Jeśli to coś podobnego to może być koło pasowe z tłumikiem drgań, one też się kiedyś kończą.

Sam tego nie naprawisz, poszukaj gdzieś dalej mechanika jeśli trzeba...

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

Weź pod uwagę, że przebieg w LCM (moduł świateł) też można kręcić, więc jak ktoś się do oszustwa przyłożył, to możesz zczytywać przebieg skąd chcesz i nic się nie dowiesz.

 

Poduszki rzeczywiście zaleca się wymieniać parami, stara nie musi być zerwana, żeby nie miała swojej pełnej sprawności (drugą masz całkiem nową, więc już jest różnica w tłumieniu po obu stronach silnika).

 

W skrzyni jest zaworek, gdzie można dolać oleju, tam sprawdza się też stan. Bez kanału lub podnośnika (nie mówię o lewarku :twisted2: )sobie tego nie wyobrażam.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
czasem jak wrzuce 5 beg i potem go wyrzuce to drążek pozostaje po stronie 5 biegu tzn jest przechylony na prawą stronę

Na forum nikt tego nie rozstrzygnął - w sensie w końcu nie naprawiał. Opis niby jest w TIS co i jak. Poszukaj.

Jak szukałem E46 to dwie mi się takie trafiły.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
dobra Panowie , jade wymienić tą drugą poduszkę pod silnikiem
Opublikowano

Witam , byłem u mechanika

mówi że opcji jest wiele ale stawiał by na poduszkę , jednak najpierw kazał mi dolać 200 ml mixolu na 20 litrów ON bo może to wtryski a że to najtańsze to zrobić jako pierwsze ........

nie jestem zwolennikiem dolewania takich żeczy ale no nic zaryzykowałem , dolałem te 200 ml na 20 litrów ON , wyjeżdże te 20 litrów w baku i zobaczymy , jak nie będzi epoprawy to wymienie tą drugą poduche .............

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam , byłem u mechanika

mówi że opcji jest wiele ale stawiał by na poduszkę , jednak najpierw kazał mi dolać 200 ml mixolu na 20 litrów ON bo może to wtryski a że to najtańsze to zrobić jako pierwsze ........

nie jestem zwolennikiem dolewania takich żeczy ale no nic zaryzykowałem , dolałem te 200 ml na 20 litrów ON , wyjeżdże te 20 litrów w baku i zobaczymy , jak nie będzi epoprawy to wymienie tą drugą poduche .............

 

Pozdrawiam

 

Przez takie domieszki zachwile będziesz wtryski wymieniał!!!, co to za mechanik co każe takie eksperymenty robić??, po podłączeniu pod komputer idealnie wszystko mozna sprawdzić, jeśli korekcje na wtryskach są w normie a auto dobrze pali na zimnym i ciepłym to wtryski są ok. Zastanów się nad zmianą mechanika.

Pozdrawiam
Opublikowano

Niby tak ale z tego co poczytałęm to opini jest wiele , jedni piszą że warto dodać ten mixol bo przeczyszca i faktycznie jest poprawa , a inni że pod żadnym pozorem

narazie zrobiłęm jakies 15 kilometró i nic się nie dzieje ale to za mało żeby mówić .........................

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jeśli chcesz znac dokładny przebieg weż kluczyk,dowód osobisty i rejestracyjny i jedż do ASO.Tam koleś zczyta z kluczyka dokładny przebieg . Tego się nie da skasować. . .
Opublikowano
Z kluczyka nie skasujesz. Będziesz miał na zagarze np 180tysi a w kluczyku 200 i te 200 będzie stało aż licznik dobije 200 i dalej będzie sie kręciło . . .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co jak ktoś nie używa zapasowego kluczyka?? skąd będzie wiedział niby jaki przebieg rzeczywisty ma auto???
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.