Skocz do zawartości

Dzwiny szum. Co to ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hey

Opisze o co dokladnie chodzi.

Po pierwsze jest to i na zimnym i na cieplym silkniku. Wrzucam pierwszy bieg dodaje gazu i na przelomie 1200-2000 obrotow jak wcisne pedal gazu uslysze takie jakby szzzzzzz...i jakby cos sie zakrecilo i sie zatrzymuje. Nie wiem co to moze byc.

Sprzeglo to raczej nie jest, poniewaz jak zmienie bieg i juz puszcze calkiem sprzeglo i dodaje gazu to to slychac. Sprzeglo juz dawno nie jest wcisniete. Probowalem tez tak:

Zmieniam bieg, sprzeglo jest juz puszczone i dodaje gazu, slysze to i po chwili puszczam gaz, obroty spadaja do min. Nie wciskam sprzegla tylko znow dodaje gazu i znow to slychac. Sprzegla w ogole nie uzywam.

Mial kto taki objaw?? Co to moze byc?? Nie jest to glosne, ale slysze i mnie drazni :)

Opublikowano

Mimo szczegółowego wyjaśnienia ja nie do końca rozumiem. Masz to szumienie cały czas? Czy tylko z zakresie obrotów jakie podałeś, a potem już nie słychać? Rozumiem, że na postoju przy zapalonym silniku jest cisza?

Mi to się kojarzy z awarią, którą sam miałem. Jadę sobie powoli i cisza, zwiększam prędkość i zaczyna się delikatne tarcie/szum. Niezaleznie od obrotów, bardziej od prędkości. Szum taki sam, bez względu na wciśnięcie sprzęgła. Najpierw podejrzewałem któreś łożysko, więc podniosłem auto i próbuję pokręcić kołami. Oba przednie były zblokowane na tyle, że nie można było pokręcić siłą rąk.

Diagnoza to zblokowane tłoczki hamulcowe. Po naprawie (robiłem to sam bez żadnych problemów) szumy zniknęły.

Występował dodatkowy efekt w postaci mocnego grzania się przednich felg, co w takim przypadku jest oczywiste.

Opublikowano
Mimo szczegółowego wyjaśnienia ja nie do końca rozumiem. Masz to szumienie cały czas? Czy tylko z zakresie obrotów jakie podałeś, a potem już nie słychać? Rozumiem, że na postoju przy zapalonym silniku jest cisza?

Mi to się kojarzy z awarią, którą sam miałem. Jadę sobie powoli i cisza, zwiększam prędkość i zaczyna się delikatne tarcie/szum. Niezaleznie od obrotów, bardziej od prędkości. Szum taki sam, bez względu na wciśnięcie sprzęgła. Najpierw podejrzewałem któreś łożysko, więc podniosłem auto i próbuję pokręcić kołami. Oba przednie były zblokowane na tyle, że nie można było pokręcić siłą rąk.

Diagnoza to zblokowane tłoczki hamulcowe. Po naprawie (robiłem to sam bez żadnych problemów) szumy zniknęły.

Występował dodatkowy efekt w postaci mocnego grzania się przednich felg, co w takim przypadku jest oczywiste.

 

Tylko albo przy zakresie obrotow, albo przy predkosci na tych obrotach jaka jest. Na postoju nic nie slychac, nawet jak wciskam gaz i na tych obrotach cisza..

Kola sie kreca lekko. To nie wiem juz co to hm.

Opublikowano
A czy to nie jest bardziej takie jakby odgłos gumy która wyje jakby coś się zacierało??? Sprawdź to w ten sposób.Podnieść maskę na włączonym silniku i otwórz korek od wlewu oleju.Jeśli usłyszysz głośniej...to jeśli masz takie coś jak ja?? to będzie to zawór rególacji ciśnienia albo podciśnienia. Nie mówie że ty go masz w 4cyl ale ja właśnie mam ten problem i musze go rozwiązać i wiem że o to chodzi.Pozdro
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Członkowie klubu
Opublikowano
tym razem bez ostrzeżenia za dubel wątku, ale pomyśl co robisz w ten sposób...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.