Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jeżdżę BMW 116i od około miesiąca. Autko jest prawie nowe (roczne) na gwarancji - kupione w salonie, sprowadzone z centrali BMW, użytkowane przez pracownika BMW. Przy zakupie pan sprzedawca pokazał mi wszystkie funkcje komputera w tym również uruchomił pomiar poziomu oleju. Wtedy olej był na poziomie 2/3 skali. Po przejechaniu około 700 km sprawdziłem znowu poziom oleju i było już na poziomie 1/2 skali. Autko nie ma żadnych wycieków.

I teraz moje pytanie - co się może dziać ? Czyżby palił olej ? Wadliwy pomiar? ( W obu przypadkach przy pomiarze auto stało na płaskiej powierzchni).

Dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.

Opublikowano
Witam,

 

Jeżdżę BMW 116i od około miesiąca. Autko jest prawie nowe (roczne) na gwarancji - kupione w salonie, sprowadzone z centrali BMW, użytkowane przez pracownika BMW. Przy zakupie pan sprzedawca pokazał mi wszystkie funkcje komputera w tym również uruchomił pomiar poziomu oleju. Wtedy olej był na poziomie 2/3 skali. Po przejechaniu około 700 km sprawdziłem znowu poziom oleju i było już na poziomie 1/2 skali. Autko nie ma żadnych wycieków.

I teraz moje pytanie - co się może dziać ? Czyżby palił olej ? Wadliwy pomiar? ( W obu przypadkach przy pomiarze auto stało na płaskiej powierzchni).

Dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.

 

najprawdopodobniej nie dzieje się nic :wink:

wszystko zależy jak robiłes pomiar , czy było prosto czy z górki , jak chwile wcześniej pracował silnik ..

u mnie po ostrym pałowaniu :lol: pokazuje mniej oleju a na następny dzień przy spokojnej jeździe poziom się podnosi...

Opublikowano

od roku poziom z kompa na maksa, tak samo na bagnecie.

na kompie bez wzgledu na warunki (czasami profilaktycznie sprawdzam podczas dluzszej jazdy)

Opublikowano
a umnie po roku i przejechaniu 22 tysięcy km, łącznie musiałem dolać jakieś 1.75 literka bo już krzyczał komputer, jeżeli masz bagnet to sprawdź na bagnecie bo elektronika bywa zawodna, gorzej jednak jak masz jedynie sam pomiar elektroniczny umnie pierwszy sygnał dotyczący oleju pojawił się po przejechaniu dobrych 10tyś km, zaznaczam że mam diesla,
Opublikowano
[...] gorzej jednak jak masz jedynie sam pomiar elektroniczny [...]

 

z ciekawosci: ktore silniki nie maja bagnetu ?

Opublikowano
[...] gorzej jednak jak masz jedynie sam pomiar elektroniczny [...]

 

z ciekawosci: ktore silniki nie maja bagnetu ?

 

No właśnie u mnie nie ma bagnetu (BMW 116i FL - 2008).....

Opublikowano

ja też mam 116FL, październik 2007 - w tej chwili ma prawie 21000km i musiałem dolać jakieś niecałe 2 litry...

W serwisie nawet się pytałem, bo w żadnej z dotychczasowych Beemek nie musiałem dolewać, ale w ASO powiedzieli, że normą europejską jest wartość nawet do 0,7l na 1000km.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

To normalne, jeden silnik spala więcej oleju, drugi mniej, nie znaczy to oczywiście, że jeden jest gorszy, a drugi lepszy, nie ma to żadnego znaczenia.

W M5 E60 jest nawet specjalny dodatkowy wskaźnik, żeby dokładnie kontrolować zużycie oleju.

A tak jako ciekawostkę podam, M5 E39, 1000km = 1 litr oleju :wink:

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Jak już mówimy o oleju i zużyciach to mój sąsiad klnie na swojego Passata z 2008r. 2.0 TDI (ale jeszcze bez common rail) - nie dość, że przy wakacyjnym wyjeździe spalił mu średnio 7,2l (jechali razem z rodzicami, a nasze BMW 318dT spaliło 6,3 przy tym samym tempie jazdy) to jeszcze co 1000km musi dolewać 0,5l oleju...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Jak już mówimy o oleju i zużyciach to mój sąsiad klnie na swojego Passata z 2008r. 2.0 TDI (ale jeszcze bez common rail) - nie dość, że przy wakacyjnym wyjeździe spalił mu średnio 7,2l (jechali razem z rodzicami, a nasze BMW 318dT spaliło 6,3 przy tym samym tempie jazdy) to jeszcze co 1000km musi dolewać 0,5l oleju...

 

 

..całkiem normalny objaw w nowych nie dotartych jeszcze silnikach...

Opublikowano
A mnie kolo z ASO oświadczył, że teoretycznie silnik powienien brać - albo inaczej, powinno się dolać - 0.1l na 1000 km, rzecz jasna jak już wyżej było wspomniane ilość pobieranego oleju zależy od kilku czynników m.in stylu jazdy, u mnie zasada o "secie" oleju na 1000km by się sprawdzała.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

 

Dzisiaj po raz kolejny sprawdziłem poziom oleju. Przy przebiegu rzędu 1400 km wskaznik był na poziomie 1/3. Jak to już napisałem w pierwszym poście gdy odjeżdżałem z salonu BMW pan sprzedawca pokazł mi że jest na poziomie 2/3. Trochę mnie martwi ten ubytek oleju. Nawet "maluch" jest bardziej oszczędny....

Zaznaczam jeszcze, że autko jest eksploatowane bardzo spokojnie - jeździ nim moja żona i wozi dzieci...

 

Pozdrawiam

 

PS. Przeliczyłem sobie orientacyjne zużycie oleju - wyszło, że po przejechaniu każdych 2 000 km będę musiał dolewać około 1 litra oleju.

To oznacza, że po około 8 - 9 000 km wleję łącznie tyle ile podczas wymiany....

Samochód ma teraz przejechane 20.000 km - jest więc dotarty.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To powiem ci, że bierze ci dużo tego oleju. Ja jeżdżę od kwietnia 2009, wlałem wtedy 1 litr i na bagnecie był max. Dziś sprawdziłem to na zimnym silniku miałem może z pół milimetra poniżej poziomu maksymalnego, a robię ponad 1.000 km miesięcznie. Na pewno blok silnika jest suchy? Masz filtr cząstek stałych? Nie kopci ci mocniej?

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
u mnie tez ubywa ale jest to związane ze stylem jazdy dośc mocno... jak turlam sie jak emeryt z jakimis okazjonalnymi tylko sprintami to od wymiany do wymiany praktycznie stan oleju zmienia się na tyle że jeszcze nie trzeba dolewać.. ale ostatnio jak zrobiłem trase kraków-gdynia-kraków z prędkościami często i 200km/h to łyknęło mi na tej trasie z 0,7 litra
Opublikowano

Witam,

 

To powiem ci, że bierze ci dużo tego oleju. Ja jeżdżę od kwietnia 2009, wlałem wtedy 1 litr i na bagnecie był max. Dziś sprawdziłem to na zimnym silniku miałem może z pół milimetra poniżej poziomu maksymalnego, a robię ponad 1.000 km miesięcznie. Na pewno blok silnika jest suchy? Masz filtr cząstek stałych? Nie kopci ci mocniej?

 

Ja mam benzynkę 1.6 więc.... nie mam filtra cząstek stałych, nie zauważyłem też żeby dymił.

Opublikowano
Rozmawiałem dziś ze znajomym mechanikiem i powiedział, że na początku to jest normalne, że niektóre silniki "biorą" więcej, a inne mniej oleju. Później się to ustabilizuje. Jeśli auto masz jeszcze na gwarancji, to zawsze możesz zapukać do ASO. Sprawdza blok silnika i inne duperele i pewnie stwierdzą, że ten typ tak ma, ale będziesz wtedy spokojniejszy.

E30, E36, E60, E87, F48

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

 

Po uzupełnieniu oleju do połowy poziomu między min -max i przejechaniu kolejnego 1000 km okazało się, że .... poziom oleju się nie zmienił ?!! Problem "zanikł" samoistnie.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

u mnie 116i 160.000km bierze sporo oleju i zaczynam sie zastanawiac czy to dalej jest normalne. Mniej wiecej na kazde 3 miesiace 1 litr Castrol 0W-40, czyli na każde 8000-10000 km 1 litr.

 

Czy ktos może mi powiedziec czy tak powinno byc?

Auta jakos szczególnie nie piłuję, ale też nie szczędzam (za miastem max 180 km/h, w miescie raczej dynamicznie).

Opublikowano

Oczywiscie każdy z nas chciałby, zeby auto nie zużywało ani grama oleju ale tak sie nie da. Silnik to nie jest układ szczelny w 100% w każdym punkcie. Poszczególne częsci ze sobą współpracują w jednym miejscu jest smarowanie olejem a w innym (wewnątrz komory spalania nie). Wiele zależy od konkretnego silnika, spasowania elementów, właściwego sie ich dotarcia itd. Silnik jak najbardziej ma prawo zużywac olej. Są normy producenta ale to raczej dupochrony niż realne normy bo jeśli auto zużywam 0,7-1 l oleju na 1000 km to jestem zdania, ze nie jest to normalne.

 

W moim pierwszym aucie Punto II (miałem od nowosci) auto zużywało do 80 ml oleju na 1000 km, potem E39 520d zużywało ok 40-50 ml oleju na 1000 km i tej wielkosci zużycia sa jak najbardziej normalne, co innego jeśli auto pali powyżej 0,3-0,5 litra oleju na 1000 km - tu zaczałbym już sie interesowac.

 

Należy pamiętać, ze olej jest w większym stopniu zużywany przy pałowaniu lub przy szybkiej jeździe autostradowej. poza tym co innego jest naturalne zużywanie oleju a co innego jego palenie w ogromnych ilościach spowodowane nieszczelnościami w silniku. Zazwyczaj z rury wydechowej czuć wyraźnie zapach palonego oleju i niebieskawy dymek.

 

Także kontrolowac stan oleju, zawsze w takich samych warunkach na rozgrzanym silniku 5-10 min po wyłączeniu auta. Przeliczyć zużycie na 1000 km i bedzie jasne

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam się z Natkiem

 

Dodam tylko, że nawet jeśli oleju nie ubywa na miarce to wcale to nieoznacza, że silnik nie spala oleju. Zawsze jest tak że spalany olej silnikowy uzupełniany jest przenikającym do niego paliwem (np. gładzie cylindrów). Jeśli używamy auta na długi trasach i silnik ma okazję dobrze się nagrzewać to wtedy częściej można zauważyć obniżanie się poziomu oleju, natomiast jeśli używamy auta na krótkich dystansach i silnik jest często niedogrzany może przybywać oleju (tak naprawdę paliwa w oleju).

  • 4 tygodnie później...
  • 5 lat później...
  • 3 lata później...
Opublikowano
Mam 116i F20 2011r. 115tys przebieg. Dolewam około 80-100ml na 1000km wydaje mi się, że mieści się to w normie. Jak pali 0,5litra na 1000km to już chyba coś nie tak... może turbina !? Jak miałem awarię turbiny to żarło olej masakrycznie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.