Skocz do zawartości

Problem z hamulcami. Oszukany???!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zwracam się do was z wielka prośbą o dokonanie osądu mojej przykrej sprawy. Już tłumaczę o co chodzi: od dłuższego czasu miałem problem z hamulcami a mianowicie bicie przy hamowaniu. Pojechałem z tym do mechanika, przejechał się autem i od razu stwierdził że to tarcze... Cieżko mi było w to uwierzyc ponieważ w tamtym roku w październiku wymieniałem tarcze i klocki na nowe firmy Lucas. Mechanik stwierdził, że to badziewna firma i że się powyginały... Więc ok wymienił mi tarcze i klocki na nowe firmy ATE. Odebrałem samochód mówił mi ze wszystko jest ok. Niestety nic sie nie zmieniło:/ Dalej tak jak było tak jest. Teraz pytanie czy to faktycznie były tarcze bo jeżeli mechanik stwierdza, że one były powodem i następnie je wymienia a nie widac poprawy czyli jak dla mnie to tarcze były ok a powodem było cos innego prawda??? Dodam, że do mojego modelu tarcze sa wentylowane więc nie ulegają wyginaniu aż tak łatwo jak zwykłe... Może powodem był zacisk albo jakis luz gdzieś??? Z mechanikiem gadałem to sie wielce oburzył i walił fochy jak mu wygarnąłem że wziął 600 zł za robote i tarcze z klockami a usterki nie usunął. Dodam jeszcze, że nie oddał mi starych tarczy moich bo powiedział, że są już na złomie a pozatym jak mi oddawał auto "niby" dobre to chyba sie nim nawet nie przsejechał po założeniu nowych tarczy żeby sprawdzic czy wszystko jest ok... mam jeszcze paragon za tarcze i klocki i robocizne od niego. Więc co mam robic dalej??? Edytowane przez Taurus86
BeEmWu
Opublikowano

Reklamujesz, u niego, jak to nie da skutku to Rzecznik konsumenta - troche to walka z wiatrakami, ja Najpiewrw sprawdzam a potem PŁACE.

Jkaie to bylo bicie, mna pedale hamulca czy na kierownicy? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe , ale nawet takiemu bicui moga buc winne opony.

Opublikowano
Opony i felgi raczej chyba nie bo bicie jest tylko przy hamowaniu. Kiedyś jak miałem krzywe felgi to przy jeździe mi szarpało kierownicą a tu jest tylko przy hamowaniu. Pozatym przsekładałem oppny z tyłu na przód żeby miec pewnośc.
BeEmWu
Opublikowano

Ja dorzucę tylko tyle, że jeden kolega z innego forum, który handluje częściami, nie ma dobrego zdania o tarczach ATE. Klocki - spoko, ale z tarczami coś tam nie halo było. Nie polecał...

Co nie zmienia faktu, że mechanior usterki nie usunął...

Opublikowano
Na zimówkach nie jeździłem bo mam te opony wielosezonowe więc nie zmieniałem nawet. A bicie jest przedewszystkim przy dużych prędkościach. Jak jade wolno to nic nie czuc prawie. Jak się rozpedze i hamuję to czuc bicie a potem jak juz zwalniam do 30km/h i wolniej jak sie już tak toczy to czuc tak jakby samochód mi "przeskakiwał" na jednym kole. Nie wiem jak to inaczej nazwac...
BeEmWu
Opublikowano

Po pierwsze to tarcze i klocki należy odpowiednio do siebie dobrać.

Jak założysz miękkie tarcze i twarde klocki - klocki zjadą ci tarcze a sama tarcza będzie krzywa od źle ścierających się klocków.

Jak założysz twarde tarcze i miękkie klocki - kilka poważnych hamowań i klocuszki będą do wymiany.

 

 

Ja osobiście nie mam przekonania do ATE.

 

Poleciłbym raczej: TEXTAR, JURID, ZIMMERMAN, FERODO

Opublikowano
No tak ale tu nie chodzi teraz o dobranie klocków tylko o to, że tak jak mi biło przy hamowaniu to tak mi dalej bije... Od razu po odebraniu od mechanika to zauważyłem że nie ma zmian na lepsze.
BeEmWu
Opublikowano
Sprawdź jeszcze czy wogóle wymienił ci tarcze-bo te same efekty a starych nie widziałeś bo mógł ich wcale nie wymienić i zgarnąć kase a dał ci tylko opakowanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, a może to nie wina tarcz ale wybitego zawieszenia, póki nie hamujesz nie ma takiego obciążenia na wachacze i nie ma luzów. dociskasz hamulec i zaczyna na luzach trzepać.
Opublikowano

Mialem identyczny problem jak jezdzilem honda prelude 2.2 vtec i powiem ci ze po wymienieniu polowy elementow zawieszenia nic mi sie niezmienilo :( w koncu ja tak sprzedalem ale mniejsza ....

posprawdzaj luzy na calym zawieszeniu -kazdy element sprawdz.sprawdz czy tloczki luzno chodza,czy jazma dokrecone dobrze i czy klocki sie w nich nieblokuja.sprawdz cale wspoaganie czy tam niema luzu.

A robte u mechanika reklamuj bo mial usunac usterke a nie machac rekami nielubie takich szmaciazy partaczy!!

Pozdro i powodzonka

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
No powiedział mi ten mechanik że jutro mam mu zostawic auto i że on to zrobi jak coś. Tylko nie wiem co mi powie i jak mam z nim gadac w razie czego. I nie wiem czy będzie jakąś kasę za to chciał...
BeEmWu
Opublikowano
Z takimi baranami rozmawia się krótko i na temat, ale nikt tu nie będzie nikogo życia uczył na forum. Ja bym mu nie dał już ani złotówki, zająłbym się doprowadzaniem do tego, żeby zwrócił kasę, a już napewno stare tarcze. Gość robi Cie w balona, niestety...
Opublikowano
A bicie jest przedewszystkim przy dużych prędkościach. Jak jade wolno to nic nie czuc prawie. Jak się rozpedze i hamuję to czuc bicie a potem jak juz zwalniam do 30km/h i wolniej jak sie już tak toczy to czuc tak jakby samochód mi "przeskakiwał" na jednym kole.

Kolego

 

Mam dokładnie ten sam problem w e36. Tyle, że tarcze niewentylowane.

I również jestem po wymianie tarcz i klocki przód (tył tarczobębny są, więc nie podejrzewam przyczyny tam).

Niewiele się zmieniło. Kierownicą jeszcze nie rzuca, bo materiał świeży. Wcześniej były drgania podczas hamowania tylko. Przy jeździe bardzo ok.

I to wrażenie przeskakiwania o którym piszesz, tego teraz nie mam.

Moim zdaniem przyczyna może być:

1/ albo sworzeń któregoś koła jest padnięty. Łatwo sprawdzić ręcznie czy nie ma luzów;

2/ albo maglownica :cry:

3/ tłoczki, czy któryś się nie zapieka

 

Ja zaczynam od wymiany sworznia. Koszt ok. 60 pln, powinno pomóc.

Maglownicy nawet nie ruszam, bo koszt spory. A trudno znaleźć naprawdę dobrą

 

Pozdrawiam i 3mam kciuki

Raf

Opublikowano

podepnę się pod temat

jak zrobisz to daj znać co to było bo mam podobny problem tyle ze ja tarcze i klocki sam zmieniałem wiec na pewno je zmieniłem :) a jakie masz fele bo jak nie oryginalne to może za wielki maja otwór centrujący w stosunku do piasty ja u siebie nie mam już pojęcia co jest grane przy większych prędkościach jak delikatnie hamuje to trzepie kiera jak depnę mocniej to nic nie tresie już tez nie mam pomysłów co mam wymienić jeszcze pojadę za jakiś czas na sprawdzenie fel czy są proste ale jak by były walnięte to chyba powinno cały czas kierą ruszać

Opublikowano

Miałem ten sam problem po wymianie wszystkich sworzni wachaczy i zastąpienie tulei wachacza tuleją z poliuretanu wszystkie drgania kierownicy ustąpiły,też myślałem że to tarcze a okazał sie że tarcze nie mają nic z tym wspólnego

http://images46.fotosik.pl/107/9b677711918a7fa7med.jpg' alt='9b677711918a7fa7med.jpg'>

Opublikowano

glmno napisał:

 

podepnę się pod temat

jak zrobisz to daj znać co to było bo mam podobny problem tyle ze ja tarcze i klocki sam zmieniałem wiec na pewno je zmieniłem a jakie masz fele bo jak nie oryginalne to może za wielki maja otwór centrujący w stosunku do piasty ja u siebie nie mam już pojęcia co jest grane przy większych prędkościach jak delikatnie hamuje to trzepie kiera jak depnę mocniej to nic nie tresie już tez nie mam pomysłów co mam wymienić jeszcze pojadę za jakiś czas na sprawdzenie fel czy są proste ale jak by były walnięte to chyba powinno cały czas kierą ruszać

 

 

Felgi mam oryginalne więc odpada. I u Ciebie też podejrzewam że nie będą to felgi bo tak jak piszesz waliło by wtedy kierownica cały czas przy jeździe a nie tylko przy hamowaniu. Dzisiaj oddaje do tego mechanika patałacha auto i zobaczymy co powie... dam znac napewno jak tylko będę coś wiedział.

BeEmWu
Opublikowano
Aha i jeszcze jedno i najważniejsze Panowie - wymienił mi tarcze, dalej bije przy hamowaniu czyli tamte moje stare tarcze były dobre tak??? Czy możliwe jest, że to też była wina tarcz??? Chociaż mi sie nie wydaje bo jakby tarcze były krzywe to problem by zniknął.a nie zniknął więc nie była to wina tarcz.
BeEmWu
Opublikowano

Tarcze wentylowane słabej jakości tez się gna.

Powodem mogą być sworznie, wahacze, możliwe ze końcówki drążków z tym ze bardzo często towarzyszy temu bicie na kierownicy.

Opublikowano
A tak odbiegając od tematu mechanika-idioty to u mnie problem ten powodowały 2 "głupie" tuleje z przodu :) Niecałe 100zł i po problemie.
Opublikowano
Postawił bym na sworznie, też mam ten problem. Moje sworznie są do wymiany bo sprawdzałem. W sobote wymiana. Dam znać jak będzie OK!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.