Skocz do zawartości

Touring Hamulec ręczny


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witajcie.

 

Mam kłopot ze skutecznością ręcznego w moim BMW e39 TOURING.

Jest po prostu mało skutecznym hamulcem.

Postanowiłem się za niego zabrać i wymieniłem wszystko co było do wymiany.

I nadal jest kiepski.

Dodam , że regulację przeprowadziłem jak w instrukcji. Zresztą długo regulowałem ale żadnych większych różnic to nie powodowało.

 

Zamontowałem nowe szczęki i tarczo-bębny. Oraz zestaw sprężyn.

Reszta była w dobrym stanie więc nie zmieniałem.

 

Napiszcie mi proszę jak wygląda skuteczność ręcznego w waszych BMW?

Czy daje możliwość zablokowania kół?

I jeśli można to jakiej marki części macie zastosowane?

 

Pozdrawiam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż w chwili obecnej skuteczność mojego hamulca ręcznego jest słaba, na trzecim ząbku na większej górce autko jedzie do przodu dopiero 4 lub 5 powoduje że samochód staje. Ogólnie to od czasu kupna auta był słaby, ale żeby przejść przegląd musiałem trochę go podkręcić(przez rugalcję śrubą w kole) i blokował koła na asfalcie przy prędkości ok. 20km/h ale tylko przez 14 dni później już trochę słabiej. Też przymierzam się do wymiany całego środka tj. szczęki,sprężynki i reszta cudów
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez slabawo(4ty - 5ty zabek) i dlatego przymierzam sie do jakiejs regulacji przez sruby w kolach. Gdzies juz czytalem o tym tylko nie pamietam czy ta sruba czy ta sruba trzeba krecic w dol czy w gore ? Moze kolega Bonzo320i by podpowiedzial jak to zrobil :modlitwa:

Szukajka oczywiscie ma te sama odpowiedz co prawie zawsze niestety :evil:

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ,to jak widze kolejna rzecz spaprana przez bmw,mialem to we wszystkich bmkach ,jest tak regulacja wymiana,czego tam potrzeba ,szczek albo sprezyn,regulacja na bebnach +czasami regulacja dzwigni i rzedcfzywiscie jest ok na poczatku,i stopniowo w dol,mialem kilka razy odrzucenie na przegladzie po regulacjach i ev wymianie detali ledwie prz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez slabawo(4ty - 5ty zabek) i dlatego przymierzam sie do jakiejs regulacji przez sruby w kolach. Gdzies juz czytalem o tym tylko nie pamietam czy ta sruba czy ta sruba trzeba krecic w dol czy w gore ? Moze kolega Bonzo320i by podpowiedzial jak to zrobil :modlitwa:

Szukajka oczywiscie ma te sama odpowiedz co prawie zawsze niestety :evil:

 

Z tego co pamiętam a było to prawie rok temu kręciłem śrubą od dołu do góry zarówno w lewym jak i prawym kole. Chociaż jak czytam książkę Sam Naprawiam BMW E36 to w lewym kole kręcenie do góry nakrętką regulacyjną powoduje zbliżanie szczęk do bębna hamulca i aby to samo osiągnąć z prawej strony samochodu należy kręcić nakrętką w dół!!!

 

Nighstalker będziesz musiał chyba dojść do tego metodą prób i błędów,pokręcisz trochę w jedną stronę i sprawdzisz czy jest poprawa w blokowaniu koła jeśli nie to w drugą mańke i znów próba aż do uzyskania efektu, jeszcze możesz troszkę podciągnąć hamulec w kabinie przy dźwigni hamulca za pomocą 2 nakrętek regulacyjnych

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie ta regulacja nie odbywa się góra dół tylko prawo lewo bo nie jest na dole czy u góry tylko z boku od strony zacisku hamulca.

W er36 miałem chyba u góry a w e39 jest na 100% z boku.

 

To z tego co widzę to nawet w sedanie nie jest on skuteczny to w touringu to pewnie nie ma na co liczyć bo jest cięższy.

 

Te szczęki mają po dwa centymetry szerokości !!!!

To jak od jakiegoś skuterka a nie od auta o wadze 1500kg.

 

Jak miałem e36 z bębnami z tyłu to ręczny działał jak marzenie.

A tu to słabizna. Na gruntowej drodze jakoś koła zablokuje ale na asfalcie nie ma szans.

I faktycznie po regulacji szybko znika skuteczność.

U mnie nie da się zaciągnąć ręcznego więcej niż na sześć zębów. A i tak jest cienki.

Chyba sobie już podaruję dalsze zabawy z tym ręcznym. Wywaliłem nowe szczęki bo sądziłem , że są słabej marki.

Kupiłem markowe i brak poprawy.

Zastanawiałem się jeszcze nad ponowną wymianą tarcz < bo też mam nowe ale nie są zbyt markowe > ale po tym co tu piszecie to chyba nie ma sensu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyzio255 to chyba w E36 ta nakrętka znajduje sie z boku bo nawet tak jest pokazana w książce na obrazkach chyba że różnie były montowane również w E39
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Troszkę popatrzyłem i faktycznie jest różnie.

Ale różnica jest między sedanem a touringiem.

W sedanie jest na dole a w touringu z boku < tak jak pisałem >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E61, niestety jak u Was... ręczny nieskuteczny.

mi dodatkowo chyba nie do końca odpuszcza, ale na mokrym asfalcie, po wyłączeniu systemów daje się zawrócić na ręcznym.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę popatrzyłem i faktycznie jest różnie.

Ale różnica jest między sedanem a touringiem.

W sedanie jest na dole a w touringu z boku < tak jak pisałem >

 

No tak miałeś rację co do wersji touring a ja cały czas pisałem jak to jest u mnie czyli w sedanie(więc również prawdę pisałem) bo kolega który pytał o sposób regulacji również ma wersje sedan. pzdr

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio w moim kombiku tez bawilem sie recznym i powiem wam ze kaszanka straszna jest regulacja prawo lewo zgadza sie podgciagnalem nawet srubkami linke pod mieszkiem skutecznosc na poczatku dobra a pozniej zas kaszanka reczny uzywam tylko na postój bo szkoda automata meczyc na P poprostu trzeba przed przegladem podciagnac a pozniej lekko sposcic tak zeby zaciagnac i auto nie odjechalo ja przynajmniej tak robie bo z tym rekawem to syzyfowa praca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie słaba skuteczność ręcznego, a w rzeczywistości prawie jej brak, w moim e39 skłoniła do oddania fury do sprawdzonego mechanika od bejc (który ostrzegał mnie że temat odzyskania utraconego ręcznego jest ciężki).

 

1. wymieniono:

- taczo-bębny (bo stare troche przyrdzewiałe w środku...)

- okładziny

- komplet sprężynek

 

--> efekt: zerowy brak poprawy (a z kieszeni zniknęło kilka stówek).

 

pojechałem ponownie...

2. podkręcono śruby pod mieszkiem

--> efekt: teraz trzyma lepiej (przynajmniej teraz auto nie odjeżdza na max. zaciągniętym ręcznym; w trakcie badania kontrolnego gość nie przyczepił się), ale i tak siła trzymania hamulca jest daleka od tego, co być powinno.

 

ja temat uznaję za nierozwiązywalny w e39 i odpuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.