Skocz do zawartości

problem z odpowietrzeniem zbiornika paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze ktos napotkał na taki problem:

Zbiornik paliwa strzela (czesto i głośno) w skutek braku odpowietrzenia - zasysa go powoli i nagle odpusza. Problem nie występuje jak luzuje korek wlewu paliwa.

Zawór pod maską (po stronie kierowcy obok reflektora) wyglada na sprawny bo cyka niby prawidłowo.

Nie interesuje mnie rozwiazania w stylu "nawierć dziurkę" albo "zdejmij przewód". Chciałbym to naprawić. Gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano
w lewym tylnym nadkolu jest filtr z odpowietrzania zbiornika i to moze byc przyczyna

To jest przyczyna na 100%. Filtr jest zaklejony resztkami benzyny, bo wystarczy kilka razy zalać auto nie do "odbicia" ale pod korek i filtr sie zakleja. Ja więc zdecydowałem się na nawiercenie wiertełkiem 2mm otworka w korku paliwa. Jest zupełnie niewidoczny, a załatwia problem. Jeżdżę z takim rozwiązaniem już 200000 tys km i mogę je polecić z pełną odpowiedzialnością...

Opublikowano
Ja mam cos takiego....jak tankuje to musze to robic na pol gwizdka bo jak otworze na maxa to mi pistolet odbija.Szlag mnie trafia bo stoje i stoje przy tym pistolecie.....to moze byc ten sam problem??
Opublikowano
Tak, ten sam. Przekręć pistolet o 90 stopni, powinno pomóc...
Opublikowano

Lewe tylnie czyli za kierowcą. Mam taki sam problem przy tankowaniu - musze na pół gwizdka albo mniej trzymać pistolet bo odbija.

 

Napisze jak tylko sprawdze temat z filtrem

Opublikowano
Tak, ten sam. Przekręć pistolet o 90 stopni, powinno pomóc...

 

Metoda nr 2 - pozwól pistoletowi swobodnie wisieć, nie podtrzymuj go ręka ku górze. Nie bój sie - nie wypadnie.

prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
Opublikowano

Udało mi sie rozwiązać problem!

Odłączyłem rurkę od zaworu odpowietrzającego (tą wchodzącą z boku), i dmuchnąlem w nia kilka razy sprężarką.

Odetkało sie i problem załkowicie zniknął! Dodatkowo podczas tankowania pistolet moge umieścić jak chcę i wcisnąć do końca - nie odbija go.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Udało mi sie rozwiązać problem!

Odłączyłem rurkę od zaworu odpowietrzającego (tą wchodzącą z boku), i dmuchnąlem w nia kilka razy sprężarką.

Odetkało sie i problem załkowicie zniknął! Dodatkowo podczas tankowania pistolet moge umieścić jak chcę i wcisnąć do końca - nie odbija go.

Pozdrawiam

Marcin

 

o którym dokładnie zaworze piszesz, gdzie on się znajduje ?

marek
Opublikowano
jest to zwór odpowietrzajacy zbiornik paliwa znajdujacy sie pod maską od strony kierowcy, zaraz za światłem. Ma wejscie z boku, wyjscie od dołu i od góry podlaczoną kosteczkę zasilania.
Opublikowano

Witam - podobny problem związany z bakiem:

 

Mam lekko stuknięty zbiornik który cieknie - JAK TO ZAKLEIĆ??

 

 

Wydaje się banalne - żywice epoxydowe, poxiliny etc - nic nie działa!

 

Po 3-5 dniach wszystko odpada - zbiornik jest gładki od dołu, zjechałem go papierem ściernym, wytarłem do sucha, zero paliwa w baku, zakleiłem, zalałem - 3 dni spokój - potem znowu cieknie.

 

Doświadczony mechanik powiedział mi że tego się nie da naprawić bo zbiornik pracuje i wszystko będzie odpadać - szczególnie w 750 gdzie jest większy zbiornik.

 

Mamy 21 wiek i nie chce mi się wierzyć że nie można załatać małej dziurki - to nawet nie jest dziurka tylko taka mikro-szczelina-rysa przez którą "poci" się bak..... w desperacji posłużyłem się nawet kitem-dziegdziem i też nic nie dało - benzyna wszystko rozpuszcza i po czasie wszystko się odkleja od gładkiej powierzchni zbiornika. Nie mogę parkowac w garażu bo zaraz wszystko wali wachą.

 

Co robić? :-)

www.specops.pl
Opublikowano

Można zawsze zaspawać!

Trzeba oczywiscie zbiornik opróźnić, odłączyć akumulator, wyjąć pompę, zalać do połowy wodą i można spawać.

Sam miałem to robić, ale robiąc coś dla siebie wolałem wymienić zbiornik niż łatać. Po spawaniu napewno szybciej wda sie korozja w okolice spawanego miejsca.

Opublikowano

No tak, tylko wyjęcie zbiornika nie jest takie proste, to raz, używka kosztuje 2 000 - i nie ma gwarancji że nie jest walnięta - a nawet po pomyślnie zakończonej operacji - na drugi dzień zachaczysz o krawężnik i znowu dziura - to stały problem w 750 z powody "wystającego" zbiornika - lub naszych cudownych dziur.

 

Wszystko z powodu 3mm rysy na baku..... musi być inna droga.

www.specops.pl
Opublikowano

Doświadczony mechanik powiedział mi że tego się nie da naprawić bo zbiornik pracuje i wszystko będzie odpadać - szczególnie w 750 gdzie jest większy zbiornik.

 

hah a to dobre :mrgreen: musisz znalezc lepszego mechanika a najlepiej spawacza 4 razy miałem spawane zbiorniki w tym 2 razy w ciezarówie 600 L zbiornik ok 3 lat mineło i jeszcze spaw nie odpadł :mrgreen:

 

p.s. omijaj szerokim łukiem tego doswiadczonego mechanika...

Opublikowano
:) A ja u siebie lutowałem lutownicą do rynien i nic cisza. Zero wycieków. niedawno go wymienilem kipiłem drugi szczelny za 150??, wymieiłem bo mnie to bolało że jest lutowany.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jest to zwór odpowietrzajacy zbiornik paliwa znajdujacy sie pod maską od strony kierowcy, zaraz za światłem. Ma wejscie z boku, wyjscie od dołu i od góry podlaczoną kosteczkę zasilania.

Kolego sympatyczny, cos Ty odłączył...Zawór odpowietrzający zbiornika znajduje się z tyłu przy samym zbiorniku, w lewym tylnym nadkolu... A nie pod maską :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.