Skocz do zawartości

Zakup 740d - czy warto? / na co zwrócić uwagę ? - doradźcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zastanawiam się nad zakupem e-38 740d

Autko mam już upatrzone, wiem trochę o jego przeszłości podobno 100% bezwypadkowa i bezkolizyjna. Samochód jest praktycznie max wyposażony. Obawiam się tylko trochę silnika- co prawda teraz pracuje wspaniale ale jest to 4 litrowy V8 diesel z dwoma turbo sprężarkami - czyli na chłopski rozum ma się co psuć.

Dlatego proszę o poradę czy moje obawy są uzasadnione ? i czy jest coś na co mam zwrócić szczególna uwagę kupując ten model ?

Opublikowano
Powiem tak, jedynym przypadkiem, w ktrym ja bym kupił 740d to wtwdy kiedy mógłbym odliczyć VAT od paliwa. A tak oszczędności z posiadania takiego diesla, są żadne. Bardzo dobrym wykładnikiem awaryjności slinika w BMW jest cena jaką żądają za używany silnik. Więc sam sobie odpowiedz, do tego jeszcze dochodzi kwestia tego że e38 740d jest połowę droższe od innych. Na moje lepiej kupic 740 w benzynie, zagazować i zostanie jeszcze kupa kasy na dorażne naprawy.
Opublikowano

Poszukaj na forum, bylo juz kilka takich tematow.

Najwazniejsza jest oczywiscie bezwypadkowosc i jak najlepszy stan techniczny - nie kupowalbym takiego samochodu bez zrobienia wczesniej przegladu w ASO.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Polecam ten model silnikowy. Jeśli trafisz w bardzo dobrym stanie to będzie ci służyć bezawaryjnie bardzo długo. Wiele zależy od eksploatacji poprzedniego właściciela i to jest chyba najważniejsze. Nie jeste zbyt dużo tych aut na forum wiec raczej patrz na opinie uzytkowników a nie tych co słyszeli gdzieś tam od kogoś tam.

Powiem krótko.... mi na forum odradzali ten silnik, kupiłem i jestem zadowolony. Spalanie zadawala mnie bardzo a mocy naprawde nie brakuje. Musisz tylko bardziej uważać przy eksploatacji tzn po ostrej jezdzie daj ostygnąć turbinie zanim wyłączysz auto...

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Opublikowano
bez względu na to jakie bezie stan auta, powstaje pytanie, czy warto za nie dać połowę,czy nawet traz tyle co za benzyne w tym samym roczniku.
Opublikowano
bez względu na to jakie bezie stan auta, powstaje pytanie, czy warto za nie dać połowę,czy nawet traz tyle co za benzyne w tym samym roczniku.

 

przed zakupuem 750i rozważałem zakup 740d i ogladałem kilka (ok 10) 740d w Niemczech i Danii i ANI JEDNA nie była do końca spawna,albo zawór,albo turbina cos nie ten teges albo wycieki z silnika albo skrzynia szarpała ,albo przepływomierze itd.Jezeli miałbym kupic diesla w bmw to tylko 3.0d.Bmw wycofało sie z produkcji V8 diesel a to o czyms swiawczy.Jezeli trafisz na b.dobry egzemplarz to pewnie pojedzisz ale mi sie nie udało znalezc ŻADNEGO 740d poza granicami kraju w stanie nadającym sie do jezdzenia,a w Polsce to pewnie jeszcze trudniej.

Opublikowano

Dzisiaj śmigałem 750i E38 zagazowaną. Instalacja kolegę kosztowała 8 tyś. Spalanie po mieście w/g BC - 15l / 100km. Czyli 2,6 x 15 = 39 zł , moja bunia E38 730d - 3,6 x 9 = 36 zł - Teraz wiem, że wybrałbym 750 oczywiście zagazowaną. Oglądałem jedną wartą "grzechu" 740d - w okolicy Opola - nie pamiętam dokładnie nazwy miejscowości. Właściciel był może jeszcze jest szefem serwisu MAN we Wrocku. Silnik chodził jak lala, brak wycieków, ale wsteczny nie działał :duh:

 

Na Twoim miejscu bardzo dokładnie sprawdziłbym Twoją 740 w serwisie - przedewszystkim czy ma historię serwisową - to podstawa. A przyłączam się do robertazpoznania, że w tych modelach zawsze jest coś nie tak ... :mad2: oglądnąłem ich trochę.

 

Teraz czję się na 750i w gazie chociaż moja bunia też jest śliczna ale komfort nie ten ... :cry2: A różnica w kwotach wydanych na paliwo chyba nie jest duża. Wiem, że przy tej klasie aut nie liczy się kwot wydawanych na paliwo "bo to wstyd" ale w dłuższej perspektywie daje się to odczuć.

 

Nie wiem jakie są opinie użyszkowników 750 o tych silnikach bo dopiero to pierszy dzień, w którym miałem przyjemność pomykać taką bryką i nie grzebałem jeszcze na forach.

Opublikowano
Dzisiaj śmigałem 750i E38 zagazowaną. Instalacja kolegę kosztowała 8 tyś. Spalanie po mieście w/g BC - 15l / 100km. Czyli 2,6 x 15 = 39 zł , moja bunia E38 730d - 3,6 x 9 = 36 zł - Teraz wiem, że wybrałbym 750 oczywiście zagazowaną. Oglądałem jedną wartą "grzechu" 740d - w okolicy Opola - nie pamiętam dokładnie nazwy miejscowości. Właściciel był może jeszcze jest szefem serwisu MAN we Wrocku. Silnik chodził jak lala, brak wycieków, ale wsteczny nie działał :duh:

 

Na Twoim miejscu bardzo dokładnie sprawdziłbym Twoją 740 w serwisie - przedewszystkim czy ma historię serwisową - to podstawa. A przyłączam się do robertazpoznania, że w tych modelach zawsze jest coś nie tak ... :mad2: oglądnąłem ich trochę.

 

Teraz czję się na 750i w gazie chociaż moja bunia też jest śliczna ale komfort nie ten ... :cry2: A różnica w kwotach wydanych na paliwo chyba nie jest duża. Wiem, że przy tej klasie aut nie liczy się kwot wydawanych na paliwo "bo to wstyd" ale w dłuższej perspektywie daje się to odczuć.

 

Nie wiem jakie są opinie użyszkowników 750 o tych silnikach bo dopiero to pierszy dzień, w którym miałem przyjemność pomykać taką bryką i nie grzebałem jeszcze na forach.

 

Ym, nie wiem jak Twoj kolega zrobił takie spalanie - 15L LPG na 100km z 5 litrowym silnikiem po mieście. Może ja mam starszej generacji silnik bo tylko M30B35 ale przy 3.5 litrach spalanie oscyluje w granicach 18-20 litrów LPG na 100 km, inaczej sie nie da... miasto, światła, światła, światła, światła... zanim rozbujasz tą ogromną budę musisz hamować, wydaje mi się wręcz niemożliwe dojście do takiego spalania jeżdżąc tylko po mieście. Może kolega pokazywał Ci średnie spalanie z ostatnich kilkuset kilometrów. Ja po przejechaniu 800 km w trasie i tygodniu jazdy po Poznaniu mam spalanie 12.9, w trasie średnią zbiłem z 22.5 (reset i jazda tylko po mieście) do 12.4 litrów według kompa :)

 

No i jeszcze ta cena LPG - teraz kosztuje w granicach 1.60 PLN 1,6 x 15 = 24 zł - śmieszne pieniądze ;)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano

Qrcze przepraszam za pomyłkę z ceną gazu jutro jak będę obok stacji to sprawdzę, wydawało mi się, że to taka cena.

 

Ale wracając do tematu spalania - starszy gość nie wie nawet jak skasować wskazania komputera - więc BC zlicza z kilku tankowań. W poniedziałek pożyczę od niego 750i (dzisiaj to z nim ustaliłem) i sam sprawdzę to spalanie. Gość ma jeszcze Porsche i wątpię żeby miał jakiąś przyjemność z kantowania na BC. Nie znam się na instalacjach gazowych ale auto naprawdę równo pracuje po wciśnięciu gazu natychmiast reaguje. Tą instalację montowali mu na Śląskuw Tarnowskich Górach - nie znalazł nikogo w okolicy kto by potrafił ją porawnie założyć i ustawić ...

 

Ale nie zaśmiecajmy pytania kolegi - napiszę na priv po testach albo założę nowy wątek.

Opublikowano
Qrcze przepraszam za pomyłkę z ceną gazu jutro jak będę obok stacji to sprawdzę, wydawało mi się, że to taka cena.

 

Ale wracając do tematu spalania - starszy gość nie wie nawet jak skasować wskazania komputera - więc BC zlicza z kilku tankowań. W poniedziałek pożyczę od niego 750i (dzisiaj to z nim ustaliłem) i sam sprawdzę to spalanie. Gość ma jeszcze Porsche i wątpię żeby miał jakiąś przyjemność z kantowania na BC. Nie znam się na instalacjach gazowych ale auto naprawdę równo pracuje po wciśnięciu gazu natychmiast reaguje. Tą instalację montowali mu na Śląskuw Tarnowskich Górach - nie znalazł nikogo w okolicy kto by potrafił ją porawnie założyć i ustawić ...

 

Ale nie zaśmiecajmy pytania kolegi - napiszę na priv po testach albo założę nowy wątek.

 

Prosze wszystkich żeby przestali pisac BAJKI o zużyciu paliwa w e38 750i !!!.750 pali po miescie od 20-25 , na trasie 12-16.Zyzycie paliwa na poziomie 15 l po miescie jest NIEMOŻLIWE DO OSIĄGNIECIA a jezdzilem kilkoma 750-tkami w tym 2 moimi.Srednio po miescie wychodzi ok 20-21 i to bez szaleństw.I jeszcze jedno do kolegi Buracky jak czaisz sie na 750 w gazie to lepiej zostan przy Twojej e38 3.0d , szkoda 7500tki i Twoich nerwów.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za wypowiedzi - odnośnie pytań czemu nie silnik benzynowy + LPG to odpowiedz jest taka ,że ja LPG w aucie nie chce o powodach nie będę się rozpisywał bo pewnie wywołał bym niepotrzebną i bardzo emocjonującą dyskusję - nie ma sensu nie chce LPG i już dlatego szukam czegoś z dieslem co do pojemności 4,0 to nie jest tak że taką sobie wymyśliłem i takiej szukam - tak naprawdę jakby trafiła się ładna 3,0d to też bym był zainteresowany , ale trafiła się 740d dlatego o ten model pytam.

Autko jest bardzo zadbane miało do tej pory tylko 2 właścicieli tak jak już pisałem podobno 100% bezwypadkowe i bezkolizyjne - (to jeszcze do sprawdzenia) co dla mnie jest bardzo bardzo ważne. Wyposażenie auta praktycznie pełne naprawdę ciężko wymyślić opcję której to auto nie posiada :D

ROBERTOKRAK piszesz ,że należy uważać na turbinę oczywiście się z tobą zgadzam ale mam pytanie uważać na turbinę czy na turbiny ?? czy turbin czasem nie jest 2 szt? z ETK lub z www.realoem.com można wnioskować ,że turbiny są 2 jedna dla cylindrów 1-4 a druga dla cylindrów 5-8 - czyli turbinki są DWIE ??!

Opublikowano

ROBERTOKRAK piszesz ,że należy uważać na turbinę oczywiście się z tobą zgadzam ale mam pytanie uważać na turbinę czy na turbiny ?? czy turbin czasem nie jest 2 szt? z ETK lub z www.realoem.com można wnioskować ,że turbiny są 2 jedna dla cylindrów 1-4 a druga dla cylindrów 5-8 - czyli turbinki są DWIE ??!

 

 

turbiny w 740d są dwie,sprawdz DOKŁADNIE bezwypadkowosc oraz jezeli mozesz daj na forum zdjecie kierownicy (koniecznie na wprost) oraz fotela kierowcy oraz podłokietnika - to zobaczymy czy deklarowany przebieg jest w miare prawdziwy bo cofanie przebiegu w bmw robi sie b.prosto.

Opublikowano
kowal naprawde warto dzwiek v8 w dieslu jest naprawde przyjemny koszty utzrymania - no coz na trasie nigdy nie udało mi sie zeisc ponizej 10 a w miescie 13 14l to minimum zalezy tez jakie to miasto - korki odstepy miedzy swiatłami itp. mimo ze 740 w dieslu to samochody dobrze wypos. to są proste rzeczy ktore podnoszą cene jak; webasto, radar odleglosciowy ktory nowy w aso kosztuje ok 10000zł i wspolpracuje z tempomatem i pozwala Ci w czasie jazdy zdjąć noge nie tylko z gazu ale i nie kontrolowac hamulca automat zrobi to za ciebie,a jak usniesz za kierownica przynajmniej zwolni zanim przyp.ponadto są jeszcze podwójne szyby , hydraulicznie podnoszona klapa bagaznika- czy Twoje upatrzone auto to posiada.jest wiele rzeczy ktore jesli zdecydowałes się na diesla a nie na benzyne czy na wozenie kubła na gaz w bagazniku przemawiają za v8 rozpisywanie sie na forum nie ma sensu zawsze mozesz zadzwonic 508386447. najwazniejsza jest tylko i wyłacznie jedna rzecz jak ten pojazd był wczesniej eksploatowany ,a tego to Ci zaden komp serwisowy do konca nie powie.
Opublikowano
no i nie słuchaj i nie czytaj postow benzyniarzy ktorzy ten typ samochodu znaja tylko z opowiesci i z marzen o dobrym samochodzie. kiedys pod Plockiem zatrzymał mnie patrol policij bo ktos tam w polu postawil znak pt 40km .pokazali mi zdjęcie spalonego samochodu w ktorym sterczały spalone trzy kikuty ludzkie '' tak konczą ci co jezdza za szybko''powiedzieli a ja im na to ze to była benzyna ''no tak ale słup był betonowy''- szkoda słupa.
Opublikowano

190011 dzięki za numer telefonu - postaram się nie nadużywać :wink:

Co do wyposażenia to ma z tego co pamiętam ma webasto , tv, gps, el fotele z pamięcią masażem podgrzewane i łamane w połowie oparcia, podwójne szyby, pakiet oświetleniowy klamek wewnątrz i z zewnątrz, el otwierana i zamykana klapa bagażnika, ksenonowe światła, klimatyzacja i jeszcze sporo więcej ma tempomat ale nie wiem czy z radarem - apropo jak się włącza ?? tempomat ja nie wiem a właściciel mówi że chyba jest popsuty albo on porostu nie wie jak go włączyć.

Dziękuję Wszystkim za wypowiedzi i czekam na następne podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega o nicku którego na głos nie potrafie wymówić (190011) ma rację jeśli chodzi o awaryjność 740d - jeśli ktoś nim jeździł spokojnie, nie katował, nie przesadzał, to jest pewna aczkowiek niewielka szansa że pojeździsz autem spokojnie.

 

Każda 7mka wymaga odpowiedniego podejścia i nie żałowania kasy (ja na swoją w tym roku wydałem już niespełna 10 tys, bo chciałem doprowadzic ją do stanu idealnego, wszystko co gumowe czy ma luz w zawieszeniu do wymiany, szwankujący czujnik PDC, niewiele tego bylo ale kasa już konkretna). 740d ma niestety to do siebie, że może pocisnąc po kieszeni w najmniej oczekiwanym momencie. A jak koledzy słusznie zauważyli, w tym silniku "ma co padać".

 

To że się na niego nakręciłeś to żadna tragedia, ja też nakręciłem się na 6.0 V12, mimo że podstaw do jazdy takim autem po naszych drogach nie ma w ogóle.

 

W temacie auta, mimo że jesteś pewny iż jest bezwypadkowe, to weź je na serwis (najlepszy specjalizujący sie w BMW jaki znajdziesz w okolicy) i niech je przetrzepią. Pare złotych za to dasz, ale potem kilka jesli nie kilkadziesiat razy tyle zaoszczedzisz. Nie wiem jak jest z E38, ale ja w salonie BMW w Polsce po okazaniu VINu i dowodu dostalem pelna historie serwisową auta do dnia w którym je kupiłem. Genialna sprawa, bo pisze nawet jakim olejem byla zalewana, kiedy aku zmieniany, kiedy cewki, wszystko nawet jakaś spinka czy uszczelka w aucie jeśi serwisowane było w ASO (w moim przypadku w DE) w takim wydruku znajdziesz, więc będziesz w stanie ocenić co sie z autem działo i po tym dojść, co może się stać.

 

Polecam, dobry warsztat do przeczesania auta + historia serwisowa i już wiesz czy warto czy nie.

Opublikowano
Hej ,

napisałem, że się pomyliłem. Sprawdziłem w Jeleniej Górze na Statoil - 1,69,- cena gazu.

 

Wszystko pieknie, ale E38 750i w miescie nie spali 15l/100 km benzyny, a co dopiero LPG.

No chyba, ze to miasto, to przejazd o drugiej w nocy glowna ulica.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
kowal radar powinien byc jesli jest na wyposazeniu przy tablicy rejestracyjnej od strony pasazera taka kulka wielkosci pilki do tenisa a włącza sie automatycznie pozałaczeniu tempomatu tempomat zas przyciskiem po prawej stronie kierownicy zapalenie sie ikonki na wyswietlaczu z prwej strony sygnalizuje jego załaczenie . nie załacza sie na postoju.co do padających czujek pdc to 2 razy je naprawiałem raz w serwisie bosch mi chcieli wymieniać raz w punkcie gdzie je montują ,ale ja zawsze bujam sie do Andrzeja do robakowa i tam pogrzebał cos przy kablach wziął grosz albo dwa i spoko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.