Skocz do zawartości

pytanie na temat stanu oleju e46 328


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hej !

 

Ja też mam taki silnik i mam tak samo z tym poziomem oleju. Nic się nie martw bo tak to własnie jest i tak ma być. Wszystko jest w porządku ! :cool2: Silnik 2.8 to mistrzostwo świata. Takiego gangu nie ma nawet 3.0 o reszcie nie wspomnę bo to piły motorowe. Tylko 6 garów !

 

Bez komentarza !!! :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiesz ile dokładnie oleju wleli mechanicy do silnika ?? U mnie jak wlewam ok 6.3-6.5 L, czyli tyle ile powinno wchodzić, to mam właśnie taki objaw. Przy 6 L jest na maxa i tak jeżdze. Zrobiłem tak ok 40 tysięcy i oleju nie ubywa więc wszystko jest oki. Musisz troche upuścić tego oleju jak masz ok 3 cm powyżej stanu max.
Krzysztof
Opublikowano
hej !

 

Ja też mam taki silnik i mam tak samo z tym poziomem oleju. Nic się nie martw bo tak to własnie jest i tak ma być. Wszystko jest w porządku ! :cool2: Silnik 2.8 to mistrzostwo świata. Takiego gangu nie ma nawet 3.0 o reszcie nie wspomnę bo to piły motorowe. Tylko 6 garów !

 

Skąd Ty się urwałeś ? :lol: :lol:

Opublikowano
A wiesz ile dokładnie oleju wleli mechanicy do silnika ?? U mnie jak wlewam ok 6.3-6.5 L, czyli tyle ile powinno wchodzić, to mam właśnie taki objaw. Przy 6 L jest na maxa i tak jeżdze. Zrobiłem tak ok 40 tysięcy i oleju nie ubywa więc wszystko jest oki. Musisz troche upuścić tego oleju jak masz ok 3 cm powyżej stanu max.

 

Dokładnie jak kolega pisze !

Ostatnio wymieniałem i nalałem 6,5L jak podaje producent i ponad połowę nad stan miałem.

Spusciłem, na oko :wink: ok. 700ml i jest gitarka.

Opublikowano
Ale o co Wam chodzi Panowie ? Może 10 mm ponad stan to rzeczywiście za dużo. Nie zauważyłem, że chodzi aż o tyle.

Pozdrawiam.

Bartek

Opublikowano

mam 330 Ci z 2003

niestety ale zauwazylem ze zuzycie oleju jest za duze

jak go kupilem po okolo 10.000 km zaswiecila sie lampka i dolalem

teraz sprawdzam dosc czesto i startujac z zimnego silnika gdzie mam olej na max juz po 1500 km stan jest minimum czyli ubylo 1 litr - to pewnie za duzo ,jakie moga byc przyczyny?

wg instrukcji nalezy mierzyc po 5 minutach od wylaczenia silnika wiec nie caly olej zdazy jeszcze splynac?

probuje porownywac miedzy stanami silnika z rana kiedy jest zupelnie zimny wiec moze to blad?

faktem jest ze go ubywa

czy stan na zimnym silniku cos mowi czy trzeba go rozgrzac i zmierzyc rzeczywiscie po 5 minutach?

Opublikowano

Witam

widze ze masz podobna sytuacje do mojej:)

U mnie prawdopodobnie z powodu zle zainstalowanego oringu podczas wymiany oleju podczas dlugiego postoju splywa olej z filtru do miski i poziom na miarce jest za wysoki. Jesli mierze stan 5-10 minut po wylaczeniu rozgrzanego silnika to stan oleju jest w normie czyli ok 3/4 na miarce. Jest to denerwujace mnie zjawisko. Musze w koncu sie zebrac i wymienic filtr oleju zwracajac uwage na oring w obudowie filtra. Jesli to zrobie to napisze na forum jakie sa objawy.

W twojej sytuacji jesli nie masz wycieku, ani innych problemow to moze to byc taka sama sytuacja.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Szczerze mówiąc ja bym się bardziej martwił stanem na zimnym niż tym po kilku minutach od zgaszenia :D Nie miałem nigdy auta które na zimnym silniku wykazywało na miarce więcej oleju niż mieć powinno i mimo wszystko podejrzewałbym, że wlali tego oleju więcej niż powinni. Może po po 5 minutach od zgaszenia jeszcze nie zdążą cały spłynąć do miski, choć to chyba mało prawdopodobna opcja.

 

Witam.

Kilka miesięcy temu zmieniałem OLEJ w mojej 320d. Wg książki wchodzi 5,5 litra. Na równiej powierzchni w garażu gorący olej swobodnie spływał przez 2 do 3 godzin (nie śpieszyło mi się i robiłem w tym czasie inne rzeczy przy aucie).

Nowego oleju zalałem 5,4 litra (lub trochę mniej).

Sprawdzając stan na ciepłym silniku po od 5 do 15 min od zgaszenia silnika, stan oleju jest trochę poniżej max, ale sprawdzając po paru godzinach też miałem nadmiar - powyżej maximum.

Dla bezpieczeństwa odciągnąłem z 0,2 l.

Wydaję mi się że ten nadmiar oleju wynika z tego, że po dłuższym postoju olej spływa jeszcze z filtra oleju (co najmniej z 0.5 litra) i stąd jego zbyt wysoki poziom wg miarki.

Kiedyś miałem 325i i nie miałem problemu z pomiarem ilości oleju, w 320d jest problem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

 

Powyzej wkleilem link do schematu filtru oleju.

Wydaje mi sie ze poruszana w tym watku kwestia splywania oleju moze miec zwiazek z oringiem (numerek na schemacie 5)

Nie jestem pewnien ale to moze byc wlasnie przyczyna splywania oleju z filtru.

Chyba ze jest to normalna, prawdidlowa sytuacja...

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

 

Powyzej wkleilem link do schematu filtru oleju.

Wydaje mi sie ze poruszana w tym watku kwestia splywania oleju moze miec zwiazek z oringiem (numerek na schemacie 5)

Nie jestem pewnien ale to moze byc wlasnie przyczyna splywania oleju z filtru.

Chyba ze jest to normalna, prawdidlowa sytuacja...

 

Przy każdej wymianie oleju wymieniam ten oring i za każdym razem jest tak samo. Myślę że to normalna rzecz z tym spływaniem oleju z filtra. Tylko czy BMW wzięło to pod uwagę, tzn. po jakim czasie sprawdzać poziom oleju - czy po 5 min, czy po tym jak olej już spłynie z filtra?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
W instrukcji obslugi z tego co pamietam to czas oczekiwania po wylaczeniu silnika w celu pomiaru stanu oleju to cos pomiedzy 5 a 10 minut i do tego sie stosuje. Sam juz nie wiem co o tym myslec...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam ten sam motor. podczas badania na zimnym silniku poziomu oleju jest on moze 2 mm ponizej kreski max. ksiazkowo do tego silnika wchodzi 6,5 litra oleju. mi w garazu zalali rowne 6 litrow i powiedzieli ze wiecej nie potrzeba. olej zmianialem okolo 20 tys km temu. przez ten czas na bagnecie nie ubylo nawet milimter. caly czas ten sam stan. jezeli tobie pokazuje ponad max 1 cm a wczesniej nawet 3 cm to to nie jest normalne. jutro z ciekawosci sprawdze jak sie sprawa ma z poziomem oleju po paru minutach od zgaszenia silnika. tak czy siak zawsze mowiono mi ze najbardziej wiarygodne badanie stanu oleju jest z rana na zimnym silniku.

 

 

sprawdzalem stan po paru minutach od zgaszenia silnika. jest rowno z minimum. wychodzi wiec na to ze masz za duzo oleju wlane. skoro na zimnym masz ponad stan a na cieplym 3/4 na skali. ja na zimnym mam prawie max a na cieplym min, chyba za duzo ci wlali i tyle.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.