Skocz do zawartości

pytanie na temat stanu oleju e46 328


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Moje pytanie dotyczy stanu oleju. Dzisiaj rano sprawdzilem olej w moim aucie e46 328, poziom oleju na miarce byl o duzo za duzy...

Sprawdzilem kilka razy pod rzad i caly czas wskazanie bylo grubo ponad norme

Odrazu sprawdzilem stan plynu chlodzacego jest przy minimum ale ostatnio sprawwdzalem go 2 miesiace temu... czy to moze byc uszczelka pod glowica?

Odpalilem silnik, popracowal jaks minute, wylaczylem go odczekalem 5 minut i ponownie sprawdzilem poziom oleju i jest 3/4 czyli jest OK.

Wedlog instrukcji poziom oleju nalezy sprawdzac po 5 minutach od wylaczenia silnika. Ale logicznie myslac to wlasnie na goracym silniku poziom oleju powinien byc wyzszy, na zimnym powinno byc go mniej

Czy spotkal sie ktos z czyms takim w swoim aucie?

Z gory dziekuje wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam.

PS. Jutro dokonam pomiaru jeszcze raz i podziele sie spostrzezeniami:)

Opublikowano

Chodzi po prostu oto żeby olej spłynął do miski olejowej-prosto po zgaszeniu zawsze pokaże Ci mniej oleju bo nie jest on na dnie silnika.

 

A co do płynu chłodzącego-niekoniecznie musi być tak źle od razu. Mi tak samo ubywało płynu a po prostu mechanik cap zbyt słabo opaskę na jednym wężu dokręcił od chłodnicy i kapało, a patrząc po parkingu nawet nie widziałem wycieków, dopiero kiedyś na kanale.

Opublikowano

Nie popadaj w panikę !!!

 

Po pierwsze czy olej na bagnecie ma ślady "kremu" ??? ,ale na dolnej miarce nie na pręcie.

 

Czy w płynie są ślady "kremu"???

 

Woda nie musi koniecznie dostawać się do oleju skoro ci ubywa. Ja na początku po dwóch tygodniach musiałem szklankę dolać, a teraz od pół roku mam max cały czas. A skoro nie ubywa dużo to bym się nie przejmował.

Opublikowano

Witam ponownie

Dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi

Dzisiaj rano powtorzylem pomiar stanu oleju.

Silnik byl zimny po calej nocy. Wyciagnalem bagnet i stan oleju byl o duzo za wysoki. wytarlem bagnet i pomiar powtorzylem, wynik ten sam oleju jest zaduzo...

Zadnego nalotu nie widac, zadnych przebarwien itp. Olej wydawal sie troche zadki, ale moze to moje zludzenie.

Odpalilem silnik, popracowal 2 minuty, wylaczylem silnik, odczekalem 5 minut i dokonalem pomiaru. Wynik zadowalajacy, czyli olej w normie 3/4 stanu na miarce.

Czy ktos z Was zaobserwowal cos podobengo w swoim aucie?

Czy moze to byc jakas usterka?

Pozdrawiam wszystkich i zycze milego weekendu.

Opublikowano

Witam ponownie

nie wiem czy dobrze wytlumaczylem sytuacje :)

Stan oleju jest za wysoki rano, sprawdzam 2, 3 razy zanim wlacze silnik i jest go caly czas za duzo

Kiedy uruchimie silnik przejade gdzies i go wylacze to po 5 minutach poziom oleju jest ok

Oleju napewno nie jest za duzo wlane... Boje sie tylko ze to cos dziwnego...

Mam nadzieje ze udalo mi sie wyjasnic sytuacje

Czy jest ktos kto jest uzytkownikiem silnika m52, a jesli tak to jak sytuacja wyglada u niego.

Czy np. rano sprawdzajac na zimym silniku poziom oleju jest idealny tzn 3/4 wartosci miarki. Bo u mnie tak nie jest jest go wtedy bardzo bardzo duzo na miarce a w zasadzie ponad nia. Dopiero po uruchomieniu auta i po ponownym sprawdzeniu 5 minut po wylaczeniu auta jest ok.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jezeli olej jest czysty (bez śladów płynu), to rano spuść nadwyżkę do stanu MAX na bagnecie.

 

I nie traktuj dosłownie czasów, od wyłączenia do pomiaru -5 min :wink:

Po takim czasie nawet rozgrzany dobrze nie ścieknie do michy :cool2:

 

P.S

Producent wprowadził oznaczenia na bagnecie (min - max) żebyś wiedział kiedy dolać olej i czy nie jest go za dużo.

Jezeli optymalne było by 3/4 miary to pewnie obniżył by MAX do tego poziomu.

Łatwiej coś nalać do oznaczenia niż odmierzać na oko 3/4, dlatego ja zawsze trzymam się MAXA

Z tego co opisujesz, napewno masz za dużo oleju i niedługo siądą ci uszczelniacze na zaworach :hand:

Opublikowano

Witam

Skad mialoby byc zaduzo oleju ???

Olej zmienialem 2 tygodnie temu bylo ok, nie dolewalem nic od tego czasu.

Plyn chlodniczy tez jest w normie.

Coz, na w miare cieplym silniku stan oleju jest ok, tylko po calej nocy wskazuje zaduzo, mam nadzieje ze to nie jest zadna usterka.

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano
Nie masz żadnej usterki. Poziom oleju zawsze sprawdza się po 5-15 minutach, ale na rozgrzanym do normalnej temperatury pracy, silniku. Jeśli robileś to po 5 minutach na prawie zimnym silniku to poprostu olej zostal np w glowicy i stąd te 3/4 miarki.
Opublikowano
Witam

Skad mialoby byc zaduzo oleju ???

Olej zmienialem 2 tygodnie temu bylo ok (...)

 

Wymieniałeś sam czy zmieniał mechanik ? Bo piszesz, że jesteś pewien, że została wlana odpowiednia ilość... w takim razie ile wlałeś... ? ;) :norty:

Opublikowano

Olej wymienialem w serwisie zajmujacym sie tylko bmw, wiec nie sadze zeby doszlo do pomylki.

Olej srawdzalem na calkowicie zimym silniku moze stad wynika ten blad w pomiarze.

Kiedy olej sprawdzam po jezdzie, po odczekaniu kilku/kilkunastu minut poziom oleju na miarce jest prawidlowy. I z tego sie w sumie bardzo ciesze :D

Moze to byc kwestia zbierania sie oleju w glowicy poruszona przez kolege Jakuba.

Jeszcze raz wielkie dzieki za zaangazowanie :D

Pozdrawiam

Opublikowano
Szczerze mówiąc ja bym się bardziej martwił stanem na zimnym niż tym po kilku minutach od zgaszenia :D Nie miałem nigdy auta które na zimnym silniku wykazywało na miarce więcej oleju niż mieć powinno i mimo wszystko podejrzewałbym, że wlali tego oleju więcej niż powinni. Może po po 5 minutach od zgaszenia jeszcze nie zdążą cały spłynąć do miski, choć to chyba mało prawdopodobna opcja.
Opublikowano
Olej wymienialem w serwisie zajmujacym sie tylko bmw, wiec nie sadze zeby doszlo do pomylki.

 

W serwisach, (mowa o ASO), pracują zwykli ludzie w większości przyjęci "z ulicy", po samochodówce, lub "drobni dziergacze", którym nie udało się utrzymać własnego warsztatu... znam nawet kucharza który swoją wiedzę nabył w garażu pod domem.

I to mają być specjaliści i znawcy marki !!!

Możliwe, że jeden na piędziesięciu jest miłośnikiem i znawcą tematu...

 

Specjaliści i prawdziwi fachowcy, zajmujący się konkretną marką, nie mogą się wyrabiać we własnych warsztatach.

 

Nie twierdzę że nalali za dużo oleju, nie znam konkretnie twojego serwisu, ( każdy amator wie, że na bagnecie jest skala, żeby nie przelać), ale uważał bym na ASO i ludzi podających się za ZNAWCÓW MARKI i zastanowił, czy ich wiedza i doświadczenie przekłada się na KASĘ jaką tam zostawiasz ???

 

Co do poziomu u ciebie to w żadnym wypadku nie może być ponad stan bo zniszczysz motor.

Skoro na zimnym będzie stan to nic się nie bój, że na ciepłym będzie choćby połowa. Olej nie paruje... a jak poczekasz 20 min po zgaszeniu na nagrzanym, to na 99% nie będzie różnicy. :hand:

Opublikowano
Tak jak wyżej piszą, spuść tyle oleju żeby po nocy nie było ponad stan i po problemie. Pewnie wlali zbyt wiele, też raz dawałem do zmiany olej i miałem za dużo i to sporo. Teraz zawsze zmieniam sam bo często nawet tak prostej czynności niemożna powierzyć nikomu...
Opublikowano

Sednem sprawy jest to ze to wlasnie na zimym silniku wskazuje za duzo oleju. Po nocy, rano sprawdzajac olej na miarce stan oleju jest za wysoki. Po rozgrzaniu silnika i wylaczeniu go sprawdzalem olej odczekujac kilkanascie minut i stan oleju jest ok. Czyli postepujac wedlog instrukcji obslugi sprawdzajac olej po 5 minutach po wylaczeniu silnika stan jest ok.

Stan za wysoki jest tylko rano, na calkowicie zimnym silniku.

Czy jest mozliwosc zeby olej sie ''gdzies tam'' zbieral a po wlaczeniu silnika cisnienie doprowadza wszystko do normy ?

W moim poprzednim bmw nie bylo takiej sytuacji i stan oleju na calkowicie zimnym silniku nie byl za wysoki, stad moje watpliwosci...

Co do obslugi ASO to oczywiscie moze zdarzyc sie pomylka, olej wymienialem nie w aso, ale w serwisie obslugujacym tylko bmw od wielu lat. Bylem przy wymianie oleju, patrzylem mechanikowi ''na rece'' i rozmawialem na temat wlasnie stanu oleju. Po wlaniu nowego oleju sprawdzilismy stan na miarce i byl w normie. Ogolnie jest to dla mnie bardzo dziwna sytuacja :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie,

w zwiazku z dziwna sytuacja z olejem ktora opisywalem w poprzednich postach, udalem sie do serwisu zajmujacego sie tylko bmw

Wyjasnilem im sytuacje i doszli do wniosku ze bardzo wysoki stan oleju ktory jest widoczny po calej nocy jest spowodowany tym ze olej schodzi z filtra oleju poprzez zaworek ktory musial sie popsuc i nie zatrzymuje oleju w filtrze. Stwierdzili rowniez ze jest to niegrozne dla silnika...

A wiec wychodze z pytaniem :) Czy mial ktos moze taka sytuacje? Jak sadzicie czy jest to bezpieczne dla silnika? Czy wplywa to na smarowanie silnika podczas rozruchu?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi

Opublikowano
musze sie zgodzic z tymi mechanikami.slyszalem o takim przypadku ze zaworek puszcal jakis i olej z filtra splywal do miski przez kilkanasie minut.
.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
Witam ponownie,

w zwiazku z dziwna sytuacja z olejem ktora opisywalem w poprzednich postach, udalem sie do serwisu zajmujacego sie tylko bmw

Wyjasnilem im sytuacje i doszli do wniosku ze bardzo wysoki stan oleju ktory jest widoczny po calej nocy jest spowodowany tym ze olej schodzi z filtra oleju poprzez zaworek ktory musial sie popsuc i nie zatrzymuje oleju w filtrze. Stwierdzili rowniez ze jest to niegrozne dla silnika...

A wiec wychodze z pytaniem :) Czy mial ktos moze taka sytuacje? Jak sadzicie czy jest to bezpieczne dla silnika? Czy wplywa to na smarowanie silnika podczas rozruchu?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi

 

Ciekawa teoria, ale nie mająca zastosowania w Twoim przypadku. Taki zawór byl w silniku M30 i jego uszkodzenie powodowalo palenie się kontrolki oleju kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika. W silniku M52 i M50 takiego zaworu nie ma. Masz zbyt dużo oleju.

 

Uprzedzając kolejne pytanie - jeśli jest tego ok 5 mm ponad max, nic z tym nie rób.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi

Czyli tego zaworka nie ma w silnikacj m52....

Podczas dzisejszej wizyty u mechanika sposcili ze tak sie wyraze, okolo 0,5 litra oleju. Stan na miarce po sposzczeniu tej ilosci byl ok czyli 3/4 na miarce.

I teraz pozostaje pytanie co sie okaze rano...

Czy nadal cala miarka grubo ponad stan bedzie w oleju ???

Oczywisice podziele sie spostrzezeniami

Przed godzina wrocilem do domu po dluzszej jezdzie, odczekalem 5-10 minut i spradzilem poziom oleju i byl 3/4 na skali miarki czyli ok.

Jesli nie ma tam zadnego zaworka a stan oleju rankiem bedzie znow kilka centymetrow ponad norme to co wtedy... Jaka moze byc tego przyczyna ?

to nie sa male roznice tylko naprawde widoczne sadze ze dzisiaj rano bylo okolo 4 cm ponad max.

Sam juz nie wiem co mam o tym myslec, po wizycie w serwisie myslalem ze to wina zaworku, kolego Jakub jedna twierdzi ze tego zaworku nie ma w tych silnikach. Skad moze sie brac tak duzy nadmiar oleju po dlugim postoju, bo po kilunastu minutach od wylaczenia auta pozion jest prawidlowy

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze jedna kwestia dotyczaca kontrolki oleju, po uruchomieniu zimnego silnika po kilku godzinach postoju ,kontrolka oleju gasnie po okolo 3 moze 4 sekundach, czy to normalne, czy moze miec to zwiazek ze stanem oleju?

Czy informacja o braku zaworka przy filtrze oleju jest pewna?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie

Dzisiaj rano sprawdzilem poziom oleju na zimnym silniku

Stan jest caly czas ponad max, ale nie wiecej niz centymetr.

(Wczoraj rano bylo okolo 3 cm ponad max )

Wczoraj wieczorem po jezdzie, wylaczeniu silnika i odczekaniu 10 minut stan byl 3/4 na miarce

Czy jest to mozliwe zeby olej schodzil z filtra oleju

Podobno nie ma tam zadnego zaworka...

Moze przy filtrze oleju jest cos co moglo byc nie wymienione podzczas wymainy oleju i stad ten problem

Czytalem na innym forum o oringu przy srubie, ze to niby moze miec wplyw an schodzenie oleju z filtra. Moze mechanik zapomnial go wymienic lub zle wymienil...

Pozdrawiam

Opublikowano

Oring zmienia się wraz z filtrem (jest w zestawie). Może mieć to wplyw na splywanie oleju z filra.

W tym silniku nie ma zaworu ciśnieniowego, ale czujnik ciśnienia zlokalizowany jest w obudowie filtra i stąd problemy z kontrolką oleju po odopaleniu silnika. Nie ma to wplywu na smarowanie silnika i dlatego zostawilbym to tak jak jest.

3 cm ponad stan? Przecież to jest 1,5 litra oleju za dużo. Albo wszystkiego nie spuścili, albo wlali 8 litrów oleju.

Opublikowano

Witam ponownie

Po kilku kolejnych dniach obsewacjisytuacja jest bez wiekszych zmian

Na wmiare cieplym silniku poziom oleju jest ok

Po dluzszym postoju poziom ok 5-10mm ponad stan maximum

Mysle ze panowie w serwisie cos najmieszali z oringiem przy filtrze oleju i olej schodzi z filtra. Mysle ze w przyszlym tygodniu wymienie filtr oleju i napisze na forum czy sytuacja sie wyjasnila.

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za zaangazownie w temat:)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

hej !

 

Ja też mam taki silnik i mam tak samo z tym poziomem oleju. Nic się nie martw bo tak to własnie jest i tak ma być. Wszystko jest w porządku ! :cool2: Silnik 2.8 to mistrzostwo świata. Takiego gangu nie ma nawet 3.0 o reszcie nie wspomnę bo to piły motorowe. Tylko 6 garów !

Pozdrawiam.

Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.