Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy powiedzcie jak wyjąć zegary bo mam z tym problem. Moje padają tzn w czasie jazdy wszystko gaśnie i po chwili się włączają - podobno to taka przypadłość naszych Bum. Zamówiłem drugie i są w drodze ale chciałem wcześniej wyjąć stare i po odkręceniu dwóch górnych mocowań nie wiem co dalej ,bo nie ma za co schwycić , podwadzałem śrubokrętem i urwałem jedno mocowanie. Nie chce uszkodzić tapicerki w okół zegarów więc proszę o waszą pomoc

Opublikowano
Po odkręceniu górnych śrub naciśnij na zegary na dole powinny się u góry lekko odchylić i wtedy będziesz miał za co chwycić :D
Opublikowano

Szukałem na wszelkie sposoby i nic nie mogę znaleźć.

Czy coś więcej je trzyma poza tymi dwoma bo na realOEM.com jast na ilustracji jakaś śrubka od dołu.

Czy trzeba ściągać kierownicę?

U siebie mam czteroramienną z poduszką

Opublikowano
i poszukaj bo było ze 3 razy bez airbag'a i z 10 z airbagiem... :search:

nie wiem jak u reszty ale u mnie ta wyszukiwarka znajduje tematy baz składu i ładu.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Szukałem na wszelkie sposoby i nic nie mogę znaleźć.

Czy coś więcej je trzyma poza tymi dwoma bo na realOEM.com jast na ilustracji jakaś śrubka od dołu.

Czy trzeba ściągać kierownicę?

U siebie mam czteroramienną z poduszką

 

Tylko te dwie u góry. Kierownicy nie trzeba sciągać. Zegary demontowałem wielokrotnie i pomomo iż spotkałem się z opiniami że trzeba kiere sciągnąć ja robiłem to za każdym razem bez odkecania kierownicy.

Opublikowano
Z mojej strony mogę jeszcze poradzić abyś odpiął akumulator przez rozłączaniem kostek od zegara aby ustrzec się przed błędem poduszki oraz abyś nie podważał np. śrubokrętem ramki licznika próbując go wyciągnąć bo ją połamiesz, jest bardzo krucha. Zrób tak jak pisałem, naciśnij na dole a góra odejdzie i wtedy go bez problemu odchylisz.
Opublikowano
Witam. W mojej buni również mam podobny problem tzn podczas jazdy na dosłownie sekunde wyłączają się zegary i zapalają wszystkie kontrolki i potem jest OK. W sumie to całą zimę miałem spokój z tym teraz jak auto się nagrzewa to czesto mi się to zdarza chyba ze jest to zbieg okoliczności i nie ma to związku z temp wnętrza auta. Czy to jest problem z zestawem wskaźników czy jest może jakiś inny problem :?: Pozdro
Opublikowano
Ja na szczęście nie miałem takiego problemu, ale mój wujek tak miał. Podobno to wina drukowanej płytki w zegarach. Zapewne tworzy się zimny lut, albo coś w ten deseń. Naprawa tej przypadłości jest podobno nieopłacalna.
Freude am fahren...
Opublikowano
Ja na szczęście nie miałem takiego problemu, ale mój wujek tak miał. Podobno to wina drukowanej płytki w zegarach. Zapewne tworzy się zimny lut, albo coś w ten deseń. Naprawa tej przypadłości jest podobno nieopłacalna.

 

Dokładnie tak jest. A pojawiające się objawy uzależnione od temp. są najlepszym temu dowodem.

Opublikowano

Panowie, nie jestem pewien na 100% ale zdaje sie ze w e36 wersja coupe zegary mozna wyjac bez zdejmowania kiery(zgodnie zreszta z "sam naprawiam") a w normalnym sedanie nie da rady

Taka sama roznica jest chyba np. przy wymienianiu zarowki podsw. wlacznika swiatel-w coupe nie trzeba duzo grzebac a w sedanie juz tak

Czy komus udalo sie w sedanie wyjac zegary bez zdejmowania kiery i bez demolowania autka oczywiscie?:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dla potwierdzenia chcę tylko dodać iż wyjęcie zegarów jest do zrobienia.

U mnie wyglądało to tak:

- odkręcenie dwóch śrubek mocujących zegary.

- podważenie od dołu zegarów tak aby zrobiła się na górze duża szpara. Miałem też odkręconą osłonę pod deską rozdzielczą od strony kierowcy. Dzięki temu łatwiej było zegary podważyć.

- pochylenie zegarów górą w stronę kierownicy tak aby tył zegarów pojawił nam się od góry. Dzięki temu możemy odpiąć trzy wiązki.

- no i drobne kombinowanie z wyjmowaniem zegarów. Ja wyciągnąłem lewą stroną kręcąc kierownicą razem z zegarami.

 

Linki które są podane w postach wyżej bardzo ładnie pokazują jak to zrobić.

 

Podsumowując:

Bez większego wysiłku można wyjąć zegary bez odkręcania kierownicy :)

Opublikowano
A ja polecam zdjąć kiere... Roboty z tym dużo nie ma, a i kostki łatwiej z zegarów wyjąć i wyciągnąć jest ekstra... Wiem, że z air bagiem jest troszkę zabawy, ale ja mam bez to kilka sekund i kiera na kolanach :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.