Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej !

 

od jakiegoś czasu na stacjach są dostępne 'ulepszone' paliwa

jak np. BP Ultimate Diesel / Shell V-Power Diesel z GTL / VERVA ON itp.

 

Czy warto tankować takie ulepszone paliwa ? czy faktycznie coś dają? czy działają dobrze w każdym silniku czy tylko w miarę nowym?

znajomy raz zatankował taki 'ulepszony' ON do 325tds i mówił że mu znacznie głośniej pracował (po tym wrócił do zwykłego ON)

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeszukałem chyba forum w tym temacie, bo tez chce sie dowiedziec jak to jest, ale nie ma jednoznacznej odp. Kiedyś czytałem ze Shell kupuje paliwo od Lotosu i zapewne tak jest ze wszystkie stacje w PL kupuja paliwo od polskich rafinerii, ale czy to znaczy ze np na Shellu jest takie samo jak na Lotosie, czy moze przygotowane specjalnie na potrzeby Shella? Na stronie Shella poruwnuja paliwo Shell diesel extra do zwykłego diesla, wiec moze cos w tym jest i podstawowy diesel na Shellu jest lepszy niz podstawowy na Lotosie czy Orlenie?

 

http://www.shell.com/home/content/pl-pl/shell_for_motorists/fuels/diesel_extra/diesel_olej_napedowy_17092005.html

 

Co do Shell V-power diesle wyczytac mozna na stronie:

"Dzięki paliwu Shell V-Power Diesel kierowcy samochodów z silnikiem diesla mogą wybrać paliwo, które zostało opracowane specjalnie po to, aby zwiększyć moc ich silnika i aby utrzymywać ją na niezmienionym poziomie w miarę zwiększania się przebiegu. Formuła tego paliwa ma za zadanie nieustannie oczyszczać system wtryskiwania paliwa, aby umożliwić jego optymalne działanie."

 

Podsumowujac jakigo dielsa lejecie i gdzie? Szczególnie do E60 530d i 525d?

Opublikowano
Wygląda to tak, że wszyscy, czy to BP, czy Shell kupują paliwo z PKN Orlen. Mają na bazach magazynowych zbiorniki z dodatkami uszlachetniajacymi. Po zatanowaniu cysterny zwykłym ON jest dodawany uszlachetniacz i tak powstaje Ultimate, Verva i inne rodzaje paliw tzw. lepszych. W toku sprawy, którą sądziłem po przesłuchaniu biegłych z Instytutu Paliw Płynnych i Energii oraz pracowników takiej bazy w zasadzie kupowanie na stałe takiego paliwa nie ma sensu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda to tak, że wszyscy, czy to BP, czy Shell kupują paliwo z PKN Orlen. Mają na bazach magazynowych zbiorniki z dodatkami uszlachetniajacymi. Po zatanowaniu cysterny zwykłym ON jest dodawany uszlachetniacz i tak powstaje Ultimate, Verva i inne rodzaje paliw tzw. lepszych. W toku sprawy, którą sądziłem po przesłuchaniu biegłych z Instytutu Paliw Płynnych i Energii oraz pracowników takiej bazy w zasadzie kupowanie na stałe takiego paliwa nie ma sensu.

 

rozumiem, ze masz na mysli to ze te paliwa oczyszczaja wtryski i mozna co jakis czas zatankowac takie, ale na co dzien nie?

 

a jeszcze ponawiam pytanie czy na Shelu podstawowy diesel jest identyczny jak z Lotosu? bo na stronie pisza ze niby nie , ktos wie?

Opublikowano
Ja słyszałem, że podobno tylko V Power Racing 99+ jest paliwem całkowicie importowanym. A ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.
BMW - The Ultimate Driving Machine
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja słyszałem, że podobno tylko V Power Racing 99+ jest paliwem całkowicie importowanym. A ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.

 

tez tak slyszalem z dobrych zrodel

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.