Skocz do zawartości

330d Ogranicznik drzwi - skrzypi.


M330d

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu (znowu) zaczął mi skrzypieć ogranicznik drzwi, przednich lewych (moich :D). Tym razem sylikon w spreju, WD40 , nie pomagają. Nawet lekkie posmarowanie silnikowym Motulem nic nie daje. Co wiecej, po takim zabiegu skrzypi przez chwilę bardziej. Najmocniej w pozycji prawie otwartej. Ktoś tak miał ? Co z tym zrobic ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze sie podlacze. Strasznie zaczal mi skrzypuec lewy słupek, ten w ktorym znajduja sie kurtyny. Probuje go podopychac nic nie daje. Skrzypi tam na dole... On jest jakos przykrecany czy cos? Co mozecie doradzic, bo to jest nie do zniesienia... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem.

 

Smar teflonowy biały taki specjalny do zawiasów (Wurth albo Berner) i po sprawie, co raz psikałem bo mnie strasznie to irytowało :)

 

Żadnych WD40 :nienie:

 

Pzdr.

Dokładnie, ja takim posmarowałem 0,5 roku temu i nic nie skrzypi :)

http://www.allegro.pl/item586352167_wurth_smar_bialy_polstaly_hsw_100_do_zawiasow.html

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
odgrzeje kotleta, u mnie to samo skrzypienie i teraz pytanie czy to zawiasy raczej czy ogranicznik, psikałem WD40 (bo bylem głupi) i jeszcze gorzej to samo psikałem białym smarem w sprayu i też chyba gorzej. Skrzypi dosłownie tak głośno i na całej szerokości że alarmu nie ma sensu posiadać. Pomóżcie bo mi wstyd wysiadać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje kotleta, u mnie to samo skrzypienie i teraz pytanie czy to zawiasy raczej czy ogranicznik, psikałem WD40 (bo bylem głupi) i jeszcze gorzej to samo psikałem białym smarem w sprayu i też chyba gorzej. Skrzypi dosłownie tak głośno i na całej szerokości że alarmu nie ma sensu posiadać. Pomóżcie bo mi wstyd wysiadać :)

 

 

U mnie biały smar pomógł

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez lewa strona kierowcy skrzypi przy otwieraniu jak polonez.Co z tymi betkami sie dzieje? czy taki smar teflonowy jest gdzies dostepny w marketach typu praktiker itp czy tylko motoryzacyjne? bo silikon i wd 40 pogorszył bardziej tą sytuacje dzwiękową:)
Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że mam ten sam problem, podłączę się do tematu.

Koledzy czy ten smar może byc w sprayu?

Czy ten będzie dobry? :

http://moto.allegro.pl/item1149976966_smar_teflonowy_suchy_ptfe_spray_400_ml.html

ja w sprayu nie polecam , ponieważ tam musi być tłusto od tego smaru i wtedy on ładnie się rozejdzie po całym mechanizmie....a spray psikniesz tam na wierzchu i po chwili znowu skrzypi!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff smar do łożysk załatwił sprawę ale nie było łatwo bo od razu nie zadziałał musiałem poczekać z godzinę dwie żeby smar spłynął a nawaliłem go do drzwi (ogranicznika) naprawdę sporo. Póki co cisza, zobaczymy jak postoi na słońcu. Po WD 40 dopiero była jazda, jak Żukiem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
A ja kupiłem dziś smar teflonowy w sprayu firmy Liquid Wrench - Lubricating & Penetrating Oil w Nord Auto... i podziałało chyba jak WD-40, bo drzwi skrzypią jeszcze bardziej.. :shock: skrzypią "jak w starym Żuku" :? Jutro poszukam i zakupię smar Wurth HSW 100 SMAR BIAŁY PÓŁSTAŁY W10 który ktoś wcześniej proponował, może to w końcu pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś ten magiczny smar - Wurth HSW 100 SMAR BIAŁY PÓŁSTAŁY W10...

 

http://images35.fotosik.pl/704/d699d6eb18eb3f7bm.jpg

 

..popsikałem zawiasy i ogranicznik …otwieram, zamykam drzwi a one skrzypią jeszcze bardziej…

 

...odczekałem parę godzin i znów otwieram, zamykam drzwi i również skrzypią, może trochę mniej…

 

Więc może to sam ogranicznik nawalił.. :?: toteż postanowiłem wymontować go.

 

Tak wygląda on na allegro do kupienia:

http://images45.fotosik.pl/902/f94522fbb356a593m.jpg

 

Ogranicznik drzwi przendich trzyma się na 3 śrubach:

http://images47.fotosik.pl/901/fe1bce0bac71f278m.jpg

 

Odkręciłem go, ale za cholerę nie chce wyjść przez tą małą dziurę, tą przy samym mocowaniu ogranicznika, tam gdzie trzymają go 2 śruby w drzwiach.

 

 

Jak wymontować ogranicznik w przednich prawych drzwiach w sedanie e46 :?: :?:

 

 

hmm może trzeba wymontować pokrycie drzwi żeby się do niego dostać? :idea:

 

Koledzy wymontowywaliście go :?: Jak to zrobić :?: :?: Którędy wyjąć ogranicznik drzwi :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicznik wyjmujesz ze środka drzwi. Miałem też problem ze skrzypieniem mała ilość smaru w sprayu nie pomogła, ale jak się uparłem to trafiłem smarem tam gdzie trzeba i skrzypieć przestało. Ale nie cieszyłem się długo po miesiącu ogranicznik się rozsypał :D(drzwi przestały sprężynować) Udało się go jednak reanimować i porządnie nasmarować. Póki co ponad rok i wszystko OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam wyjąć w końcu ten skrzypiący ogranicznik drzwi. Pomału się do tego przymierzam, poniżej skompletowałem opis wymontowanie pokrycia drzwi. Ktoś z Was to już demontował :?:

 

Opis wymontowanie pokrycia drzwi:

1. Odłączyć przewód masy (-) od akumulatora (spowoduje skasowanie pamięci diagnostycznej)

2. W prawych drzwiach podważyć i wyjąć zaślepkę; w drzwiach lewych podważyć i wyjąć regulator lusterek, następnie odłączyć złącze i wyjąć regulator

3. Ściągnąć listwę ozdobną, od zewnątrz

4. Wykręcić 5 śrub: dwie pod listwą ozdobną, jedna długa pod zaślepką/regulatorem, 2 pod rączką-uchwytem

5. Podważyć pokrycie drzwi i wyczepić, trzyma się na 10 zaczepach

6. Odciągnąć pokrycie u góry od drzwi i wyczepić z klamer mocujących przy szybie

7. Unieść pokrycie drzwi nad przycisk blokady drzwi

8. Odłączyć linkę klamki wewnętrznej, w tym celu otworzyć dźwignię klamki wewnętrznej, w tym położeniu wyjąć biały zacisk z tworzywa sztucznego i ściągnąć w tył linkę z dźwigni klamki wewnętrznej.

9. Odłączyć z tyłu pokrycia drzwi złącze głośnika, wyjąć dwa elementy mocujące i przeciągnąć przewody elektryczne

10. Zdjąć pokrycie drzwi

11. Odkręcić boczną poduszkę powietrzną, 3 śruby

12. Odłączyć z tyłu żółte złącze i zdjąć poduszkę

13. Oderwać okładzinę od drzwi, jest ona przyklejona, trzeba uważać aby nie pękła (przy zakładaniu trzeba dobrze przykleić i nie może być pęknięć ponieważ w przeciwnym razie będą przewiewy)

 

Ala mam kilka niewiadomych..

a.) czy trzeba odłączyć przewód masy (-) od akumulatora? - czemu to służy :?: (nie mam kodu do radia)

b.) jak jest z tą okładziną przyklejoną do drzwi? czy przy jej demontażu rwie się/pęka:?: i czy przy zakładaniu jej z powrotem trzeba używać jakiś klejów czy może ten oryginalny uszczelniacz będzie jeszcze trzymał? a jeśli trzeba kupić to jaki :?:

 

I pomyśleć, że aż tyle trzeba zrobić żeby dostać się - tylko do ogranicznika drzwi.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Niestety moj ogranicznik rowniez odmowil posluszenstwa. Drzwi nie maja tego charakterystycznego skoku no i po otwarciu nie zostaja gdzie trzeba tylko sie zamykaja. No i pytanie bo ktos pisal ze go reanimowal. W jaki sposob? W ogole sie da czy lepiej kupic nowy? Potrzebuje rowniez kupic wygluszenie drzwi nowe ale nie potrafie go znalezc na realoem. Ktos sie orienruje gdzie ono na realoem sie znajduje???? A odpowiadajac na pytanko: wygluszenie powoli odcina sie nozykiem od tego kleju. Pozniej wystarczy klej podgrzac zeby byl miekki i przykleic na nowo. Chyba ze sie juz nie nadaje to trzeba nowy polozyc

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Ogranicznik wyjmujesz ze środka drzwi. Miałem też problem ze skrzypieniem mała ilość smaru w sprayu nie pomogła, ale jak się uparłem to trafiłem smarem tam gdzie trzeba i skrzypieć przestało. Ale nie cieszyłem się długo po miesiącu ogranicznik się rozsypał :D(drzwi przestały sprężynować) Udało się go jednak reanimować i porządnie nasmarować. Póki co ponad rok i wszystko OK.

 

Cześć mam pytanie, czy oprócz zdjęcia pokrycia i okładziny drzwi , trzeba coś w środku demontować czy ogranicznik wyjdzie?

Chodzi mi o elementy służące do opuszczania i podniesienia szyby, mechanizm, prowadnice, silnik.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.